Στις 22-23 Οκτωβρίου γίνεται το 14ο Ράλλυ "24 Ώρες Ελλάδα" από τον Σ.Ι.Σ.Α. (πληροφορίες και συμμετοχές στο www.sisa.gr). Σ' αυτόν τον αγώνα υπάρχουν μερικά ενδιαφέροντα νέα στοιχεία, όπως έχουν διατυπωθεί στον κανονισμό: Το πρώτο είναι, ότι για πρώτη φορά προσδιορίζεται επισήμως από την FIVA κατηγορία αυτοκινήτων κατασκευής από 1/1/1985 έως 31/12/1991, η οποία αποκαλείται "Potentially Historic", συμμετέχουν εκτός συναγωνισμού, και επιλέγονται σύμφωνα με την κρίση του οργανωτή. Αυτό δίνει την δυνατότητα αύξησης των συμμετοχών, αλλά ταυτόχρονα, κακά τα ψέμματα, αλλοιώνει σε σημαντικό βαθμό την έννοια των κλασσικών αυτοκινήτων, όπως τουλάχιστον την ξέρουμε και την έχουμε στο μυαλό μας (δεδομένου ότι την δεκαετία 1980-1990 η αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να υπερηφανεύεται ότι σχεδίασε όμορφα αυτοκίνητα. Μπορεί η τεχνολογία τους να προχώρησε και να έγιναν σαφώς ασφαλέστερα, αλλά την ίδια στιγμή τα περισσότερα -εξαιρουμένων των ακριβών- είναι τετραγωνισμένα, απρόσωπα, μάλλον άσχημα, φτηνοφτιαγμένα αλλά και πολύ καλύτερα σαν απόδοση από τα κλασσικά οχήματα των προηγούμενων δεκαετιών, κάτι που σημαίνει ότι αποκλείεται και για το παρόν και για το μέλλον κάθε περίπτωση συναγωνισμού).
Το δεύτερο σημαντικό είναι ότι ο Σ.Ι.Σ.Α. αποφάσισε να απαγορεύσει τα GPS και τα ηλεκτρονικά όργανα, κάτι που ξεσήκωσε θύελλα άμεσων ή και συγκαλυμμένων διαμαρτυριών από μεγάλο μέρος υποψηφίων συμμετεχόντων. Είναι όμως απλώς γελοίο το να μην συμφωνήσουν όλοι (γιατί πιστεύουμε ότι είναι ικανοί για μιά συμφωνία κυρίων), ότι διάβολε, μπορούν να κάνουν μιά νυχτερινή διαδρομή μερικών εκατοντάδων χιλιομέτρων χωρίς τα αγαπημένα τους ηλεκτρονικά αλλά μόνο με τα road book (κάτι που θα προσφέρει εγγυημένη οδηγική απόλαυση αλλά και το "σασπένς" που λογικά αναζητούν όσοι συμμετέχουν σε μιά τέτοια εκδήλωση). Όμως, ο λόγος των αντιρρήσεων και των ενστάσεων για την μη χρήση GPS στον κανονισμό, δεν βρίσκεται στο ότι κάποιοι θέλουν οπωσδήποτε GPS για να βρουν τον δρόμο τους την νύχτα, αλλά γιατί φοβούνται/πιστεύουν ότι παρά την απαγόρευση κάποιοι άλλοι θα έχουν κρυφά GPS, αποκτώντας έτσι πλεονέκτημα. Δηλαδή, είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης μεταξύ των συμμετεχόντων που οδηγεί σ' αυτές τις γελοιότητες. Η άποψή μας σαν συμμετεχόντων επί δεκαετία στο "24 Ώρες" είναι ότι πρόκειται για μιά όμορφη εκδήλωση που θα πρέπει να μείνει όσο το δυνατόν πιό αγνή και αμόλυντη γίνεται. Συνεπώς, πολύ καλά κάνει ο Σ.Ι.Σ.Α. που απαγορεύει τα GPS, κι ας αδιαφορήσει για όσους "πονηρούς" τα χρησιμοποιήσουν κρυφά. Γιατί το θέμα δεν είναι κατά πόσον τα ηλεκτρονικά θα βοηθήσουν ένα πλήρωμα στη διάκριση (μιά και με τον τρόπο που γίνονται οι Ε.Δ. στους αγώνες του Σ.Ι.Σ.Α. αρκεί ένα κοντέρ και ένα χρονόμετρο για να φτάσεις στην νίκη), αλλά το ότι δυστυχώς ανάμεσα στους 50, 60 ή παραπάνω συμμετέχοντες θα υπάρχουν και μερικοί "πονηροί" οι οποίοι θα βγάλουν στη ζούλα τα GPS τους μέσα στην νύχτα, έχοντας την εντύπωση ότι κοροϊδεύουν όλους τους άλλους. Μπράβο τους! Γι' αυτούς ισχύει αυτό που λένε για τις διάφορες επαγγελματικές τάξεις στην τηλεόραση!
Το δεύτερο σημαντικό είναι ότι ο Σ.Ι.Σ.Α. αποφάσισε να απαγορεύσει τα GPS και τα ηλεκτρονικά όργανα, κάτι που ξεσήκωσε θύελλα άμεσων ή και συγκαλυμμένων διαμαρτυριών από μεγάλο μέρος υποψηφίων συμμετεχόντων. Είναι όμως απλώς γελοίο το να μην συμφωνήσουν όλοι (γιατί πιστεύουμε ότι είναι ικανοί για μιά συμφωνία κυρίων), ότι διάβολε, μπορούν να κάνουν μιά νυχτερινή διαδρομή μερικών εκατοντάδων χιλιομέτρων χωρίς τα αγαπημένα τους ηλεκτρονικά αλλά μόνο με τα road book (κάτι που θα προσφέρει εγγυημένη οδηγική απόλαυση αλλά και το "σασπένς" που λογικά αναζητούν όσοι συμμετέχουν σε μιά τέτοια εκδήλωση). Όμως, ο λόγος των αντιρρήσεων και των ενστάσεων για την μη χρήση GPS στον κανονισμό, δεν βρίσκεται στο ότι κάποιοι θέλουν οπωσδήποτε GPS για να βρουν τον δρόμο τους την νύχτα, αλλά γιατί φοβούνται/πιστεύουν ότι παρά την απαγόρευση κάποιοι άλλοι θα έχουν κρυφά GPS, αποκτώντας έτσι πλεονέκτημα. Δηλαδή, είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης μεταξύ των συμμετεχόντων που οδηγεί σ' αυτές τις γελοιότητες. Η άποψή μας σαν συμμετεχόντων επί δεκαετία στο "24 Ώρες" είναι ότι πρόκειται για μιά όμορφη εκδήλωση που θα πρέπει να μείνει όσο το δυνατόν πιό αγνή και αμόλυντη γίνεται. Συνεπώς, πολύ καλά κάνει ο Σ.Ι.Σ.Α. που απαγορεύει τα GPS, κι ας αδιαφορήσει για όσους "πονηρούς" τα χρησιμοποιήσουν κρυφά. Γιατί το θέμα δεν είναι κατά πόσον τα ηλεκτρονικά θα βοηθήσουν ένα πλήρωμα στη διάκριση (μιά και με τον τρόπο που γίνονται οι Ε.Δ. στους αγώνες του Σ.Ι.Σ.Α. αρκεί ένα κοντέρ και ένα χρονόμετρο για να φτάσεις στην νίκη), αλλά το ότι δυστυχώς ανάμεσα στους 50, 60 ή παραπάνω συμμετέχοντες θα υπάρχουν και μερικοί "πονηροί" οι οποίοι θα βγάλουν στη ζούλα τα GPS τους μέσα στην νύχτα, έχοντας την εντύπωση ότι κοροϊδεύουν όλους τους άλλους. Μπράβο τους! Γι' αυτούς ισχύει αυτό που λένε για τις διάφορες επαγγελματικές τάξεις στην τηλεόραση!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου