ΤΑ ΤΑΛΕΝΤΑ ΠΑΝΤΑ ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΝ: ΝΙΚΗΤΕΣ ΟΙ ΤΑΧΤΑΣ-ΔΟΥΔΟΥΛΗΣ ΜΕ BMW Ε 21 320 (!)
Συγχωρήστε μας το “θαυμαστικό” (!) του τίτλου, αλλά δεν γνωρίζουμε αν σε πανευρωπαϊκό επίπεδο μιά BMW Ε 21 320 έχει ποτέ καταφέρει να κερδίσει ασφάλτινο αγώνα Ραλλύ εθνικού πρωταθλήματος μπροστά από Porsche 911 RS και Escort MK II! Όσο καλά και σωστά φτιαγμένα κι αν είναι, όσο δυνατά κι αν έχουν γίνει τα δίλιτρα μοτέρ τους (Μ 10), τα αυτοκίνητα αυτά, πολύ απλά, “δεν κάνουν” γι’ αυτή τη δουλειά, σε σύγκριση πάντα με τα Escort και τις Porsche (και το λέμε αυτό εμείς, που έχουμε φτάσει αισίως στα... 7 Ιστορικά BMW!). Άρα, η μεγαλόπρεπη νίκη του Γιάννη Ταχτά στο (Ιστορικό) 31ο Παλλάδιο, οφείλεται αποκλειστικά στα χέρια του και στην ταχύτητά του. Είναι εξ’ άλλου, λογικό, μιά και ο άνθρωπος και νέος σε ηλικία είναι και την ταχύτητά του έχει αποδείξει στην πίστα (όπου συμμετέχει με μιά Ascona E). Αυτό, για να μην ψάχνουν οι άξιοι συνδυασμοί που ακολούθησαν, αλλού τις αιτίες: Στους αγώνες επικρατεί πάντα το “ο νέος είναι ωραίος!”. Τώρα όσον αφορά την διαφορά των αυτοκινήτων, τα είπαμε: Τι θα έκανε το παιδί αν είχε στα χέρια του ένα καλό Escort ή μιά καλή 911; Ήδη με την Ε 21 πλησίασε την 15άδα της... Γενικής, ανάμεσα σε 114 συμμετοχές! Και οι χρόνοι του στις Ε.Δ. ήταν επίσης ψηλά, γύρω στην 18άδα κατά μέσο όρο. Για όσους γνωρίζουν (και πολλοί γνωρίζουν!) είναι περίπου “αδύνατον” το να περάσει μιά E 21 τόσα και τόσα σύγχρονα αγωνιστικά αυτοκίνητα!
Ας δούμε όμως το τι συνέβη στη δεύτερη θέση, όπου τερμάτισε ο –για μία ακόμα φορά εντυπωσιακός– Α. Καροτσιέρης με συνοδηγό τον Π. Κατάρα και την γνωστή του Porsche 911 RS. Ο Καροτσιέρης έδωσε μεγάλη μάχη με τον Ταχτά, κερδίζοντας 3 (από τις 7) Ε.Δ., και έχοντας και την κορυφαία επίδοση Ιστορικού αυτοκινήτου σε επίπεδο Ειδικών Διαδρομών, με τον 13ο χρόνο Γενικής που έφερε στην 6η Ε.Δ. (Ψάθα). Όμως ο αγώνας μάλλον είχε χαθεί στην προηγούμενη Ε.Δ. (Αγ. Ιωάννης), όπου ένα τετ-α-κε έστειλε το πλήρωμα της Porsche στην 47η θέση και 27” πίσω από τον Ταχτά. Στη συνέχεια, κέρδισε τις δύο τελευταίες Ε.Δ., αλλά η διαφορά με τους Ταχτά-Δουδούλη δεν καλύφθηκε, και ήταν 28”.74 (συνολικά), κάτι που, αν συνυπολογισθεί “η στιγμή” στον Άγιο Ιωάννη, δείχνει το πόσο κοντά ήταν ο συναγωνισμός τους.
Στην τρίτη θέση Γενικής, οι Castor-Ν. Τσαδαρης οδήγησαν ζωηρά την (“άγνωστή” τους) Porsche 911, με την οποία αντικατέστησαν την μαύρη 924. Ήταν σταθερά τρίτοι πίσω από τους μονομάχους της κορυφής Ταχτά-Δουδούλη και Καροτσιέρη-Κατάρα, ενώ πήραν την δεύτερη θέση στην 6η Ε.Δ. (Ψάθα).
Την πεντάδα έκλεισαν δύο γρήγορα αυτοκίνητα, τα Ford Escort RS 2000 των Παραδείση-Ποιμενίδη και Μπολέτη-Κρασούλη. Ακολούθησε η Porsche 914 των Φ. Σταφυλοπάτη-Ν. Μαργέτη, και στην 7η θέση εντυπωσίασε ο Χ. Δάρας με την σχεδόν νορμάλ BMW 1600 ti και συνοδηγό τον Θ. Καραμουσλή. Οι Γ. Χωριανόπουλος-Β. Μπογιατζής (Audi 80 GT), Π. Πουλιάδης-Β. Γόντικας (Porsche 911) και Γ. Μαστρογιάννης-Ι. Ραβανής (Lancia Fulvia 1.3) έκλεισαν την δεκάδα. Ο Μαστρογιάννης-Ραβανής ήταν οι πρώτοι “μικροί” σε κυβικά (και νικητές της C1), μετά από έντονο συναγωνισμό με το Starlet του Λ. Καλύβα (συνοδηγός η Φ. Ψαρράκου), που τερμάτισε 11ος Γενικής με 6”.27 διαφορά (Στα αποτελέσματα φαίνονται οι διαφορές χρόνων των υπόλοιπων τερματισάντων, που ήταν συνολικά 19).
Στις εγκαταλείψεις, που οπωσδήποτε “άνοιξαν τον δρόμο” προς την κορυφή στα άλλα πληρώματα, συγκαταλέγονται αυτές των Β. και Ι. Βελάνη (1η Ε.Δ. από βλάβη), Α. Γιοβά και Ε. Μαλακτάρη (1η Ε.Δ. από βλάβη) και Μ. Σταφυλοπάτη-Γ. Χατζηρήγα (3η Ε.Δ. από βλάβη). Άτυχη στιγμή στην 1η Ε.Δ. είχαν οι Λ. Παπάζογλου-Η. Μανιάτης με το Ford Escort 2000, ενώ πρόβλημα της τελευταίας στιγμής αντιμετώπισε η Porsche 911 των –εκ των φαβορί για τη νίκη– Λ. Γιαννακούλη και Γ. Πετρόπουλου, που δεν τους επέτρεψε να εκκινήσουν.
Ένα μικρό σχόλιο τώρα για τα όσα έγιναν, ειπώθηκαν, γράφτηκαν και συνεχίζουν να γράφονται σχετικά με το “κόψιμο” της διαδρομής, τους “δακτύλους”, τις παρεμβάσεις κτλ. Πρώτον, όλη η συζήτηση γίνεται στα fora από 5-6 “διαπλεκόμενους”, ΠΑΝΤΑ ΜΑ ΠΑΝΤΑ τους ίδιους! Δεύτερον, ότι κι αν έγινε, τελικά ΟΛΟΙ έτρεξαν στην ίδια διαδρομή και στις ίδιες συνθήκες (δηλαδή, δεν τους πήρε η νύχτα). Τρίτον, προσέξτε τι πιστεύετε απ' όσα διαβάζετε, γιατί όπου υπάρχει διαπλοκή υπάρχουν και “λαγοί” (το βλέπουμε στην καθημερινότητά μας). Τέταρτον, ο Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α. παρενέβη για να μην κάνουν τα Ιστορικά την Ε.Δ. Αγ. Ιωάννη 3 προκειμένου να μην γίνει νύχτα, και εισακούσθη. Δεν μας αφορά το αν η παρέμβαση ήταν σωστή, αν είχε την σύμφωνο γνώμη όλων κτλ., αλλά το ότι η ΕΘΕΑ/ΕΠΑ έκανε τον Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α. επίσημο και αποδεκτό συνομιλητή για την κατηγορία των Ιστορικών, όπως ακριβώς είναι και ο Σ.Ο.Α.Α. Άρα, αν αύριο αρχίσουν πάλι διάφορες συζητήσεις, τύπου “ενιαίας εκπροσώπησης” κτλ., όλοι οι υπεύθυνοι ΕΛΠΑ-ΕΘΕΑ-ΟΜΑΕ-ΕΠΑ-ΣΟΑΑ, θα είναι “εκτεθειμένοι”: Καλώς ή κακώς (αυτό θα το κρίνουν οι εξελίξεις), μετά το Ράλλυ Παλλάδιο 2010 ο Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α. είναι “και με τη βούλα” ο επίσημος εκπρόσωπος των οδηγών Ιστορικών Sporting (ακόμα και χωρίς να... ερωτηθούν οι ίδιοι οι οδηγοί! Καταπληκτικό κι αυτό!).
Τέλος, δημοσιεύουν και αναδημοσιεύουν διάφοροι σε sites, blogs και fora, μιά μακροσκελέστατη επιστολή της διοργανώτριας λέσχης Start Line, η οποία δεν προσθέτει –και δεν λέει– απολύτως τίποτα, αφήνοντας μιά αίσθηση, περίπου, ότι “κάνει χάρη στους οδηγούς που διοργανώνει αγώνες”, και εκτοξεύοντας μιά συγκαλυμένη “απειλή” ότι “θα σκεφτεί πολύ αν θα διοργανώσει ξανά το Παλλάδιο”. Τι λες εκεί! Οδηγοί κι αυτοκίνητα να υπάρχουν, και οργανωτές σίγουρα θα προκύψουν πολλοί, πιθανόν μάλιστα νεώτεροι, πιό μοντέρνοι, χωρίς “υποχρεώσεις” και χωρίς αγκυλώσεις. Δημήτρης Παπανδρέου
* Τα πλήρη αποτελέσματα των Ε.Δ. στο www.ethea-live.gr.
Αποτελέσματα Ιστορικών
(Πατήστε για μεγέθυνση)
Υ.Γ. Προτείνουμε (και συνιστούμε) σε όποιον έχει κάτι να δηλώσει, να γράψει ή να προτείνει, να σταματήσει να αναδημοσιεύει δελτία Τύπου από το rally.gr, και να πιάσει το πληκτρολόγιο. Έχει γίνει πιά πολύ κουραστικό το να μας στέλνουν τα links πάντα στα ίδια δελτία Τύπου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου