Πέμπτη 25 Απριλίου 2024

ΣΠΕΤΣΕΣ, ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΟ ΚΑΙ ΚΛΑΣΣΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ (ΜΟΝΟ Η ΦΙΛΠΑ)

 


ΜΙΑ (ΜΑΚΡΟΣΚΕΛΗΣ) ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΤΟΝ Δ.Π., ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ «ΝΕΑ ΜΟΔΑ ΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ»

Μολις ήρθε το δελτίο Τυπου απο την ΦΙΛΠΑ για το Εαρινο Ράλλυ της, η αρχικη σκεψη ηταν να το ανεβασουμε ως είχε και ευρίσκετο, μαζι με τις φωτογραφιες (copyright free, με credit στον Λ. Ντουζέπη).

Μετα όμως σκεφτήκαμε, ότι ετσι κανουν ολοι οι όψιμοι φίλοι και θεράποντες του Ιστορικου οχήματος στα διαφορα ΜΜΕ, εκτος αν προσκληθουν να συμμετασχουν σε εκδηλωσεις με δανεικο αυτοκινητο, οπότε κουραζεσαι να διαβαζεις λυρικες περιγραφές και «βασιλικούς» επαίνους!

Δεν θα σταματησουμε να λεμε και να γράφουμε, και μαλιστα με ακομα μεγαλυτερη ένταση και συχνότητα, οτι ο καθε χωρος ειναι ανοιχτός για ολους, παλιους και νέους, και όσοι περισσοτεροι ασχολουνται μαζι του τοσο το καλύτερο, γιατι αυτο σημαινει οτι υπαρχει ενδιαφέρον και αναπτυξη.

Ταυτοχρονα ομως, η άναρχη αναπτυξη (που μπορεί να κάνει π.χ. ένα όμορφο προάστειο σαν την Κηφισια να μοιάζει με μια τσιμεντενια Λουτσα στο ακριβότερο και πολυτελεστερο, οπως δυστυχως συμβαίνει τελευταία), συχνα γινεται εχθρός των κλάδων εκείνων που απαιτουν ιδιαιτερη προσεγγιση, γνωση, ευαισθησία, συναισθημα και λεπτη μεταχείριση, και όχι μαζικό κάλεσμα και άναρχη προσέλευση τύπου «όποιος αγαπαει τα ζώα είναι αυτοματως καλος και καταλληλος για να πιουμε καφε μαζι». Οχι, δεν είναι έτσι, δεν είναι καθολου έτσι για την περιπτωση του Ιστορικου. Καφε να πιουμε, αλλά μεχρι εκεί.

Γιατί; Διότι είναι άλλο πραγμα το να αγαπας τα αυτοκινητα (και ποιος Ελλην δεν τα αγαπά, και ποιά Ελληνιδα δεν εντυπωσιαζεται, και ποιοί Ελληνες δεν ακολουθουν τυφλά την όποια μοδα προκυπτει –στην πλειοψηφία αναφερομαστε), και άλλο πραγμα να αναζητάς τον πυρήνα του κλασσικού οχήματος σαν εσωτερική διεργασία που σε ταξιδευει σε άλλο χωροχρόνο και σε κανει να ψάχνεις «άλλη ποιότητα», στα αυτοκίνητα, στους ιδιοκτήτες, στους τεχνικούς, στις Λεσχες και στις εκδηλωσεις.

Δεν είναι ταξική διακριση, δεν ειναι διαχωρισμός, δεν είναι σνομπισμός, δεν υπαρχει καποιου ειδους «συμφέρον» σε όλο αυτο, απλώς ειναι το πως αντιλαμβάνεται ο καθε ένας το θεμα. Το τι ψαχνει, το τι ζητάει απ’ αυτο. «Βλεπει» τα Ιστορικα σαν ένα καινουργιο τροπο διασκέδασης, ή ίσως σαν ένα πεδιο «αγωνιστικης» διάκρισης; «Βλέπει» τα Ιστορικα σαν επάγγελμα, σαν ευκαιρία εύκολου εισοδηματος, λογω της (αρχικής) άγνοιας, της αμάθειας  και της ημιμάθειας των (πιο πολλων) νεοεισελθέντων, που σαν αγαθοί χομπιστεςτους θεωρουν ολους φιλους καλων προθεσεων; «Βλέπει» τα Ιστορικα σαν τροπο προσωπικης διοικητικής/ «αρχηγικής» ανέλιξης μεσα σε ένα στενό και περιορισμενο χωρο ερασιτεχνών;


Λοιπον, το Αuto CLASSIC έχει μια μακρα παραδοση στο «Ιστορικο όχημα», σε καθε επιπεδο:  Προσωπικό, συλλεκτικο, χομπίστικο, εκδοτικό και δημοσιογραφικό, που ξεκιναει απο τις αρχες της δεκαετίας του 1970 και δεν έχει σταματήσει ποτέ. Προφανως δεν διεκδικεί απολυτως τιποτα, ούτε άλλωστε θα μπορουσε σε μια χωρα και σε μια περιοδο που «εισαι ο,τι γραψεις στο Ιντερνετ», ενω δεν υπαρχουν μονοπωλια στην αγαπη, δεν έχει περισσοτερο και λιγοτερο ενδιαφερον απο την στιγμη που σου αρεσει κατι. Απλα, καλο είναι να γνωρίζουν ολοι (οι παροικουντες) οτι τα «έχουμε δει»  ολα, και «καταλαβαίνουμε τις καταστασεις» πριν συμβουν (γι’ αυτό και συχνα υπαρχουν στα άρθρα φαινομενικα άσχετες αναφορες, προκειται για προειδοποιήσεις προς τους αναγνώστες, εμείς ξέρουμε πως να φυλαχτουμε).

Ετσι, στο πολυχρωμο Ιστορικο τοπιο που σχηματιζεται και πολλαπλασιαζεται με ταχυ ρυθμό (μοδα και συμφερον έχουν πρoστεθεί στο αγνό ενδιαφερον), υπαρχουν διαφορες εκδηλωσεις, που καλως γινονται και καλως συγκεντρωνουν τις συμμετοχες πoy συγκεντρωνουν, με το δικο μας κριτηριο να ειναι η ειλικρίνεια των οργανωτων ως προς την προσφορα στους συμμετεχοντες και στις υπηρεσιες στο Ιστορικο όχημα. Δεν προκειται να κανουμε κανεναν διαχωρισμό, αναφορά, ή επιλογή, απλως πιστεύουμε οτι ο καθε συμμετεχων θα μπορεσει να κρινει τον χωρο και την οργανωση που τον ικανοποιεί περισσοτερο, ανάλογα με το τι νιωθει μεσα του για το οχημα που συντηρει και οδηγεί. Το βασικο, επαναλαμβανουμε, είναι οι προθεσεις του οργανωτή, που δεν κρύβονται.


Και ναι, φτανουμε στις Σπετσες, ή άλλως Εαρινο Ραλλυ ΦΙΛΠΑ. Προκειται για μια μοναδικη ευκαιρία για ομορφη βολτα για τους ιδιοκτητες των σπανιων  συλλεκτικων αυτοκινήτων, τους οποιους συνηθως βλεπουμε μονο στις εκδηλωσεις της ΦΙΛΠΑ (που έχει και μελη με σοβαρες συλλογές, σαν  η παλαιοτερη και μεγαλυτερη Λεσχη), οπως του Σταδίου, του Concours και των Σπετσων.

Στο δελτίο Τύπου που μας έστειλε η ΦΙΛΠΑ (μια απο τις μόνο τέσσερις Ιστορικες Λεσχες που μας εκτιμουν αρκετα, και εκτιμούν και τς εκδηλωσεις τους θέλοντας να τις προβάλλουν, ώστε να μας ενημερωνουν), φαινονται απο τη μία οι προθεσεις της Λεσχης στο να δημιουργήσει ένα event στα πλαισια  του πραγματικου rallying με κυριο σκοπο να αναδείξει το πραγματικο Ιστορικο όχημα και να φερει κοντά τους ιδιοκτητες του, και απο την άλλη η «παγιδα» του αγωνιστικου regularity που εχει γίνει περιπου «υποχρεωτικο» (με ειδικες, δορυφορους, οργανα και κατηγοριες) ακομα και σε μια εκδήλωση Ιστορικης ομορφιας σαν αυτην.


Εν παση περιπτωσει, άνευ σημασίας ήταν οι (συντομες) δοκιμασίες στο δρόμο για την Κοστα, απαραίτητες ώστε να υπαρχει και η απονομη, μιά και όλη η ουσία βρισκεται στις φωτογραφίς των αυτοικνητων μπροστα στο, επισης Ιστορικο, Ποσειδωνιο. Η εκδηλωση-θεσμος, τιμησε το Ιστορικο οχημα και ήταν απολυτα επιτυχημενη για μια ακομα φορα, με την ΦΙΛΠΑ να δειχνει το δυναμικό της παρα τις κάποιες «υποχωρησεις» που η διοικηση έκρινε απαραίτητες για να συμβαδίσει με την εποχή. (Είναι ομως, όντως απαραιτητες και αναγκαίες; Και μεχρι ποιού σημειου ειναι "απαραίτητο το να συμβαδιζει κανείς με την συγχρονη εποχή", οταν ο μοναδικός σκοπός της ύπαρξής του είναι να υπηρετει μια περασμενη, πιο αγνη και καθαρη, εποχή; Θα φανεί, στο –άμεσο- μελλον). Δ.Π.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΦΙΛΠΑ – ΕΑΡΙΝΟ ΡΑΛΛΥ 2024 - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Το Εαρινό Ράλλυ ΦΙΛΠΑ 2024 (Παρασκευή 19 Απριλίου - Κυριακή 21 Απριλίου 2024) με προορισμό τις Σπέτσες, πέρασε για άλλη μια φορά στην ιστορία ως μια ιδιαίτερα επιτυχημένη εκδήλωση.

                                                             


                                                 

 Έλαβαν μέρος 80 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα περισσότερα από τα μισά ήταν κατασκευασμένα πριν το 1970, ενώ τα δύο παλαιότερα ήταν έτους κατασκευής 1948 και 1951. Για ακόμη μια φορά τα πληρώματα είχαν δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δυο κατηγορίες, την Classic Regularity με έξη ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 53 χιλιομέτρων και την Touring με λιγότερες ειδικές διαδρομές και χαμηλότερες ταχύτητες.

Η εκκίνηση δόθηκε το πρωί της Παρασκευής στα  Ίσθμια. Τα αυτοκίνητα και των δύο κατηγοριών αρχικά ακολούθησαν κοινή διαδρομή περνώντας από Ρυτό, Σοφικό, Αγγελόκαστρο, Δήμαινα, Κολιάκι, Τραχειά, Καρατζάς, Ηλιόκαστρο και Θερμησία, και εν συνεχεία κατευθύνθηκαν προς τον τερματισμό του πρώτου σκέλους στο Πόρτο Χέλι, ενώ η κατηγορία Touring ακολούθησε μια συντομότερη διαδρομή. Αυτοκίνητα και πληρώματα πέρασαν με το ferry από την Κόστα στις Σπέτσες όπου παρατάχθηκαν στο χώρο μπροστά από το Poseidonion Grand Hotel, αποτελώντας αντικείμενο θαυμασμού για τους ντόπιους αλλά και τους επισκέπτες του νησιού. Φέτος ανάμεσά τους στάθμευσε και το ηλεκτρικό όχημα «Yoyo» του χορηγού μας, Instacar. Το βράδυ παρ' όλη την βροχή πληρώματα και συντελεστές της εκδήλωσης συγκεντρώθηκαν στο επιβλητικό σαλόνι του ξενοδοχείου για ένα welcome drink που προσέφερε η Aperol.



Το Σάββατο το πρωί, πληρώματα και αυτοκίνητα ξεκίνησαν με πολύ δυνατό αέρα ο οποίος δυσχέρανε τις εργασίες της οργάνωσης, (μαζί και το «Yoyo» αλλά εκτός χρονομέτρησης!) για το δεύτερο σκέλος, τον καθιερωμένο γύρο του νησιού με την τελευταία ειδική διαδρομή της εκδήλωσης. Οι συμμετέχοντες τερμάτισαν τελικά στην Αγ. Παρασκευή όπου ακολούθησε το παραδοσιακό πικ-νικ στην παραλία, προσφορά του Εμπορικού & Βιοτεχνικού Συλλόγου Σπετσών, του Συλλόγου Γυναικών των Σπετσών και του Poseidonion Grand Hotel. Φέτος ήταν μαζί μας και την Aperol όπου προσέφερε μη αλκοολούχα ποτά στους συμμετέχοντες που απολάμβαναν την θάλασσα και τη λιακάδα στις chaise-longue της εταιρίας, ενώ ο μουσικός και d.j.  Τζόνυ Βαβούρας έπαιζε ιδανική καλοκαιρινή μουσική.

Νωρίς το μεσημέρι, τα αυτοκίνητα πέρασαν από το δυτικό μέρος του νησιού και το παλιό λιμάνι ενώ μερικά από αυτά επισκέφθηκαν το καρνάγιο του Κορακή. Στη συνέχεια επέστρεψαν και  στάθμευσαν τα οχήματά τους μπροστά από το ξενοδοχείο.

Πριν την έναρξη της απονομής των βραβείων στους νικητές, ο αντιπρόεδρος της FIVA, και μέλος του Δ.Σ. της ΦΙΛΠΑ κ. Μ. Γεωργιάκος έκανε μια σύντομη και περιεκτική παρουσίαση της ιστορίας ορισμένων ιδιαίτερων αυτοκινήτων που συμμετείχαν στην εκδήλωση και ακολουθήσε η ψηφοφορία του κοινού για το πιο όμορφο αυτοκίνητο.

Με τα χρώματα της δύσης ο Πρόεδρος της λέσχης  Γιώργος Αλεβιζόπουλος τίμησε χορηγούς και τοπικούς φορείς και στη συνέχεια βραβεύτηκαν οι νικητές της γενικής κατάταξης της Regularity και της Touring αλλά και των επί μέρους κατηγοριών. Μετά την απονομή ακολούθησε δείπνο με μπουφέ στο ξενοδοχείο με όλους τους συμμετέχοντες, παλαιότερους και νεοεισερχόμενους στο χώρο να γίνονται μια παρέα κάτω από τους ήχους του Τζόνυ Βαβούρα.

Όπως και πέρσυ, έτσι και φέτος την εκδήλωση πλαισίωσαν αρκετά νέα και νεαρά στην ηλικία πληρώματα. Κάτι το οποίο είναι πολύ ενθαρρυντικό για το μέλλον του χώρου!



Την Κυριακή, όλοι πήραν το δρόμο της επιστροφής  με  τις καλύτερες εντυπώσεις και αναμνήσεις από την εκδήλωση και το μαγευτικό νησί των Σπετσών, ανταλλάσσοντας ευχές για Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα.

Νικητές του αγώνα στις δύο βασικές κατηγορίες αναδείχθηκαν οι εξής:                                                                                                              

                                                                                                                               REGULARITY                                                                                                

1οι Δ. Καλογεράς με Alfa Romeo GT 1300 Junior, 1972                                    

2οι  Andonov GeorgiAndonova Yordanka με Mercedes Benz 190E

3οι  Γ. Κατσαούνης – Μ. Μανσόλας, με Porsche  911 Coupe, 1965.

 

TOURING                                                                                                          

1οι Ν. Χρυσανθόπουλος - Σ. Χρυσανθόπουλος με Fiat 127, 1979            

2οι  Ν. Παπαδήμας – Σ. Ιωαννίδου με Nissan 200 SX 1991                               

3οι Α. Νικολαΐδης  -  Φ. Μπαλλή με Alfa Romeo Alfetta GT, 1978.

*Το  βραβείο της ψηφοφορίας του κοινού έλαβε η κόκκινη Jaguar XK 140, 1956.

Αλυτάρχης του αγώνα ήταν ο κύριος Μανώλης Δημακαρέας και η χρονομέτρηση έγινε δορυφορικά από την εταιρεία ANUBE.

Τα μέλη του Δ.Σ. που έλαβαν μέρος στον αγώνα συμμετείχαν εκτός συναγωνισμού.

Η ΦΙΛΠΑ ευχαριστεί ιδιαιτέρως τους χορηγούς και υποστηρικτές της εκδήλωσης: Instacar, MyKteo, ΦΙΛΗΣGlass, τον ανώνυμο χορηγό φίλο της λέσχης, Intermed, Voyager, Aperol, Synviva, Neaters, Erika Ties & Scarves, τον Εμπορικό & Βιοτεχνικό Σύλλογο και Σύλλογο Γυναικών Σπετσών, τον Δήμο, το Λιμεναρχείο και την Αστυνομία Σπετσών, τον Καπετάνιο κ. Αντώνη Στεφάνου και το πλήρωμα του «Κατερίνα Star» για την άμεση και απρόσκοπτη μετάβασή μας και φυσικά τον μεγάλο οικοδεσπότη μας, Poseidonion Grand Hotel.   

*Photo credits: Ντουζέπης Λυκούργος

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου