Τετάρτη 26 Ιουνίου 2013

2ο ΤΑΤΟΪ ΣΙΡΚΟΥΪ ΦΙΛΠΑ: ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΤΩΝ (Β' ΜΕΡΟΣ).

Σε μια εβδομάδα ακριβώς, την Κυριακή 30 Ιουνίου, τα Ιστορικά sporting θα έχουν την ευκαιρία να τρέξουν σε ένα μοναδικό αγώνα, στο Ράλλυ Σπριντ Ελληνικού που θα γίνει εντός της έκτασης του  παλαιού αεροδρομίου και των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων, σε μια διαδρομή 10 χλμ. που θα επαναληφθεί τρείς φορές. Οι συμμετοχές αναμένονται μεταξύ 80 και 100, αλλά τα Ιστορικά θα αποτελέσουν ένα σημαντικό ποσοστό, και θα έχουν την δυνατότητα να αγωνισθούν μπροστά σε ένα μεγάλο, Αθηναϊκό κοινό και σε ένα αγώνα που δεν είναι βέβαια καθόλου "Ράλλυ" (παρ' ότι, παραδόξως, θα "μετρήσει " για το Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών!),αλλά ένας αγώνας "επίδειξης" για αυτοκίνητα (και οδηγούς!) όλων των χρονολογιών, τύπων και κατηγοριών. Αντίθετα, το Τατόι της ΦΙΛΠΑ ήταν και αγώνας και επίδειξη, αλλά διατηρούσε τα καθαρά χαρακτηριστικά ενός σιρκουί, μ' άλλα λόγια ήταν ένας καθαρόαιμος αγώνας πίστας. Το ότι συγκέντρωσε σχεδόν 60 αγωνιστικά Ιστορικά, τη στιγμή που όλες οι κατηγορίες του πολύπαθου (λόγω α-λα καρτ κανονισμών) πρωταθληματος Ταχύτητος σπάνια μαζεύουν 35, κάτι λέει για την ισχύ των Ιστορικών στη χώρα μας, που περιμένουν και επιλέγουν.
 Η ΦΙΛΠΑ δεν διοργανώνει "αγώνες" όπου συμμετέχουν αγωνιστικά Ιστορικά αυτοκίνητα, και το Τατόι είναι μια ετήσια γιορτή των κλασσικών οχημάτων (ας μην ξεχνά κανείς τις κλασσικές μοτοσυκλέττες, όπου η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση ανάμεσα στα μέλη της FIVA), που γίνεται με κανονισμούς ατομικής χρονομέτρησης και χαμηλής μ.ω.τ., ενώ φυσικά δεν υπολογίζεται σε κάποιο έπαθλο ή κύπελλο. Αλλά, παρ' όλα αυτά, δεν παύει να είναι το θρυλικό Τατόι, που σημαίνει πολλά και για τους παλιούς και για τους νεώτερους (όσους φυσικά δεν το παίζουν κυνικοί, και σαν πραγματικοί φίλοι του αυτοκινήτου ενδιαφέρονται και για την ιστορία του σπορ). Ας προχωρήσουμε λοιπόν, ακριβώς "για την ιστορία", σε μια σύντομη περιγραφή των εκδηλώσεων του 2ου Τατοίου ΦΙΛΠΑ, αρχίζοντας απο τα αυτοκίνητα και την regularity.

CLASSIC REGULARITY (AUTO)
Η κατηγορία αυτή είχε δύο σκέλη απο 35 περίπου αυτοκίνητα το κάθε ένα, που έκαναν 1 συν4 γύρους. Ο πρώτος ήταν δοκιμαστικός και στον επόμενο το κάθε πλήρωμα κρατούσε τον δικό του χρόνο γύρου, που έπρεπε να τον επαναλάβει με την μικρότερη δυνατή απόκλιση,  και στους 3 γύρους που έμεναν μέχρι τον τερματισμο. Το ευχάριστο ήταν ότι οι μουαγιέν που επέλεξαν όλα σχεδόν τα πληρώματα κυμαίνονταν απο 40+ μέχρι και 57 χ.α.ω., κι έτσι τα αυτοκίνητα κινούντο σχετικά γρήγορα και το θέαμα δεν κούραζε όσους θεατές  δεν ήταν εξοικειωμένοι με τα μυστικά των αγώνων ακριβείας. Πρώτοι Γενικής ανεδείχθησαν οι Ι. Μπουρλέκας - Α. Κούκουλας με VW Golf, δεύτεροι οι K. Φίλης - Δ. Κοτσαρίδης με Porsche  911  και τρίτοι οι N. Βλαμάκης - Λ. Νασόπουλος με BMW 1502. Αυτό που ήταν το πιο εντυπωσιακό όμως, ήταν τα ίδια τα πανέμορφα και άριστα αποκατεσημένα/διατηρημένα αυτοκίνητα, τα οποία ήταν πάρα πολλά (και καλά!) για να τα παρουσιάσουμε ένα προς ένα σ' αυτό το κείμενο. Πάντως, ενδεικτικά αναφέρουμε το NSU TT του Χ. Αναστασιάδη, την BMW 501/8 1959 του Ν. Χαβρεδάκη, το Ford Taunus 20M του Ι. Καραγιωργάκη, το Mazda Cosmo του Μ. Μουζούκη και φυσικά τα δύο προπολεμικά του αγώνα, την Packard 4D 116 1921 του Ν. Ζαφείρη και την Chevrolet SC Tourer 1926 του Κ. Ξέστερνου.

(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου