Ο Σύνδεσμος Οδηγών Ιστορικών Αυτοκινήτων είχε αρχαιρεσίες στις 21/2, στις οποίες συμμετείχαν και ψηφίσθηκαν (αλφαβητικά) οι:
Χ. Αποστολίδης, Γ. Καράμπελας, Γ. Καρούμπας, Κ. Μητρόπουλος, Β. Μπιρλιράκης, Λ. Παπάζογλου, Σ. Ρόκκος και Γ. Κίκιζας (αναπληρωματικό μέλος).
Το νέο Δ.Σ. συγκροτήθηκε σε σώμα με την πιό κάτω σύνθεση:
Πρόεδρος: Κ. Μητρόπουλος
Αντιπρόεδρος: Β. Μπιρλιράκης
Γ. Γραμματέας: Χ. Αποστολίδης
Ταμίας: Λ. Παπάζογλου
Μέλη: Γ. Καράμπελας, Γ. Καρούμπας, Σ. Ρόκκος.
Ορισμένες απόψεις τώρα για τον ρόλο του Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α., που με ταχύτητα που υπερβαίνει κατά πολύ τις επιδόσεις των Ιστορικών Αυτοκινήτων, εξελίσσεται σε θεσμικό. Αυτό δεν είναι βέβαια κακό (οι οδηγοί και πρέπει και οφείλουν να έχουν άποψη), αλλά σίγουρα κρύβει “κινδύνους” αλλά και “ατέλειες” του συστήματος διοίκησης του Σπορ (το οποίο δεν περνά και την καλύτερη περίοδό του). Ιδού οι λόγοι:
1. Αν οι οδηγοί αποφασίζουν μόνοι τους για το πως θα γίνονται οι αγώνες τους, κινδυνεύουν: α) να κάνουν λάθη, β) να εξυπηρετούν συμφέροντα ενός ή περισσοτέρων μελών του –εκάστοτε– Δ.Σ., γ) να προσαρμόζουν αγώνες και κανονισμούς ανάλογα με τις απόψεις, τις προτιμήσεις και τις δυνατότητες των μελών του –εκάστοτε– Δ.Σ., δ) να τους επιρρίψουν ολόκληρη την ευθύνη για την όποια αποτυχία των πρωταθλημάτων και των αγώνων των κατηγοριών τους.
2. Είναι γνωστή και επιτυχημένη συνταγή της ΕΛΠΑ/ΕΘΕΑ - ΟΜΑΕ/ΕΠΑ το να “πετάει το μπαλάκι” στους οδηγούς όταν πρόκειται για “δύσκολες” ή “άτακτες” ή “ανυπάκουες” κατηγορίες του σπορ, όπως η μοτοσυκλέττα παλαιότερα και τα Ιστορικά αυτοκίνητα σήμερα. Τους λέει: “Έτσι θέλετε; Έτσι θα γίνει”, και μετά, αν κάτι πάει στραβά, αν οι αγώνες δεν γίνουν, αν οι –“νέοι”– κανονισμοί και αλλαγές δεν λειτουργήσουν, τους ταπώνει: “εσείς το ζητήσατε!”.
Από την περιορισμένη ενημέρωση που έχουμε (όλα γίνονται και αποφασίζονται εν κρυπτώ, δίκην “στοάς ιστορικού”, και οι υπόλοιποι αγωνιζόμενοι τίθενται προ τετελεσμένων!), ο μεν Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α. είναι της άποψης και της γραμμής ότι Regularity και Sporting Ιστορικών συνιστούν ΤΟ ΙΔΙΟ άθλημα, η δε ΕΛΠΑ/ΕΘΕΑ/ΟΜΑΕ/ΕΠΑ προτιμά να μην παίρνει καμμία θέση, γι’ αυτό και δεν προχωρά στη σύσταση Επιτροπής Ιστορικών Sporting. Κατά την άποψή μας, αυτό είναι μέγα σφάλμα ΜΟΝΟ και ΜΟΝΟ για λόγους ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, αφού οι κίνδυνοι στις Αναβάσεις και –ιδίως– στα Rallies είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟΙ, και τα Ιστορικά έχουν ένα παραπάνω λόγο να τηρούν ακόμα αυστηρότερους κανονισμούς ασφαλείας, γιατί βρισκόμαστε σε μιά εποχή όπου όλα τα αυτοκίνητα, οι οδηγοί και οι χρόνοι είναι γρήγοροι, ενώ τα Ιστορικά οχήματα μεταφέρουν την προ τριακονταετίας τεχνολογία, που τα ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ. Συνεπώς, αν πιεστούν –στα επίπεδα που απαιτούν οι οδηγοί τους– θα υπάρξει πρόβλημα. Άρα, δεν είναι σωστό το να “τοποθετούνται” χαλαρά οι αγώνες Sporting σε σκεπτικό παρόμοιο με τις εκδηλώσεις regularity, αλλά αυστηρά μαζί με τα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Μιά δεύτερη “υποψία”, που μακάρι να παραμείνει τέτοια, είναι η τάση “χαλάρωσης” των τεχνικών κανονισμών FIA για τα Ιστορικά, που σήμερα ακολουθούν αυστηρά τις Homologation και το Appendix K. Ήδη, στις αναβάσεις και στην ταχύτητα, τα Ιστορικά αυτοκίνητα δεν ελέγχονται, δηλώνουν ό,τι θέλουν και έχουν όποια μετατροπή θέλει ο οδηγός τους! Στα rallies, προφανώς επειδή όλοι θέλουν να συμμετάσχουν (και) στο Ιστορικό Acropolis που είναι Πρωταθληματικός αγώνας FIA και ο Τεχνικός Έλεγχος είναι αυστηρός, τηρούνται οι τεχνικοί κανονισμοί “Κ” και υπάρχουν HTP! Ελπίζουμε, η νέα σύνθεση του Δ.Σ. του Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α.,η οποία περιλαμβάνει και μέλη που ανοιχτά και δημόσια υποστηρίζουν ότι οι εθνικοί κανονισμοί ιστορικών Sporting πρέπει να είναι "πιο ελεύθεροι" από αυτούς της FIA, να μην δημιουργήσει δύο μέτρα και δύο σταθμά, μεταξύ αγώνων rally και ταχύτητας, και –ιδίως– οποιαδήποτε τέτοια τάση, αν υπάρξει ή προταθεί, να απορριφθεί από την ΕΘΕΑ/ΕΠΑ πριν ακόμα διατυπωθεί.
Αυτά τα ολίγα –προς το παρόν– και ευχόμαστε σύντομα να δημιουργηθεί Επιτροπή Ιστορικού Sporting από την ΕΘΕΑ/ΕΠΑ, με άτομα ευρείας αποδοχής. (Όσο για τον Σ.Ο.Α.Α., δυστυχώς αδρανεί, δεχόμενος πυρά εκ των έσω, δηλαδή από κάποια παλαιά μέλη του διακατεχόμενα από “την τρέλλα της εξουσίας”, αλλά έχοντας μείνει και χωρίς στέγη, εξ’ αιτίας της αδυναμίας του Δ.Σ. –και ειδικά των καινούριων μελών του– να τιμήσουν την θέση τους και όσους τους ψήφισαν στις αρχαιρεσίες του περασμένου καλοκαιριού).
Θα επανέλθουμε!
Χ. Αποστολίδης, Γ. Καράμπελας, Γ. Καρούμπας, Κ. Μητρόπουλος, Β. Μπιρλιράκης, Λ. Παπάζογλου, Σ. Ρόκκος και Γ. Κίκιζας (αναπληρωματικό μέλος).
Το νέο Δ.Σ. συγκροτήθηκε σε σώμα με την πιό κάτω σύνθεση:
Πρόεδρος: Κ. Μητρόπουλος
Αντιπρόεδρος: Β. Μπιρλιράκης
Γ. Γραμματέας: Χ. Αποστολίδης
Ταμίας: Λ. Παπάζογλου
Μέλη: Γ. Καράμπελας, Γ. Καρούμπας, Σ. Ρόκκος.
Ορισμένες απόψεις τώρα για τον ρόλο του Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α., που με ταχύτητα που υπερβαίνει κατά πολύ τις επιδόσεις των Ιστορικών Αυτοκινήτων, εξελίσσεται σε θεσμικό. Αυτό δεν είναι βέβαια κακό (οι οδηγοί και πρέπει και οφείλουν να έχουν άποψη), αλλά σίγουρα κρύβει “κινδύνους” αλλά και “ατέλειες” του συστήματος διοίκησης του Σπορ (το οποίο δεν περνά και την καλύτερη περίοδό του). Ιδού οι λόγοι:
1. Αν οι οδηγοί αποφασίζουν μόνοι τους για το πως θα γίνονται οι αγώνες τους, κινδυνεύουν: α) να κάνουν λάθη, β) να εξυπηρετούν συμφέροντα ενός ή περισσοτέρων μελών του –εκάστοτε– Δ.Σ., γ) να προσαρμόζουν αγώνες και κανονισμούς ανάλογα με τις απόψεις, τις προτιμήσεις και τις δυνατότητες των μελών του –εκάστοτε– Δ.Σ., δ) να τους επιρρίψουν ολόκληρη την ευθύνη για την όποια αποτυχία των πρωταθλημάτων και των αγώνων των κατηγοριών τους.
2. Είναι γνωστή και επιτυχημένη συνταγή της ΕΛΠΑ/ΕΘΕΑ - ΟΜΑΕ/ΕΠΑ το να “πετάει το μπαλάκι” στους οδηγούς όταν πρόκειται για “δύσκολες” ή “άτακτες” ή “ανυπάκουες” κατηγορίες του σπορ, όπως η μοτοσυκλέττα παλαιότερα και τα Ιστορικά αυτοκίνητα σήμερα. Τους λέει: “Έτσι θέλετε; Έτσι θα γίνει”, και μετά, αν κάτι πάει στραβά, αν οι αγώνες δεν γίνουν, αν οι –“νέοι”– κανονισμοί και αλλαγές δεν λειτουργήσουν, τους ταπώνει: “εσείς το ζητήσατε!”.
Από την περιορισμένη ενημέρωση που έχουμε (όλα γίνονται και αποφασίζονται εν κρυπτώ, δίκην “στοάς ιστορικού”, και οι υπόλοιποι αγωνιζόμενοι τίθενται προ τετελεσμένων!), ο μεν Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α. είναι της άποψης και της γραμμής ότι Regularity και Sporting Ιστορικών συνιστούν ΤΟ ΙΔΙΟ άθλημα, η δε ΕΛΠΑ/ΕΘΕΑ/ΟΜΑΕ/ΕΠΑ προτιμά να μην παίρνει καμμία θέση, γι’ αυτό και δεν προχωρά στη σύσταση Επιτροπής Ιστορικών Sporting. Κατά την άποψή μας, αυτό είναι μέγα σφάλμα ΜΟΝΟ και ΜΟΝΟ για λόγους ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, αφού οι κίνδυνοι στις Αναβάσεις και –ιδίως– στα Rallies είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟΙ, και τα Ιστορικά έχουν ένα παραπάνω λόγο να τηρούν ακόμα αυστηρότερους κανονισμούς ασφαλείας, γιατί βρισκόμαστε σε μιά εποχή όπου όλα τα αυτοκίνητα, οι οδηγοί και οι χρόνοι είναι γρήγοροι, ενώ τα Ιστορικά οχήματα μεταφέρουν την προ τριακονταετίας τεχνολογία, που τα ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ. Συνεπώς, αν πιεστούν –στα επίπεδα που απαιτούν οι οδηγοί τους– θα υπάρξει πρόβλημα. Άρα, δεν είναι σωστό το να “τοποθετούνται” χαλαρά οι αγώνες Sporting σε σκεπτικό παρόμοιο με τις εκδηλώσεις regularity, αλλά αυστηρά μαζί με τα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Μιά δεύτερη “υποψία”, που μακάρι να παραμείνει τέτοια, είναι η τάση “χαλάρωσης” των τεχνικών κανονισμών FIA για τα Ιστορικά, που σήμερα ακολουθούν αυστηρά τις Homologation και το Appendix K. Ήδη, στις αναβάσεις και στην ταχύτητα, τα Ιστορικά αυτοκίνητα δεν ελέγχονται, δηλώνουν ό,τι θέλουν και έχουν όποια μετατροπή θέλει ο οδηγός τους! Στα rallies, προφανώς επειδή όλοι θέλουν να συμμετάσχουν (και) στο Ιστορικό Acropolis που είναι Πρωταθληματικός αγώνας FIA και ο Τεχνικός Έλεγχος είναι αυστηρός, τηρούνται οι τεχνικοί κανονισμοί “Κ” και υπάρχουν HTP! Ελπίζουμε, η νέα σύνθεση του Δ.Σ. του Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α.,η οποία περιλαμβάνει και μέλη που ανοιχτά και δημόσια υποστηρίζουν ότι οι εθνικοί κανονισμοί ιστορικών Sporting πρέπει να είναι "πιο ελεύθεροι" από αυτούς της FIA, να μην δημιουργήσει δύο μέτρα και δύο σταθμά, μεταξύ αγώνων rally και ταχύτητας, και –ιδίως– οποιαδήποτε τέτοια τάση, αν υπάρξει ή προταθεί, να απορριφθεί από την ΕΘΕΑ/ΕΠΑ πριν ακόμα διατυπωθεί.
Αυτά τα ολίγα –προς το παρόν– και ευχόμαστε σύντομα να δημιουργηθεί Επιτροπή Ιστορικού Sporting από την ΕΘΕΑ/ΕΠΑ, με άτομα ευρείας αποδοχής. (Όσο για τον Σ.Ο.Α.Α., δυστυχώς αδρανεί, δεχόμενος πυρά εκ των έσω, δηλαδή από κάποια παλαιά μέλη του διακατεχόμενα από “την τρέλλα της εξουσίας”, αλλά έχοντας μείνει και χωρίς στέγη, εξ’ αιτίας της αδυναμίας του Δ.Σ. –και ειδικά των καινούριων μελών του– να τιμήσουν την θέση τους και όσους τους ψήφισαν στις αρχαιρεσίες του περασμένου καλοκαιριού).
Θα επανέλθουμε!
Dobermann
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου