ΑΝΕΒΑΙΝΟΥΜΕ ΠΑΛΙ, ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΠΑΡΝΗΘΑΣ
Ένα από τα σημαντικότερα αθλητικά γεγονότα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα, ήταν και η «ανάβαση Πάρνηθας»
Η εκδήλωση αυτή έγινε για τελευταία φορά το 1971 και μετά διεκόπη κατόπιν εντολής της χούντας, βάσει του νόμου περί συναθροίσεων και για άλλους στρατιωτικούς λόγους.
Εφέτος αποφασίσθηκε κατόπιν της σύμφωνης γνώμης του ΅Φορέα Πάρνηθας ΅ και του δασαρχείου Πάρνηθας, την Κυριακή 21 Νοεμβρίου να διεξαχθή ΅αναβίωση ΅ αυτού του γεγονότος με Ιστορικά αυτοκίνητα χρονολογίας από το 1920 μέχρις και του 1980. ( προπολεμικά – κλασικά). Υπό την αθλητική κατηγορία, παιδειάς – ακριβείας.
Η αναβίωση της ανάβασης Πάρνηθας, προσμετρά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ιστορικών αυτοκινήτων, και πιλοτικά έχει καταχωρηθεί και στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, της FIA .
Θα διεξαχθεί σύμφωνα με τους κανόνες της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου και του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σε κλειστό για την κυκλοφορία δρόμο.
Αναμένεται να συμμετάσχουν τα σημαντικότερα ονόματα κατασκευαστών αυτοκινήτων, αλλά και όλοι οι πρωταθλητές Ελλάδας στους αγώνες αυτοκινήτου.
Οι συμμετοχές θα ξεπεράσουν τις 100.
Η ΅ ανάβαση Πάρνηθας¨ πραγματοποιείται στα πλαίσια του Ιστορικού Φθινοπωρινού Ράλι ΕΛΠΑ που διεξάγεται στις 20 και 21 Νοεμβρίου στην περιοχή της Αττικής.
Η παιδειά αυτή της αναβίωσης, θα διεξαχθεί στην κλασική διαδρομή της ανάβασης Πάρνηθας ( τελεφερίκ - Ξενία) με τερματισμό στο Καζίνο Πάρνηθας.
Σκοπός της εκδήλωσης είναι η αναβίωση ενός σημαντικού γεγονότος που προσέλκυε χιλιάδες επισκεπτών από όλη την Ευρώπη, σε μία εποχή που χρειαζόμαστε περισσότερο από κάθε άλλη φορά τον τουρισμό και απασχόληση εργαζομένων στον χώρο του αυτοκινήτου.
Σημαντική επίσης είναι η προσπάθεια της ΕΛΠΑ, να σταματήσει τους ανεξέλεγκτους άκρως επισφαλείς καθημερινούς ψευτοαγώνες, που συνέχεια διεξάγονται, προκαλώντας συνεχώς ατυχήματα και θέτοντας σε επισφάλεια τον εθνικό δρυμό.
Πρέπει να τονισθεί, ότι ουδέποτε στην ιστορία των αγώνων αυτοκινήτου έχει προκληθεί η παραμικρή ζημία στο περιβάλλον από οποιοδήποτε ατύχημα, ακόμη και στους αγώνες υψηλών ταχυτήτων τόσο στην Ελλάδα όσο και στην αλλοδαπή.
Ο πολιτισμός που διέπει τους φιλάθλους των αγώνων αυτοκινήτου, προδικάζει την αγάπη προς το περιβάλλον και την υψηλή ευθύνη προστασίας του.
Εν αντιθέσει με τους ανεξέλεγκτους αυτοσχέδιους αγώνες οχημάτων, αυτοί που διοργανώνονται από τις επίσημες λέσχες αυτοκινήτων, και υπό την υψηλή εποπτεία της ΕΛΠΑ, (φορέα στην Ελλάδα του μηχανοκίνητου επίγειου αθλητισμού) τηρούν αυστηρότατα ΟΛΟΥΣ τους κανόνες ασφαλείας και τους κανόνες διεξαγωγής , που έχουν θεσπισθεί ανάλογα από την Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου ( FIA) και παρακολουθούνται και επιβεβαιώνονται συνεχώς από τους διεθνείς παρατηρητές.
Η Ελλάδα έχει στο ενεργητικό της όλα τα εύσημα για την άψογη διενέργεια παγκοσμίας επιφανείας αγώνων, όπως είναι το ράλι ΅Ακρόπολις ΅ του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων, ( το μοναδικό παγκόσμιο γεγονός που διεξάγεται ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ στην χώρα μας), το Ράλι ΕΛΠΑ του Πανευρωπαϊκού πρωταθλήματος, μαζί με το Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις, το Πανευρωπαϊκό Ολύμπιον Ράλι, και προσδοκάμε από του χρόνου Η Ιστορική Ανάβαση Πάρνηθας να είναι μέσα στο ημερολόγιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων.
Άλλη μία επιτυχία για τον επίγειο μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα.
ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ AUTO CLASSIC: Η "ανάβαση" Πάρνηθας (που δεν είναι αγώνας sporting αλλά regularity με σταθερή ταχύτητα, road book, "πινακάκια" και 5 σημεία χρονομέτρησης!) είναι βεβαίως καλόδεχτη σαν μιά εκδήλωση προβολής των Ιστορικών αυτοκινήτων (αυτών που ο πολύς κόσμος αποκαλεί "αντίκες" -ας το συνηθίσουμε). Η προσπάθεια όμως επίδειξης ισχύος της ΕΛΠΑ μέσα από το παραπάνω δελτίο Τύπου, είναι το λιγότερο άστοχη, γιατί "χαλάει" στη βάση της την προσπάθεια να συγκεντρωθούν ΟΛΟΙ στην (όντως Ιστορική) Πάρνηθα. Επειδή, ως παλαιοί και έμπειροι, γνωρίζουμε πολύ καλά το "στυλ" της ΕΛΠΑ-ΕΘΕΑ, μπορούμε, σχεδόν μετά βεβαιότητος, να πούμε ότι αυτό το δελτίο Τύπου έχει εκδοθεί από "νέες δυνάμεις" (ελπίζουμε να μην έχουν σχέση με την ΟΜΑΕ). Δεν είναι εύκολο το να προσπαθήσει κάποιος να συνδυάσει επιτυχώς πολλά πράγματα, όπως: Να συμβάλλει θετικά στην ασφάλεια των αγώνων, να "θυμίσει" (ίσως και να διεκδικήσει) την Αρχή του Σπορ, να προσελκύσει νέα μέλη, να διοργανώσει ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις με ευρεία συμμετοχή και (ΙΔΙΩΣ!) να συνάψει και να διατηρήσει καλές και "συνεργατικές" σχέσεις με όλους όσοι ασχολούνται με ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού (από drift και regularity μέχρι... gymkana!). Για να το κάνεις αυτό, πρέπει να είσαι και έξυπνος και "επαγγελματίας" (δημοσιογράφος). Το λιγότερο λοιπόν που μπορούμε να πούμε για ορισμένα σημεία της ανακοίνωσης (άσχετα με την Πάρνηθα), είναι ότι ούτε έξυπνα ούτε και "επαγγελματικά" τα βρήκαμε. Δ. Παπανδρέου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου