Την Τετάρτη 6/3 έγινε η απονομή για τα
Πρωταθλήματα Ιστορικού αυτοκινήτου που προκήρυξε η ΟΜΑΕ για το 2011, στα
εντευκτήρια της ΕΛΠΑ, στην Λεωφ. Μεσογείων. Η ατμόσφαιρα ήταν χαλαρή αλλά και «αμήχανη»,
με σχετικά λίγο κόσμο, και κάποιες –επίσης λίγες– απουσίες βραβευθέντων.
Η απονομή αφορούσε τα Πρωταθλήματα Sporting Ράλλυ (Οδηγών και
Συνοδηγών), Ταχύτητας και Αναβάσεων (Οδηγών) και Regularity Ράλλυ (Οδηγών και
Συνοδηγών). Και επειδή ως γνωστόν στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος, των Ομάδων
και των Κλάσεων βραβεύονται οι ίδιοι (οι τρείς πρώτοι), παρακολουθήσαμε μια «επανάληψη»
βραβεύσεων, καθώς τα ίδια άτομα καλούντο τρεις και τέσσερις φορές (με «ρέκορντμαν»
τον συνοδηγό του Πρωταθλητή Ραλλύ Κ. Πίτσου –που απουσίαζε– τον κ. Καραπαπάζη,
ο οποίος έπαιρνε τα κύπελλα και Οδηγών και Συνοδηγών).
Συγχαρητήρια λοιπόν σε όλους για το 2011 και
καλό κουράγιο (επίσης σε όλους, οδηγούς και οργανωτές) για το 2012. Ωστόσο, δεν
θα είμαστε συνεπείς και τίμιοι απέναντι στον κόσμο που διαβάζει αυτό το δημοσιογραφικό blog, αν
δεν αναφέραμε δύο σημεία της απονομής που θα μπορούσαν (ή πιο σωστά θα ΕΠΡΕΠΕ)
να μην έχουν υπάρξει.
1ον:
ΤΙ ΓΥΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ; Προς μεγάλη έκπληξη και γενική αμηχανία
των παρευρισκομένων οδηγών, οι ιθύνοντες (και τα προεδρεία) της ΕΛΠΑ και της ΟΜΑΕ,
προσφώνησαν έναν βουλευτή γνωστού κόμματος (με τις συνήθεις «κολακείες»), τον
οποίον μάλιστα κάλεσαν να κάνει την απονομή των Πρωταθλημάτων Οδηγών και
Συνοδηγών Ραλλύ! Επ’ αυτού, έχουμε τρείς παρατηρήσεις:
α) Κακώς –μα
πολύ κακώς– η ΟΜΑΕ προσκάλεσε (και ανακάτεψε στους αγώνες) πολιτικό πρόσωπο, ειδικά αυτή την ταραγμένη και δύσκολη χρονική περίοδο.
β) Σαν άτομο, βεβαίως ο κάθε βουλευτής και
πολιτικός έχει κάθε δικαίωμα να ασχοληθεί –και να συμμετάσχει– σε όποιο χόμπυ ή
σπορ του αρέσει. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, δεν είχε προσκληθεί σαν άτομο, αλλά σαν «επίσημος», με την
ιδιότητα του βουλευτή, για να δώσει, υποτίθεται, «κύρος» στην απονομή.
γ)
Συγχαρητήρια στους βραβευθέντες, και στους οδηγούς γενικότερα, που παρά την
αμηχανία τους, τελικά δέχτηκαν την απονομή άνευ σχολίων (ένας μάλιστα σηκώθηκε με
το ζόρι!).
Επιτρέψτε μας τώρα και μια προσωπική άποψη: Η
ΕΛΠΑ, πρέπει –επιτέλους– να γυρίσει σελίδα και να αρχίσει να ζει στο σήμερα. Και
σήμερα, οι πολιτικοί και είναι και θεωρούνται (ίσως και αδίκως κάποιες φορές)
υπεύθυνοι για την καταστροφή της χώρας μας –και του καθενός από εμάς προσωπικά.
Μην τους φέρνει και τους παρουσιάζει λοιπόν σαν "τιμώμενα πρόσωπα" να μας βραβεύσουν, γιατί
υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να «στραβώσει» κάποιος και να τους στολίσει κανονικά!
Είναι σαν το γιαούρτωμα του «εθνικού τραγουδιστή», που όλοι το καταδικάζουν,
ενώ μέσα τους το χαίρονται, γιατί κι αυτός ο έρημος ο τραγουδιστής δεν είχε
κάτσει μια στιγμή ήσυχος να ασχοληθεί με την τέχνη του, αλλά όλο δηλώσεις ήταν,
προωθώντας και την γυναίκα του-διοργανώτρια συναυλιών στο βουλευτικό αξίωμα!
Έτσι λοιπόν και οι άλλοι βουλευτές, διχάζουν τον κόσμο εξ’ ορισμού (οι μισοί υπέρ και οι άλλοι μισοί «τάχα μου τάχα μου»
κατά του μνημονίου –ΧΩΡΙΣ εναλλακτική πρόταση φυσικά), οπότε ανά πάσα στιγμή,
και εφ’ όσον προκαλούν το δημόσιο αίσθημα με τις παπαρολογίες που αραδιάζουν, κινδυνεύουν να δεχτούν άγριο κράξιμο. Λάθος κίνηση λοιπόν από την
ΕΛΠΑ, που καλό θα ήταν να σεβαστεί το δημόσιο αίσθημα και να αφήσει τους πολιτικούς
εκτός αγώνων (αν θέλει να διατηρεί σχέσεις μαζί τους όπως στο παρελθόν, ας το
κάνει σε επίπεδο ηγεσίας, αφήνοντας τους οδηγούς ήσυχους).
2ον:
ΟΜΑΕ ΚΑΙ ΕΛΠΑ «ΕΝΑΝΤΙΟΝ» Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ!
Σαν «χτύπημα κάτω από την ζώνη» και μόνο σαν
τέτοιο, μπορεί να εκληφθεί η από μικροφώνου προτροπή του Προέδρου της ΟΜΑΕ προς
τους οδηγούς R e g u l a r I t y, να πείσουν (!) τις Λέσχες στις οποίες ανήκουν –ή
συμμετέχουν– να προσχωρήσουν στο δυναμικό της ΟΜΑΕ! Τα ίδια επανέλαβε αμέσως
μετά και ο Πρόεδρος της ΕΛΠΑ, και το σκεπτικό ήταν ότι «τα συμβόλαια ασφάλισης
των άλλων Λεσχών δεν έχουν ουσιαστικές καλύψεις, και οι οδηγοί που συμμετέχουν στις
εκδηλώσεις τους θα βρεθούν εκτεθειμένοι σε περίπτωση ατυχήματος». Δηλαδή, όση
αλήθεια (;) κι αν περιέχει αυτός ο ισχυρισμός, δεν παύει να αποτελεί ένα είδος «εκφοβισμού»
των οδηγών. Επίσης, είναι προφανές ότι αντί να προσεγγίσει η ΟΜΑΕ τις Λέσχες
Κλασσικών Αυτοκινήτων, «βάζει» τους οδηγούς να το κάνουν, ζητώντας τους ευθέως
να «ασκήσουν πιέσεις».
Πράγματι μας «ξένισε» η έλλειψη στοιχειώδους savoir faire της
ΕΛΠΑ απέναντι σε μια «συνάδελφο Αρχή» όπως είναι η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ. Γιατί αυτό που
επιχείρησε στην ουσία ο Πρόεδρος της ΟΜΑΕ, ήταν να απευθύνει προσκλητήριο στις Λέσχες
που αποτελούν το δυναμικό της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ να προσχωρήσουν στην ΟΜΑΕ, και να
διοργανώνουν αγώνες με τους δικούς της όρους (τεχνικούς ΚΑΙ οικονομικούς), και στα δικά της Πρωταθλήματα.
Η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ είναι η επίσημη εκπρόσωπος της FIVA στην Ελλάδα, και η FIVA είναι η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ιστορικού Αυτοκινήτου, που
διοργανώνει αγώνες Regularity.
Η ΕΛΠΑ έχει εκχωρήσει στην ΟΜΑΕ την εκπροσώπευση της FIA, που είναι η Παγκόσμια Ομοσπονδία
Αυτοκινήτου, η οποία είναι αποκλειστικά
υπεύθυνη Αρχή για Ιστορικούς αγώνες Sporting, διοργανώνοντας και
Rally Regularity. Οι δύο Αρχές FIA και
FIVA, συνεργάζονται και
συνυπάρχουν αρμονικά σε όλες τις χώρες, και το ίδιο πιστεύαμε ότι συμβαίνει και με τις εκπροσώπους
τους στην Ελλάδα, δηλαδή Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ και ΟΜΑΕ/ΕΛΠΑ. Τι ιδέα "ανοιχτού πολέμου" ήταν όμως αυτή; Ο Πρόεδρος της ΟΜΑΕ
δεν φαινόταν καθόλου ευτυχής μιλώντας για το θέμα, κάτι που ίσως σημαίνει ότι κάποιος άλλος
«νους» είχε την φαεινή! Ε, ας του βάλει κάποιος φρένο, ή ας τον στείλουν από εκεί που ήρθε!
Η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ έχει προσπαθήσει και προσπαθεί
επιτυχώς και για πολλά χρόνια (δεκαετίες ολόκληρες) να προωθήσει το κλασσικό
αυτοκίνητο και να διοργανώσει εκδηλώσεις για τους φίλους του. Αν οι ισχυρισμοί της
ΟΜΑΕ για «ανεπαρκή» ασφαλιστήρια αληθεύουν, τότε αυτό είναι κάτι που οι
οδηγοί regularity
πρέπει να ελέγξουν και να απαιτήσουν από τις Λέσχες που διοργανώνουν τις εκδηλώσεις τους. Αν τα ασφαλιστήρια είναι όντως ανεπαρκή, τότε η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ πρέπει να θέσει νέα στάνταρντς και να τα επιβάλλει στις Λέσχες-μέλη της. Όλα
αυτά σωστά. Όχι όμως να «καταργηθεί» το δυναμικό της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, και όλες οι Λέσχες
καθώς και όλοι οι αγώνες Regularity να περάσουν στην ΟΜΑΕ! Σε ποιά χώρα δεν υπάρχει Ομοσπονδία
Ιστορικού αυτοκινήτου-μέλος της FIVA;
Ποιοί θα παίρνουν αγώνες (αν όλοι ανήκουν στην ΟΜΑΕ); Πόσο θα κοστίζουν τα παράβολα συμμετοχής; Πόσο θα
κοστίζουν οι λισάνς «παιδειών»; Δυστυχώς λοιπόν, αυτό που «πέρασε» προς τα έξω (και αυτό που καταλάβαμε εμείς τουλάχιστον), είναι μιά προσπάθεια της ΟΜΑΕ για προσέλκυση νέου αίματος-αιμοδοτών από τον χώρο της Regularity, επειδή λόγω
δύσκολης εποχής, αναμένεται ότι φέτος θα μειωθούν δραματικά οι συμμετοχές των «σύγχρονων» αγώνων. Πάνω απ’ όλα όμως,
πρόκειται για μία ευθεία επίθεση κατά της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, η οποία θεωρείται απαράδεκτη, εφ’ όσον υποτίθεται ότι
διατηρούμε στοιχειώδη ευγένεια στο Σπορ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου