Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου 2014

ΤΟ 24 ΩΡΕΣ ΕΛΛΑΔΑ ΑΡΕΣΕΙ!

   Ένας γνωστός μου έστειλε σήμερα στο e-mail μου link για ένα χαριτωμένο «νεανικό» κείμενο του κ. Ν. Ζαλμά για το φετεινό «24ωρο», γραμμένο με τον ενθουσιασμό όλων όσοι συμμετέχουν για πρώτη φορά σ’ αυτή την, μοναδική στην Ευρώπη, διοργάνωση «αντοχής» ιστορικών αυτοκινήτων τύπου «ελεύθερης regularity» (οι περιορισμοί FIVA ισχύουν μόνο ως προς την υποχρέωση μ.ω.τ. ΕΩΣ 50 χ.α.ω. σε απλές και ειδικές διαδρομές, και ακολουθείται «ακρίβεια δευτερολέπτου» άρα ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ με την regularity σταθερής μ.ω.τ., η οποία είναι δύσκολη για όλους και «βαρετή» για τους πιο πολλούς όψιμους «racing drivers» των δεύτερων «άντα» και «ήντα»!). Τέτοια όμορφα κείμενα είναι ιδιαίτερα θετικά γιατί, εκτός του ψυχαγωγικού τους ρόλου, προσελκύουν νέους συμμετέχοντες στον χώρο και αποτελούν την καλύτερη προβολή του. Ο δικός μας ενθουσιασμός, ας πούμε, δεν έχει μειωθεί στο ελάχιστο από το 2000, στο πρώτο 24ωρο που λάβαμε μέρος με μια Jaguar MK II και δύο παιδάκια στο πίσω κάθισμα με sleeping bags και σάντουϊτς, πιστεύοντας ότι πηγαίνουμε μια όμορφη βόλτα στο Πήλιο, με αρκετές στάσεις και χρόνο για τουρισμό! Έτσι ή αλλιώς όμως, το 24ωρο είναι μια μοναδική εμπειρία, με τα αρνητικά και τα θετικά, με τις «σκληρές», τις δυνατές ή τις πιο χαλαρές του εκδόσεις, με τις επιτυχίες ή τις ατυχίες του κάθε πληρώματος/αυτοκινήτου.
 

*Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ περιγραφή και τα ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ σχόλια του AutoCLASSIC για την φετεινή διοργάνωση, είναι η δική μας «προσφορά» στον χώρο. Χρειάζονται και αυτά εκτός από τις ψυχαγωγικές εκθέσεις τύπου «ε-περά-σαμε ό-μορ-φα», δεν συμφωνείτε;

*Παρακαλούμε τα σχόλια και οι παρατηρήσεις σας μόνο ως προς την περιγραφή του αγώνα. Δ.Π.

 *Παρακαλούμε διαβάστε για τον αγώνα 24 Ωρες στις δύο προηγούμενες αναρτήσεις. Περισσότερα σχόλια, παραλειπόμενα αλλά και προτάσεις για το μέλλον, θα διαβάσετε τις επόμενες μέρες.

6 σχόλια:

  1. οι περιορισμοί FIVA ισχύουν μόνο ως προς την υποχρέωση μ.ω.τ. ΕΩΣ 50 χ.α.ω. σε απλές και ειδικές διαδρομές,

    δηλαδή κ. Παπανδρέου, οι απλες διαδρομες βγαινανε με ΜΩΤ έως 50 χ.α.ω ;;;.
    Δεν συμετειχα στον αγώνα γιατι δεν εχω το καταλληλο αυτ/το ,αλλα θα με ενδιέφερε.
    στο παρελθον απ΄οτι εχω ακούσει απο συμμετεχοντες οι ΜΩΤ στις απλές εφταναν και τα 80 .χα.ω χωρις αυτο να σημαινει οτι ειναι επικινδυνο , οταν κινεισαι σε .Ν.Ε.Ο και σε Π.Ε.Ο αυτο το οριο ειναι εφικτό.
    όχι όμως στην ορεινη Κορινθία η Φωκίδα (οπως είδα στο χάρτη). οταν τα ορια που οριζει ο κοκ ειναι απο 50 (κατοικημενες περιοχες )εως 90 (λοιπο οδικο δυκτιο).
    ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για την παρατήρηση. Αν προσέξατε, ανέφερα τι ορίζει ο κανονισμός της FIVA και όχι αν στον συγκεκριμένο αγώνα (ή και σε όποιον άλλον) "βγαίνουν" οι Απλές εύκολα ή δύσκολα. Φυσικά έχετε απόλυτο δίκιο για τις περιοχές και τους δρόμους. Και σίγουρα οι οργανωτές δεν "διαιρούν" απλώς την απόσταση με τον χρόνο σε κάθε σκέλος, και δεν λένε π.χ. "αν το Σκέλος ειναι 100χλμ. σου δίνω δύο ώρες και δέκα λεπτά να το καλύψεις πηγαίνοντας με 48", γιατί ακόμα και σε ανοιχτό δρόμο αυτό δεν γίνεται. Αντίθετα, κάνουν οι ίδιοι την διαδσρομή πριν ορίσουν τον χρόνο κάλυψης και ναι, άλλοι την κάνουν "σβέλτη" κι άλλοι αργή, πάντα κατά την κρίση τους. Ενδέχεται να κάνουν λάθος και να πρέπει να τρέχεις παράλογα στην Απλή, ή να αλλάξει ο καιρός και να δοθεί περισσότερος χρόνος. Δεν υπάρχει πρακτικός τρόπος να γίνει αυτό και ο κάθε οργανωτής "βγάζει" τους χρόνους ανάλογα με το..."στυλ" του. Πάντως στον συγκεκριμένο αγώνα μόνο δύο ημερήσια σκέλη ήταν πολύ γρήγορα, καθώς και δύο Ε.Δ. Οι υπόλοιπες διαδρομές έβγαιναν λογικά, δηλαδή μετρίως γρήγορα και προσεκτικά (αυτό αποδεικνύεται και απο τα πολλά μικρά αυτοκίνητα που πρώτευσαν).

      Διαγραφή
  2. Tο 2000 δεν πήγαινε στο Πήλιο. Μάλλον η αναφορά ήταν ΄σχήμα λόγου΄,,,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά. Ηταν το 2001. Οπου η ανασυγκρότηση έγινε στη παραλία του Βόλου και κατόπιν ήρθε ο νυχτερινός γύρος Πηλίου, με μ.ω.τ. γύρω στα 60 (ναι,ναι, 60) χ.α.ω. Και παράκαμψη απο Νταμούχαρη, όπου αρκετοί δεν κατέβηκαν παραλία όπως έλεγε το road book αλλά συνέχισαν ευθεία κερδίζοντας πολλά χιλιόμετρα και ακόμα περισσότερο χρόνο, χωρίς να υπάρχει κάποιο κοντρόλ να ελέγξει/σφραγίσει τις διελεύσεις. Και στη διάρκεια της νυχτερινής επιστροφής, πριν τον Δομοκό, το Austin 1100 του αξέχαστου Μηνά Βουρδουμπάκη βγήκε απο τον δρόμο και σταμάτησαν τουλάχιστον 20 αυτοκίνητα να περιμένουν την Πυροσβεστική και να βοηθήσουν να ανεβάσουν το πλήρωμα απο την (ομαλή αλλα με μεγάλη κλίση) χαράδρα πολλών μέτρων όπου είχε πέσει. Και όταν τελικά έφτασαν αργοπορημένοι στον Δομοκό, το κοντρόλ (ΣΕΧ) τα είχε μαζέψει και είχε φύγει, δηλώνοντας τηλεφωνικώς ότι λόγω του ατυχήματος ο αγώνας τελείωσε εκεί. Και όλοι πήγαν στα σπίτια τους. Αλλά όταν το άλλο βράδυ πήγαν στην απονομή στα εντευκτήρια του Σ.Ι.Σ.Α., πληροφορήθηκαν ότι είχαν μαζικά τεθεί...εκτός αγώνος, επειδή δεν πήγαν στον τερματισμό στο Πεδίο του Αρεως να τους δεί ο χορηγός! Και ο τότε πρόεδρος της ΦΙΛΠΑ που ήταν παρών, τους έδωσε θερμά συγχαρητήρια που σταμάτησαν να βοηθήσουν τους συναθλητές τους. Αυτά λοιπόν έγιναν το μακρινό (και γραφικό) 2001.

      Διαγραφή
  3. Μνήμη ελέφαντα;;(με το συμπάθειο),καταγεγραμμένο ρεπορτάζ;;;η παραδείγματα προς αποφυγήν;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προσωπική εμπειρία. Σας είπα, ήμουν εκεί, ανεβάζοντας τον συνοδηγό του Μηνά με σχοινιά. "Παράδειγμα προς αποφυγήν"; Και ναι και όχι. Κατ' αρχάς το 24ωρο έχει αλλάξει μέσα στα χρόνια και έχει "σοβαρέψει" (αυτό τουλάχιστον φάνηκε φέτος). Κατά δεύτερον οι συμμετέχοντες στο μεγαλύτερο ποσοστό τους είναι πιο συνειδητοποιημένοι και ως εκ τούτου πιο προσεκτικοί. Και τρίτον το να βγεί τη νύχτα ένα αυτοκίνητο με κουρασμένο οδηγό εκτός δρόμου είναι κάτι που συμβαίνει καθημερινά. Φυσικά θα πάρει μεγάλη διάσταση αν συμβεί εντος κάποιας αγωνιστικής εκδήλωσης, αλλά στη βάση του θα παραμείνει ένα οδικό (και όχι "αγωνιστικό") συμβάν. Γιατί δεν είναι δυνατόν να κοιμάσαι στο τιμόνι και να συνεχίζεις. Η το δίνεις στον συνοδηγό, ή αν κοιμάται κι αυτός πέφτετε για ύπνο στο δροσό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή