TO BLOG ΓΙΑ ΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ: Το Blog του περιοδικού Auto CLASSIC φιλοδοξεί να γίνει “το κέντρο της ενημέρωσης” για τις εκδηλώσεις, τα γεγονότα και την γενικότερη πορεία του κλασσικού αυτοκινήτου και των Ιστορικών αγώνων. Παρακαλούμε όλες τις Λέσχες, τα Clubs, τις εταιρείες και όποιον ασχολείται με το Ιστορικό αυτοκίνητο, να στέλνουν ανακοινώσεις, δελτία Τύπου, αναγγελίες και αποτελέσματα αγώνων, αφίσες, φωτογραφίες, κτλ., στο e-mail: papandreou@live.com για άμεση ανάρτηση.
Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2010
BMW E 30: Η ΠΟΛΥΠΑΘΗ!
Το δράμα που υφίσταται το, ιστορικό και κλασσικό πλέον (λόγω της επιτυχίας του και των άνω των 2.000.000 μονάδων), BMW E 30, δεν έχει προηγούμενο! Οι μετατροπές που δέχεται επίσης δεν έχουν τελειωμό, μιά και κάτω από το μεγάλο καπώ του, χωρούν άνετα όλα τα εξακύλινδρα μοτέρ της BMW, ακόμα και οι V8 δημιουργώντας πραγματικά «θηρία», κατάλληλα κυρίως (ή αποκλειστικώς) για drift, αφού η τεράστια ροπή των διάφορων Μ5 «σπάει» την πρόσφυση με την ευκολία που ο Αφρικανικός ελέφαντας τσακίζει με την προβοσκίδα του τα κλαράκια της ακακίας.
Όμως...
Όμως, χωρίς να θέλουμε να παραστήσουμε τους “purists”, δεν είναι δυνατόν να «βαφτίζεται» Μ3 μιά απλή δίπορτη Ε 30, επειδή έχει μιά περισσότερο ή λιγότερο σωστά τοποθετημένη εξακύλινδρη μηχανή 3.000 c.c. από Ε 36! Δεν πρόκειται για «σεβασμό στο μοντέλο», αλλά για στοιχειώδη σοβαρότητα, ιδίως αν πρόκειται για αυτοκίνητο προς πώληση που εμφανίζεται σε αγγελία. Πες αδελφέ «Πωλείται Ε 30 με κινητήρα Ε 36 Μ3», και τελείωνε. Η Ε 30 Μ3 ΕΙΝΑΙ ένα από τα πιό θρυλικά αυτοκίνητα όλων των εποχών, όχι για τις απόλυτες επιδόσεις της (αφού τα «τουρμποκίνητα» Ford Sierra την κατάπιναν με την ίδια ευκολία που εκείνη πέρναγε την –επίσης με κεφαλή εξελιγμένη από την Cosworth- Mercedes 2.3 16V), αλλά για την σχέση που δημιουργούσε το σασσί με τον οδηγό. Ακριβώς για να μην χαθεί αυτή η ιδανική οδηγική συμπεριφορά και ΑΙΣΘΗΣΗ, η BMW-Μ επέλεξε τον τετρακύλινδρο κινητήρα S 14, αντί του βελούδινου και σίγουρα πολύ πιό εξελίξιμου εξακύλινδρου εν σειρά που πάντα είχε στη διάθεσή της (με 170 και 192 «χαλαρούς» ίππους στην 325, και αργότερα με «εύκολα» 286 και 320 άλογα στις Ε 36 Μ3!). Πολύ απλά, στην Ε30 το μήκος του στροφάλου και το βάρος του εξακύλινδρου κινητήρα ΕΜΠΡΟΣ από τους εμπρός τροχούς, θα κατέστρεφαν το κράτημα! Σημειώστε δε, ότι αυτό όντως συνέβη στην Ε 36 Μ3, γι’ αυτό και η BMW θέλησε να μεταφέρει τον κινητήρα πιό πίσω για τις Ε 36 του DTM, κάτι που δεν δέχτηκαν οι Γερμανοί οργανωτές!
Περισσότερα, και πραγματικά σπάνια και ενδιαφέροντα, στο αφιέρωμα για τα 25 χρόνια της Ε 30 Μ3 στο Auto CLASSIC No 7 που θα κυκλοφορήσει αρχές Νοεμβρίου. Δημ.Παπ.
Δείτε βίντεο για την οδική συμπεριφορά της M3
1ΕΔΩ 2ΕΔΩ 3ΕΔΩ 4ΕΔΩ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου