ΚΑΡΟΤΣΙΕΡΗΣ – PORSCHE, ΚΑΖΑΚΛΗΣ – ESCORT, ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ – ALFA ROMEO, ΠΟΥΛΙΑΔΗΣ – GRAC/ALFA ROMEO
Αυτοί ήταν οι νικητές κατηγοριών και κλάσεων Ιστορικών στην «δύσκολη» Ριτσώνα της 5ης/6, με τον καλύτερο χρόνο της ημέρας (και στα δύο σκέλη) να ανήκει στον Α. Καροτσιέρη και την Porsche 911 RS. Οι 38 συμμετοχές Ιστορικών που είχαν αρχικά ανακοινωθεί δεν επαληθεύθηκαν, μιά και στις δοκιμές του Σαββάτου πήραν μέρος 29 οδηγοί και στον αγώνα 28 (νούμερο επίσης εντυπωσιακό, που διατηρεί τα Ιστορικά στη θέση της πολυπληθέστερης κατηγορίας του αγώνα). Επίσης, από τις 173 συνολικές συμμετοχές, προσήλθαν 152 στον τεχνικό έλεγχο, και στο Α’ σκέλος του αγώνα τερμάτισαν 140 αυτοκίνητα ενώ στο δεύτερο 139. Έχοντας λοιπόν υπ’ όψιν τις υπερ-180 συμμετοχές του 2007-2008, συμπεραίνουμε ότι η οικονομική κρίση «χτύπησε» και την προσπάθεια του Σ.Ο.Α.Α., ο οποίος ήταν και ο ουσιαστικός οργανωτής του αγώνα, με την συνδρομή της Α.Λ. Τρίπολης και όλων των δυνάμεων του Σπορ γενικότερα. Η πολυδιαφημισμένη αυτή διοργάνωση, ενώ θεωρείται κατά 90% επιτυχημένη μιά και έθεσε νέα standards στον τομέα των αναβάσεων, δεν μπόρεσε βεβαίως να αντιμετωπίσει τις αναπόφευκτες καθυστερήσεις, λόγω των συχνών εξόδων και διαρροών (λαδιών) των αυτοκινήτων. Έτσι, το Σάββατο το Α’ σκέλος δοκιμών διήρκεσε περίπου 4 ½ ώρες, ενώ κατά τι συντομότερο ήταν το Α’ σκέλος του Κυριακάτικου αγώνα. Ένα πραγματικό μαρτύριο για θεατές και οδηγούς, που αντιμετωπίστηκε, φυσικά, με διαφορετικούς τρόπους: Οι μεν θεατές αποχώρησαν μαζικά ΠΡΙΝ ολοκληρωθεί το Α’ σκέλος, σε μιά διακοπή για καθάρισμα του οδοστρώματος λόγω διαρροής λαδιών από αυτοκίνητο της ΕΕ12, κι έτσι οι περισσότεροι ΔΕΝ είδαν την μεγάλη και τόσο ενδιαφέρουσα κατηγορία των Ιστορικών! Μεγάλο κρίμα, γιατί πριν το Β’ σκέλος αποχώρησαν ακόμα περισσότεροι, οπότε οι οδηγοί έτρεξαν μπροστά σε ελάχιστους θεατές. Αν αυτό είναι ένα θέμα που ΔΕΝ αντιμετωπίζεται (δηλαδή, οι μεγάλες καθυστερήσεις), ο ΣΟΑΑ και η ΑΛΤ «ελέγχονται» γιατί δεν είχαν μεριμνήσει ούτε καν για νερό προς τους τερματίσαντες που έμειναν 3 και 4 ώρες να περιμένουν κάτω από τον καυτό ήλιο στον τερματισμό. Αυτή η αδιαφορία προς τους οδηγούς στους τερματισμούς των αναβάσεων, είναι διαχρονικά το μεγαλύτερο παράπονό μας προς τους διοργανωτές (εφ’ όσον δεν υπάρχει πρόβλημα με τα μέτρα ασφαλείας, εννοείται). Δυστυχώς, ούτε ο Σ.Ο.Α.Α. (ως οργανωτής) δεν φρόντισε τους οδηγούς στο park ferme του τερματισμού, γι’ αυτό και η βαθμολογία του αγώνα είναι 90 στα 100.
Η παραχώρηση του εργοστασίου της Σωληνουργίας Ελλάδος για την φιλοξενία των πιτς, ήταν καταλυτική για την επιτυχία του αγώνα. Εκεί, όλα λειτούργησαν με τάξη, οι μεγαφωνικές εγκαταστάσεις ήταν άψογες, η διαδικασία τηρείτο σωστά, οι συνεντεύξεις Τύπου και οι απονομές ήταν αναβαθμισμένες (όπως και τα έπαθλα), και βέβαια τα μέτρα ασφαλείας ήταν πλήρη (μπαριέρες, πολλοί και σωστά εξοπλισμένοι κριτές, μέχρι και ειδικό υγρό που πέφτει στα λάδια αντί τσιμέντου, χωρίς το οποίο τα προβλήματα ίσως ήταν πολύ σοβαρά στη Ριτσώνα. Ηθικό δίδαγμα: Να μην γίνει άλλη ανάβαση χωρίς να το έχουν προμηθευθεί οι οργανωτές).
Ο Σ.Ο.Α.Α. έκανε σοβαρή προσπάθεια και στο θέμα της προβολής, αλλά και της εξεύρεσης χορηγών και χορηγιών. Εδώ όμως, θα πρέπει καλόπιστα να δεχτούμε ότι οι διάφορες Λέσχες που διοργανώνουν αγώνες ανά την επικράτεια δεν έχουν την «ισχύ» του Σ.Ο.Α.Α. (και των μελών του, σε συνολικό αλλά και σε ατομικό επίπεδο) μιά και απευθύνονται κυρίως στο τοπικό τους δυναμικό, και δεν έχουν την δυνατότητα να συγκαλέσουν «πανστρατιά» όλων των αγωνιστικών δυνάμεων της χώρας για έναν και μόνο αγώνα. Γι’ αυτό, ας μην υπάρχουν απαιτήσεις για παρόμοια διοργάνωση από τοπικές λέσχες. Απλά, δεν είναι εφικτό (παρά μόνο σαν βελτίωση στα σημεία).
Στα Ιστορικά τώρα, εντυπωσίασε η «αρμάδα» των Escort ΜΚ Ι και ΜΚ ΙΙ (τα περισσότερα με την σφραγίδα του Hellenic Historic Racing Club Ford και του εμπνευστή του Λάμπρου Αγγελάκη), τα οποία κατέκτησαν τη νίκη στην κατηγορία 3 (Α. Κάζακλης) και την δεύτερη θέση στην κατηγορία 2 (Θ. Παπαδόπουλος). Τρίτος στην 2 ήταν ο Γ. Φραντζεσκάκης, και δεύτερος στην 3 ο Β. Γεωργούλας. Θαυμάσια επίδοση και για τον Γ. Ταχτά με την BMW 320 (Ε21), που ήταν τρίτος κατηγορίας 3. Στα «μικρά» κυβικά (έως 1.600), πρώτος ανεδείχθη ο Λυμπέρης Παπάζογλου με την Alfasud. (Ο πρόεδρος του ΣΟΑΙΣΤΑ αποδεικνύει με τις συμμετοχές και τις διακρίσεις του στην Sporting, ότι ο Σύνδεσμος δεν απαρτίζεται από «οδηγούς της Regularity»!). Τέλος στο Gr. 5/6, όπου συμμετείχαν πολύ λίγα αυτοκίνητα με μετατροπές εκτός εποχής (π.χ. οι όμορφες 2002 των Κυριάκου και Τσαπέπα είχαν ζάντες 15’’ αντί 13’’), πρώτος ήταν ο Π. Πουλιάδης με το πρωτότυπο Grac/Alfa Romeo. Η δημοφιλέστατη ομάδα της Alfa Romeo που τα δύο τελευταία χρόνια συμμετέχει σ' αυτή την κατηγορία, δεν βρέθηκε στη μέρα της: Ο Σ. Ρόκκος με την GTAm που ήταν εκ των φαβορί για την νίκη της κατηγορίας και τον καλύτερο χρόνο ημέρας, αντιμετώπισε πρόβλημα που "χάλασε" το χρόνο του στο Α' σκέλος, ενώ ο Γ. Κακλής που είχε τον πρώτο χρόνο στο Gr 5 στο Α' σκέλος, δεν ολοκλήρωσε το Β'. (Η ομάδα, που φροντίζει ο Κ. Ζεμπερλίγκος, απέκτησε από αυτόν τον αγώνα ένα νέο μέλος, τον Χ. Ροβάκη με την άψογη κόκκινη Veloce, που έκανε αξιόλογη εμφάνιση, επίσης στο Gr 5).
Συγχαρητήρια σε όλους τους οδηγούς, που λόγω της πολύωρης αναμονής χαρακτηρίζονται, τελικά, ως ήρωες! Συγχαρητήρια στον Σ.Ο.Α.Α. για την προσπάθεια (τα μέλη του Δ.Σ. έδωσαν και τον χρόνο τους και την ψυχή τους σ’ αυτή τη διοργάνωση). Συγχαρητήρια και στους νικητές για τις θαυμάσιες επιδόσεις τους, ενώ εδώ στο τέλος πρέπει να τονίσουμε ότι χάρις την οργάνωση αλλά και στις ικανότητες και στην σύνεση των οδηγών, τα 600 (!) «περάσματα» των δύο ημερών έγιναν με τάξη, ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΡΟΟΠΤΟ.
Και του χρόνου, στην 2η Σ.Ο.Α.Α. ΑΝΑΒΑΣΗ ΡΙΤΣΩΝΑΣ.
Αυτοί ήταν οι νικητές κατηγοριών και κλάσεων Ιστορικών στην «δύσκολη» Ριτσώνα της 5ης/6, με τον καλύτερο χρόνο της ημέρας (και στα δύο σκέλη) να ανήκει στον Α. Καροτσιέρη και την Porsche 911 RS. Οι 38 συμμετοχές Ιστορικών που είχαν αρχικά ανακοινωθεί δεν επαληθεύθηκαν, μιά και στις δοκιμές του Σαββάτου πήραν μέρος 29 οδηγοί και στον αγώνα 28 (νούμερο επίσης εντυπωσιακό, που διατηρεί τα Ιστορικά στη θέση της πολυπληθέστερης κατηγορίας του αγώνα). Επίσης, από τις 173 συνολικές συμμετοχές, προσήλθαν 152 στον τεχνικό έλεγχο, και στο Α’ σκέλος του αγώνα τερμάτισαν 140 αυτοκίνητα ενώ στο δεύτερο 139. Έχοντας λοιπόν υπ’ όψιν τις υπερ-180 συμμετοχές του 2007-2008, συμπεραίνουμε ότι η οικονομική κρίση «χτύπησε» και την προσπάθεια του Σ.Ο.Α.Α., ο οποίος ήταν και ο ουσιαστικός οργανωτής του αγώνα, με την συνδρομή της Α.Λ. Τρίπολης και όλων των δυνάμεων του Σπορ γενικότερα. Η πολυδιαφημισμένη αυτή διοργάνωση, ενώ θεωρείται κατά 90% επιτυχημένη μιά και έθεσε νέα standards στον τομέα των αναβάσεων, δεν μπόρεσε βεβαίως να αντιμετωπίσει τις αναπόφευκτες καθυστερήσεις, λόγω των συχνών εξόδων και διαρροών (λαδιών) των αυτοκινήτων. Έτσι, το Σάββατο το Α’ σκέλος δοκιμών διήρκεσε περίπου 4 ½ ώρες, ενώ κατά τι συντομότερο ήταν το Α’ σκέλος του Κυριακάτικου αγώνα. Ένα πραγματικό μαρτύριο για θεατές και οδηγούς, που αντιμετωπίστηκε, φυσικά, με διαφορετικούς τρόπους: Οι μεν θεατές αποχώρησαν μαζικά ΠΡΙΝ ολοκληρωθεί το Α’ σκέλος, σε μιά διακοπή για καθάρισμα του οδοστρώματος λόγω διαρροής λαδιών από αυτοκίνητο της ΕΕ12, κι έτσι οι περισσότεροι ΔΕΝ είδαν την μεγάλη και τόσο ενδιαφέρουσα κατηγορία των Ιστορικών! Μεγάλο κρίμα, γιατί πριν το Β’ σκέλος αποχώρησαν ακόμα περισσότεροι, οπότε οι οδηγοί έτρεξαν μπροστά σε ελάχιστους θεατές. Αν αυτό είναι ένα θέμα που ΔΕΝ αντιμετωπίζεται (δηλαδή, οι μεγάλες καθυστερήσεις), ο ΣΟΑΑ και η ΑΛΤ «ελέγχονται» γιατί δεν είχαν μεριμνήσει ούτε καν για νερό προς τους τερματίσαντες που έμειναν 3 και 4 ώρες να περιμένουν κάτω από τον καυτό ήλιο στον τερματισμό. Αυτή η αδιαφορία προς τους οδηγούς στους τερματισμούς των αναβάσεων, είναι διαχρονικά το μεγαλύτερο παράπονό μας προς τους διοργανωτές (εφ’ όσον δεν υπάρχει πρόβλημα με τα μέτρα ασφαλείας, εννοείται). Δυστυχώς, ούτε ο Σ.Ο.Α.Α. (ως οργανωτής) δεν φρόντισε τους οδηγούς στο park ferme του τερματισμού, γι’ αυτό και η βαθμολογία του αγώνα είναι 90 στα 100.
Η παραχώρηση του εργοστασίου της Σωληνουργίας Ελλάδος για την φιλοξενία των πιτς, ήταν καταλυτική για την επιτυχία του αγώνα. Εκεί, όλα λειτούργησαν με τάξη, οι μεγαφωνικές εγκαταστάσεις ήταν άψογες, η διαδικασία τηρείτο σωστά, οι συνεντεύξεις Τύπου και οι απονομές ήταν αναβαθμισμένες (όπως και τα έπαθλα), και βέβαια τα μέτρα ασφαλείας ήταν πλήρη (μπαριέρες, πολλοί και σωστά εξοπλισμένοι κριτές, μέχρι και ειδικό υγρό που πέφτει στα λάδια αντί τσιμέντου, χωρίς το οποίο τα προβλήματα ίσως ήταν πολύ σοβαρά στη Ριτσώνα. Ηθικό δίδαγμα: Να μην γίνει άλλη ανάβαση χωρίς να το έχουν προμηθευθεί οι οργανωτές).
Ο Σ.Ο.Α.Α. έκανε σοβαρή προσπάθεια και στο θέμα της προβολής, αλλά και της εξεύρεσης χορηγών και χορηγιών. Εδώ όμως, θα πρέπει καλόπιστα να δεχτούμε ότι οι διάφορες Λέσχες που διοργανώνουν αγώνες ανά την επικράτεια δεν έχουν την «ισχύ» του Σ.Ο.Α.Α. (και των μελών του, σε συνολικό αλλά και σε ατομικό επίπεδο) μιά και απευθύνονται κυρίως στο τοπικό τους δυναμικό, και δεν έχουν την δυνατότητα να συγκαλέσουν «πανστρατιά» όλων των αγωνιστικών δυνάμεων της χώρας για έναν και μόνο αγώνα. Γι’ αυτό, ας μην υπάρχουν απαιτήσεις για παρόμοια διοργάνωση από τοπικές λέσχες. Απλά, δεν είναι εφικτό (παρά μόνο σαν βελτίωση στα σημεία).
Στα Ιστορικά τώρα, εντυπωσίασε η «αρμάδα» των Escort ΜΚ Ι και ΜΚ ΙΙ (τα περισσότερα με την σφραγίδα του Hellenic Historic Racing Club Ford και του εμπνευστή του Λάμπρου Αγγελάκη), τα οποία κατέκτησαν τη νίκη στην κατηγορία 3 (Α. Κάζακλης) και την δεύτερη θέση στην κατηγορία 2 (Θ. Παπαδόπουλος). Τρίτος στην 2 ήταν ο Γ. Φραντζεσκάκης, και δεύτερος στην 3 ο Β. Γεωργούλας. Θαυμάσια επίδοση και για τον Γ. Ταχτά με την BMW 320 (Ε21), που ήταν τρίτος κατηγορίας 3. Στα «μικρά» κυβικά (έως 1.600), πρώτος ανεδείχθη ο Λυμπέρης Παπάζογλου με την Alfasud. (Ο πρόεδρος του ΣΟΑΙΣΤΑ αποδεικνύει με τις συμμετοχές και τις διακρίσεις του στην Sporting, ότι ο Σύνδεσμος δεν απαρτίζεται από «οδηγούς της Regularity»!). Τέλος στο Gr. 5/6, όπου συμμετείχαν πολύ λίγα αυτοκίνητα με μετατροπές εκτός εποχής (π.χ. οι όμορφες 2002 των Κυριάκου και Τσαπέπα είχαν ζάντες 15’’ αντί 13’’), πρώτος ήταν ο Π. Πουλιάδης με το πρωτότυπο Grac/Alfa Romeo. Η δημοφιλέστατη ομάδα της Alfa Romeo που τα δύο τελευταία χρόνια συμμετέχει σ' αυτή την κατηγορία, δεν βρέθηκε στη μέρα της: Ο Σ. Ρόκκος με την GTAm που ήταν εκ των φαβορί για την νίκη της κατηγορίας και τον καλύτερο χρόνο ημέρας, αντιμετώπισε πρόβλημα που "χάλασε" το χρόνο του στο Α' σκέλος, ενώ ο Γ. Κακλής που είχε τον πρώτο χρόνο στο Gr 5 στο Α' σκέλος, δεν ολοκλήρωσε το Β'. (Η ομάδα, που φροντίζει ο Κ. Ζεμπερλίγκος, απέκτησε από αυτόν τον αγώνα ένα νέο μέλος, τον Χ. Ροβάκη με την άψογη κόκκινη Veloce, που έκανε αξιόλογη εμφάνιση, επίσης στο Gr 5).
Συγχαρητήρια σε όλους τους οδηγούς, που λόγω της πολύωρης αναμονής χαρακτηρίζονται, τελικά, ως ήρωες! Συγχαρητήρια στον Σ.Ο.Α.Α. για την προσπάθεια (τα μέλη του Δ.Σ. έδωσαν και τον χρόνο τους και την ψυχή τους σ’ αυτή τη διοργάνωση). Συγχαρητήρια και στους νικητές για τις θαυμάσιες επιδόσεις τους, ενώ εδώ στο τέλος πρέπει να τονίσουμε ότι χάρις την οργάνωση αλλά και στις ικανότητες και στην σύνεση των οδηγών, τα 600 (!) «περάσματα» των δύο ημερών έγιναν με τάξη, ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΡΟΟΠΤΟ.
Και του χρόνου, στην 2η Σ.Ο.Α.Α. ΑΝΑΒΑΣΗ ΡΙΤΣΩΝΑΣ.
Δημ. Παπ.
*Τα πλήρη αποτελέσματα στο www.ethea-live.gr.
O νικητής κατηγορίας 3 (με τον καλύτερο χρόνο όλων) Α. Καροτσιέρης, μαζί με τον Κ. Καββαθά. |
H Alfasud του Λ. Παπάζογλου πρώτη στην κλάση κάτω των 2.000 c.c. |
Η BMW 320 με τον Γ. Ταχτά, ο οποίος την έφερε στην Τρίτη θέση της κατηγορίας 3. |
Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια και εύχομαι σε πολλές άλλες, τόσο επιτυχημένες, διοργανώσεις. Αναφορικά με τον τεράστιο χρόνο αναμονής στο τέλος της ανάβασης, συμφωνώ απόλυτα πως θα πρέπει να αντιμετωπιστεί πάραυτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟφείλω να επισημάνω τους εξαιρετικούς χρόνους των 'ιστορικών' που ανέβασαν τον πήχη πολύ κοντά στα σύγχρονα πυροβόλα!
Κρίμα που η Alfa ήταν ανυπάκουη και δεν έδωσε την ευκαιρία στο Σωτήρη να γράψει και πάλι ιστορία.
Ένα μεγάλο μπράβο για τους χρόνους του Δημήτρη που ανέβασε τη νορμάλ 911 με λάστιχα ... ποτίσματος και έκανε τέτοιους χρόνους!
ΜΦΧ
Α. Καροτσιέρης