Εδώ, προς το τέλος του χρόνου, όσο ο καιρός χειροτερεύει, οι μέρες μικραίνουν και τα οικονομικά επιδεινώνονται, τόσο αυξάνεται η όρεξη και το κέφι των Ιστορικών Λεσχών για διοργάνωση εκδηλώσεων! Συγκεκριμένα, μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου, έχουν ανακοινωθεί τουλάχιστον 20 αγώνες Ιστορικών, εκ των οποίων οι 6 αφορούν την Sporting κατηγορία (Ράλλυ, Αναβάσεις και Ταχύτητα) και όλοι οι υπόλοιποι την κατηγορία που, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, την γνωρίζαμε ως Regularity. Για παράδειγμα, στις 9/10 γίνεται η "Κλασσική Ανάβαση Ομαλού", στις 27/11 το ΣΙΣΑ Grand Prix, στις 18/12 η "Επίδειξη" Microcars και στις 29/10 μία Ανάβαση "Τύπου Historic Hill Climb" από το Mercedes-Benz Owners Club, στα πλαίσια του "6ου Ερμής Ράλλυ" που θα γίνει στις 30 Οκτωβρίου (ΕΛΠΑ Regularity), την ίδια ακριβώς μέρα με το Πανελλήνιο Ράλλυ του Classic Microcars, το οποίο μετράει στο πρωτάθλημα Πολυνίκης της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ! Βλέπουμε λοιπόν ότι και η κατηγορία "Sporting Regularity" έχει αρχίσει να αναπτύσσεται και από την ΦΙΛΠΑ και από την ΕΛΠΑ, παρ' ότι κανείς δεν ξέρει περί τίνος ακριβώς πρόκειται! Και βέβαια, να μην ξεχνάμε ότι πέρυσι η ΕΛΠΑ έστειλε την αστυνομία και διέκοψε-ακύρωσε τις εκδηλώσεις ανάβασης μιας λέσχης της ΦΙΛΠΑ (Classic Microcars), ενώ φέτος διοργανώνει μιά ακριβώς ίδια εκδήλωση με "φιλική της" λέσχη κλασσικών (M.B.O.C.). Εμείς, για να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα, πιστεύουμε στον υγιή ανταγωνισμό των Λεσχών, των Ομοσπονδιών και των εν γένει "Αρχών", εφ' όσον όμως είναι ευθύς, υγιής και άμεσος, χωρίς μεθοδεύσεις σαν κι αυτές που προκύπτουν από όσα προαναφέραμε. Δυστυχώς, το συντριπτικά μεγαλύτερο τμήμα των συμμετεχόντων σ' αυτές τις εκδηλώσεις, όσο κι αν θέλει να "αυτοθεωρείται" σαν ένα κοινό έμπειρο, αποτελείται από ανθρώπους έξυπνους και ικανούς μεν, αλλά και καλοπροαίρετους, δηλαδή φυσιολογικούς! Κι αυτό σημαίνει ότι το μυαλό τους δεν μπορεί να συλλάβει αμέσως τα διάφορα παιχνίδια που συνεχώς παίζονται πίσω από την πλάτη τους, πληρωμένα με τα χρήματα των συμμετοχών τους! Οπότε, όλοι οι φίλοι του κλασσικού αυτοκινήτου που βγαίνουν στα fora με δογματικές απόψεις επί παντός επιστητού, καλά θα κάνουν να είναι λίγο πιο επιφυλακτικοί σε θέματα που έχουν να κάνουν με λέσχες, οργανωτές, και κυρίως "Αρχές" και "Ομοσπονδίες" τύπου ΕΛΠΑ.
Βεβαίως και στην Regularity συνεχώς βλέπουμε να ανακοινώνονται αγώνες που δεν ήταν στο ημερολόγιο από την αρχή του χρόνου, και φυσικά συμπίπτουν με άλλους. Η βόρεια, η κεντρική, η νότια και η νησιωτική Ελλάδα (δηλαδή Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Αττική, Πελοπόννησος και Κρήτη) φαίνεται ότι σιγά-σιγά διαμορφώνουν "κομιτάτα", έχοντας βεβαίως αρκετό κοινό ανά περιοχή που μπορεί να στηρίξει τις εκδηλώσεις της. Αυτό ούτως ή άλλως είναι λογικό και αναμενόμενο, ενώ σε μιά δύσκολη οικονομικά περίοδο είναι αυτονόητο ότι οι τοπικές εκδηλώσεις έχουν πολύ λιγότερα έξοδα αφού δεν υπάρχουν μετακινήσεις 300 + 300, 400 + 400 ή 500 + 500 χλμ. μόνο και μόνο για να βρεθείς στην εκκίνηση του αγώνα και να επιστρέψεις στον τόπο διαμονής σου. Απλώς, θα πρέπει στο μέλλον να υπάρξει μία μέριμνα -γιατί μερικές φορές η συνεννόηση, ακόμα και μεταξύ ομοειδών λεσχών, είναι δύσκολη- ώστε οι ημερομηνίες εκδηλώσεων ίδιας κατηγορίας να μην συμπίπτουν (εκτός πια αν οι οργανωτές της Α περιοχής π.χ., είναι σίγουροι ότι λόγω απόστασης δεν θα ερχόταν ούτως ή άλλως καμμία συμμετοχή από την Β ή την Γ περιοχή. Φυσικά, με την ταύτιση των ημερομηνιών, αυτό δεν θα το μάθουν ποτέ!).
Για να μην επαναλαμβανόμαστε εκφράζοντας ξανά και ξανά την απορία μας γι' αυτή την έντονη "Ιστορική δραστηριότητα" σε μιά περίοδο πανεθνικής πτώχευσης, πρέπει να τονίσουμε ότι όντως γίνεται προσπάθεια χαμηλών έως πολύ χαμηλών παραβόλων συμμετοχής. Αλλά, αυτομάτως γεννάται το εξής ερώτημα: Αν όντως "βγαίνουν" οι λέσχες με τα χαμηλά παράβολα, γιατί τα διατηρούσαν υψηλά τόσα χρόνια, χωρίς να έχουν αντίστοιχα υψηλές παροχές; Αντικειμενικά ομιλώντας, την προσπάθεια χαμηλού παραβόλου και υψηλών παροχών την είχε κάνει μόνο η Classic Microcars, ενώ οι υπόλοιπες λέσχες μόλις φέτος μείωσαν τα παράβολα.
Ας δούμε λοιπόν τις επόμενες εβδομάδες πως θα πάει το πρόγραμμα από πλευράς συμμετοχών, έχοντας πάντα κατά νου ότι είναι απόλυτα φυσιολογικό και αναμενόμενο όχι μόνο το να είναι λίγες αυτές οι συμμετοχές αλλά ακόμα και να ακυρωθεί κάποιος αγώνας. Οι λέσχες δεν θα πρέπει να εκλαμβάνουν την οικονομική αδυναμία πολλών φίλων του κλασσικού αυτοκινήτου, ως αποτυχία της όποιας διοργανώσεώς τους, ιδίως μάλιστα όταν το "Ιστορικό κοινό", βομβαρδίζεται από τόσους πολλούς αγώνες και εκδηλώσεις: Αν δούμε τις συμμετοχές των δύο τελευταίων ετών θα συναντήσουμε γύρω στα 20 ονόματα (ίσως και λιγότερα) που συμμετέχουν σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο σε εκδηλώσεις Regularity, κάνοντας δηλαδή περισσότερους αγώνες από αυτούς που θα έκανε ο οποιοσδήποτε Ευρωπαίος επαγγελματίας οδηγός αγώνων. Έχουν τον ειλικρινή θαυμασμό μας, από την άλλη μεριά όμως οι Λέσχες δεν μπορούν να βασίζονται στους λίγους, αλλά πρέπει να προσελκύσουν τους πολλούς. Αυτό, προφανώς μπορεί να γίνει μόνο με έξυπνες, "κοντινές" και οικονομικές εκδηλώσεις ΚΑΙ συνδιοργανώσεις. Ειδ' άλλως οι συμμετέχοντες θα επιλέγουν το πού θα πάνε, γι' αυτό και δεν θα είναι παράξενο μία εκδήλωση με συμμετοχή μόλις 60 Ευρώ να έχει λίγο κόσμο, και μία άλλη με συμμετοχή 100 Ευρώ το επόμενο Σαββατοκύριακο πολύ περισσότερο. Τα κριτήρια αλλάζουν, με κοινό παρανομαστή το οικονομικό. Οι "24 Ώρες Ελλάδα" του Σ.Ι.Σ.Α. θα είναι ένα κριτήριο (με τον αγώνα αυτόν θα ασχοληθούμε εκτενώς σε επόμενο σχόλιο), ο οποίος έχει εξαιρετικά χαμηλό παράβολο στα 95 Ευρώ. Από την άλλη, το κόστος της προετοιμασίας και των καυσίμων των αυτοκινήτων για διαδρομή περίπου 1.000 χλμ. είναι πολύ υψηλό και μπορεί να μην είναι σε θέση να το αντιμετωπίσουν πολλοί φίλοι που θα ήθελαν να πάρουν μέρος. Αντίθετα, το καθαρά "πισταδόρικο" 24 Lap, είναι βέβαιον ότι θα υπερβεί και πάλι τις 100 συμμετοχές, όχι μόνο για το χαμηλό παράβολο και το ελάχιστο κόστος καυσίμων, αλλά γιατί υπάρχουν πολλά Ιστορικά Sporting που δεν συμμετείχαν σε αγώνες όλη την χρονιά και θα βρουν την ευκαιρία "ξεκαπνίσματος" στην έξυπνη αυτή εκδήλωση του Σ.Ι.Σ.Α., που έχει γίνει πλέον θεσμός. Όλα λοιπόν έχουν την εξήγησή τους και την ερμηνεία τους. (Δυστυχώς, το μόνο πρόβλημα που φαίνεται να μην έχει λύση είναι το οικονομικό!)
Βεβαίως και στην Regularity συνεχώς βλέπουμε να ανακοινώνονται αγώνες που δεν ήταν στο ημερολόγιο από την αρχή του χρόνου, και φυσικά συμπίπτουν με άλλους. Η βόρεια, η κεντρική, η νότια και η νησιωτική Ελλάδα (δηλαδή Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Αττική, Πελοπόννησος και Κρήτη) φαίνεται ότι σιγά-σιγά διαμορφώνουν "κομιτάτα", έχοντας βεβαίως αρκετό κοινό ανά περιοχή που μπορεί να στηρίξει τις εκδηλώσεις της. Αυτό ούτως ή άλλως είναι λογικό και αναμενόμενο, ενώ σε μιά δύσκολη οικονομικά περίοδο είναι αυτονόητο ότι οι τοπικές εκδηλώσεις έχουν πολύ λιγότερα έξοδα αφού δεν υπάρχουν μετακινήσεις 300 + 300, 400 + 400 ή 500 + 500 χλμ. μόνο και μόνο για να βρεθείς στην εκκίνηση του αγώνα και να επιστρέψεις στον τόπο διαμονής σου. Απλώς, θα πρέπει στο μέλλον να υπάρξει μία μέριμνα -γιατί μερικές φορές η συνεννόηση, ακόμα και μεταξύ ομοειδών λεσχών, είναι δύσκολη- ώστε οι ημερομηνίες εκδηλώσεων ίδιας κατηγορίας να μην συμπίπτουν (εκτός πια αν οι οργανωτές της Α περιοχής π.χ., είναι σίγουροι ότι λόγω απόστασης δεν θα ερχόταν ούτως ή άλλως καμμία συμμετοχή από την Β ή την Γ περιοχή. Φυσικά, με την ταύτιση των ημερομηνιών, αυτό δεν θα το μάθουν ποτέ!).
Για να μην επαναλαμβανόμαστε εκφράζοντας ξανά και ξανά την απορία μας γι' αυτή την έντονη "Ιστορική δραστηριότητα" σε μιά περίοδο πανεθνικής πτώχευσης, πρέπει να τονίσουμε ότι όντως γίνεται προσπάθεια χαμηλών έως πολύ χαμηλών παραβόλων συμμετοχής. Αλλά, αυτομάτως γεννάται το εξής ερώτημα: Αν όντως "βγαίνουν" οι λέσχες με τα χαμηλά παράβολα, γιατί τα διατηρούσαν υψηλά τόσα χρόνια, χωρίς να έχουν αντίστοιχα υψηλές παροχές; Αντικειμενικά ομιλώντας, την προσπάθεια χαμηλού παραβόλου και υψηλών παροχών την είχε κάνει μόνο η Classic Microcars, ενώ οι υπόλοιπες λέσχες μόλις φέτος μείωσαν τα παράβολα.
Ας δούμε λοιπόν τις επόμενες εβδομάδες πως θα πάει το πρόγραμμα από πλευράς συμμετοχών, έχοντας πάντα κατά νου ότι είναι απόλυτα φυσιολογικό και αναμενόμενο όχι μόνο το να είναι λίγες αυτές οι συμμετοχές αλλά ακόμα και να ακυρωθεί κάποιος αγώνας. Οι λέσχες δεν θα πρέπει να εκλαμβάνουν την οικονομική αδυναμία πολλών φίλων του κλασσικού αυτοκινήτου, ως αποτυχία της όποιας διοργανώσεώς τους, ιδίως μάλιστα όταν το "Ιστορικό κοινό", βομβαρδίζεται από τόσους πολλούς αγώνες και εκδηλώσεις: Αν δούμε τις συμμετοχές των δύο τελευταίων ετών θα συναντήσουμε γύρω στα 20 ονόματα (ίσως και λιγότερα) που συμμετέχουν σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο σε εκδηλώσεις Regularity, κάνοντας δηλαδή περισσότερους αγώνες από αυτούς που θα έκανε ο οποιοσδήποτε Ευρωπαίος επαγγελματίας οδηγός αγώνων. Έχουν τον ειλικρινή θαυμασμό μας, από την άλλη μεριά όμως οι Λέσχες δεν μπορούν να βασίζονται στους λίγους, αλλά πρέπει να προσελκύσουν τους πολλούς. Αυτό, προφανώς μπορεί να γίνει μόνο με έξυπνες, "κοντινές" και οικονομικές εκδηλώσεις ΚΑΙ συνδιοργανώσεις. Ειδ' άλλως οι συμμετέχοντες θα επιλέγουν το πού θα πάνε, γι' αυτό και δεν θα είναι παράξενο μία εκδήλωση με συμμετοχή μόλις 60 Ευρώ να έχει λίγο κόσμο, και μία άλλη με συμμετοχή 100 Ευρώ το επόμενο Σαββατοκύριακο πολύ περισσότερο. Τα κριτήρια αλλάζουν, με κοινό παρανομαστή το οικονομικό. Οι "24 Ώρες Ελλάδα" του Σ.Ι.Σ.Α. θα είναι ένα κριτήριο (με τον αγώνα αυτόν θα ασχοληθούμε εκτενώς σε επόμενο σχόλιο), ο οποίος έχει εξαιρετικά χαμηλό παράβολο στα 95 Ευρώ. Από την άλλη, το κόστος της προετοιμασίας και των καυσίμων των αυτοκινήτων για διαδρομή περίπου 1.000 χλμ. είναι πολύ υψηλό και μπορεί να μην είναι σε θέση να το αντιμετωπίσουν πολλοί φίλοι που θα ήθελαν να πάρουν μέρος. Αντίθετα, το καθαρά "πισταδόρικο" 24 Lap, είναι βέβαιον ότι θα υπερβεί και πάλι τις 100 συμμετοχές, όχι μόνο για το χαμηλό παράβολο και το ελάχιστο κόστος καυσίμων, αλλά γιατί υπάρχουν πολλά Ιστορικά Sporting που δεν συμμετείχαν σε αγώνες όλη την χρονιά και θα βρουν την ευκαιρία "ξεκαπνίσματος" στην έξυπνη αυτή εκδήλωση του Σ.Ι.Σ.Α., που έχει γίνει πλέον θεσμός. Όλα λοιπόν έχουν την εξήγησή τους και την ερμηνεία τους. (Δυστυχώς, το μόνο πρόβλημα που φαίνεται να μην έχει λύση είναι το οικονομικό!)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου