Φαίνεται λοιπόν, ότι μετά το 10ο Ιστορικό Ακρόπολις όπου η τρομερή ακρίβεια στην εκτέλεση των ειδικών διαδρομών που επέδειξαν ΔΕΚΑΔΕΣ πληρώματα (!) «έβγαζε μάτι» ότι οφειλόταν στην χρήση ηλεκτρονικών συσκευών, ακόμα και η ΦΙΛΠΑ προσχώρησε στην πιό «τίμια» μέθοδο της «ακρίβειας δευτερολέπτου», που από ιδρύσεώς του εισήγαγε και χρησιμοποιεί ο Σ.Ι.Σ.Α. Έτσι, το «Κλασσικό Ράλλυ Ελλάδος» που θα γίνει από 27-29 Μαΐου στην Πελοπόννησο (εκκίνηση από Ισθμό, διανυκτέρευση στην Ολυμπία και τερματισμός στο Άργος), θα έχει μεν δύο διαφορετικές ταχύτητες εκτέλεσης Ε.Δ. ώστε να έχουν και τα πιό μικρά/παλιά/αδύναμα αυτοκίνητα ίδιες πιθανότητες διάκρισης σε επίπεδο Γενικής Κατάταξης με τα ισχυρότερα, αλλά δεν θα υπάρχει κλασσική regularity (με σταθερή μ.ω.τ. και πινακάκια), παρά μόνο μέτρηση με ακρίβεια δευτερολέπτου. Δηλαδή, για κάθε Ε.Δ. (αγνώστου μήκους) θα δίνεται ο ιδανικός χρόνος σε δευτερόλεπτα, ενώ, φυσικά, έχει ληφθεί μέριμνα ώστε οι μ.ω.τ. να μένουν κάτω από τα 50 χ.α.ω.
Ας μην «παρεξηγηθεί» κανείς με τα όσα γράφουμε, γιατί υπάρχουν μαρτυρίες, φωτογραφίες αλλά και παραδοχές πληρωμάτων regularity από το 10ο Ιστορικό Ακρόπολις, όπου χρησιμοποιήθηκαν κάθε είδους ηλεκτρονικών οργάνων, GPS, κινητών τηλεφώνων με GPS, χρονομέτρων-computers, laptops με GPS, ακόμα και i-pads (!), όλα κάτω από το «παραθυράκι» των κανονισμών ότι «δεν ήταν σταθερά συνδεδεμένα με το αυτοκίνητο». Αυτό μας θυμίζει το κακώς εννοούμενο πολιτικό σλόγκαν ότι «κάθε τι νόμιμο είναι και ηθικό»! Γιατί είναι σαφές ότι μπορείς να έχεις ακριβή ένδειξη μ.ω.τ. με ένα κινητό τηλέφωνο νέας τεχνολογίας, το οποίο κρύβεις στην τσέπη σου και φυσικά κανείς δεν το βλέπει, ούτε και το βρίσκει (αφού ο τεχνικός έλεγχος στα αυτοκίνητα δεν μπορεί βεβαίως να επεκταθεί και στην... σωματική έρευνα!). Άλλωστε, τα κινητά τηλέφωνα δεν απαγορεύονται.
Δεν ισχυριζόμαστε –το τονίζουμε αυτό- ότι ΟΛΑ τα πληρώματα έκαναν χρήση τέτοιων «νόμιμων» ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Εξ άλλου φάνηκε καθαρά από την εξέλιξη του αγώνα, ότι την δεύτερη και την τρίτη ημέρα τα αποτελέσματα στις Ε.Δ. κυμαίνονταν στα όρια του φυσιολογικού (όπως θα ήταν με την χρήση πινάκων) ενώ και το σύνολο των βαθμών ποινής που δέχτηκαν οι πρώτοι, δηλαδή άνω των 40 β.π., κρίνεται οπωσδήποτε υψηλό, ιδίως για τα πληρώματα μεγάλης εμπειρίας. Ένας προσεκτικός αναλυτής, θα μπορούσε να θεωρήσει σαν πιθανότητα, το ότι ίσως πολλά πληρώματα βασίστηκαν στα διάφορα «ημιεπιτρεπόμενα» ηλεκτρονικά, τα οποία αν για οποιοδήποτε λόγο υποχρεώθηκαν να εγκαταλείψουν μετά την 1η μέρα, άρχισαν να δέχονται ποινές δευτερολέπτων, ενώ τα πληρώματα των πίσω θέσεων που –πιθανόν- συνέχισαν να χρησιμοποιούν «αμφισβητούμενα» βοηθήματα μη φοβούμενα έλεγχο, άρχισαν να μοιράζονται τις κορυφαίες επιδόσεις των Ε.Δ. παίρνοντας ποινές δεκάτων του δευτερολέπτου. Όλα αυτά βεβαίως είναι υποθετικά και δεν μπορούν («ούτε και θέλουν») να αποδειχθούν. Τονίζουμε απλώς ότι όπως κατά περιόδους οι κανονισμοί στα διάφορα Σπορ αυτοκινήτου αλλάζουν και διαμορφώνονται ανάλογα με τις εξελίξεις, έτσι και στη regularity θα πρέπει να υπάρξει μιά αναθεώρηση: Ή θα απαγορευθούν ΑΥΣΤΗΡΑ τα πάντα εκτός ενός μηχανικού οδομέτρου και δύο ΑΠΛΩΝ χρονομέτρων χειρός, ή θα χαθεί για πάντα το νόημα της regularity, γιατί κακά τα ψέμματα, η «ακρίβεια δευτερολέπτου» του Σ.Ι.Σ.Α. έχει τόση σχέση με τη σταθερή μ.ω.τ. με τους πίνακες, όση η... ξερή με το μπριτζ!
Δημ.Παπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου