Ο «Butzi» Porsche (με το χαρακτηριστικό γενάκι) σε επίσημη φωτογράφηση της 901 το 1963. |
Ο Φέρντιναντ Αλεξάντερ Πόρσε, γνωστός και ως «Butzi» Porsche, γεννήθηκε το 1935 στην Στουτγκάρδη από
την Δωροθέα («Dodo») και τον Φέρρυ Πόρσε. Πέρασε την παιδική του ηλικία κυρίως στο
εργαστήριο του παππού του και του πατέρα του, και επέλεξε να σπουδάσει
βιομηχανικό σχεδιασμό στη φημισμένη σχολή του Ulm στη Γερμανία, όπου όμως δεν έγινε
δεκτός για δεύτερο χρόνο φοίτησης, λόγω… έλλειψης σχεδιαστικού ταλέντου!
Το 1957 άρχισε να εργάζεται στο εργοστάσιο της Porsche σαν μαθητευόμενος στο σχεδιαστικό τμήμα, και έγινε κανονικός (μισθωτός)
υπάλληλος το 1959. Εκείνη την εποχή, παρ’ ότι η Porsche 356 βρισκόταν ήδη στην παραγωγή για
μία δεκαετία και είχαν κατασκευαστεί 40.000 μονάδες, ο Φέρρυ Πόρσε έδωσε στο
γιό του την εντολή να σχεδιάσει μια πιο σύγχρονη εκδοχή του ίδιου concept, δηλαδή ο κινητήρας θα παρέμενε πίσω και θα ήταν
επίπεδος εξακύλινδρος, ενώ το μεταξόνιο ΔΕΝ θα ξεπερνούσε τα 2.20 μέτρα, ώστε
να μην υπάρχει η πιθανότητα σύγκρισης του νέου μοντέλου με τα τετραθέσια σπορ αυτοκίνητα των άλλων
κατασκευαστών. Απλώς, θα ήταν –οριακά– «2+2».
Αυτό το τετραθέσιο πρωτότυπο, στο σασσί της 356 και στο νέο αμάξωμα της 901, κατασκευάστηκε το 1960 και δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή (ευτυχώς!). |
Ο «Butzi», πράγματι, σχεδίασε την 901, υπήρξε όμως σθεναρή αντίσταση και έλλειψη
συνεργασίας από τον αρχισχεδιαστή της Porsche, τον θρυλικό Erwin Kommenda, ο οποίος –μεταξύ άλλων– είχε
σχεδιάσει και το αμάξωμα του Volkswagen το 1934. Ο Kommenda συνεχώς επενέβαινε και άλλαζε τα
σχέδια του Butzi, πιστεύοντας ότι έπρεπε να φτιάξουν ένα μεγαλύτερο τετραθέσιο αυτοκίνητο, και πράγματι σχεδίασε μια τετραθέσια 356,
ενώ φτιάχτηκε και ένα τετραθέσιο πρωτότυπο με σχήμα κάτι μεταξύ 356 και 901 το
1960 (φωτ.) που –ευτυχώς–
εγκαταλείφθηκε.
Τελικά, ο Φέρρυ Πόρσε έδωσε τη λύση, παίρνοντας τα σχέδια του γιού του
και πηγαίνοντάς τα στον κατασκευαστή αμαξωμάτων Reutters για να τα εφαρμόσει (!), έτσι ώστε
να μην συγκρούεται με τον Kommenda μέσα στο εργοστάσιο της Porsche. Πράγματι, μετά από πολλές δοκιμές
και αλλαγές (στις φωτογραφίες φαίνεται το πίσω καπώ της 901 το 1960, το 1962
και στην τελική μορφή του το 1963), η 901 ήταν έτοιμη για δοκιμές το 1963, και
παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φραγκφούρτης τον ίδιο χρόνο, αλλάζοντας το όνομά της
σε 911, μετά από διαμαρτυρία της Peugeot, που είχε κατοχυρώσει τους τριψήφιους
κωδικούς μοντέλων με το μεσαίο ψηφίο «0». Η 911 άρχισε να παράγεται το 1964 στο
Zuffenhausen μαζί
με την 356, και έγινε το σημαντικότερο, μακροβιότερο και πλέον αναγνωρίσιμο
σπορ μοντέλο στην ιστορία της αυτοκίνησης.
Το πρώτο καπώ της 901 το 1960 θύμιζε έντοντα 356. Το 1962 απέκτησε δύο γρίλιες και το 1963 πήρε την τελική του μορφή. |
R.I.P.
Dobermann
Στην επίσημη παρουσίαση της 901, σε πρώτο πλάνο ο Ferry Porsche και πίσω και αριστερά του ο γιός του Ferdinand Alexander Butzi Porsche, με κοστούμι αλλά (πάντα!) χωρίς γραββάτα. |
Η "πειραματική" 901 "μεταμφιεσμένη", στις πρώτες δοκιμές το 1963. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου