Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2012

2012: ΤΟ ΕΤΟΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

  Χρόνια πολλά σε όλους τους φίλους και επισκέπτες του blog μας, χρόνια πολλά και στην «κοινότητα» των κλασσικών αυτοκινήτων, μια «κοινότητα» που όπως κάθε τι «κοινωνικό» έχει να επιδείξει τα πάντα, «from top to bottom» που θα λέγαμε στην Οξφόρδη.
  Τις δύο εβδομάδες των εορτών δεν ταξιδέψαμε, ούτε «ξεκουραστήκαμε», αλλά μετακομίσαμε τα γραφεία μας σε κάτι, χμ, πιο «ταπεινό» και οικονομικό, μια και όπως οι φίλοι αναγνώστες των περιοδικών μας γνωρίζουν, βρισκόμαστε σε καθεστώς αργίας (για να μην πούμε ευθέως ανεργίας!) από το καλοκαίρι του 2010, όταν τα μεγαλοφυή μέτρα της χειρότερης κυβέρνησης που γνώρισε ποτέ αυτή η χώρα (τη εξαιρέσει των κατοχικών) έσβησαν κυριολεκτικώς τον κλάδο των σκαφών αναψυχής, και κατέστρεψαν αυτόν των αυτοκινήτων. Έτσι, τα περιοδικά μας ΦΟΥΣΚΩΤΟ και Auto CLASSIC, όχι μόνο μηδένισαν από διαφημιστικά έσοδα, αλλά το.. φέσι από πολλούς εκλεκτούς πελάτες μας πήγε σύννεφο, για να μην μιλήσουμε για τις επιταγές τρίτων που έσκαγαν σαν βαρελότα.
  Λόγω αυτών των δυσκολιών (που θα αυξηθούν το 2012), το blog του Auto CLASSIC αποτελεί τον μόνο –προς το παρόν- τρόπο επικοινωνίας μας, μια και δεν θέλουμε να κάνουμε το Auto CLASSIC «ηλεκτρονικό», κάτι πολύ εύκολο και εντελώς ανέξοδο. Αντίθετα, πιστεύουμε ότι στον χώρο των hobbies μπορούν να επιβιώσουν τα έντυπα, γι’ αυτό και η προσπάθεια συνεχίζεται. Φυσικά, μιλάμε για ΣΟΒΑΡΑ έντυπα, και όχι «κλόπυ-ράϊτ» με εκτυπώσεις και κακές μεταφράσεις από το διαδίκτυο. (Ευτυχώς που οι περισσότεροι φίλοι των κλασσικών αυτοκινήτων έχουν γνώση και κρίση).

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΓΩΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
  Στην ενεργειακή κρίση του 1974, ο τότε (πανίσχυρος) πρωθυπουργός της Ελλάδος Κωνσταντίνος Καραμανλής απαγόρευσε για ένα χρόνο τους αγώνες αυτοκινήτων (τα μηχανοκίνητα σπορ εν γένει), γιατί η βενζίνη ήταν πολύ ακριβή για την δραχμή, και ήταν σαφές ότι οι αγώνες θα αποτελούσαν πρόκληση σε μια χώρα που ο λαός της δεν μπορούσε να πληρώσει καύσιμα για να κινηθεί και πετρέλαιο για να ζεσταθεί. Σήμερα οι κοινωνικές συνθήκες έχουν παραμείνει ίδιες (λίγοι πλούσιοι, κάμποσοι άνετοι και οι πολλοί τα φέρνουν δύσκολα βόλτα), αλλά βασιλεύει το «δήθεν», και όλοι θέλουν να δείχνουν κάτι άλλο από αυτό που πραγματικά είναι. Έτσι, λόγω και της αλλοπρόσαλλης, ύπουλης (έως και «πούστικης») «πολιτικής» των διαφόρων κυβερνήσεων και των μαθητευόμενων μάγων που προπονούντο στην καμπούρα μας όλα αυτά τα χρόνια, το πόπολο ζουρλάθηκε εντελώς: Με μηνιαίο εισόδημα κάτω των 1000 Ευρώ, μπορούσες να αποκτήσεις όποιο αυτοκίνητο ήθελες (κυριολεκτικά) σε 184 μηνιαίες δόσεις,  ενώ ακόμα και συνταξιούχοι του δημοσίου έσπευσαν να αγοράσουν παλιά Grand Cherokee, βγάζοντας απωθημένα δεκαετιών (από εποχές Zastava 750, Dacia 1200 κ.ά). Φούσκα τα πάντα στη χώρα μας, φούσκα και το αυτοκινητιστικό όνειρο, με τις καταθέσεις πινακίδων λόγω οικονομικής αδυναμίας συντήρησης να πλησιάζουν τις… 500.000 (!) το 2011, έναντι 170.000 το 2010! Δεν θα αναφερθούμε εδώ στην σοβαρότητα που πρέπει να επιδείξουν η ΦΙΛΠΑ και η ΕΛΠΑ στο θέμα της έκδοσης Ιστορικών πινακίδων (μόνο υπό αυστηρές προϋποθέσεις πρέπει να δίνονται!) αλλά στους αγώνες που προτίθενται να διοργανώσουν οι διάφορες Λέσχες που πρόσκεινται στις δύο αυτές «Αρχές» των Ιστορικών αυτοκινήτων.

REGULARITY
  Η «διαμάχη» που «διεφάνη» μεταξύ των αγώνων-θεσμών ΕΛΠΑ και Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, πρόκειται να γίνει πιο έντονη φέτος, λόγω λιγότερων συμμετοχών. Ο ΜΟΝΟΣ τρόπος επιτυχίας αυτών των εκδηλώσεων, είναι το χαμηλό κόστος. Διαφορετικά, όπως και το 2011, θα υπάρξει μία μικρή ομάδα συμμετεχόντων, την οποία ο Θεός έχει ευλογήσει (οικονομικά). Όσο για το τι εννοούμε με τον όρο «regularity», κι αυτό μόνο ο Θεός –ίσως- το γνωρίζει, κι έτσι η νεοδιορισθείσα Επιτροπή της ΟΜΑΕ θα πρέπει να προσέξει λίγο το θέμα (και η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ να προσέξει ΠΟΛΥ το τι αγώνες αδειοδοτεί υπό τον μανδύα της Regularity, μια και αν γίνει καμμιά στραβή σε «regularity» με μ.ω.τ. άνω των… 95 χ.α.ω. (!), θα τρέχουν όλοι και δεν θα φτάνουν με τις ασφαλιστικές και τα ποινικά).

SPORTING
  Εδώ, ας μην κοροϊδευόμαστε, μπορούν να συμμετάσχουν μόνο όσοι είναι επαγγελματίες ή ιδιώτες με χρήματα (οι «ευλογημένοι» που λέγαμε, και μπράβο τους: Τουλάχιστον τα ξοδεύουν εδώ και δεν τα βγάζουν –όλα- στην Ελβετία!). Είναι σίγουρα ανούσιες και σχεδόν «θλιβερές» οι διάφορες τετριμμένες και χιλιοειπωμένες προτάσεις-ευχολόγια που ακούγονται από εδώ κι από εκεί, και κυρίως από άτομα (ιδιώτες και επαγγελματίες) που φοβούνται μπας και δεν γίνουν αγώνες και χάσουν την διασκέδαση και την δουλειά/προβολή τους. Θυμίζουν τους βολεμένους πολιτικούς, που αναφέρονται με συμπάθεια στον άφραγκο κόσμο, μόνο που οι ίδιοι δεν γνωρίζουν τι θα πει να είσαι άφραγκος! Έτσι λοιπόν, οι νομοθέτες του Σπορ, οι Λέσχες αλλά και οι Σύνδεσμοι Οδηγών, θα πρέπει πριν και πάνω απ’ όλα, να ασχοληθούν με την μείωση του κόστους των αγώνων. Αυτό βέβαια δεν είναι εύκολο, μια και το κόστος της ασφάλισης δεν είναι διαπραγματεύσιμο, από την άλλη πλευρά όμως, στα δύο χρόνια που ήδη κρατάει η κρίση, δεν έχει γίνει ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΜΙΑ παραχώρηση/υποχώρηση στο κόστος, ούτε καν «για τα μάτια». Αν λοιπόν δεν μειωθεί το παράβολο, δεν βρεθούν τρόποι έκπτωσης καυσίμων και ελαστικών, δεν γίνει δωρεάν η διανυκτέρευση και δεν μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των αγώνων, οι συμμετέχοντες θα είναι, βασικά, οι ίδιοι με του 2011, και σε καμμία περίπτωση περισσότεροι.

ΑΒΛΕΨΙΕΣ…
  Είναι γνωστό ότι το 2011 η Αγωνιστική Λέσχη Τρίπολης και η Λέσχη της Καλαμάτας, στήριξαν με το δικό τους «cup» τους αγώνες Ταχύτητας, τουλάχιστον  τους τρείς που έγιναν στην Τρίπολη. Σαν «ανταμοιβή» τους λοιπόν, για το 2012 η ΟΜΑΕ κατήργησε την Ανάβαση Αχλαδόκαμπου που διοργάνωνε η Α.Λ.Τ.! Ελπίζουμε αυτό το κρίμα και άδικο να διορθωθεί σύντομα, γιατί οι σκοπιμότητες και τα «politics» (υπέρ των Πατρινών Λεσχών, εν όψει του αυτοκινητοδρομίου) μπορεί να είναι κατανοητές, όχι όμως εις βάρος αυτών που μέχρι τώρα απέδειξαν ότι στηρίζουν το Σπορ. Επίσης, ακατανόητη είναι η… εξάμηνη «διακοπή» του Πρωταθλήματος Ταχύτητος, που από τον Μάρτιο συνεχίζεται τον Οκτώβριο!

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
  Όχι λιγότερα από 16 μέλη έχουν οι τρεις επιτροπές Ιστορικών της ΟΜΑΕ (επιτροπή αγώνων, υποεπιτροπή Κανονισμών, υπεύθυνοι HTP), και δίχως άλλο θα έχουν πολύ καλές ιδέες για την άψογη διεξαγωγή των αγώνων και έλεγχο της «νομιμότητας» των Ιστορικών αγωνιστικών αυτοκινήτων. Αυτό εξ’ άλλου ζητά και ο Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α., που επανεμφανίσθηκε με επιστολή μετά από σιωπή πολλών μηνών, μόνο που θα πρέπει να παρατηρήσουμε, ότι ο Πρόεδρος του Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α. θα πρέπει πρωτίστως να δίνει το παράδειγμα της τήρησης των τεχνικών κανονισμών στους αγώνες της Λέσχης Σ.Ι.Σ.Α., στην οποία επίσης προεδρεύει.

  Επιτρέψτε μας εδώ μια διακοπή λόγω του μεγάλου κειμένου της ανάρτησης (που κάνει δύσκολη την ανάγνωση στον υπολογιστή), και θα επανέλθουμε με περισσότερες παρατηρήσεις και επισημάνσεις, καθώς και με την πρότασή μας για αύξηση συμμετοχών στο Πρωτάθλημα Ταχύτητας και Αναβάσεων Ιστορικών αυτοκινήτων, την οποία από εβδομάδων έχουμε υποβάλλει στην ΕΘΕΠΑ-ΟΜΑΕ και στις αρμόδιες Επιτροπές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου