Το τρομερό ατύχημα του Robert Kubica την περασμένη Κυριακή 6/2 στο rally Ronde di Andora στην Ιταλία, συνέβη όταν το Skoda Fabia S2000 πήρε μία ανοιχτή δεξιά στροφή με μεγάλη ταχύτητα, έφυγε με το πλάι και "διορθώνοντας" λόγω του γλυστερού οδοστρώματος, και βρήκε με το αριστερό μέρος στη μπαριέρα αριστερά του δρόμου. Το αυτοκίνητο συνέχισε να κινείται με μεγάλη ταχύτητα, πάντα σε επαφή με τη μπαριέρα, μέχρις ότου η μπαριέρα τελείωσε και άρχισε η επόμενη. Ακριβώς σε αυτή την ένωση, η επόμενη μπαριέρα "σούβλισε" κυριολεκτικά το αυτοκίνητο μπαίνοντας από το εμπρός κάτω αριστερό μέρος (πλάι και πίσω από τη μηχανή), περνώντας μέσα από το κοκπιτ προς τη μεριά του οδηγού με αποτέλεσμα να διαλύσει το δεξί πόδι και σχεδόν να αποκόψει το δεξί χέρι του Kubica, για να βγει τελικά από το πίσω παρμπριζ.
Ο συνοδηγός δεν τραυματίστηκε και βγήκε από το παράθυρο, ενώ ο Kubica έχασε τις αισθήσεις του από την ακατάσχετη αιμορραγία, που αποτέλεσε και τον πραγματικό κίνδυνο για την ζωή του. Αμέσως έφτασε το νοσοκομειακό, που όμως δεν μπορούσε να βοηθήσει γιατί ο Kubica ήταν εγκλωβισμένος από το διαλυμένο cage και την μπαριέρα που βρισκόταν ολόκληρη μέσα στο αυτοκίνητο. Σε λίγη ώρα ήρθε η πυροσβεστική και πάλι χωρίς αποτέλεσμα γιατί δεν υπήρχε το κατάλληλο πριόνι για να κόψει τα σίδερα. Έτσι εκλήθη δεύτερο όχημα με πιο βαρύ εξοπλισμό που απεγκλώβισε τον Kubica, ο οποίος έπρεπε να μεταφερθεί σε άλλο σημείο με το φορείο, μιας και το ελικόπτερο δεν μπορούσε να προσγειωθεί στο τόπο του ατυχήματος. Όταν έφτασε στο νοσοκομείο, είχαν περάσει 90 ολόκληρα λεπτά από τη στιγμή του ατυχήματος! Το πρώτο που έκαναν οι γιατροί ήταν να σώσουν τη ζωή του που κινδύνευε από το αιμορραγικό σοκ. Το απόγευμα της ίδιας μέρας έγινε η λεπτή και δύσκολη εγχείρηση που κράτησε 7 ώρες, στη διάρκεια της οποίας ουσιαστικά αναπλάστηκε όλο το χέρι, καθώς τα οστά, οι φλέβες, οι αρτηρίες, οι τένοντες αλλά και τα δύο βασικά νεύρα (μέσο και ωλένιο) είχαν ουσιαστικά κοπεί ή τσακίσει στα δύο. Ταυτόχρονα γίνονταν μεταγγίσεις, ενώ μία δεύτερη ομάδα γιατρών ασχολείτο με το κάταγμα του ποδιού (το οποίο θα χρειαστεί 2-3 μήνες για να αποκατασταθεί). Τέλος, σε μερικές μέρες θα γίνουν επεμβάσεις στον αγκώνα και στον βραχίονα που επίσης έχουν κατάγματα. Η εγχείρηση ήταν επιτυχημένη και η μετεγχειρητική εξέλιξη καλή, με το κύριο θέμα πλέον να είναι κατά πόσον, και πόσο γρήγορα, το δεξί χέρι του 26χρονου Πολωνού Νο1 οδηγού της Renault θα ανακτήσει την κινητικότητα και την ευαισθησία που απαιτείται για να συνεχίσει την καριέρα του στη F1. Μαζί με τις ευχές μας, να θυμίσουμε την περίπτωση του Alessandro Nannini, ενός ακόμα οδηγού που απέδειξε ότι οι πιλότοι της F1 είναι από "άλλη πάστα".
O Nannini ήταν ένας ελπιδοφόρος οδηγός της F1, και το 1990 σε ηλικία 29 ετών και δύο GP πριν το τέλος του πρωταθλήματος, είχε ένα ατύχημα με ελικόπτερο, με αποτέλεσμα να αποκοπεί εντελώς το δεξί του χέρι. Οι γιατροί το συγκόλλησαν, αλλά δυστυχώς η κινητικότητα δεν επανήλθε με αποτέλεσμα να τερματίσει την καριέρα του στην F1. Το 1992 όμως επανήλθε στο Ιταλικό πρωτάθλημα και το 1993 στο DTM με τη δυνατή (αλλά αρχικά αναξιόπιστη) Alfa Romeo 155 V6, συνεχίζοντας να αγωνίζεται με επιτυχία μέχρι το 1997. Παρ'όλα αυτά, επειδή δεν μπορούσε να αλλάξει ταχύτητες με το δεξί χέρι, η Alfa Romeo του έφτιαξε ειδικό διπλό λεβιέ για τις ταχύτητες, αριστερά δίπλα στο μπάκετ, όπως φαίνεται στην φωτογραφία (με τον έναν ανέβαζε και με τον άλλον κατέβαζε ταχύτητες). Και να κλείσουμε με τα λόγια του David Coulthard, ο οποίος σχολιάζοντας στο BBC τις πιθανότητες επιστροφής του Kubica, είπε ότι: "δεν αναφέρει πουθενά ο κανονισμός ότι οι αλλαγές ταχυτήτων πρέπει να γίνονται με paddles στο τιμόνι και οι ρυθμίσεις με κουμπιά, γι'αυτό και ο Robert σίγουρα θα βρει τρόπο να ξανατρέξει". Η ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Coulthard βρίσκεται στο: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/9389739.stm
Ο συνοδηγός δεν τραυματίστηκε και βγήκε από το παράθυρο, ενώ ο Kubica έχασε τις αισθήσεις του από την ακατάσχετη αιμορραγία, που αποτέλεσε και τον πραγματικό κίνδυνο για την ζωή του. Αμέσως έφτασε το νοσοκομειακό, που όμως δεν μπορούσε να βοηθήσει γιατί ο Kubica ήταν εγκλωβισμένος από το διαλυμένο cage και την μπαριέρα που βρισκόταν ολόκληρη μέσα στο αυτοκίνητο. Σε λίγη ώρα ήρθε η πυροσβεστική και πάλι χωρίς αποτέλεσμα γιατί δεν υπήρχε το κατάλληλο πριόνι για να κόψει τα σίδερα. Έτσι εκλήθη δεύτερο όχημα με πιο βαρύ εξοπλισμό που απεγκλώβισε τον Kubica, ο οποίος έπρεπε να μεταφερθεί σε άλλο σημείο με το φορείο, μιας και το ελικόπτερο δεν μπορούσε να προσγειωθεί στο τόπο του ατυχήματος. Όταν έφτασε στο νοσοκομείο, είχαν περάσει 90 ολόκληρα λεπτά από τη στιγμή του ατυχήματος! Το πρώτο που έκαναν οι γιατροί ήταν να σώσουν τη ζωή του που κινδύνευε από το αιμορραγικό σοκ. Το απόγευμα της ίδιας μέρας έγινε η λεπτή και δύσκολη εγχείρηση που κράτησε 7 ώρες, στη διάρκεια της οποίας ουσιαστικά αναπλάστηκε όλο το χέρι, καθώς τα οστά, οι φλέβες, οι αρτηρίες, οι τένοντες αλλά και τα δύο βασικά νεύρα (μέσο και ωλένιο) είχαν ουσιαστικά κοπεί ή τσακίσει στα δύο. Ταυτόχρονα γίνονταν μεταγγίσεις, ενώ μία δεύτερη ομάδα γιατρών ασχολείτο με το κάταγμα του ποδιού (το οποίο θα χρειαστεί 2-3 μήνες για να αποκατασταθεί). Τέλος, σε μερικές μέρες θα γίνουν επεμβάσεις στον αγκώνα και στον βραχίονα που επίσης έχουν κατάγματα. Η εγχείρηση ήταν επιτυχημένη και η μετεγχειρητική εξέλιξη καλή, με το κύριο θέμα πλέον να είναι κατά πόσον, και πόσο γρήγορα, το δεξί χέρι του 26χρονου Πολωνού Νο1 οδηγού της Renault θα ανακτήσει την κινητικότητα και την ευαισθησία που απαιτείται για να συνεχίσει την καριέρα του στη F1. Μαζί με τις ευχές μας, να θυμίσουμε την περίπτωση του Alessandro Nannini, ενός ακόμα οδηγού που απέδειξε ότι οι πιλότοι της F1 είναι από "άλλη πάστα".
O Nannini ήταν ένας ελπιδοφόρος οδηγός της F1, και το 1990 σε ηλικία 29 ετών και δύο GP πριν το τέλος του πρωταθλήματος, είχε ένα ατύχημα με ελικόπτερο, με αποτέλεσμα να αποκοπεί εντελώς το δεξί του χέρι. Οι γιατροί το συγκόλλησαν, αλλά δυστυχώς η κινητικότητα δεν επανήλθε με αποτέλεσμα να τερματίσει την καριέρα του στην F1. Το 1992 όμως επανήλθε στο Ιταλικό πρωτάθλημα και το 1993 στο DTM με τη δυνατή (αλλά αρχικά αναξιόπιστη) Alfa Romeo 155 V6, συνεχίζοντας να αγωνίζεται με επιτυχία μέχρι το 1997. Παρ'όλα αυτά, επειδή δεν μπορούσε να αλλάξει ταχύτητες με το δεξί χέρι, η Alfa Romeo του έφτιαξε ειδικό διπλό λεβιέ για τις ταχύτητες, αριστερά δίπλα στο μπάκετ, όπως φαίνεται στην φωτογραφία (με τον έναν ανέβαζε και με τον άλλον κατέβαζε ταχύτητες). Και να κλείσουμε με τα λόγια του David Coulthard, ο οποίος σχολιάζοντας στο BBC τις πιθανότητες επιστροφής του Kubica, είπε ότι: "δεν αναφέρει πουθενά ο κανονισμός ότι οι αλλαγές ταχυτήτων πρέπει να γίνονται με paddles στο τιμόνι και οι ρυθμίσεις με κουμπιά, γι'αυτό και ο Robert σίγουρα θα βρει τρόπο να ξανατρέξει". Η ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Coulthard βρίσκεται στο: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/9389739.stm
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου