Όπως έχουμε αναφέρει στην προηγούμενη ανάρτησή μας («2012: ΤΟ ΕΤΟΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ»), η νέα χρονιά θα είναι πολύ πιο δύσκολη από το 2011, μια και η παρατεταμένη ύφεση έχει πλέον επηρεάσει τους πάντες. Φυσικά, οι ιδιώτες αγωνιζόμενοι δεν εξαιρούνται, γι’ αυτό και δεν αρκεί το να συνεχίζουν να προκηρύσσονται αγώνες και Πρωταθλήματα, αλλά να δοθούν περισσότερα κίνητρα προς τους συμμετέχοντες (απ’ όσα –ΔΕΝ- υπήρχαν το 2011). Τα κίνητρα αυτά, προφανώς πρέπει να αφορούν τρείς τομείς, τους πιο βασικούς:
1. Τον οικονομικό (μείωση, κατά το δυνατόν, του γενικού κόστους συμμετοχής).
2. Τον καθαρά αγωνιστικό (επιλογή των αγώνων που παρέχουν την μέγιστη οδηγική απόλαυση, δηλαδή των καλύτερων Ε.Δ. στα ραλλύ και των καλύτερων αναβάσεων).
3. Τον τομέα της κατάταξης/βαθμολόγησης (είναι απόλυτα λογικό το να ελπίζουν όλοι σε μια διάκριση, όσον αφορά τις θέσεις στους αγώνες και στην βαθμολογία των τίτλων. Και είναι επίσης λογικό, το αν ένα Πρωτάθλημα «δομηθεί», έτσι ώστε να έχουν πιθανότητες διάκρισης ΜΟΝΟ συγκεκριμένα αυτοκίνητα (τα πιο δυνατά/ακριβά), τότε οι πολλοί συμμετέχοντες κάποια στιγμή θα κουραστούν να παριστάνουν «τα βάθρα» για τους 5-6 ιδιοκτήτες των κορυφαίων αυτοκινήτων –εφ’ όσον η βαθμολόγηση του Πρωταθλήματος παραμένει ενιαία).
Για να μην λέμε μόνο λόγια λοιπόν, αναρτούμε στη συνέχεια ολόκληρη την επιστολή με τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις μας για τους αγώνες Ταχύτητας και Αναβάσεων Ιστορικών αυτοκινήτων, που αποστείλαμε στην ΟΜΑΕ στις 22-12-2011. Πρόκειται βέβαια για σκέψεις (σωστές ή λανθασμένες, δεν διεκδικούμε το αλάθητο, γιατί όλα συζητιούνται και βρίσκονται), γνωρίζουμε δε ότι δεν είναι εύκολο το να εφαρμοστεί άμεσα μια ιδέα, όσο καλή κι αν είναι (άλλωστε είμαστε σίγουροι ότι καλές ιδέες και προτάσεις έχουν πολλοί στον χώρο μας). Ας τις βάλουμε όλες κάτω λοιπόν, έτσι ώστε αφού περάσει το δίσεκτο 2012, να μελετηθεί πιο σωστά, εις βάθος και με άνεση χρόνου, το Πρωτάθλημα Ιστορικών του 2013. (Εξ’ άλλου, τι είναι μια χρονιά υπομονής μπροστά στα 30 και 40 χρόνια ηλικίας των Ιστορικών μας αυτοκινήτων;!).
ΠΡΟΣ: ΕΘΕΠΑ ΟΜΑΕ
Κοινοποίηση: α) Επιτροπή Ιστορικών
β) Υποεπιτροπή Κανονισμού Ιστορικών
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ
«ΟΜΑΕ HISTORIC CUP 2-200»
Αγαπητοί Κύριοι,
Γνωρίζοντας (και ελπίζοντας) ότι η πρόθεση όλων είναι η εύρεση τρόπου προσέλκυσης πολλών συμμετοχών στους Ιστορικούς αγώνες sporting, με αύξηση του συναγωνισμού αλλά και ΑΠΟΛΥΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ στους Κανονισμούς FIA (Appendix K), έχουμε την τιμή να σας υποβάλλουμε μία πρόταση του περιοδικού AutoCLASSIC και του ηλεκτρονικού ενημερωτικού blog Autoclassic-blogspot για τους αγώνες που θα προκηρυχθούν στα πλαίσια του Πρωταθλήματος/Κυπέλλων/Επάθλων Ταχύτητας και Αναβάσεων Ιστορικών Αυτοκινήτων 2012.
Πριν προχωρήσουμε στην πρότασή μας, επιτρέψτε μας μερικές επισημάνσεις "εκ των έσω", μιά και συμμετείχαμε στο 90% των αγώνων Ταχύτητας και Αναβάσεων Ιστορικών που έγιναν από τον Οκτώβριο του 2008 έως σήμερα, και μάλιστα με εντελώς νορμάλ αυτοκίνητο, που δεν ήταν σε καμμία περίπτωση ανταγωνιστικό για την κορυφή (εφ' όσον βέβαια, και όπου, συμμετείχαν αμιγώς αγωνιστικά αυτοκίνητα):
1. Πολλή συζήτηση έχει γίνει την τελευταία τριετία για την "ελαστικοποίηση" των κανονισμών. Αυτό, κατά την άποψή μας, αλλοιώνει σε μεγάλο βαθμό την έννοια, την σημασία και την αξία των Ιστορικών αυτοκινήτων. Πιστεύουμε ότι όσο εύκολα ένα Ιστορικό αυτοκίνητο αλλοιώνεται, άλλο τόσο εύκολα μπορεί να επανέλθει στην αυθεντική του κατάσταση, και μάλιστα να αποκτήσει μεγαλύτερη αξία (διαφορετικά, υπάρχει η κατηγορία Ε).
2. Η οποιαδήποτε "ελαστικότητα" κανονισμών που "θα επιτρέψει" στον οποιονδήποτε να βελτιώσει το αυτοκίνητό του με εξαρτήματα εκτός των ομολογκασιόν (και εκτός της εποχής του), αυτόματα θα "αδικήσει" όλους όσοι διατηρούν τα οχήματά τους αυθεντικά.
3. Η βασική επιδίωξη ενός ιδιοκτήτη/αγωνιζόμενου που "φτιάχνει" το αυτοκίνητό του ΕΚΤΟΣ ομολογκασιόν, είναι α) Να είναι ταχύτερος από τους οδηγούς με ίδια αυτοκίνητα αλλά εντός ομολογκασιόν, και β) Να μπορέσει να συναγωνιστεί ταχύτερα/ισχυρότερα/ακριβότερα αυτοκίνητα. Γίνεται λοιπόν φανερό, ότι έτσι δεν μπορεί να λυθεί ένα από τα σοβαρότερα "προβλήματα" (ή πιό σωστά "αξιώματα") των αγώνων αυτοκινήτου: Ότι όποιος έχει το καλύτερο/ισχυρότερο/ακριβότερο, συνήθως κερδίζει. Πιθανόν η Γενική Βαθμολογία που ισχύει για το Πρωτάθλημα Αναβάσεων και Ταχύτητας Ιστορικών να τονίζει αυτές τις διαφορές, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να φτιάχνουμε τα αυτοκίνητά μας εκτός κανονισμών για να κερδίζουμε. Θα μπορούσε πολύ απλά η Επιτροπή Ιστορικών να προτείνει στην ΕΘΕΠΑ να προκηρύξει ΤΡΙΑ Πρωταθλήματα ανά Κατηγορία (1, 2, 3), αντί ενός στο οποίο βαθμολογούνται όλα τα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως κυβισμού και κατηγορίας (κάτι σαφώς άδικο, που από την αρχή της χρονιάς "φωτογραφίζει" τους δυο-τρείς υποψήφιους για τον τίτλο). Έτσι, τα Κύπελλα Κατηγοριών θα γίνουν Πρωταθλήματα, εφ' όσον όμως υπάρχει ένας ελάχιστος αριθμός συμμετοχών ανά αγώνα/κατηγορία (όχι λιγότερες από 10 ή 8), διαφορετικά θα μετρήσουν ως Κύπελλα (και δεν θα υπάρξουν Πρωταθλητές).
4. Υπάρχει μία "φήμη"/ιδέα ("συζήτηση";) να επιτραπούν όλες οι ομολογκασιόν που είχε κάθε αυτοκίνητο στη διάρκεια της "καρριέρας" του. Η έλλειψη μελέτης μιάς τέτοιας πρότασης είναι προφανής: Και πάλι ευνοούνται ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΩΣ μόνο τα μοντέλα που διατηρήθηκαν στην παραγωγή (και βελτιώνονταν συνεχώς) μέχρι το 1981, ενώ ΟΛΑ τα παλαιότερα αυτοκίνητα/μοντέλα βρίσκονται αυτόματα σε μειονεκτική θέση. Έτσι, γίνεται σαφές ότι κανένα "παράθυρο" δεν πρέπει να ανοίξει και ότι θα πρέπει να γίνονται απόλυτα σεβαστοί οι κανονισμοί της FIA (Appendix K) και οι ομολογκασιόν των κατασκευαστών.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ "ΚΥΠΕΛΛΟΥ" ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΕ, ΜΕ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ
«ΟΜΑΕ HISTORIC CUP 2-200»
Είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας έχουν ετοιμαστεί και καταχωρηθεί πολλά Ιστορικά αυτοκίνητα 2.000 c.c., και συγκεκριμένα Ford Escort (ΜΚ1 και ΜΚ2), BMW (2002 και Ε21), Alfa Romeo (GT, GTV, 1750, Alfetta), αλλά και άλλων κατασκευαστών. Κατά την προσωπική μας άποψη, οι λόγοι που πολλά από αυτά τα αυτοκίνητα δεν συμμετέχουν στους αγώνες sporting, είναι καθαρά οικονομικοί. Οι συμμετοχές τους υπήρξαν πληθωρικές στο Τατόϊ ΣΒΟΑ του 2008, στις (πλησίον των Αθηνών) αναβάσεις Ριτσώνας, καθώς και στην "παιδειά" του 24 Lap Grand Prix που διοργανώνει η γνωστή Λέσχη Σ.Ι.Σ.Α. (δυναμικού Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ) από τριετίας στην πίστα της Πάχης. Εν πάση περιπτώσει, εάν οι πολλοί κάτοχοι έτοιμων αγωνιστικών Ιστορικών δίλιτρων αυτοκινήτων δεν συμμετέχουν επειδή δεν υπάρχει μία κατηγορία ειδικά γι' αυτούς (και όχι για οικονομικούς λόγους όπως πιστεύουμε εμείς), ιδού: Οι κατηγορίες και οι κλάσεις μένουν ως έχουν, αλλά εάν υπάρχουν 10 τουλάχιστον δίλιτρα αυτοκίνητα σε έναν αγώνα, μπορούν να βαθμολογούνται και για το «ΟΜΑΕ Historic Cup 2-200» που θα προκηρύξει (ως μη θεσμικό τίτλο) η ΕΘΕΠΑ.
Τι σημαίνει «2-200»; Έως 2 λίτρα (2.000 c.c.) και έως 200 ίππους. Είναι γνωστό (και αποδεικνύεται/ελέγχεται πανεύκολα) ότι τα περισσότερα δίλιτρα Ιστορικά sporting (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) έχουν βάρος 850-900 κιλά και αποδίδουν 165-185 ίππους περίπου. Έτσι, ο συναγωνισμός τους (μπορεί να) είναι έντονος, και οι διαφορές των αυτοκινήτων είναι μικρές ώστε να επιτρέπουν στον παράγοντα ΟΔΗΓΟΣ να ξεχωρίσει (κάτι που δεν είναι εφικτό όταν υπάρχουν διαφορές ισχύος 100, 150 ή και 200 ίππων!!!). Όσα δε δίλιτρα αυτοκίνητα λόγω μοντέλου ή εξαιρετικά υψηλού κόστους είναι γνωστό ότι αποδίδουν άνω των 200 ίππων, απλά δεν θα βαθμολογούνται σ' αυτό το "cup". Επίσης, μπορούν να συμμετάσχουν αυτοκίνητα από 1500 c.c. έως 2.000 c.c., με ελάχιστο αριθμό συμμετοχών 12 αυτοκίνητα ανά αγώνα (εάν δηλαδή συμπεριληφθούν και τα 1600). Τέλος, η ΟΜΑΕ-ΕΘΕΠΑ και η νέα επιτροπή προβολής, μπορούν να αναζητήσουν κάποια εταιρεία-χορηγό για τα έπαθλα κτλ., που θα δώσει ακόμα μεγαλύτερο status στο "ΟΜΑΕ Historic Cup 2-200".
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας, και αφού παρατηρήσουμε ότι το άθροισμα των μελών της Επιτροπής Ιστορικών, της Υποεπιτροπής κανονισμών Ιστορικών και της ομάδας υπευθύνων HTP φτάνει τα 16 άτομα, είναι δηλαδή αρκετά μεγαλύτερο απ' αυτό του μ.ο. των συμμετεχόντων στους αγώνες του Πρωταθλήματος 2011 (πλην Acropolis και Ριτσώνας!), θα ζητήσουμε για μία ακόμα φορά απόλυτο σεβασμό και προσήλωση, καθώς και αυξημένους ελέγχους, στους κανονισμούς Ιστορικών FIA (Appendix K), διαφορετικά θα δημιουργηθεί μιά "Ε Ιστορικών" και η "ζημιά" στην υπόθεση Ελληνικό Ιστορικό Sporting θα είναι πολύ μεγαλύτερη από τις μερικές πρόσκαιρες συμμετοχές.
Στη διάθεσή σας για περισσότερα,
Με τιμή,
Δημήτρης Παπανδρέου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου