Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2019

ΤΟ ΜΟΙΡΑΙΟ ΣΦΑΛΜΑ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΟΥ, ΣΤΕΡΗΣΕ ΤΗΝ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ


Από την άνεση και την ασφάλεια του πληκτρολογίου είναι εύκολο, μέσα στον ψηφιακό μας κόσμο, όχι απλά να "παρακολουθούμε" την εξέλιξη γεγονότων που συμβαίνουν κάπου πολύ μακριά μας, αλλά κάποιες φορές να παρασυρόμαστε τόσο, ώστε να εκφράζουμε απόψεις, να διατυπώνουμε κρίσεις και να κάνουμε νοερές παρατηρήσεις σε αυτούς που είναι ΕΚΕΙ και δημιουργούν το γεγονός που τόσο επιπόλαια σχολιάζουμε πίνοντας τον καφέ μας.

Η ΟΝΕΙΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ...

Οι υπέροχες, μαγευτικές εικόνες των χιονισμένων Αλπικών τοπίων (Alpes Maritimes) με τον συνδυασμό των πανέμορφων, πολύχρωμων και εξοπλισμένων για Rallye κλασσικών αυτοκινήτων, κάνουν την καρδιά κάθε φίλου του Ιστορικού να σκιρτάει και να εύχεται να ήταν κι αυτός εκεί, στην Μεγάλη περιπέτεια του Rallye Monte Carlo, του πιο φημισμένου ίσως και σίγουρα θρυλικού αγώνα (μαζί με τις 24 ώρες του Μαν), στην Ιστορία.

...ΚΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Η πραγματικότητα όμως πίσω απο την εικόνα είναι διαφορετική: Σκληρή, εξαντλητική, δύσκολη, κάποτε μάλιστα "αδύνατον" να ξεπεραστεί για τα ανθρώπινα μετρα. Nαι, σίγουρα, το οικονομικό κόστος είναι ενας σημαντικός παράγοντας, αλλά η πραγματική τιτάνια προσπάθεια και η (συχνά ανυπέρβλητη) δυσκολία ξεκινά αφού βρεθείς εκεί. Γιατί πέρα από τις πολλές και συμπαθητικές συμμετοχές που εκκινούν "αδιαφορώντας" για τις ποινές και τους χρόνους με μοναδικό στόχο τον τερματισμό (κάτι που και πάλι δεν καταφέρνουν όλοι), υπάρχουν και αυτοί που αγωνίζονται για την διακριση στον πιο δύσκολο αγώνα "regularity" του κόσμου.

ΤΟ ΠΕΙΣΜΑ ΤΩΝ ΦΑΒΟΡΙ

Ανάμεσά τους, ανάμεσα στα πληρώματα που θεωρούνταν φαβορί για τη διάκριση φέτος, είναι οι Έλληνες Γ. Δελαπόρτας και Σ. Μουστάκας, οι οποίοι από τις πρώτες φετινές Ειδικές Διαδρομές εδειξαν ότι η 2η θεση Γενικής του 2018 δεν ήταν ένα "τυχαίο" αλλά ένα καθ' όλα άξιο αποτέλεσμα, που ήρθε μετά από προσεκτική προετοιμασία και εξαντλητική δουλειά.

Φέτος, είχαν με το μέρος τους την εμπειρία, την καλή θέση εκκίνησης (ξεκινούν πάντα με τους πρώτους), την ακόμα καλύτερη προετοιμασία που ουσιαστικά κράτησε έναν ολόκληρο χρόνο, και βέβαια τις αναμφισβήτητες ικανότητές τους σε οδήγηση, πλοήγηση και time keeping.

Aπό την άλλη πλευρά, ακόμα κι αν δεν αναφερθούμε στην μεγάλη προσπάθειά τους για την διασφάλιση και διοργάνωση της Εκκίνησης του RMCH ξανά (και) από την Αθήνα, το Ελληνικό πλήρωμα ένιωθε "το βάρος της ευθύνης της διάκρισης", όχι μόνο γιατί οι δύο φίλοι μετέφεραν τις ευχές όλων των φίλων του Σπορ αποτυπωμένες πάνω στην Ελληνική σημαία, αλλά γιατί πάνω απ' όλα είχαν σαν στόχο τη διάκριση ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ. Και το πνεύμα της ανταγωνιστικότητας, η φιλοδοξία της νίκης, η πίστη στις δυνατότητες, ακόμα και η "υπεροψία" έναντι των αντιπάλων, είναι στις περιπτώσεις επαγγελματικού ανταγωνισμού  απαραίτητα όπλα για την επιβίωση στο σκληρό περιβάλλον της κορυφής. Πείσμα, πίστη και ικανότητα προστίθενται στο μίγμα που ξεχωρίζει τους συμμετέχοντες απο τους νικητές (και δεν είναι καθόλου "ρατσιστική" αυτή η τοποθέτηση, απλά δεν ξεκινούν όλοι με τους ίδιους στόχους, άλλοι γιατί δεν μπορούν και άλλοι γιατί δεν ενδιαφέρονται, γνωστά είναι αυτά σε όλους τους αγωνιζόμενους).

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ 4/2
22ο Ιστορικό Ράλλυ Μοντε Κάρλο, Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου, τρίτη μέρα του διαγωνιστικού μέρους, και ο καιρός έχει στραφεί κατά της οργάνωσης θα λέγαμε, γιατί την Κυριακή έγινε μόνο μία Ειδική Διαδρομή, η 3η (το Σάββατο είχαν γίνει η 1η και η 2η), και ακυρώθηκαν λόγω χιονιού οι υπόλοιπες τρείς! Στα προσωρινά αποτελέσματα οι Ελληνες με τον αριθμό 2 στις πόρτες του Golf ήταν την Κυριακή 7οι Γενικής με 950 β.π., ενώ οι πρώτοι είχαν 420 β.π. Ξέρουν ότι αν μείνουν σταθερά κοντά στην κορυφή, οι πιθανότητες  διάκρισης βάθρου είναι ανοιχτές, γιατί πάντα η ένταση κορυφώνεται την τελευταία μέρα (η οποία είναι η Τρίτη 5/2, δηλαδή σήμερα, μέχρι αργά τη νύχτα).



Αλλά ας επιστρέψουμε στο πρόγραμμα της Δευτέρας 4/2, και στο σφάλμα που έθεσε το Ελληνικό πλήρωμα εκτός διεκδίκησης. Στις 6.30 το πρωί στο στάδιο Champ de Mars της Valence (όπου ήταν το park ferme αντί του κέντρου της πόλης), τα πληρώματα εκκινούν την Απλή που θα τους οδηγήσει στην πρώτη Ειδική Διαδρομή της μέρας και 7η του αγώνα, την Col de Gaudissart - La Cime du Mas, με είσοδο στις 7.55. Λίγο πριν ξεκινήσουν, οι Έλληνες (και όχι μόνο) παίρνουν μια πληροφορία: Ο δρόμος που οδηγούσε στην Ειδική ήταν κλειστός απο χιόνια περίπου 30 χιλιόμετρα πριν την εκκίνηση. Τι θα γινόταν; Θα άνοιγε εγκαίρως; Θα μπορούσαν να περάσουν; Ή θα αργούσαν και θα έφταναν στο Σ.Ε.Χ. της Ειδικής με καθυστέρηση; Και αν γινόταν αυτό, οι οργανωτές θα "έσβηναν" τα όποια "καπέλλα" (γνωστό, ότι στο Monte Carlo Historique οι οργανωτές αν δεν ακυρώσουν κάποια Ε.Δ. δεν συνηθίζουν να "σβήνουν" ποινές χρόνου, ό,τι κι αν έχουν συναντήσει μπροστά τους τα πληρώματα).

Η ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
Εκείνη τη στιγμή, το Ελληνικό πλήρωμα των Δελαπόρτα-Μουστάκα παίρνει την (λανθασμένη επί της Αρχής και "μοιραία", ως απεδείχθη) απόφαση να παρεκκλίνει της διαδρομής του Rοad Book, ακολουθώντας έναν ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ βατό δρόμο ώστε να φτάσει εγκαίρως στο σημείο πριν την εκκίνηση της Ε.Δ. Την απόφαση αυτή ανακοίνωσαν και στα άλλα Ελληνικά πληρώματα, εκ των οποίων τρία  με δική τους ευθύνη ακολούθησαν την εναλλακτική και εκτός road book διαδρομή (οι Κατσαούνης, Βασιλόπουλος και Καλογεράς), ενώ οι υπόλοιποι έμειναν πιστοί, ως όφειλαν άλλωστε, στη διαδρομή της οργάνωσης. 

Η ΠΟΙΝΗ ΤΩΝ 10.000 ΒΑΘΜΩΝ
Η 7η Ε.Δ. ήταν ένας θρίαμβος αφού οι Δελαπόρτας-Μουστάκας ήταν πρώτοι Γενικής, όπως και πέρυσι που και πάλι είχαν πρωτεύσει στην συγκεκριμένη ειδική. Ήταν όμως πολύ αργά, αφού μετά την έξοδο από την Ειδική μάταια έψαχναν το νούμερό τους στις πρώτες θεσεις της κατάταξης: Η Οργάνωση που παρακολουθεί τις διαδρομές όλων των αυτοκινήτων με GPS προειδοποιώντας γι΄αυτό και για τις ποινές που θα επιβληθούν σε όποιον δεν ακολουθήσει το Road Book στο άρθρο 17.3 του Κανονισμού (διαβάστε το στο πρωτότυπο και με την μετάφρασή του εδώ: autoclassic-magazine.blogspot.com/2019/02/blog-post.html), είχε "δει" και καταγράψει στο GPS την παράκαμψη του Road Book των 4 Ελληνικών και 11 ξένων πληρωμάτων, και είχε  ήδη επιβάλλει σε όλους τους οδηγούς, τους προβλεπόμενους από τον κανονισμό 10.000 βαθμούς ποινής.

Η ("ΑΧΡΕΙΑΣΤΗ";) ΕΝΣΤΑΣΗ
Παρά το ότι υπάρχει διαφορά μερικών ωρών μεταξυ πρώτων και τελευταίων εκινησάντων και στο διάστημα αυτό φυσικά πολλά μπορούν να αλλάξουν στον καιρό και στην διαδρομή (άλλοι να τα βρουν πιο εύκολα, άλλοι πιο δύσκολα, και αντιστρόφως), γεγονός παραμένει ότι το πρωί της Δευτέρας απο τους περίπου 300 εκκινήσαντες μόνο οι 15 επέλεξαν να ακολουθήσουν αυθαίρετη και πιο βατή διαδρομή εκτός Road Book. Αυτό το γεγονός και μόνο προεξοφλούσε την απόρριψη της ένστασης που έκανε το Ελληνικό πλήρωμα, το οποίο μετά την ποινή έκλεισε την Δευτέρα στην 103η θέση Γενικής, μετά την 10η Ε.Δ. (την Δευτέρα εγινε κανονικά και η 8η Ε.Δ., αλλά μια χιονοστιβάδα έκλεισε την 7η, που ήταν υποχρεωτική οδός διελευσης με αποτέλεσμα να ακυρωθεί η 9η και η μέρα να ολοκληρωθεί με την 10η).

ΕΠΙΜΥΘΙΟ
Στις αρκετές χιλιάδες αγωνιζόμενους της Regularity Διεθνώς και στις μερικές εκατοντάδες Ελλήνων που ακολουθούν το ευγενικό αυτό Σπορ, υπάρχουν δύο βασικές κατηγορίες συμμετεχόντων: Αυτοί που ακολουθούν πάντα πιστά το γράμμα του Κανονισμού και δεν παρεκκλίνουν ΠΟΤΕ απο το Road Book (ακόμα και αν είναι κακογραμμένο) παρά μόνο αν κάνουν κάποιο λάθος και "χαθούν", και αυτοί που θα θεωρήσουν για τον οποιονδήποτε λόγο ότι μπορούν να ακολουθήσουν διαφορετική διαδρομή από την ορισθείσα του Road Book στις Απλές, αν κρίνουν ότι είναι αδιάβατες, επικίνδυνες, ή με "λάθος" τουλίπες, χρόνους, μ.ω.τ. και αποστάσεις. Στη "μέση" βρίσκεται μία ακόμα λύση που διαλύει υποψίες και αμφιβολίες: Η επικοινωνία με την Οργάνωση για ενημέρωση (κάτι που στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν εγινε παρά μόνο μετά την Ε.Δ., αν και τις λεπτομέρειες θα τις διηγηθούν οι ίδιοι). Και πάντα, μα πάντα, "σημαία" και μπούσουλας κάθε ενέργειας πρέπει να είναι η σαφής γνώση του Ειδικού Κανονισμού με το τι επιτρέπει, τι απαγορεύει και πότε επιβάλλει ποινές.
 Μέχρι εδώ μπορούμε να πάμε, δημοσιογραφικά, ως προς το γεγονός: Δίνοντας μια αντικειμενική εξιστόρηση του τι συνέβη, με την παρατήρηση ότι όπως η διάκριση στο Μonte πέρυσι ήταν Ελληνική επιτυχία (και σαν τέτοια γιορτάστηκε), έτσι και η προσπάθεια φέτος είναι επίσης Ελληνική, οπότε στηρίζουμε και πηγαίνουμε μαζί με τα πληρώματά μας μεχρι τον τερματισμό! Σχόλια και απόψεις τη στιγμή του αγώνα δεν έχουν θέση, παρά μόνο ευχές για το καλύτερο και για έναν ασφαλή τερματισμό.

Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΩΝ  ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΑΡΗ ΓΕΩΡΓΟΣΟΠΟΥΛΟΥ

Μετά την (περίπου) "αυτοχειρία" των Δελαπόρτα-Μουστάκα, πρώτο Ελληνικό πλήρωμα ανέβηκαν οι Χριστοδούλου-Γεωργοσόπουλος, επισης με VW Golf και νούμερο 150. Οδηγώντας σταθερά, γρήγορα και με ασφάλεια, ήταν στην 48η θέση Γενικής το βράδυ της Δευτέρας, και ξεκίνησαν την Τρίτη 5/2 με την 36η θέση στην 11η Ειδική διαδρομή, ανεβαίνοντας έτσι στην 44η θέση Γενικής. Στην 12η Ε.Δ. ήταν 59οι, αλλά ανέβηκαν κι άλλο, φτάνοντας στην 34η θέση Γενικής κατάταξης. Και στις δύο αυτές Ε.Δ. ήταν εμπρός απο τους Δελαπόρτα- Μουστάκα, που ήρθαν 51οι (και 92οι Γενικής) στην 11η Ε.Δ., ενώ στην 12η Ε.Δ. ήταν 97οι, ανεβαίνοντας ωστόσο στην 77η θέση της Γενικής κατάταξης. Στην τρίτη θέση των Ελλήνων οι Βασιλόπουλος- Ναρλή, στην 98η θέση. Ο πιο έμπειρος Ελληνας συμμετέχων στο Μonte Carlo Ι. Κατσαούνης με συνοδηγό τον Μ. Μανσόλα και Golf Gti επίσης, ήταν 33οι στην 12η Ε.Δ., παραμένοντας ωστόσο στην 148η της Γενικής, αφού, παρά την εμπειρία τους, περιέργως ήταν ανάμεσα στους τέσσερις Ελληνες που επέλεξαν να ακολουθήσουν εναλλακτική διαδρομή εκτός Road Book την Δευτέρα, δεχόμενοι 10.000 β.π.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ Ε.Δ. ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ (ΤΟΥ COL DE TURINI) ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ 5/2
Αυτό είναι το πρόγραμμα της Τρίτης 5/2, που ολοκληρώνεται με τις νυχτερινές Ε.Δ. και τερματίζει από την 01:00 τα ξημερώματα της Τετάρτης 6/2 στο Monaco:
Tuesday, February 05 2019
05:30
Start of Common Leg Part 2: Valence - Monaco
Champ de Mars
07:00
ZR 11 - Saint Nazaire le Désert - Gumiane
08:30
ZR 12 - Verclause - Laborel
12:15
ZR 13 - Entrevaux - Entrevaux
14:50
Parc fermé - Monaco
Quai Albert Ier
20:30
Start of Final Leg: Monaco - Monaco
Quai Albert Ier
21:45
ZR 14 - Col de Braus - La Bollène Vésubie
23:05
ZR 15 - Lantosque - Lucéram
Wednesday, February 06 2019
01:00
Parc fermé - Monaco
12:00
Results Publication
Rally Headquarter - Monaco


 Όπως φαίνεται στον πίνακα, έχουν γίνει ήδη οι Ε.Δ 11, 12 και 13, και τα αυτοκίνητα  τερμάτισαν στο Parc Ferme του Monaco, από όπου θα εκκινήσουν στις 20:30 τοπική ώρα για το τελευταίο Σκέλος του αγώνα, το Monaco -Monaco (θα αρχίσουν να τερματίζουν και πάλι στο Monaco στις 01:00 της Τετάρτης).
 Οι δύο τελευταίες Ειδικές Διαδρομές, και ιδιαίτερα η 14η (Col de Braus-La Bollene Vesubie), μπορεί και να κρίνουν τα τελικά αποτελέσματα και σίγουρα θα αλλάξουν πολλές θεσεις στην κατάταξη, αφου περιλαμβάνεται και το θρυλικό περασμα Col de Turini.



Το πέρασμα Col de Braus σε υψόμετρο 1000 μέτρων

Συγκεκριμένα, η 14η Ε.Δ. ξεκινά στο πέρασμα Col de Braus που βρίσκεται σε υψόμετρο 1000 μέτρων (πάνω φωτογραφία), και ανεβαίνει συνεχώς περνώντας απο το Col de Turini των 1600 μέτρων (στην κάτω φωτογραφία, Αλπικό πέρασμα με αλληλουχία φουρκετών), για να τερματίσει στην La Bollene-Vesubie. 


 Το θρυλικό πέρασμα Col de Tuirini σε υψόμετρο 1600 μέτρων.

Η 15η και τελευταία Ε.Δ. γίνεται σε χαμηλότερο υψόμετρο, "ακολουθώντας" τον ποταμό Var μέχρι την μεσαιωνική Luceram στα 640 περίπου μ.



"Τουριστικός" χάρτης και προτεινόμενη διαδρομή (scenic route) της ευρύτερης περιοχής του Col de Braus και του Col de Turini. H 14η Ε.Δ. είναι το επάνω τμήμα του δεξιού σκέλους προς Βορράν, δηλαδή απο Sospel (περίπου) μέχρι La Bollene-Vesubie

Αλλά ας γυρίσουμε στο παρόν, δηλαδή σήμερα Τρίτη, όπου το μεσημέρι στην 13η Ε.Δ. οι Δελαπόρτας-Μουστάκας είχαν κάνει τον 10ο χρόνο ανεβαίνοντας στην 57η θέση Γενικής, ενώ οι Χριστοδούλου-Γεωργοσόπουλος βρίσκονταν στην 23η. Tα τελικά αποτελέσματα άλλαξαν μετά τον τερματισμό όλων των πληρωμάτων, και όπως μπορείτε να  δείτε ΕΔΩ: rallyliveresults.com/historique/?stage=13), τα τρία πρώτα Ελληνικά πληρώματα των Χριστοδούλου-Γεωργοσόπουλου, Δελαπόρτα-Μουστάκα και Βασιλόπουλου-Ναρλή, βρέθηκαν στην (αξιολογότατη) 41η, στην ("υποχρεωτική") 90ή και στην (αξιοπρεπέστατη) 117η θέση αντίστοιχα. Στην Γενική κατάταξη και μετά την 13η Ε.Δ., συνεχίζουν να  προηγούνται οι Badosa -Reidl (Renault R8), Canella-Arena (Lancia Fulvia 1.3S) και Α. De Angelis- S. Sisti (Fiat Ritmo). Σημειώνουμε τέλος, ότι χωρίς τους 10.000 βαθμούς ποινής, οι Γ. Δελαπόρτας- Σ. Μουστάκας θα βρίσκονταν στην 7η θέση Γενικής, πριν τις δύο "κριτήριες" τελευταίες νυχτερινές Ε.Δ.




Εμείς θα επιστρέψουμε με updates το απόγευμα και θα παρακολουθήσουμε μαζί σας την εξέλιξη και το τέλος του αγώνα όλη τη νύχτα. Ευχές για έναν ασφαλή τερματισμό σε όλους. Δ.Π.

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ* ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΞΕΝΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ Ε.Δ.
*(ΦΩΤ: Σ.Ι.Σ.Α.)













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου