Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ: ΣΟΒΑΡΑ ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΑΒΛΕΨΙΕΣ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ, ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΒΟΛΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ SPORTING

Θα πίστευε κανείς, ότι ακριβώς λόγω της δραματικής οικονομικής κατάστασης που επικρατεί στην χώρα μας (και οι φίλοι των Ιστορικών αυτοκινήτων δεν εξαιρούνται), όλες οι διοργανώτριες Λέσχες θα προσπαθούσαν με κάθε τρόπο να μειώσουν το κόστος των αγώνων τους, αλλά και να ψάχνουν τρόπους ώστε να τους κάνουν πιό ελκυστικούς και "οικονομικούς" (με την έννοια της μειωμένης φθοράς των αυτοκινήτων), ώστε να συγκεντρώνουν ικανοποιητικό αριθμό συμμετοχών. Είναι λοιπόν παράξενο και αξιοπερίεργο, το ότι μία Λέσχη τόσο έμπειρη όσο η ΕΛΠΑ, διαπράττει τέτοια σφάλματα "τακτικής", "ηθικής" και "πρακτικής": Στο επερχόμενο Ιστορικό Ακρόπολις, η ΕΛΠΑ αποφάσισε να μετρήσει τον αγώνα ασφάλτου και χώματος σαν ένα, ενώ πέρυσι υπήρχε επιλογή έτσι ώστε όσοι ήθελαν συμμετείχαν μόνο στις δύο μέρες ασφάλτου, πληρώνοντας και κατά τι χαμηλότερο παράβολο. Φέτος όμως, όποιος θέλει να συμμετάσχει στην κατηγορία Sporting είναι υποχρεωμένος να τρέξει και άσφαλτο και χώμα, κάτι που α) Αυξάνει κάθετα τα έξοδα (λόγω ελαστικών και service), β) Θέτει πολλά ασφάλτινα αυτοκίνητα σε σοβαρό κίνδυνο ζημιάς ή βλάβης, γ) Δεν μειώνει καθόλου το συνολικό κόστος, μη δίνοντας την δυνατότητα μειωμένου -δηλαδή μόνο "ασφάλτινου"- παραβόλου.
  Ιδού μία, ως συνήθως προχειρογραμμένη, ανακοίνωση της ΕΛΠΑ:


  " Έπειτα από έγκριση της FIA, ο αγώνας του 11ου Mercedes-Benz Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις στην κατηγορία Sporting θεωρείται ένας και θα διεξαχθεί από τις 4 έως τις 6 Μαΐου.
  Το ασφάλτινο σκέλος θα διεξαχθεί 4 και 5 Μαΐου και περιλαμβάνει 12 (δώδεκα) ειδικές διαδρομές μήκους 135 χιλιομέτρων. Το χωμάτινο σκέλος, το οποίο προσμετρά και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος για σύγχρονα αυτοκίνητα θα πραγματοποιηθεί στις 6 Μαΐου και περιλαμβάνει 7 (επτά) ειδικές διαδρομές μήκους 79 χιλιομέτρων. Το συνολικό μήκος του αγώνα φτάνει τα 696 χιλιόμετρα.                         

Aγωνιστικό Τμήμα ΕΛΠΑ
11ο Μercedes-Benz Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις"

  Αποκαλούμε τις ανακοινώσεις της ΕΛΠΑ (και της ΟΜΑΕ) "προχειρογραμμένες", γιατί συχνά αφήνουν περιθώρια παρερμηνειών. Σ' αυτή την περίπτωση, η ΕΛΠΑ αναφέρει: "... έπειτα από έγκριση της FIA... ο αγώνας θεωρείται ένας...". Αυτό σε απλά Ελληνικά (και όπως έχουν παρατηρήσει κι άλλοι ενδιαφερόμενοι σε Ιστορικά fora), σημαίνει ότι η ίδια η ΕΛΠΑ ζήτησε από τη FIA να γίνει ο αγώνας ενιαίος και να μην θεωρείται (ούτε για τα Ελληνικά πληρώματα) διπλός, δηλαδή διήμερος ασφάλτινος και μονοήμερος χωμάτινος. Όπως και να έχει όμως το πράγμα, γεγονός παραμένει ότι τώρα όσοι έχουν "ασφάλτινα" αυτοκίνητα θα πρέπει να πληρώσουν ολόκληρο το παράβολο μόνο και μόνο για να ... εγκαταλείψουν στο τέλος της δεύτερης ημέρας! Ουσιαστικά, θα "χρηματοδοτήσουν" τους συναδέλφους τους που θα κάνουν και την τρίτη, χωμάτινη, ημέρα. Και όλα αυτά, γίνονται ακόμα χειρότερα όταν στην εικόνα μπουν και τα σύγχρονα αυτοκίνητα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ραλλύ Χώματος, που θα προηγηθούν των Ιστορικών και σίγουρα θα κατασκάψουν τις 7 Ειδικές Διαδρομές των 79 χλμ. συνολικού μήκους. Όσο για το παράβολο, είναι 900 Ευρώ για την κατηγορία Sporting, ΧΩΡΙΣ το ξενοδοχείο, το κόστος του οποίου κυμαίνεται από 40 έως 150 Ευρώ την ημέρα (τις προηγούμενες χρονιές, ένα από τα "κίνητρα" συμμετοχής στο Ιστορικό Ακρόπολις, ήταν ότι η διαμονή περιλαμβανόταν στο παράβολο, εξασφαλίζοντας ένα διήμερο στα πραγματικά καλά ξενοδοχεία Καζίνο Λουτρακίου και Γαλήνη Καμμένων Βούρλων). Και για να γίνουν τα πράγματα ακόμα χειρότερα (πρακτικά και ηθικά) για τους υποψήφιους συμμετέχοντες της κατηγορίας Sporting, η ΕΛΠΑ ορίζει γενναία έκπτωση 40% στο παράβολο της Regularity, δηλαδή από τα 600 Ευρώ στα μόλις 360 Ευρώ, για όσους δηλώσουν συμμετοχή μέχρι τις 2 Απριλίου.
  Δεν είναι το θέμα μας το αν θα υπάρξουν αντιδράσεις και από ποιούς (δυστυχώς ο Σύνδεσμος Οδηγών Αγώνων Ιστορικών Αυτοκινήτων, για μία φορά ακόμα λάμπει διά της "δημόσιας απουσίας" του, πιθανώς κινούμενος παρασκηνιακά), παρ' ότι θα έπρεπε να γίνονται σεβαστές οι απόψεις των αγωνιζομένων όπως αυτές εκφράζονται στα fora αλλά και διά ζώσης με τηλέφωνα στην ΕΛΠΑ. Όμως το θέμα και το πρόβλημα είναι βαθύτερο και αφορά τον τρόπο σκέψης και δράσης των ανθρώπων που διοικούν το Σπορ και διοργανώνουν τους αγώνες: Είναι σαν να θέλουν "να διώξουν" τους αγωνιζόμενους! Πριν λοιπόν "ο ποιητής σηκώσει τα χέρια" για μία ακόμα φορά (εδώ που τα λέμε, πότε έβγαλε κανείς άκρη με την ΕΛΠΑ;!), ρίχνουμε μιά ματιά στο ημερολόγιο και βλέπουμε ότι μέχρι την Πέμπτη 19 Απριλίου που λήγουν οι συμμετοχές, υπάρχει ακόμα άπλετος χρόνος για να διορθωθούν τα δυό-τρία επίμαχα σημεία που αναφέραμε, έτσι ώστε και ο αγώνας θα έχει οπωσδήποτε περισσότερες συμμετοχές, αλλά και η ΕΛΠΑ θα έχει αποδείξει ότι προσπαθεί τουλάχιστον να ξεφύγει από το "τυφλό-κουφό" παρελθόν της.

1 σχόλιο:

  1. Προσπαθω να καταλαβω το σκεπτικο της οργανωτικης επιτροπης και δεν μπορω. Μου φαινεται αδιανοητο, τρεις πεπειραμενοι ανθρωποι-ο καθενας στον τομεα του-να κανουν τοσο μεγαλα λαθη, μερες που ειναι. Συγγνωμη, μου φανταζει ηλιθιο να υποστηριζεις οτι ενας αγωνας ειναι...ΕΝΑΣ, οταν η πρωτη ημερα μετραει αλλού, η δευτερη αλλού κι η τριτη αλλού κι αλλού!!!Οταν το διαμαντι του Καρολου (κι ολα τ άλλα) που ο Πρόεδρος της παρουσίασε διθυραμβικά στο περιοδικο του, ή δεν θα το δουμε καθόλου ή θα το δούμε να σερνεται ανατριχιαστικά στις ταφρους που θ ανοιξουν την Κυριακή τα Ν4. Κι εγω ο κακος ρωταω. Ρε Στρατη, ρε Παυλοπουλε, εχεις σκεφτει το ενδεχομενο να βρεξει την Κυριακη, κι ο αγωνας σου, το Εθνικό σου καμαρι να σταματησει σ ενα λασπωμενο αυλακι που θα χωθει το πρωτο δυκινητο ιστορικο? Και γιατι να χασω τον Στουκ με το Maxi και μετα με το Talbot. Ποτε θα τα ξαναδω? Και γιατί να επιβεβαιωνεται ο Αλεξανδρος "οποιος εχει λεφτα τρεχει"? Και χιλια άλλα σκόρπια γιατι. Ποσο πιο απλο θα ηταν να γινοταν οπως περυσι? Τουλαχιστον εξηγειστε μας. Δεν το περιμενω απο τον Παυλό (δυσκολευεται στην παραδοχη των λαθων του χρονια τωρα), δεν το περιμενω απο την Κατερίνα (σπανια εκφραζεται δημόσια), εσυ ρε Στρατή "δικέ" μας ανθρωπε, που εισαι?
    Εμεις θα το τρεξουμε. Με μιση καρδια, γιατι θα λειπουν οι μισοί μας φιλοι. Θα το τρεξουμε, μονο και μονο γιατι τα χρονια περνούν, κι ο Αγιος Πετρος είναι ανυπομονος τελευταια. Ετσι μας θελετε ομως??? Χρ. Πλατης

    ΑπάντησηΔιαγραφή