Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

H REGULARITY ΚΑΙ ΟΙ "ΒΙΑΣΤΕΣ" ΤΗΣ

  Τελικά η Regularity, η καθαρή, αγνή, ΠΡΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΒΟΗΘΗΜΑΤΩΝ ("επιτρεπόμενων" και μη) Regularity, φαίνεται ότι "βιάζεται" κατάφωρα από πολλούς, και κυρίως από τους νεόκοπους φίλους και οπαδούς της. Ο λόγος είναι ότι -όπως ήταν και επιθυμητό και ζητούμενο- η διεύρυνση του χώρου με νέους (και όχι μόνο σε ηλικία) συμμετέχοντες, έφερε "νέα ήθη" στις διοργανώσεις. Και το "ήθη" χρησιμοποιείται με την έννοια της συνήθειας: Δηλαδή, κάποιος που πρωτοξεκίνησε την Regularity το 2009 ή το 2010, βρήκε τα ηλεκτρονικά χρονόμετρα-computers να χρησιμοποιούνται, και -πιθανόν- "έμαθε" μ' αυτά. Όμως, σε ΠΟΛΛΕΣ λέσχες του εξωτερικού αυτά ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ, και ο λόγος που είναι τόσο μικρά είναι για να κρύβονται στην τσέπη και να μην τοποθετούνται σταθερά στο αυτοκίνητο, ούτε βέβαια να εμφανίζονται-δηλώνονται.
  Απορώ, πραγματικά, με την άγνοια και -κυρίως- την αφέλεια πολλών, που σπεύδουν να πάρουν θέση χωρίς να γνωρίζουν το θέμα σε βάθος, και χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι κάποιοι "συναθλητές τους" τους εκμεταλλεύονται ψυχρά.
  Κατανοητή είναι, όπως προείπαμε, η στάση των καινούριων στο άθλημα, οι οποίοι υπερασπίζονται τα "προηγμένα" ηλεκτρονικά μέσα που γνωρίζουν και χρησιμοποιούν. Θα πρέπει όμως, ως νεοφερμένοι, α) να είναι πιό ταπεινοί μιά και μέσα σε ένα χρόνο δεν μπορεί να τα έχουν μάθει όλα, και β) να δείχνουν σεβασμό σ' αυτούς που δημιούργησαν το σπορ που τώρα οι ίδιοι αγαπούν και ενισχύουν (αλλά και κατά μία έννοια "μπασταρδεύουν"). Αν, αντί για εξυπνακίστικες ατάκες και κρύους αστεϊσμούς γυμνασιακού επιπέδου, χρησιμοποιούσαν την ευφυΐα τους (δεν απαιτείται περισσότερη απ' αυτή του μέσου όρου) για να συμμετέχουν ΧΩΡΙΣ ηλεκτρονικά στην regularity, παρά μόνο με πινακάκια, απλά χρονόμετρα και ένα οδόμετρο, τότε θα ανακάλυπταν μιά άλλη διάσταση του σπορ και την πραγματική του γοητεία και μαγεία (που βρίσκονται ακριβώς μέσα στη δυσκολία του).
  Μου κάνει εξαιρετική εντύπωση (όχι θετική βεβαίως) το ότι υπάρχουν πολλοί, καθ' όλα σωστοί και αξιοπρεπείς φίλοι των κλασσικών αυτοκινήτων, που συνηγορούν στο να επιτραπούν ηλεκτρονικά όργανα στην regularity. Κρίμα... Ευτυχώς, ΕΥΤΥΧΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ, που υπάρχει η ΦΙΛΠΑ ως λέσχη, μιά και (πολλές άλλες) λέσχες της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, προκειμένου να ικανοποιήσουν τους τακτικούς τους συμμετέχοντες, συχνά κάνουν τα στραβά μάτια, ή επιτρέπουν κάποια ηλεκτρονικά όργανα.
  Ακούω διάφορα, περί καλιμπραρίσματος, συνεργασίας πληρώματος, σωστής οδήγησης κτλ. Όλα είναι απολύτως σωστά και απαραίτητα. Όμως, εάν ένα πλήρωμα έχει πίνακες και χρονόμετρα και ένα άλλο ίσης αξίας/εμπειρίας χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά, η δουλειά του δεύτερου θα είναι ευκολότερη και ακριβέστερη. Θα έπρεπε λοιπόν, όσοι αγαπούν την regularity να ενώσουν τις δυνάμεις, τις φωνές και την επιρροή τους, ώστε να ΑΠΑΓΟΡΕΥΘΟΥΝ όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα (όχι να... επιτραπούν όπως ζητούν μερικοί!). Και ας μην ξεχνάμε, ότι η πόρτα των ηλεκτρονικών άνοιξε από τη FIA (και βεβαίως την ΕΛΠΑ), όταν σε παλαιότερα Historic Acropolis νίκησαν στη Regularity Ιταλικά πληρώματα-κατασκευαστές των χρονομέτρων-computers (για δύο χρόνια στη σειρά!).
  Η regularity με ηλεκτρονικά, σε σχέση με την regularity με πινακάκια και χρονόμετρα, έχει τόση διαφορά όση να φωτογραφίζεις έναν πίνακα από το να τον ζωγραφίζεις! Ή, να φωτογραφίζεις κάτι με την ψηφιακή κάμερα διορθώνοντας τα χρώματα με photoshop, με το να παλεύεις αναλογικά, με film και με provia, περιμένοντας τα slides από το εργαστήριο για να δεις αν τα κατάφερες!
  Η οικονομική αξία των διαφόρων ηλεκτρονικών χρονομέτρων-computers, δεν ξεπερνάει τα μερικά κατοστάρικα, κόστος απειροελάχιστο σε σχέση μ' αυτό ενός Ιστορικού αυτοκινήτου, άρα όλοι μπορούν να αποκτήσουν τέτοιο εξοπλισμό -αν θέλουν. Το θέμα είναι, ότι αυτός ο φτηνός εξοπλισμός, τελικά "φτήνηνε" και το σπόρ.
  Δεν έχουν χαθεί όλα, όμως. Μπορεί αυτοί που έχουν μάθει με τα ηλεκτρονικά να τα υπερασπίζονται, αλλά άλλοι τόσοι -κι ακόμα περισσότεροι πιστεύω- έχουν πολλά χρόνια αγώνων με πινακάκια, και έρχονται από ακόμα πιό πίσω (και από πιό δύσκολα), από τότε που δεν υπήρχαν τα retrotrip (επίσης "μπάσταρδα", γιατί έχουν μεν μηχανική αλλαγή αριθμών αλλά χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά σήματα από τον σένσορα), ούτε καν επιτρέπονταν τα αμιγώς μηχανικά Halda, αλλά έπρεπε να βασιστείς στον μετρητή του κοντέρ σου, του οποίου την απόκλιση διόρθωνες με συχνές επισκέψεις στον κοντερατζή. Διαφορετικά, έβρισκες το σφάλμα του οδομέτρου σου (π.χ. +3%) και τροποποιούσες τα πινακάκια με deviation (απόκλιση) +3%. Τα δε αυτοκίνητα των πρωταγωνιστών είχαν οπωσδήποτε μαζί τους, μαζί με τα απαραίτητα έργαλεία, κι ένα κομπρεσσέρ για να προσθαφαιρούν αέρα στα λάστιχα "μικρο-καλιμπράροντας" έτσι το οδόμετρό τους στη διάρκεια του αγώνα. 
  Ας γίνει λοιπόν μιά συμφωνία κυρίων, τουλάχιστον για τους αγώνες όπου ο οργανωτής ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν αρκετοί gentlemen drivers στον χώρο ώστε να τους επανδρώσουν.                         Δημ. Παπ.




Υ.Γ. Παρατηρώ σε δημόσια συζήτηση επί του θέματος, ότι υπάρχουν πολλοί που αγωνιούν μην και μπει κάποιος περιορισμός στα ηλεκτρονικά βοηθήματα στη regularity, καλύπτοντας αυτή τους την "αγωνία" με ειρωνείες προς όσους έχουν διαφορετική άποψη. Μου κάνει επίσης εντύπωση, ότι υπάρχουν προτάσεις για γενικευμένη χρήση βοηθημάτων, και όχι για απαγόρευσή τους! Προφανώς, κανείς δεν έχει πλήρη εμπιστοσύνη στους συναθλητές του, πιστεύοντας ότι θα βρεθούν κάποιοι που θα προσπαθήσουν να φανούν "πιό έξυπνοι".
  Δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα, και διπλά δυστυχώς, μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά, μιά και σε έναν αγώνα Λέσχης της ΦΙΛΠΑ π.χ. όπου απαγορεύονται τα πάντα, η "υποψία" χρήσης "κρυφών βοηθημάτων" σίγουρα επηρεάζει την αξία και την προσπάθεια και των δικαίων. Άρα, το "ξεκαθάρισμα" αφορά πρωτίστως ανθρώπινο δυναμικό, και όχι συσκευές! Επίσης γίνεται προσπάθεια υποβάθμισης της προσφοράς των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, κάτι σίγουρα παιδαριώδες, μιά και όποιος τα χρησιμοποιεί έχει μεγαλύτερη ευκολία σε όλα τα επίπεδα, και ΚΥΡΙΩΣ στην ακρίβεια τήρησης της -στιγμιαίας- ταχύτητας και της μ.ω.τ.

1 σχόλιο:

  1. Κ. Παπαδόπουλος. Είμαστε γνωστοί από πολλά χρόνια πρίν.Τωρα για ορώτη φορά στην Β. Ελλάδα με ένα σύλλογο που ίδρυσα προ τριετίας, κάνουμε circuit, που απαγορεύουμε παντελώς την χρήση οποιουδήποτε οργάνου μέτρησης. Παρά μόνο με το οδόμετρο και την οδηγική εμπειρία του οδηγού.
    Ελπίζω και πιστεύω ότι θα κάνουμε την διαφορά. Θέλουμε την στήριξη σας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή