Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2012

ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ, ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΟΜΑΕ 2012: 10 ΤΙΤΛΟΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕΧΡΙ 1985 ΣΤΟ ΠΕΝΙΧΡΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΣΕΩΝ!

  Είναι ξανά αυτή η εποχή του χρόνου (αν και αργήσαμε λιγάκι): Η ΕΘΕΑ της ΕΛΠΑ (ή η ΕΘΕΠΑ της ΟΜΑΕ) ανακοινώνει το αγωνιστικό πρόγραμμα και τους κανονισμούς της νέας χρονιάς, και όλοι αρχίζουν να την… πυροβολούν και να την κατηγορούν, βρίσκοντας σωρό λαθών και ατελειών στα πάντα, από τις ημερομηνίες μέχρι τις τοποθεσίες των αγώνων –αφήστε δε τι γίνεται με τους κανονισμούς (γιατί πάντα φωνάζουν όσοι δεν βολεύονται ή ξεβολεύονται. Οι υπόλοιποι σιωπούν, φυσικά).
  Ανεξάρτητα με το ποιός έχει δίκιο ή όχι (την κάθε χρονιά και κατά προτίμηση), δεν πρέπει να παραβλέψουμε ένα μεγάλο, αναμφισβήτητο και αποδεκτό από όλους γεγονός: Ότι όπως κάθε τι σ’ αυτόν τον κόσμο, έτσι και οι αγώνες αυτοκινήτων (με τους κανονισμούς και το πρόγραμμά τους) πρέπει να διέπονται από κοινή ΛΟΓΙΚΗ. Άρα, οτιδήποτε στο πρόγραμμα ή στους κανονισμούς είναι οφθαλμοφανώς παράλογο, πρέπει άμεσα είτε να εκλείψει είτε να διορθωθεί. (Δεν είναι ντροπή το να διορθώνεις ένα λάθος ή μία αβλεψία, ιδίως μάλιστα όταν όλοι σου το φωνάζουν και στο υποδεικνύουν. Είδατε ο εγωϊσμός και η επιμονή/εμμονή στο λάθος του ΓΑΠ και της κυβέρνησής του που μας οδήγησε: Την χώρα στην καταστροφή, και τους πολίτες να του καταλογίζουν πρόθεση, ότι δηλαδή τα έκανε όλα επίτηδες και προγραμματισμένα).
  Στα Ιστορικά αυτοκίνητα, υπάρχει για το 2012 μία σημαντική αλλαγή/προσθήκη, και ένας «παραλογισμός» (για να αρχίσουμε από τα σημαντικά):
  Η αλλαγή είναι, ότι προστίθεται μία χρονολογική κατηγορία (η 4, ή J1) για αυτοκίνητα με ομολογκασιόν από 1-1-1982 μέχρι 31-12-1985. Έτσι, θα υπάρχουν πλέον τέσσερις κατηγορίες στους αγώνες Sporting Ιστορικών (ράλλυ, ταχύτητα και αναβάσεις):
  Η «1» για αυτοκίνητα κατασκευής μέχρι 31-12-1969.
  Η «2» για αυτοκίνητα από 1-1-1970 μέχρι 31-12-1975
  Η «3» για αυτοκίνητα από 1-1-1976 μέχρι 31-12-1981
  Και η «4» για αυτοκίνητα από 1-1-1982 μέχρι 31-12-1985.
- Για τις 4 αυτές κατηγορίες προκηρύσσονται τέσσερα (4) «Κύπελλα» (όπως και το 2011).
- Οι κλάσεις κυβισμού παραμένουν συμπτυγμένες, υπάρχει δηλαδή μία μέχρι 1.600 c.c. και μία άνω των 1.600 c.c., αλλά χωρίζονται (ανά δύο) σε δύο περιόδους: Μέχρι το 1975 (δηλαδή αυτοκίνητα κατηγοριών 1 και 2), και από 1-1-1976 μέχρι 31-12-1985. Έτσι υπάρχουν τέσσερα (4) έπαθλα κλάσεων.
-Τα Πρωταθλήματα (ναι, πληθυντικός) παραμένουν ενιαία ως προς τους κυβισμούς, αλλά γίνονται ΔΥΟ, ανά ζεύγη χρονολογιών:
1. Πρωτάθλημα Κατηγοριών 1 και 2 (έως 31-12-1975).
2. Πρωτάθλημα Κατηγοριών 2 και 4 (για αυτοκίνητα κατασκευής από 1-1-1976 έως 31-12-1985)

(Σημειώστε ότι στο Πρωτάθλημα Regularity συνεχίζουν να γίνονται δεκτά αυτοκίνητα κατασκευής μέχρι 31-12-1981, και όχι μέχρι 1985 όπως στην Sporting).

  Αυτές είναι οι όντως σημαντικές αλλαγές στα Sporting Ιστορικά, και πριν τις σχολιάσουμε, ας δούμε τον ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟ:
  Όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο, απίστευτο ή ανεξήγητο, αυτές οι σημαντικές αλλαγές που ανακοινώθηκαν από την Ελληνική αρχή του Σπορ διαδικτυακά στις 18 Ιανουαρίου 2012, έχουν… άμεση ισχύ, δηλαδή ισχύουν από τον πρώτο κιόλας αγώνα ράλλυ και ανάβασης Ιστορικών, που θα γίνει σε ενάμιση περίπου μήνα! Εμείς λοιπόν δεν θα «γκρινιάξουμε» για άλλα, σημαντικά ή δευτερεύοντα θέματα, αλλά πώς είναι δυνατόν να μαθαίνουν ξαφνικά οι συμμετέχοντες ότι στο Πρωτάθλημα για το οποίο ήδη έχουν και ετοιμάζουν ένα Ιστορικό αυτοκίνητο, θα μπορούν να τρέξουν και (σχεδόν) «σύγχρονα» αυτοκίνητα, χωρίς οι ίδιοι να έχουν τον χρόνο να προγραμματιστούν σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, αφού οι αγώνες ξεκινούν τον Μάρτιο! Θέσαμε υπό μορφή ερώτησης αυτό το θέμα σε προηγούμενη ανάρτησή μας, «υποδεικνύοντας» ευγενικά το αυτονόητο: Ότι αν ανακοινωθούν σημαντικές αλλαγές τον Ιανουάριο του 2012, είναι λογικό ότι αυτές οι αλλαγές θα πρέπει να ισχύσουν για το 2013 και όχι σε ένα μήνα (κι όποιος πρόλαβε, ή –ας μας συγχωρήσουν την καχυποψία- όποιος γνώριζε και είχε προετοιμαστεί κατάλληλα, τώρα γελάει, γιατί αυτός θα τρέχει με τεχνολογία δεκαετίας ’80-’90, και οι άλλοι με τα… ημιελλειπτικά φύλλα σούστας και τις ράβδους στρέψης του ’60-’70!).
  Φυσικά, και το λέμε αυτό με πραγματική λύπη, δεν υπάρχει και δεν ακούγεται η φωνή των οδηγών Ιστορικών, μιά και ο Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α. (που θα έπρεπε να έχει σηκώσει τον κόσμο) είναι άφαντος. Και επειδή είμαστε σε θέση να ξέρουμε ότι μέλη του Δ.Σ. του Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α. είναι ενήμερα, γιατί έχουν ΑΜΕΣΗ και ΚΟΝΤΙΝΗ σχέση με τα μέλη των επιτροπών Ιστορικού, δύσκολα θα πιστέψει κανείς ότι «δεν ήξεραν τίποτα για τον φόνο». Κυριακή κοντή γιορτή όμως, και θα επανέλθουμε μόλις εμφανιστούν οι συμμετοχές του πρώτου αγώνα, οπότε θα φανεί ποιοί γνώριζαν και ετοίμαζαν «85άρια»!
  Πάμε πιο κάτω τώρα. Στις συμμετοχές του Πρωταθλήματος Αναβάσεων και Ταχύτητος, που το 2011 ήταν κατά μέσο όρο 7 (επτά) ανά αγώνα και βαθμολογήθηκαν για ένα Πρωτάθλημα, τρία Κύπελλα και δύο κλάσεις (!). Για το 2012, που τα δύσκολα οικονομικά δεν εγγυώνται αύξηση συμμετοχών, έχουν προκηρυχθεί για αυτά τα 7 αυτοκίνητα, δύο πρωταθλήματα, τέσσερα κύπελλα κατηγοριών και τέσσερα έπαθλα κλάσεων! Δηλαδή, οι δέκα (10) προκηρυχθέντες τίτλοι, μπορεί να είναι και περισσότεροι από τους συμμετέχοντες!!! Ποιά μελέτη λοιπόν, και ποιές ιδέες προσέλκυσης συμμετοχών από τα ήδη υπάρχοντα αγωνιστικά αυτοκίνητα, γεννήθηκαν και κατατέθηκαν από τα 16 μέλη των επιτροπών Ιστορικού της ΟΜΑΕ (14 άτομα, γιατί τα δύο ντουμπλάρουν σε υποεπιτροπές κανονισμών και ελέγχου HTP), συν τα τρία μέλη της ΕΘΕΠΑ που παίρνουν τις τελικές αποφάσεις, σύνολο 17; Δεκαεπτά έμπειροι, γνώστες και παλαιοί ή νυν αγωνιζόμενοι (πλην ελάχιστων «διορισμένων») στο σύγχρονο και Ιστορικό αυτοκίνητο, δεν μπορούν να καταλάβουν ότι είναι ανεπίτρεπτο το να δημιουργείς νέα κατηγορία μόλις ένα μήνα πριν την έναρξη του πρωταθλήματος; Δεν μπορούν να καταλάβουν ότι το κύριο μέλημά τους θα έπρεπε να είναι η αξιοποίηση του υπάρχοντος δυναμικού, με την δημιουργία νέων και έξυπνων «Κατηγοριών», «Κλάσεων» ή και νέων επάθλων (σαν το «2-200» που πρότεινε το Auto CLASSIC, ή και το
«15-120» γιατί όχι, με αυτοκίνητα έως 1.500 c.c. και έως 120 ίππων) που θα ήταν ελκυστικές αλλά και δίκαιες για τον ΜΕΣΟ αγωνιζόμενο/ιδιοκτήτη Ιστορικού; Ο.Κ., σε κάθε κατηγορία υπάρχει ένα τουλάχιστον υπεραυτοκίνητο στην χώρα μας που «καπαρώνει» τους τίτλους, όπως το TVR Griffith για τα προ του 1970, η Porsche RSR μέχρι το 1975, τα Escort MK1 και ΜΚ2 BDA μέχρι το 1981, και ποιός ξέρει τι «Πορσικό» θα προκύψει για το 1985 (κάποιο πανάκριβο SC RS προφανώς, που σίγουρα ετοιμάζεται). Μπράβο λοιπόν στους πρωταθλητές, αλλά όλοι οι άλλοι; Τι θα γίνει με όλους τους άλλους; Πού είναι το έξυπνο «troffeo» και τα διάφορα «cups» για τους «μικρούς», τους «μεσαίους» κτλ.; Η ισχύς των Εθνικών Αρχών (και Ομοσπονδιών) Αγώνων Αυτοκινήτου, είναι ακριβώς το ότι μπορούν να νομοθετούν ανάλογα με τις ανάγκες, τις συνθήκες και το δυναμικό της χώρας τους. Εδώ, δυστυχώς, αναλωνόμεθα στην συζήτηση για τη διάμετρο της ζάντας, και θεωρούμε –κακώς- την «ελαστικοποίηση» των κανονισμών σαν λύση, (κάτι που προς τιμήν των επιτροπών, δεν έγινε). Μα το να επιτραπούν οι «μαϊμούδες» και στα Ιστορικά, δεν σημαίνει ότι θα αυξηθούν οι συμμετοχές! Κίνητρα διάκρισης και την «δική του» κατηγορία θέλει ο αγωνιζόμενος και οι υπεύθυνοι της ΟΜΑΕ, σαν παλαιοί αγωνιζόμενοι, το ξέρουν καλά (και έχουν δώσει μάχες στον καιρό τους για «αγωνιστική δικαιοσύνη»).
  Το μόνο που θα έπρεπε να γίνει τώρα, θα ήταν να δούμε μια ανακοίνωση της ΟΜΑΕ που θα μεταθέτει την νέα κατηγορία (J1, έως 1985) και τα διπλά πρωταθλήματα για το 2013. Έτσι κι αλλοιώς το 2012 θα είναι δύσκολη χρονιά. Ας την χρησιμοποιήσουμε σαν «έτος προετοιμασίας» για ένα καλύτερο 2013.

* Διακόπτουμε εδώ λόγω μεγάλου κειμένου (η ανάγνωση κουράζει στην οθόνη του υπολογιστή), και θα επανέλθουμε με περισσότερες, πάντα καλοπροαίρετες, παρατηρήσεις και προτάσεις: Το ζητούμενο είναι να αυξηθούν οι συμμετοχές, και μόνο αυτό.

* ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αν θέλετε να σχολιάσετε τα γραφόμενα, κάνετε «κλικ» πάνω στο τίτλο, και εμφανίζεται χώρος σχολίων για να γράψετε την γνώμη σας.               Δ. Π.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου