Μεγάλες διαστάσεις παίρνει η υπόθεση «ενιαίο ασφάλτινο και χωμάτινο Acropolis», μια και, όπως συμβαίνει πάντα, δημιουργήθηκαν δύο «στρατόπεδα»: Οι οδηγοί που θέλουν να τρέξουν μόνο άσφαλτο με μειωμένο παράβολο όπως πέρυσι, και οι οδηγοί που συμφωνούν στον ένα, ενιαίο, τριήμερο αγώνα, πιστεύοντας ότι μία συμμετοχή πρέπει να μπορεί να ανταπεξέλθει και στην άσφαλτο και στο χώμα (με το ίδιο αυτοκίνητο εννοείται). Και βέβαια υπάρχουν και οι «μπαλαντέρ», όπως θα δούμε πιο κάτω.
Πριν προχωρήσουμε στις παρατηρήσεις μας και στην πρότασή μας, ας ξεκαθαρίσουμε κάτι: Όσοι περιμένουν κάποια ενέργεια από τον Σύνδεσμο Οδηγών Ιστορικών Αυτοκινήτων, πρέπει να καταλάβουν ότι αυτός ο Σύνδεσμος δημιουργήθηκε από χομπίστες, άλλαξε δύο Δ.Σ. (και Προέδρους) μέσα σε δύο χρόνια, και ενεργοποιείται σπανίως για αγωνιστικά θέματα, ενώ αντίθετα, διοργανώνει ωραίες εκδηλώσεις και σεμινάρια (όπως το πρόσφατο σεμινάριο Regularity στο Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Π. Μυλωνάς, που συνδυάστηκε με έκθεση κλασσικών αυτοκινήτων!). Ο λόγος της ΜΗ δραστηριοποίησης και παρουσίας του ΣΟΑΙΣΤΑ «στα κοινά», δηλαδή στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί αγώνων, είναι ότι κατά ένα μέρος ο ίδιος ο σύνδεσμος είναι αυτός που τα… δημιουργεί! Και μπορεί αυτό να ακούγεται οξύμωρο, και να γράφεται ποντάροντας και στο χιούμορ του αναγνώστη, αλλά σε ένα ποσοστό παραμένει γεγονός: Όταν μέλη του Δ.Σ. του ΣΟΑΙΣΤΑ έχουν ΔΙΟΡΙΣΘΕΙ από την ΕΛΠΑ/ΟΜΑΕ σαν μέλη των Επιτροπών Ιστορικού (προσέξτε: Δεν είναι εκεί σαν εκπρόσωποι των οδηγών, αλλά έχουν ΔΙΟΡΙΣΘΕΙ από τον Πρόεδρο της ΟΜΑΕ/ΕΘΕΠΑ), τότε είναι προφανές ότι ΣΥΝΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ με την ΕΛΠΑ τα όσα αρέσουν –ή δεν αρέσουν– στους οδηγούς. Αυτή είναι η πραγματικότητα: Πώς είναι δυνατόν μετά, ως μέλη του ΣΟΑΙΣΤΑ, να στραφούν κατά αποφάσεων τις οποίες έχουν αποδεχθεί (ή προτείνει, ή συνυπογράψει); Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα, κι ας μην σπεύσει κανείς να ισχυριστεί ότι άλλο η ΕΛΠΑ, άλλο η Αγωνιστική Λέσχη ΕΛΠΑ, άλλο η ΟΜΑΕ κι άλλο η ΕΘΕΠΑ, γιατί θα έχει κάνει λάθος: Πρόκειται για τους ίδιους ανθρώπους που βρίσκονται και εναλλάσσονται στα ίδια γραφεία, και αυτό δεν είναι απαραίτητα «κακό» (κανείς δεν προκαταλαμβάνει καταστάσεις, ούτε εμείς υιοθετούμε χωρίς αποδείξεις τις διάφορες θεωρίες συνωμοσίας), απλά με το «ντουμπλάρισμα» των ίδιων προσώπων σαν "Αρχή" και σαν Σύνδεσμος Οδηγών, δεν υπάρχει πλέον «επίσημος» αντίλογος από την πλευρά των οδηγών. Μην παραξενεύεστε λοιπόν που, παραμονές Ιστορικού Acropolis και με ένα σοβαρό θέμα να έχει προκύψει, ο ΣΟΑΙΣΤΑ διοργανώνει σεμινάρια Regularity (για χρήση… πυραυλικών οργάνων!) και εκθέσεις Ιστορικών αυτοκινήτων.
Άλλο είναι βέβαια το θέμα μας, αλλά ας προσθέσουμε κάτι τελευταίο πριν πάμε στο "ασφαλτοχωμάτινο" Acropolis: Από τότε που ο ΣΟΑΑ άρχισε –και σωστά επί της αρχής– να αμφισβητεί το αλάθητο και το απόλυτο της ΕΘΕΑ/ΕΛΠΑ, κυρίως την δεκαετία του ’80, η Μεσογείων (είτε ως «Πύργος» είτε ως Αγία Παρασκευή), ακολούθησε τον αλάνθαστο (και πανάρχαιο) τρόπο της «κολακείας των προσώπων». Δηλαδή, καλούσε κάποιους οδηγούς ή εμπλεκόμενους με τους αγώνες, σοφά επιλεγμένους από τους διάφορους χώρους, να στελεχώσουν είτε την ΕΘΕΑ είτε τις επιτροπές της. Αυτόματα, αυτοί μεταβάλλονταν σε υπερασπιστές/απολογητές της ΕΛΠΑ/ΕΘΕΑ, με το σαθρό επιχείρημα ότι «από μέσα μπορούμε να αλλάξουμε τα πράγματα», λησμονώντας ότι πάντα η σύνθεση των ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΩΝ επιτροπών πλειοψηφούσε υπέρ της ΕΛΠΑ/ΕΘΕΑ. Καμμία αλλαγή δεν έχει γίνει στο σύστημα μέχρι σήμερα, και δυστυχώς συνεχίζουμε να βλέπουμε άξιους ανθρώπους να «μεταλλάσσονται». Επιστήμη μεγάλη το manipulation… Και είναι επιστήμη, ακριβώς γιατί ο «παθών» δεν πιστεύει ούτε καταλαβαίνει με τίποτα ότι την έχει πάθει!
Πάμε Acropolis τώρα:
1ον. Ο αγώνας αυτός είναι Διεθνής FIA και "μετράει" σε Ευρωπαϊκά σοβαρά Πρωταθλήματα, άρα αλλαγές δεν μπορούν (και δεν πρέπει) να γίνουν πλέον.
2ον. Η περυσινή «μέθοδος» των δύο ανεξάρτητων αγώνων, επέτρεπε στους οικονομικά ισχυρούς να χρησιμοποιήσουν ΔΥΟ αυτοκίνητα, ένα για άσφαλτο και ένα για χώμα. Αυτό ήταν νομότυπο μεν, αλλά και ελαφρώς «προκλητικό» για όσους συμμετείχαν και στο χώμα με το ίδιο αυτοκίνητο, μη έχοντας βέβαια καμμία τύχη, ενώ πέραν του ότι έκαναν το κέφι τους, ντουμπλάριζαν και σαν... «ντεκόρ» για τους νικητές (!). Θα ήταν πιο δίκαιο το να υπήρχαν οι δύο αγώνες αλλά με το ίδιο αυτοκίνητο, όμως αυτά ήταν για πέρυσι. Φέτος;
3ον. Αν υπήρχε ποτέ ανάγκη για «οικονομικότερο» Acropolis, αυτή είναι φέτος! Συνεπώς, και επειδή υπάρχει ακόμα χρόνος, η ΕΛΠΑ θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το δικαίωμά της να τροποποιεί τους κανονισμούς για το Εθνικό Πρωτάθλημα, χωρίς διόλου να πειράξει ή να αλλάξει το διεθνές status του Acropolis (που πρέπει να παραμένει ένας, ενιαίος, ομοούσιος και αδιαίρετος τριήμερος αγώνας, με ένα αυτοκίνητο, με έναν νικητή και ΜΙΑ βαθμολογία FIA). Έτσι, μπορεί να προκηρύξει "δύο εκδοχές" του ίδιου αγώνα για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Ιστορικών Ραλλύ, με τους εξής όρους:
α) Οι οδηγοί θα χρησιμοποιούν το ΙΔΙΟ αυτοκίνητο και για τις τρεις ημέρες.
β) Ο αγώνας θα παραμείνει ένας, ενιαίος, τριήμερος, αλλά θα υπάρχει η δυνατότητα μόνο για το Ελληνικό Πρωτάθλημα να μετρήσει και σαν διήμερος ασφάλτινος, με το παράβολο συμμετοχής στα δύο τρίτα (δηλαδή 600 Ευρώ αντί 900), και την βαθμολογία του Πρωταθλήματος μειωμένη επίσης στα δύο τρίτα, μείον ένα βαθμό (λόγω μικρότερου βαθμού δυσκολίας): Π.χ. ο πρώτος δεν θα πάρει 20 βαθμούς αλλά 13,5-1= 12,5.
γ) Ο αγώνας όπως είπαμε θα είναι τριήμερος, με πλήρες παράβολο, πλήρη βαθμολογία και ένα αυτοκίνητο. Όσοι Έλληνες όμως τερματίσουν τις δύο πρώτες μέρες ασφάλτου, αλλά σταθούν άτυχοι και εγκαταλείψουν την (σαφώς πιο απαιτητική) τρίτη χωμάτινη ημέρα, τότε θα πάρουν για το Ελληνικό Πρωτάθλημα τους βαθμούς του διημέρου όπως οι «ασφάλτινοι», δηλαδή τα δύο τρία της βαθμολογίας ΧΩΡΙΣ όμως τον μείον ένα βαθμό (λόγω του ότι συμμετείχαν και στο χώμα που έχει υψηλότερο βαθμό δυσκολίας).
Τι «κερδίζει» το Acropolis με την πρότασή μας; Πρώτον, αυξάνονται οι συμμετοχές, γιατί ο αγώνας γίνεται οικονομικότερος αφού μπορούν να συμμετάσχουν και όσοι θέλουν (και μπορούν) μόνο άσφαλτο, πληρώνοντας χαμηλότερο παράβολο, και παίρνοντας τους βαθμούς που τους αναλογούν για το Πρωτάθλημα. Δεύτερον, υπάρχει ισονομία ως προς τη βαθμολογία, τον βαθμό δυσκολίας αλλά και την χρήση ενός (του ίδιου) αυτοκινήτου. Και τρίτον, είναι κάτι που ΑΜΕΣΑ μπορεί να κάνει η διοργανώτρια Λέσχη (πάντα για το Ελληνικό Πρωτάθλημα), χωρίς να αντιμετωπίσει προβλήματα με τη FIA. Περιμένουμε!
Πριν προχωρήσουμε στις παρατηρήσεις μας και στην πρότασή μας, ας ξεκαθαρίσουμε κάτι: Όσοι περιμένουν κάποια ενέργεια από τον Σύνδεσμο Οδηγών Ιστορικών Αυτοκινήτων, πρέπει να καταλάβουν ότι αυτός ο Σύνδεσμος δημιουργήθηκε από χομπίστες, άλλαξε δύο Δ.Σ. (και Προέδρους) μέσα σε δύο χρόνια, και ενεργοποιείται σπανίως για αγωνιστικά θέματα, ενώ αντίθετα, διοργανώνει ωραίες εκδηλώσεις και σεμινάρια (όπως το πρόσφατο σεμινάριο Regularity στο Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Π. Μυλωνάς, που συνδυάστηκε με έκθεση κλασσικών αυτοκινήτων!). Ο λόγος της ΜΗ δραστηριοποίησης και παρουσίας του ΣΟΑΙΣΤΑ «στα κοινά», δηλαδή στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί αγώνων, είναι ότι κατά ένα μέρος ο ίδιος ο σύνδεσμος είναι αυτός που τα… δημιουργεί! Και μπορεί αυτό να ακούγεται οξύμωρο, και να γράφεται ποντάροντας και στο χιούμορ του αναγνώστη, αλλά σε ένα ποσοστό παραμένει γεγονός: Όταν μέλη του Δ.Σ. του ΣΟΑΙΣΤΑ έχουν ΔΙΟΡΙΣΘΕΙ από την ΕΛΠΑ/ΟΜΑΕ σαν μέλη των Επιτροπών Ιστορικού (προσέξτε: Δεν είναι εκεί σαν εκπρόσωποι των οδηγών, αλλά έχουν ΔΙΟΡΙΣΘΕΙ από τον Πρόεδρο της ΟΜΑΕ/ΕΘΕΠΑ), τότε είναι προφανές ότι ΣΥΝΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ με την ΕΛΠΑ τα όσα αρέσουν –ή δεν αρέσουν– στους οδηγούς. Αυτή είναι η πραγματικότητα: Πώς είναι δυνατόν μετά, ως μέλη του ΣΟΑΙΣΤΑ, να στραφούν κατά αποφάσεων τις οποίες έχουν αποδεχθεί (ή προτείνει, ή συνυπογράψει); Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα, κι ας μην σπεύσει κανείς να ισχυριστεί ότι άλλο η ΕΛΠΑ, άλλο η Αγωνιστική Λέσχη ΕΛΠΑ, άλλο η ΟΜΑΕ κι άλλο η ΕΘΕΠΑ, γιατί θα έχει κάνει λάθος: Πρόκειται για τους ίδιους ανθρώπους που βρίσκονται και εναλλάσσονται στα ίδια γραφεία, και αυτό δεν είναι απαραίτητα «κακό» (κανείς δεν προκαταλαμβάνει καταστάσεις, ούτε εμείς υιοθετούμε χωρίς αποδείξεις τις διάφορες θεωρίες συνωμοσίας), απλά με το «ντουμπλάρισμα» των ίδιων προσώπων σαν "Αρχή" και σαν Σύνδεσμος Οδηγών, δεν υπάρχει πλέον «επίσημος» αντίλογος από την πλευρά των οδηγών. Μην παραξενεύεστε λοιπόν που, παραμονές Ιστορικού Acropolis και με ένα σοβαρό θέμα να έχει προκύψει, ο ΣΟΑΙΣΤΑ διοργανώνει σεμινάρια Regularity (για χρήση… πυραυλικών οργάνων!) και εκθέσεις Ιστορικών αυτοκινήτων.
Άλλο είναι βέβαια το θέμα μας, αλλά ας προσθέσουμε κάτι τελευταίο πριν πάμε στο "ασφαλτοχωμάτινο" Acropolis: Από τότε που ο ΣΟΑΑ άρχισε –και σωστά επί της αρχής– να αμφισβητεί το αλάθητο και το απόλυτο της ΕΘΕΑ/ΕΛΠΑ, κυρίως την δεκαετία του ’80, η Μεσογείων (είτε ως «Πύργος» είτε ως Αγία Παρασκευή), ακολούθησε τον αλάνθαστο (και πανάρχαιο) τρόπο της «κολακείας των προσώπων». Δηλαδή, καλούσε κάποιους οδηγούς ή εμπλεκόμενους με τους αγώνες, σοφά επιλεγμένους από τους διάφορους χώρους, να στελεχώσουν είτε την ΕΘΕΑ είτε τις επιτροπές της. Αυτόματα, αυτοί μεταβάλλονταν σε υπερασπιστές/απολογητές της ΕΛΠΑ/ΕΘΕΑ, με το σαθρό επιχείρημα ότι «από μέσα μπορούμε να αλλάξουμε τα πράγματα», λησμονώντας ότι πάντα η σύνθεση των ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΩΝ επιτροπών πλειοψηφούσε υπέρ της ΕΛΠΑ/ΕΘΕΑ. Καμμία αλλαγή δεν έχει γίνει στο σύστημα μέχρι σήμερα, και δυστυχώς συνεχίζουμε να βλέπουμε άξιους ανθρώπους να «μεταλλάσσονται». Επιστήμη μεγάλη το manipulation… Και είναι επιστήμη, ακριβώς γιατί ο «παθών» δεν πιστεύει ούτε καταλαβαίνει με τίποτα ότι την έχει πάθει!
Πάμε Acropolis τώρα:
1ον. Ο αγώνας αυτός είναι Διεθνής FIA και "μετράει" σε Ευρωπαϊκά σοβαρά Πρωταθλήματα, άρα αλλαγές δεν μπορούν (και δεν πρέπει) να γίνουν πλέον.
2ον. Η περυσινή «μέθοδος» των δύο ανεξάρτητων αγώνων, επέτρεπε στους οικονομικά ισχυρούς να χρησιμοποιήσουν ΔΥΟ αυτοκίνητα, ένα για άσφαλτο και ένα για χώμα. Αυτό ήταν νομότυπο μεν, αλλά και ελαφρώς «προκλητικό» για όσους συμμετείχαν και στο χώμα με το ίδιο αυτοκίνητο, μη έχοντας βέβαια καμμία τύχη, ενώ πέραν του ότι έκαναν το κέφι τους, ντουμπλάριζαν και σαν... «ντεκόρ» για τους νικητές (!). Θα ήταν πιο δίκαιο το να υπήρχαν οι δύο αγώνες αλλά με το ίδιο αυτοκίνητο, όμως αυτά ήταν για πέρυσι. Φέτος;
3ον. Αν υπήρχε ποτέ ανάγκη για «οικονομικότερο» Acropolis, αυτή είναι φέτος! Συνεπώς, και επειδή υπάρχει ακόμα χρόνος, η ΕΛΠΑ θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το δικαίωμά της να τροποποιεί τους κανονισμούς για το Εθνικό Πρωτάθλημα, χωρίς διόλου να πειράξει ή να αλλάξει το διεθνές status του Acropolis (που πρέπει να παραμένει ένας, ενιαίος, ομοούσιος και αδιαίρετος τριήμερος αγώνας, με ένα αυτοκίνητο, με έναν νικητή και ΜΙΑ βαθμολογία FIA). Έτσι, μπορεί να προκηρύξει "δύο εκδοχές" του ίδιου αγώνα για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Ιστορικών Ραλλύ, με τους εξής όρους:
α) Οι οδηγοί θα χρησιμοποιούν το ΙΔΙΟ αυτοκίνητο και για τις τρεις ημέρες.
β) Ο αγώνας θα παραμείνει ένας, ενιαίος, τριήμερος, αλλά θα υπάρχει η δυνατότητα μόνο για το Ελληνικό Πρωτάθλημα να μετρήσει και σαν διήμερος ασφάλτινος, με το παράβολο συμμετοχής στα δύο τρίτα (δηλαδή 600 Ευρώ αντί 900), και την βαθμολογία του Πρωταθλήματος μειωμένη επίσης στα δύο τρίτα, μείον ένα βαθμό (λόγω μικρότερου βαθμού δυσκολίας): Π.χ. ο πρώτος δεν θα πάρει 20 βαθμούς αλλά 13,5-1= 12,5.
γ) Ο αγώνας όπως είπαμε θα είναι τριήμερος, με πλήρες παράβολο, πλήρη βαθμολογία και ένα αυτοκίνητο. Όσοι Έλληνες όμως τερματίσουν τις δύο πρώτες μέρες ασφάλτου, αλλά σταθούν άτυχοι και εγκαταλείψουν την (σαφώς πιο απαιτητική) τρίτη χωμάτινη ημέρα, τότε θα πάρουν για το Ελληνικό Πρωτάθλημα τους βαθμούς του διημέρου όπως οι «ασφάλτινοι», δηλαδή τα δύο τρία της βαθμολογίας ΧΩΡΙΣ όμως τον μείον ένα βαθμό (λόγω του ότι συμμετείχαν και στο χώμα που έχει υψηλότερο βαθμό δυσκολίας).
Τι «κερδίζει» το Acropolis με την πρότασή μας; Πρώτον, αυξάνονται οι συμμετοχές, γιατί ο αγώνας γίνεται οικονομικότερος αφού μπορούν να συμμετάσχουν και όσοι θέλουν (και μπορούν) μόνο άσφαλτο, πληρώνοντας χαμηλότερο παράβολο, και παίρνοντας τους βαθμούς που τους αναλογούν για το Πρωτάθλημα. Δεύτερον, υπάρχει ισονομία ως προς τη βαθμολογία, τον βαθμό δυσκολίας αλλά και την χρήση ενός (του ίδιου) αυτοκινήτου. Και τρίτον, είναι κάτι που ΑΜΕΣΑ μπορεί να κάνει η διοργανώτρια Λέσχη (πάντα για το Ελληνικό Πρωτάθλημα), χωρίς να αντιμετωπίσει προβλήματα με τη FIA. Περιμένουμε!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου