Τρίτη 10 Μαΐου 2011

ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ (ΚΑΙ "ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ") ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ

  Οδεύουμε ολοταχώς προς τον Ιούνιο, τον 6ο μήνα του 2011, και οι συμμετοχές των αγώνων που έχουν γίνει μέχρι σήμερα μας βοηθούν στην εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων για την κατάσταση του Σπορ.
  Αφορμή γι' αυτό το σύντομο σημείωμα στάθηκε -εκτός της δικής μας ανάγκης επικοινωνίας και ενημέρωσης- μία πρόσφατη τηλεοπτική εκπομπή αυτοκινήτου, όπου οι δύο παρουσιαστές και ο καλεσμένος τους χλεύαζαν (περίπου) τις λίγες συμμετοχές των αγώνων ταχύτητος, αλλά και των δύο πρώτων αναβάσεων του 2011 (Σχίνο και Αχλαδόκαμπου), προβλέποντας 100+ συμμετοχές στις super Αναβάσεις Κύμης και Ριτσώνας, επειδή στην Κύμη "δουλεύουν πολύ οι τοπικές Αρχές" και επειδή η Ριτσώνα... είναι η Ριτσώνα (σ' αυτό συμφωνούμε όλοι!). Ο προσκεκλημένος-αγωνιζόμενος, που τα τελευταία χρόνια κάνει σποραδικές μόνο εμφανίσεις, και μάλιστα σε νεοσύστατη κατηγορία με μηδενικό συναγωνισμό, νοσταλγούσε τις εποχές με τις χιλιάδες των θεατών και τις κερκίδες στην Τρίπολη, ενώ οι άλλοι πήγαν ακόμα πιό πίσω, στο... Τατόϊ της δεκαετίας του '70.
  Όλοι, και αυτοί και άλλοι σαν κι αυτούς, φαίνεται ότι λησμονούν ένα βασικό θέμα: Ότι ο πολύς κόσμος, ιδιώτης, υπάλληλος ή μικρός επιχειρηματίας, δεν έχει καθόλου χρήματα αυτή την εποχή. Έτσι, με ό,τι βγάζει, ό,τι έχει μαζέψει και ό,τι έχει φυλαγμένο, καλύπτει βασικές και ανελαστικές ανάγκες (διατροφή, οικογένεια, δάνεια) και δεν περισσεύει τίποτα για ένα σπορ τόσο ακριβό όσο οι αγώνες αυτοκινήτου. Είναι λοιπόν δυνατόν να υπάρχουν άνθρωποι, και μάλιστα μέσα από τον χώρο, που... απορούν με τον μικρό αριθμό συμμετοχών; Ζουν στην ίδια χώρα και στην ίδια εποχή με όλους εμάς, αναρωτιέμαι! Ή μήπως έχουν καταφέρει να καλύψουν τα δικά τους αγωνιστικά έξοδα (με υποστηρικτές, ή λόγω επαγγέλματος) και πιστεύουν ότι μπορούν να κάνουν το ίδιο και οι άλλοι (που δυσκολεύονται να βρουν χρήματα για τα παράβολα, μετράνε λίτρο-λίτρο τη βενζίνη και τρέχουν με παλιά, ή και με νορμάλ, λάστιχα);
  Η πολυαναμενόμενη Ανάβαση Κύμης, που όντως είναι θαυμάσια και δημοφιλέστατη, συγκέντρωσε τελικά μόλις 54 συμμετοχές (μετά την παράταση!), που θα μπορούσαν να ήταν και 65 αν συμμετείχαν τα Ιστορικά, αλλά οι φωστήρες της ΕΛΠΑ-ΕΘΕΑ, (αυτοί επεξεργάστηκαν το Πρωτάθλημα Ιστορικών 2011 και όχι η ΟΜΑΕ) "έκοψαν" την συγκεκριμένη ανάβαση στέλνοντας τα Ιστορικά στο Σχίνο και στη Θίσβη, λες και ήθελαν να το... κρύψουν! Τι έγινε λοιπόν; Σταμάτησε να είναι δημοφιλής η Κύμη; Κάθε άλλο! Απλώς, όλοι θέλουν να τρέξουν, αλλά δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τα έξοδα. Θα πρέπει λοιπόν κάποιοι να πουν ένα μπράβο σε όσους, με θυσίες οι περισσότεροι, συμμετείχαν σε Σχίνο, σε Αχλαδόκαμπο (άνω των 60 χάρις στις Λέσχες Τρίπολης και Καλαμάτας), και στους δύο αγώνες Ταχύτητος (όπου εκτός των 35+ συμμετοχών, υπήρχαν και 75-80 συμμετοχές GTCC). Χωρίς αυτούς, και τους 54 της Κύμης βεβαίως, θα έπαυαν να υπάρχουν αγώνες. Που ακριβώς είναι γραμμένο, το ότι αν λόγω οικονομικής ύφεσης οι συμμετοχές μειωθούν, οι αγώνες πρέπει να σταματήσουν; Αυτό που πρέπει να σταματήσει είναι η κακή "δημοσιογραφία" των προσωπικών συμφερόντων. Γιατί, ο λόγος που η Κύμη το 2008 είχε 142 συμμετοχές και το 2011 μόλις 54, δεν είναι ούτε η έλλειψη οδηγών ούτε η κακή διαχείριση εκ μέρους της Αρχής του Σπορ, αλλά η ΚΑΚΙΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ. Αυτά.
  Δυό λόγια για τα Ιστορικά αυτοκίνητα, που έδωσαν κυριολεκτικό ρεσιτάλ στο 10th Historic Acropolis Rally. Οι πολλές (και καλές) συμμετοχές, δείχνουν ότι το ενδιαφέρον υπάρχει, απλώς γίνεται επιλογή εκδηλώσεων. Δηλαδή, πολλοί από τους 35 Έλληνες Sporting επέλεξαν το Acropolis για την μία και μοναδική φετεινή συμμετοχή τους, γιατί το budget τους δεν επαρκεί για εμπλοκή σε ολόκληρο το Πρωτάθλημα. Το ίδιο έγινε και με τις 90 συμμετοχές της κατηγορίας Regularity που ήταν διπλάσιες, παρά το πανάκριβον του τριήμερου αγώνα, από κάθε άλλη φετεινή εκδήλωση. Αυτά όλα είναι φυσιολογικά. Αφύσικο και αψυχολόγητο είναι να ζητάμε 100 συμμετοχές για κάθε αγώνα Πρωταθλήματος ή Κυπέλλου, λες και ζούμε στην εποχή της αφθονίας και όχι σε μιά πτωχευμένη χώρα που κυβερνάται από ερασιτέχνες!
 Τέλος, κάποιος θα έπρεπε να πει -και κατά προτίμηση ΝΑ ΚΑΝΕΙ- κάτι για το κόστος των αγώνων: Ουδεμία μείωση έγινε στα παράβολα συμμετοχής, καμμία "προσφορά" ή έκπτωση για αγωνιζόμενους σε βενζίνες, λιπαντικά και λάστιχα δεν έχει ανακοινωθεί, και πλην ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ λεσχών που προσφέρουν φιλοξενία μιάς νύχτας για τα rally τους, καμμία προσπάθεια μείωσης των εξόδων δεν γίνεται οργανωτικά. Ούτε καν για τα μάτια!      Δημ.Παπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου