Τρίτη 26 Μαρτίου 2019

Η "ΝΕΑ" Κ.Υ.Α., ΤΟ "ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΜΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ", ΤΑ ΑΤΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ Η ΑΛΑΖΟΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ "ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΙΔΕΟΛΗΨΙΑ"



 Mετά την δημοσίευση της (ΓΝΩΣΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ ΤΟΥ 2018) "νέα" Κ.Υ.Α. (την οποία είχαμε αναρτήσει και σχολιάσει ΕΔΩ autoclassic magazine.blogspot.com/2019/02/eh.html,  στο μεγαλύτερο και αναλυτικότερο άρθρο που δημοσιεύθηκε για το θέμα σε οποιοδήποτε μέσο), οι παθογένειες του διχασμένου χώρου των Ιστορικών συνδυασμένες με το Νεοελληνικό γνώρισμα του "εγώ τα ξέρω όλα", μπήκαν στο blender του διαδικτύου και το αποτέλεσμα θα ήταν για γέλια, αν η όλη κατάσταση δεν ήταν τόσο τραγική.

 Και το "τραγικό" της υπόθεσης δεν είναι τόσο (ή μόνο) οι γενικές απαγορεύσεις που δημιουργεί η (ΓΝΩΣΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ ΤΟΥ 2018, το επαναλαμβάνουμε!) "νέα" Κ.Υ.Α, αλλά η διαπίστωση ότι οι συμπολίτες σου, οι συμπατριώτες σου, οι εν τροχοίς αδελφοί αλλά και η κατά κανόνα "εχθρική" προς τους πολίτες κυβέρνησή σου, απογοητεύουν με τη στάση τους, έχοντας πάρει διαζύγιο από την κοινή λογική: Οι πολίτες παραπονούνται, εξανίστανται, αγανακτούν, διαμαρτύρονται και προτείνουν ιδέες για δυναμικές αντιδράσεις, ΧΩΡΙΣ να έχουν καν διαβάσει αναλυτικά (και συνδυάσει μεταξύ τους) όλα τα άρθρα και τις παραγράφους του νόμου. Επιχειρούν να ερμηνεύσουν κατά το δοκούν μια Κ.Υ.Α. που είναι κατά βάσιν νομικό έγγραφο χωρίς να έχουν τις ανάλογες γνώσεις, ή (ακόμα χειρότερα) προσπαθούν να εξηγήσουν και να αναλύσουν τα άρθρα της με την ΛΟΓIKH, ένα σφάλμα μοιραίο αφού η λαϊκή σοφία έχει προ πολλού τοποθετήσει το θέμα στη σωστή του διάσταση με την παροιμία της: "Εκεί που τελειώνει η λογική, αρχίζει ο νόμος"! Και τέλος, η συμπεριφορά της πλειοψηφίας της Ιστορικής κοινότητας, κυρίως σε ατομικό επίπεδο (ιδιοκτητών) έχει αντίδραση παιδιού που του πήραν το παιχνίδι, αγνοώντας δηλαδή σε ποιά κατάσταση και θέση σε οικονομικό, πολιτικό και εθνικό επίπεδο βρίσκεται σήμερα, παραμονή εκλογών, η χώρα μας και ο λαός μας.

 Κατ' αρχάς, την ευθύνη και γι' αυτήν την κυβέρνηση (που "νομοθέτησε"την ολική απαγόρευση κυκλοφορίας με την συγκεκριμένη Κ.Υ.Α., σταγόνα εν τω ωκεανώ μέσα στα τόσα και τόσα "άλογα" νομοθετήματά της), όπως και για τόσες άλλες (αν και πρέπει να δεχτούμε ότι "κάτι τέτοιο", δηλαδή τόσο ακραίο σε αντίληψη, δεν είχε ξαναϋπάρξει στη  χώρα μας μετά την Μεταπολίτευση, και ας το μεταφράσει ο καθένας όπως θέλει), την έχει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ο Ελληνας (συμ)πολίτης, με την διπλή μάλιστα ψήφο του Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου του 2015. Και ένα ανάλογο ποσοστό των ψηφοφόρων που αναδεικνύουν τις Κυβερνήσεις (συνεπώς και την σημερινή), υπάρχει σε κάθε χώρο, άρα και μέσα σ' αυτόν των Ιστορικών οχημάτων. Επομένως, ΚΑΙ για τις τάξεις (και "οργανώσεις") ημών και υμών, των συναδέλφων ιδιοκτητών Ιστορικών, ισχύουν (χωρίς παρεξήγηση) πραγματικότητες σαν αυτήν: "Η κυβέρνηση μπορεί να διορίζεται απο μια χούφτα διαπλεκομένων, αλλά εκλέγεται απο την πλειοψηφία των ηλιθίων". Ή, σαν τη ρήση του Μαρκ Τουαίην "όποιος έχει τους ηλιθίους με το μέρος του, έχει και την πλειοψηφία. Θα κυβερνήσει!". Και για να μην παίζουμε παιχνίδια μετάθεσης ευθυνών, βλέποντας την χονδροειδώς αφελή προσπάθεια που γίνεται εδώ και ενάμιση χρονο (και τώρα κορυφώνεται) να μεταφερθούν ΟΛΕΣ οι ευθύνες για την κυβερνητική απαγόρευση κυκλοφορίας των ιστορικών οχημάτων σε ...έναν ιδιώτη (εκλεγμένο) εκπρόσωπο ομοσπονδίας, ας ξεκαθαρίσουμε κάτι: Η Κ.Υ.Α. του 2017, όπως και η "διορθωμένη" (που να μην έσωνε) του 2019, αποτελούν 100% πρωτοβουλίες και νομοθετήματα των Υπουργείων Μεταφορών, Οικονομίας και Οικονομικών, εκφράζουν τις επιθυμίες και εξυπηρετούν τους στόχους της  Κυβέρνησης του Συ.Ρι.Ζα. (στόχους πρωτίστως "κοινωνικούς" και δευτερευόντως οικονομικούς), και μετά από δυόμιση χρόνια in office (2015-2017), η επιλογή του υπουργού Μεταφορών Σπίρτζη ήταν να ΑΠΑΓΟΡΕΥΘΕΙ απολύτως και οριζοντίως η κυκλοφορία ΟΛΩΝ των ΑΝΕΥ (κανονικών) πινακίδων οχημάτων στους δρόμους. (Και γενικά, να μειωθεί η παρουσία των εντυπωσιακών "αντικών" ακόμα και σε εκδηλώσεις, γι' αυτό και τέθηκε ο περιορισμός του "ενάριθμου γνωρίσματος" και για τα καθ΄όλα νόμιμα αυτοκίνητα με κανονικές πινακίδες κυκλοφορίας). 

Κανένας ιδιώτης, ακόμα και "πρόεδρος ομοσπονδίας" όπως σερβίρεται απο τα troll, δεν μπορούσε να το αλλάξει αυτό σαν κυβερνητική κατεύθυνση και στόχο, και η προσπάθεια που περιγράψαμε πιο πάνω, του να φύγουν οι ευθύνες απο την Κυβέρνηση και να συγκεντρωθούν σε έναν εκλεγμένο εκπρόσωπο του χώρου δίκην "αποδιοπομπαίου τράγου", γίνεται απο ανοήτους οπαδούς του κυβερνώντος κόμματος, συνήθως ανωνύμως. KAI ΠΡΟΣΟΧΗ: Ολοι οι γνήσιοι φίλοι των Ιστορικών, που ταυτόχρονα με την Κ.Υ.Α. προσπαθούν να λύσουν και "εσωτερικά προβλήματα διοίκησης" του χώρου, κινδυνεύουν να ταυτιστούν με τους λίγους αλλά ικανότατους προπαγανδιστές της Κυβέρνησης,  που είναι το φεγγάρι, δείχνοντας σαν υπεύθυνο της απαγόρευσης το ...δάχτυλο  (και όχι "τον δάκτυλο" που την αποφάσισε!).
Όμως όχι: Η Κ.Υ.Α. είναι "νόμος" της συγκεκριμένης Κυβέρνησης που επέλεξε από πολιτική και ιδεολογία, να απαγορεύσει την κυκλοφορία των παλαιών αυτοκινήτων χωρίς κρατικές πινακίδες (επειδή όσο λίγα κι αν ήταν, ξεχώριζαν προκλητικά). Και ΟΛΟΙ οι άλλοι πλην των "troll" της Κυβέρνησης (δηλαδή πρόεδροι, "λεσχειάρχες", ιδιοκτήτες κτλ.), όσα λάθη ή αβλεψίες κι αν κάνουν, είναι απο "την δική μας" πλευρά, προσπαθώντας μάταια να ξεμπλοκάρουν την απαγόρευση. Γιατί "μάταια"; Read on.



Επειδή  έχουμε παρακολουθήσει  όλες τις μεταπολιτευτικές  εκλογικές αναμετρήσεις, έχοντας μνήμες απο την προδικτατορική περίοδο ακόμα, αυτό που έχουμε διαπιστώσει είναι ότι σχεδόν όλες οι κοινωνικές διαστρωματώσεις ψηφίζουν μια κυβέρνηση σύμφωνα με τις προεκλογικές κομματικές υποσχέσεις της, εφ΄όσον αυτές εξυπηρετούν το (πρόσκαιρο;) συμφέρον τους, και αν δεν τους ικανοποιήσει, σε σύντομο διάστημα στρέφονται λαύροι εναντίον της, διερωτώμενοι: "Μα, ποιός τους ψήφισε;"!

 Ένα ακόμα πρόβλημά "μας" (ως Ελληνες, στην Ελλάδα που μας έχει απομείνει μετά τις φιλότιμες προσπάθειες αρκετών εκ των κυβερνώντων -και των "περιφερόμενων"- να την "μικρύνουν"), είναι ότι δεν υπάρχει "συνέχεια του κράτους", γιατί στα υπουργεία και τις διαφορες υπηρεσίες γίνεται "πογκρόμ" σε καθε αλλαγή κυβέρνησης. Έτσι, κάθε λίγα χρόνια έχουμε "delete and restart" στη δημόσια διοίκηση, με κατά κανόνα άσχετους με το αντικείμενο των υπουργείων τους Υπουργούς, υφυπουργούς και γενικούς γραμματείς, που μοιράζονται ένα κοινό πόθο και φιλοδοξία: Να συντάξουν ένα νομοθέτημα  που θα κάνει αίσθηση και "θα μείνει" με το όνομά τους, σαν σημείο αναφοράς. Αρνητικής ή θετικής, δεν εχει σημασία, φτάνει να υπάρχει "ο Νόμος Τάδε", σαν απόδειξη ότι "άφησαν έργο" επί υπουργείας τους!

Το πρόβλημα με όλους αυτούς τους φιλόδοξους σαρδανάπαλους και τσαρλατάνους (που στις μέρες μας έχουν συνενωθεί και  μετεξελιχθεί σε πολιτικό τσίρκο), είναι ότι οι φορείς της αγοράς και της κοινωνίας, πρέπει να ξεκινούν απο το ΜΗΔΕΝ κάθε φορά που αλλάζει ένας υπουργός, προσπαθώντας (συνήθως εις μάτην) να τον συναντήσουν, για να τον ενημερώσουν, να του μιλήσουν και (αν σταθεί δυνατόν) να τον πείσουν για τα προβλήματα και τις ιδιαιτερότητες του κλάδου τους. 

Αυτό ίσως τελικά και να λειτουργούσε σε μια "κανονική" και πολιτισμένη χώρα, όπου οι..."βιαστές της λογικής" έχουν όλοι συλληφθεί και δεν κυκλοφορούν ελεύθεροι, ούτε γίνονται υπουργοί! Εδώ όμως, στα καθ' ημάς, θέματα και προβλήματα εξειδικευμένα και πολύπλοκα, που επί δεκαετίες αναζητούν λύση απο ειδικούς, φυσικά δεν μπορούν να γίνουν αντιληπτά, να κατανοηθούν σε βάθος και να εκτιμηθούν σωστά μέσα σε μιά σύντομη συνάντηση, απο υπουργούς αμφίβολης αποτελεσματικότητας και τυχαίας προέλευσης, που το γνωστικό αντικείμενό τους συχνά (όχι πάντα) ανήκει σε εντελώς διαφορετικούς χώρους. Έτσι, λένε στους "φορείς" που τους επισκέπτονται γεμάτοι αγωνία για το πρόβλημά τους, μερικά τυποποιημένα πολιτικάντικα λόγια όπως "ναι, ναι, θα δούμε, θα σας ενημερώσουμε, είμαστε μαζί σας" , και στη συνέχεια περνούν την υπόθεση σε υπαλλήλους διαφόρων τμημάτων, ή στον υφυπουργό (άτομο συνήθως σε "διακοσμητικό" ρολο, εκ πολιτικών συσχετισμών προερχόμενο, όπως συνέβη και στη δική μας περίπτωση του Υφ. Μεταφορών αρχικά με τον "Ανελίτη" Μαυραγάνη και τώρα τον -πρώην- "πασοκίτη"  Μωραϊτη), ή στον γραμματέα του υπουργείου, και οι ίδιοι δεν ξαναβλέπουν ποτέ τους "εκπροσώπους"!

 Αν όμως, όπως συνέβη με την περίπτωση της κυκλοφορίας των ιστορικών οχημάτων γενικά και με τις ιστορικές πινακίδες ειδικά, ο πραγματικός λόγος της (όποιας) απόφασης-Νομοσχεδίου-Κ.Υ.Α. σχετίζεται με την γενική πολιτική της Κυβέρνησης, τότε δεν υπάρχει ούτε μία περίπτωση στις χίλιες να αλλάξει, όχι τουλάχιστον ως προς τον βασικό του σκοπό!

 Δεν θα θέλαμε να εκληφθεί αυτό το κείμενο σαν "πολιτική" τοποθέτηση, αλλά σαν αποτύπωση της πραγματικότητας. Οταν λοιπόν έχουμε τον Ελληνα υπουργό οικονομικών Ε. Τσακαλώτο να τριγυρνάει  σαν κλοσάρ με αναπάντεχη Οξφορδιανή προφορά στην Ευρώπη ΑΠΟ ΑΠΟΨΗ και  ιδεολογία, όταν ο αναπληρωτής υπουργός (αυτός άψογα ενδεδυμένος) Γιώργος Χουλιαράκης ανακοινώνει από το βήμα της Βουλής ότι η μεσαία τάξη κατεστράφη για να γίνει "αναδιανομή του πλούτου" στα πιο αδύνατα κοινωνικά στρώματα (σε μια παράξενη Μαρξιστική διαστροφή τύπου "όλοι να γίνουν φτωχοί, για να μην ζηλεύει ο ένας τον άλλον"!), όταν πολλά στελέχη του κυβερνώντος κόμματος αλλά και της κυβέρνησης λένε με περηφάνια ότι η βαριά φορολογία (που έχει μεταβάλλει τη χώρα μας σε προορισμό φτηνών διακοπών των  πληθυσμών της Βαλκανικής και της Σοβιετίας, γιατί μόνο ο τουρισμός δουλεύει) είναι απαραίτητη για την άσκηση "κοινωνικής πολιτικής", έ, ποιός μπορεί να πιστεύει ότι τα 15.000 αυτοκίνητα-αντίκες μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα χωρίς να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας; Δεν είναι οικονομικό το ζήτημα, αλλά η κυκλοφορία των γυαλιστερών, εντυπωσιακών αυτοκινήτων σε εκθέσεις και εκδηλώσεις (που ξεχωρίζουν όλα, κυρίως γιατί είναι παλιά και ασυνήθιστα στο μάτι των πολλών, όχι απαραίτητα ακριβά), δεν θα γίνει ανεκτή απο ΑΥΤΗ την κυβέρνηση. Εξ' 'αλλου, οι αρμόδιοι του υπουργείου μεταφορών (ΚΑΙ ο ίδιος ο Υπουργός Σπίρτζης), έχουν πει αρκετές φορές ότι "δεν απαγόρευσαν την κυκλοφορία των παλαιών οχημάτων, απλά αν θέλουν να κυκλοφορούν, μπορούν να βγάλουν πινακίδες υπουργείου"! 

 Ας το καταλάβουν όλοι: Την Κ.Υ.Α. την συνέταξε και την έθεσε σε ισχύ (με τη δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ.) η Κυβέρνηση, στα πλαίσια της "κοινωνικής προπαγάνδας" της (γι' αυτό και δεν πρόκειται να αλλάξει εν όψει εκλογών, για να ικανοποιήσει μερικές χιλιάδες ιδιοκτήτες που δεν μπορούν να κάνουν το -ακριβό- χόμπυ τους!). Κανείς από όσους, με λάθος ή σωστό τρόπο, προσπάθησαν να προσεγγίσουν το Υπουργείο για να βελτιώσουν την Κ.Υ.Α. του 2017, δεν είχε την παραμικρή πιθανότητα να καταφέρει το παραμικρό! Αντίθετα, υπήρξαν κάποιοι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ "ΕΝΟΧΟΙ" (με την έννοια ότι έκαναν περισσότερη ζημιά παρά καλό) που μεταξύ Οκτωβρίου 2017 και Ιανουαρίου 2018 αλλά και αργότερα, πράγματι έκαναν κάποιες ενέργειες και είχαν "ατομικές" συναντήσεις με τους "αρμόδιους", προωθώντας όμως "προσωπική" ή "συλλογική" ατζέντα. Το αποτέλεσμα, ήταν να "αλλάξει" όντως η Κ.Υ.Α. αλλά επί τα χείρω, γιατί πέραν των "κωμικών" και απαραδεκτων συγκεκριμένων ημερών επίσκεψης σε συνεργεία και "πηγαινέλα" σε αγώνες, αλλά και τις περίφημες "Κυριακές" που θυμίζουν στρατιωτική έξοδο (ή τα "ρεπό" που έπαιρναν την δεκαετία του '60 οι "ψυχοκόρες" που εργάζονταν σαν υπηρεσίες στα αστικά σπίτια) που "μας δίνει" η Κ.Υ.Α. του 2019, προστέθηκε η περίφημη "επιτροπή επανεξέτασης", αλλά και η καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα.

 Θα αναρωτιέστε βέβαια, ποιός ή ποιοί είχαν "συμφέρον" να επιδιώξουν κάτι τέτοιο. Με την ονοματολογία δεν θα ασχοληθούμε, αλλά θα πρέπει να εστιάσουμε στο "ρεζουμέ" της ισχύουσας Κ.Υ.Α., που δεν είναι άλλο απο τις "ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ". Αυτό είναι και το "κλειδί": Βρείτε ποιός ή ποιοί με δηλώσεις  και προγράμματα έχουν εδώ και χρόνια (μέχρι και σήμερα) επιχειρηματολογήσει για κρατικές ιστορικές πινακίδες, και τα ονόματά τους θα σας γίνουν άμεσα φανερά.
Θα αναρωτηθείτε ίσως, γιατί το κάνουν. Μήπως για να εξασφαλίσουν έτσι ελεύθερη κυκλοφορία όλων των ιστορικών οχημάτων, σε όλη τη χώρα, χωρίς κανένα περιορισμό, έναντι ενός χαμηλού/λογικού ετήσιου τιμήματος/παραβόλου; Αν ήταν έτσι, ζήτω! Και ποιός δεν το θέλει; Εξ' άλλου όλοι (οι κάτοχοι Ιστορικών) συμφωνούν ότι έτσι κι αλλιώς η εικόνα ΤΡΙΩΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ σε σχήμα και εμφάνιση Ιστορικών πινακίδων δεν ήταν σωστή και θα έπρεπε μετά απο συνεννόηση των τριών  ¨Αρχών" που πιστοποιούν και τις εκδίδουν, να γίνουν ενιαίες.

Δεν ήταν όμως αυτός ο στόχος (αλλά η κατάληξη). Αυτό που κυρίως επιδιώκουν άμεσα, είναι να σταματήσει η ροή εσόδων απο τις Ιστορικές πινακίδες προς τις τρείς Αρχές που τις εκδίδουν (μόνο οι δύο "νομίμως" σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. και τη Κ.Υ.Α.), δηλαδή την Ε.Ο ΦΙΛΠΑ/ΦΙΛΠΑ και την ΕΛΠΑ. Χωρίς τα έσοδα των πινακίδων, τόσο η Ε.Ο ΦΙΛΠΑ (και η εξουσιοδοτημένη ΦΙΛΠΑ) αλλά και η κλονισμένη ΕΛΠΑ, θα γίνουν ευάλωτες, και θα...πέσουν! (Αυτό δεν σημαίνει ότι όλα βαίνουν καλώς παντού μέσα στις Λέσχες και στις Ομοσπονδίες, αλλά μιλάμε για μια πρακτική ετών, που συνέπεσε με την Κ.Υ.Α. και έχει διχάσει τον χώρο μας). Με λίγα λόγια, οι "παράγοντες" που προωθούν ατομική ατζεντα ερήμην των υπολοίπων, ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ την Κ.Υ.Α για να πετύχουν τον σκοπό τους. Μπορεί να έχουν δίκιο και να είναι "καλοί και σωστοί άνθρωποι", καμμία αντίρρηση, αλλά στο μεταξύ "συναίνεσαν" στην ισοπέδωση του χώρου αντί να τον βοηθήσουν με όλες τους τις δυνάμεις. Τίποτα χειρότερο δηλαδή απο τους "πατερούληδες" που πιστεύουν ότι "θα μας σώσουν" χωρίς να τους το έχουμε ζητήσει (ή ψηφίσει).

 Ομως, τα άτομα που έχουν την δυνατότητα να "συνομιλούν απ' ευθείας" με τα υπουργεία δεν είναι πολλά (σαν ιδιότητες), και μπορεί να ανήκουν ΜΟΝΟ σε κάποια απο τις ακόλουθες τρείς "κατηγορίες": α) Να έχουν θεσμικό ρόλο, όπως π.χ. Πρόεδροι ομοσπονδιών, και δη αναγνωρισμένων απο το κράτος, β) Να έχουν "στενότερες σχέσεις" και επαφές με το κυβερνών κόμμα, από ότι ο μέσος ψηφοφόρος του, και γ) Να ανήκουν κατά κάποιο τρόπο στην επιχειρηματική "ελίτ" της χώρας. Μπράβο τους!



Ας αφήσουμε όμως τις μικρότητες του χώρου, όση ζημιά κι αν του έχουν κάνει (και συνεχίζουν να κάνουν) και ας δούμε το γιατί δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα όσον αφορά τις βασικές απαγορεύσεις της νέας Κ.Υ.Α., και ότι το μόνο που μπορεί να ελπίζει ο χώρος είναι κάποια υπουργική  εγκύκλιος που θα αναβάλει και θα μεταθέσει την εφαρμογή της μέχρι (μετά) τις εκλογές. Αυτή είναι συνήθης πρακτική, όταν το Κράτος δεν είναι έτοιμο να εφαρμόσει ένα νομοθέτημα, και την ζούμε για παράδειγμα τους τελευταίους μήνες με τις συνεχείς αναβολές του νέου νόμου για τις εξετάσεις και ανανεώσεις διπλωμάτων οδήγησης, λόγω έλλειψης του κατάλληλου εξοπλισμού απο τους εκπαιδευτές. Αρα, αν αναβληθεί η εφαρμογή, επανερχόμαστε στην Κ.Υ.Α. του 2017, που δεν επέτρεπε απολύτως τίποτα πλην εκδηλώσεων (με τρέϊλερ); Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα, και αυτό που χρειάζεται είναι αναστολή εφαρμογής ΚΑΙ ΤΗΣ Κ.Υ.Α. του 2017, μέχρι την προετοιμασία και κατάθεση ενός σχεδίου νόμου που θα λαμβάνει σοβαρά υπ' όψιν τα όσα ισχύουν στην Ευρώπη και στον πολιτισμένο κόσμο γενικότερα.

Θα μπορούσαμε εύκολα να πούμε, ότι μια Κυβέρνηση που αγνόησε την βούληση της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων και παραχώρησε στους Σκοπιανούς την  Μακεδονική γλώσσα και εθνότητα (πέραν του ονόματος, που το είχαν ουσιαστικά "παραχωρήσει" με την αδράνειά τους όλες οι κυβερνήσεις απο το 1950 και ειδικά απο το 1990 και μετά), δεν προκειται να ακούσει τους 5.000-10.000 χομπίστες που χτυπάνε το πόδι κάτω επειδή "δεν μπορούν να κάνουν βόλτα με τα παλιά αυτοκίνητά τους" (έτσι παρουσιάζεται ΚΑΙ εμφανίζεται στο τρίτο μάτι η υπόθεση). Αλλά αυτό, είπαμε, θα ήταν πολύ εύκολο. Ας δούμε κάτι άλλο, οικονομικής φύσης, που όμως δείχνει και τον τρόπο που "πολιτεύονται" οι σημερινοί Κυβερνήτες της εξαρτημένης μας χώρας (και της ενισχυμένης πλειοψηφίας):

Η "ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ Α.Ε." το 2017,  προχώρησε στην μεγαλύτερη μέχρι τότε επένδυση που είχε γίνει στην Ελλάδα της κρίσης, ανανεώνοντας τον μηχανολογικό εξοπλισμό της με 300.000.000 Ευρώ, συν 400 νέες θέσεις εργασίας (και την αγορά της μισής παραγωγης ανατολικών καπνων της χώρας!), για την παραγωγή θερμαινόμενων προϊόντων καπνού, που αντικατέστησαν την παραγωγή συμβατικών τσιγάρων (τα οποία σταμάτησε οριστικά να παράγει απο τον Μάρτιο του 2018). Παρά τις συζητήσεις που είχαν γίνει με την Κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία σχετικά με την καταπολέμηση των βλαβερών συνεπειών του τσιγάρου (υποθέτουμε και την διευκόλυνση διάθεσης των νέων προϊόντων), πριν απο μερικές εβδομάδες στις αρχές Μαρτίου το υπουργείο Υγείας κατέθεσε σε ένα (άσχετο) νομοσχέδιο δύο άρθρα (τα 96 και 97) που εξισώνουν το ηλεκτρονικό τσιγάρο και τα θερμαινόμενα προϊόντα καπνού με τα συμβατικά τσιγάρα, απαγορεύοντας κάθε προβολή τους και φυσικά αφήνοντας την εταιρεία "με την επένδυση στο χέρι", που λένε! Οι θεσεις της ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ είναι εδώ: banks.com.gr/papastratos-n-aposyrthei-rythmisi-gia-nea-kapnika-proionta/, αλλά εμείς απομονώνουμε μία φράση απο την ανακοίνωσή της:
"Το Υπουργείο Υγείας κρατά δογματική στάση και φαίνεται να μην επιθυμεί να ανοίξει καν τον διάλογο και να εξετάσει τα επιστημονικά στοιχεία".

Eίναι αυτονόητο ότι οι μεγάλες πολυεθνικές σαν την ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ, θα επιχειρηματολογήσουν για να προστατεύσουν την επένδυσή τους, και είναι δύσκολο να υπάρξει τεκμηριωμένη άποψη για το κατά πόσον εξισώνονται οι βλαβερές συνέπειες του συμβατικού τσιγάρου με το ηλεκτρονικό και με τον θερμαινόμενο καπνό, κάτι που ως μη καπνιστάς δεν μας απασχολεί κιόλας, εδώ που τα λέμε. Η δική μας αναφορά γίνεται για να καταδείξει το πως πολιτεύεται η συγκεκριμένη Κυβέρνηση: Δεν διστάζει να κάνει μια συμφωνία δίνοντας υποσχέσεις για να γίνει μια μεγάλη επένδυση, και κατόπιν να τις αθετήσει χωρίς δεύτερη σκέψη, αν το υπουργείο υγείας κρίνει ότι η καθολική απαγόρευση του καπνού "φτιάχνει καλή εικόνα" και έχει θετική  ανταπόκριση στο πόπολο! Και όταν σπεύσουν έντρομοι και ξαφνιασμένοι να διαμαρτυρηθούν οι υπεύθυνοι της εταιρείας, συναντούν τι; "Δογματική στάση από ένα υπουργείο που φαίνεται σαν να μην θέλει να ανοίξει τον διάλογο και να εξετάσει τα στοιχεία"! 

 Σας θυμίζει τίποτα αυτό;;; Γιατί αυτή ακριβώς (και όχι "περίπου") είναι η στάση του Υπουργείου Μεταφορών εδώ και ενάμιση χρόνο, που το πάει από το κακό στο χειρότερο! 'Οχι λοιπόν, ο Υπουργός Μεταφορών και το επιτελείο του δεν πρόκειται ούτε να ακούσει επιχειρήματα, ούτε να δεχτεί ιδέες, ούτε και να κάνει αλλαγές.



Την Τετάρτη 27 Μαρτίου, η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ (και οι Λέσχες της) οργανώνει Συνέντευξη Τύπου στην Ένωση Συντακτών, για να δημιοσιοποιήσει το "πρόβλημα" που δημιουργεί η Κ.Υ.Α. Και ποιό είναι αυτό το "πρόβλημα"; Ιδού πως το τοποθετεί η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ:

"O Πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας (Ε.Ο. ΦΙΛ.Π.Α.) κ. Δημήτρης Βερναρδάκης θα αναφερθεί στο πρόβλημα της κίνησης των ιστορικών οχημάτων που η πρόσφατη Κ.Υ.Α. του Υπουργείου Οικονομικών και Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Α΄ οικ. 94748-4130/25.2.2019, (ΦΕΚ Β΄570) έχει δημιουργήσει και οδηγεί σε ακινησία τα ιστορικά οχήματα, θίγοντας άμεσα τους 15.000 ιδιοκτήτες τέτοιων οχημάτων σε όλη την Ελλάδα με αποτέλεσμα η μηχανοκίνητη κληρονομιά στην Ελλάδα να κινδυνεύει με εξαφάνιση.
Τα ιστορικά οχήματα είναι "ζωντανά μουσειακά κομμάτια" και αντιπροσωπεύουν την μακροπρόθεσμη εξέλιξη της αυτοκίνησης, η οποία αποτελεί σημαντικό στοιχείο της Ελληνικής και παγκόσμιας πολιτιστικής και κοινωνικής κληρονομιάς την οποία θα πρέπει να μπορεί να απολαμβάνει το σύνολο της κοινωνίας, κάτι που προσφάτως αναγνώρισε και η UNESCO".

Καλό και θετικό το ότι γίνεται μια ενημέρωση στον Τύπο, μόνο που άργησε περί τον ενάμιση χρόνο, γιατί έπρεπε να είχε γίνει απο το 2017. Πάει αυτό. Οσο για το ζητούμενο, η Ομοσπονδία των Ιστορικών Οχημάτων λέει αυτά, και το αρμόδιο υπουργείο "θα πεί" (στον πολιτικό Τύπο, εάν ερωτηθεί) ότι συμφωνεί απολύτως, μόνο που θέλει να βάλει μια τάξη στις τρείς διαφορετικές "Αρχές" που δεν μπορούν να συνενοηθούν μεταξύ τους, και εν πάση περιπτώσει "δεν θα πάθουν και τίποτα οι 15.000 ιδιοκτήτες αν περιμένουν μερικούς μήνες να επανελεγχθουν τα οχήματά τους και να πάρουν κρατικές Ιστορικές πινακίδες". Και αν κάποιος δεν έχει γνώση των ιδιαιτεροτήτων του χώρου, θα τα βρεί πολύ λογικά όλα αυτά, και άντε να τον βρείς μετά και να του εξηγήσεις για τις εισαγωγές άνευ δασμών με καθεστώς Ιστορικού, για τις εκδηλώσεις που δεν θα γίνουν, για την φθορά που επέρχεται στα αυτοκίνητα απο την πολύμηνη ακινησία, για τα οχήματα των αποσύρσεων, των υπεύθυνων δηλώσεων και των κληρονομιών, κτλ.

Ομως, ας υποθέσουμε ότι με κάποιο τρόπο, με κάποια μέση λύση (ευχόμαστε!) θα περάσει ο χρόνος, θα γίνουν οι επανέλεγχοι και θα φτάσει η ώρα των κρατικών ιστορικών πινακίδων. Θα βρεθεί (ας πούμε!) η φόρμουλα πιστοποίησης και χορήγησης, θα βρεθεί και το "σχέδιο" που θα έχουν οι πινακίδες και θα φτάσει η στιγμή που θα πρέπει να αποφασιστεί και ΠΩΣ, ΠΟΥ, ΠΟΣΟ και ΠΟΙΑ Ιστορικά οχήματα θα κυκλοφορούν. Οσοι υποθέτουν, εύχονται, ευαγγελίζονται, φαντάζονται και υπόσχονται (σαν άλλοι σωτήρες) "ελεύθερη κυκλοφορία άνευ όρων σε όλη τη χώρα όλων των οχημάτων που έχουν συμπληρώσει 30 χρόνια απο την ημερομηνία κατασκευής τους, με κάποιο χαμηλό ετήσιο παραβολο ή άλλο τρόπο πληρωμής μειωμένων τελών", πλανώνται πλάνην οικτράν. Γιατί μπορεί να υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις χωρών με όντως προνομιακή κυκλοφορία Ιστορικών, αλλά στις ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ χώρες υπάρχει όριο ηλικίας (40, 50 ή και 60 χρόνων), ενώ σε Αμερική, Αυστραλία και Ασία είναι απολύτως σαφές ότι δεν επιτρέπεται η εντελώς ελεύθερη κυκλοφορία αλλά ΜΟΝΟ για εκδηλώσεις, και εν πάση περιπτώσει απαγορεύεται αυστηρά η "καθημερινή χρήση" (με την έννοια της μετακίνησης, και όχι της συγκεκριμένης μέρας). Στην Σιγκαπούρη, τα Ιστορικά οχήματα πρέπει να είναι άνω των 35 ετών, και επιτρέπεται η κυκλοφορία τους συνολικά 45 ημέρες τον χρόνο, συμπεριλαμβανομένων των εκδηλώσεων, κατ' επιλογή του ιδιοκτήτη. Στην Ευρώπη, ανάλογα με την χώρα και την ηλικία των αυτοκινήτων, είναι σαφές και ξεκάθαρο ότι δεν επιτρέπεται πουθενά η  χρήση του Ιστορικού οχήματος σαν μετφορικού μέσου ή μέσου εξυπηρέτησης, παρ΄ότι η κυκλοφορία μπορεί και να είναι ελεύθερη. Γιατί όμως δεν μπορεί να γίνει και στην Ελλάδα αυτό;
  Στη χώρα μας κυκλοφορούν 5.126.000 περίπου Ι.Χ., με ηλικία 15 ετων κατά μ.ο. (δηλαδή σε 5 χρόνια πολλά απο αυτά θα θεωρούνται...Young timers!). Tα 3.730.000 είναι άνω των 10 ετών, και τα 1.390.000 νεώτερα των 10 ετών (με αργό ρυθμό ανανέωσης αφού μόλις το 2018 οι πωλήσεις ξεπέρασαν τις 100.000).
Συνεχίζοντας την ανάλυση, έχουμε 500.000 αυτοκίνητα Ι.Χ. με ηλικία μεταξύ 16 και 20 ετών, και 300.000 άνω των 20 ετών. Ολα αυτά είναι σε κανονική κυκλοφορία με κρτικές πινακίδες (άλλο θέμα το πόσα ακόμα βρίσκονται σε προσωρινή ακινησία με κατατεθειμένες πινακίδες, σίγουρα άνω του εκατομμυρίου και μεγάλων κυβισμών!). Έτσι είναι σαφές και αυταπόδεικτο, ότι ΚΑΘΕ χρόνο από σήμερα και για την επομενη δεκαετία, μερικές χιλιάδες αυτοκίνητα, ίσως και δεκάδες χιλιάδες το χρόνο, θα "συμπληρώνουν"¨τα 30 τους χρόνια και θα μπορούν να πιστοποιηθούν σαν Ιστορικά και να εκδώσουν Ιστορικές πινακίδες. Δηλαδή, την επόμενη πενταετία θα μπορούσαμε να έχουμε ίσως και 150.000 αυτοκίνητα μοντέλα του 1990 μέχρι 1995 (συν τα όσα κατατεθειμένα), που θα μπορούν στην πράξη (εφ΄όσον το θελήσουν οι ιδιοκτήτες) να κάνουν χρήση των (υποτιθέμενων) οικονομικών προνομίων των  Ιστορικών κρατικών πινακίδων που ΘΑ προκύψουν, και πολύ απλά καμμία κυβλερνηση δεν θα αφήσει να συμβεί αυτό (μην πιστέψετε όποιον σας πει ή "σας υποσχεθεί" οτιδήποτε άλλο).
 Γιατί με την εντελώς ελεύθερη κυκλοφορία, είναι απολύτως αδύνατον να "ελεγχθεί" αν ο ιδιοκτήτης του ακόμα "σύγχρονου" αυτοκινήτου του 1995 πηγαίνει στο συνεργείο ή στη δoυλειά του, εκτός φυσικά αν στηθουν...μπλόκα στα super market!
Kαι ο μόνος τρόπος για να "βεβαιωθεί" και να ελέγξει το Κρατος ότι δεν έχει διαφυγόντα απο τέλη και τεκμήρια, χωρίς να αγνοούμε  την κοινωνική ανισότητα που οπωσδήποτε δημιουργείται, είναι να αυξήσει το όριο ηλικίας των Ιστορικών οχημάτων (που θα έχουν "ελαφρύνσεις" από τέλη και ΚΤΕΟ),  όπως γίνεται στην Αγγλία, στην Σουηδία και σε άλλες χώρες: Εχεις αυτοκίνητο ανω των  45-50 χρονών; Κυκλοφορείς όποτε θέλεις με τς Ιστορικές πινακίδες. Εχεις μόλις κλείσει τα 30; Παίρνεις Ιστορικές πινακίδες, αλλά "κυκλοφορείς" μόνο σύμφωνα με τους όρους της Κ.Υ.Α. (αυτής ή κάποιας άλλης). Και ήδη, αυτό (που δεν ειναι φυσικά δική μας ιδέα ή "πρόταση", μακριά απο εμάς οι "προτάσεις" σε ένα κοινό 15.000 οχημάτων και ...50.000 διαφορετικών προτάσεων!), ήδη λοιπόν αυτό έχει αποτυπωθεί στην νέα Κ.Υ.Α., αφού ο επανέλεγχος από Επιτροπή και η απαγόρευση κυκλοφορίας μέχρι την ολοκλήρωσή του, αφορά μόνο τα αυτοκίνητα ΜΕΤΑ ΤΟ 1970 (που είναι και τα περισσότερα), δηλαδή εξαιρεί τα ηλικίας 49 ετών και άνω!



Ας μην  ονειρεύεται κανείς λοιπόν "ελεύθερη κυκλοφορία" των Ιστορικών, όχι τουλάχιστον μέχρι να ανανεωθεί ο στόλος των Ι.Χ. και να μειωθούν τα γηρασμένα αυτοκίνητα. Μέχρι τότε, ας ελπίσουμε σε "αναστολή" των απαγορεύσεων και των δύο Κ.Υ.Α. μέχρι να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί ο επανέλεγχος, ενώ είναι σαφές ότι μόνο όσοι μπορούν να έχουν κρατικές πινακίδες στα Ιστορικά τους (δηλαδή "αντέχουν" τέλη και τεκμήρια) θα αποτελούν το ενεργό δυναμικό του χώρου για τους επόμενους μήνες.

*Σε αυτό το σημείο "διακόπτουμε" το άρθρο, και θα επανέλθουμε με το δεύτερο μέρος ΜΕΤΑ την Συνέντευξη Τύπου της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, γιατί τις στιγμές που δίνεται μια μάχη, καλό είναι να μένουν μερικά πράγματα "εν οίκω".

5 σχόλια:

  1. το χαλιτουs to μαυρο.... Kυβερνωντεs k Κυβερνησαντεs.!!!!!! ANEPARKEIS.....................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιώργος Λάγγας27 Μαρτίου 2019 - 1:27 π.μ.

    Δεν να σταθώ στις γενικότερες αποψεις που εκφράζει το κείμενο για κυβέρνηση ,ομοσπονδίες ,λέσχες κλπ γιατί θα αναγκαζόμουν να πώ πολυ περισσότερα σπ οσα μου επιτρέπει ενα τετοιο σχόλιο.Θα περιοριστώ ομως να δηλώσω οτι δεν με εκφράζει ουτε η άποψη οτι η κυβέρνηση φτσίει για όλα ουτε οτι αυτη με την οποία δεν φταίει σε τίποτα.
    Η προσωπικη μου θέση ειναι οτι το θεσμικό πλαίσιο για τα ι.ο πρεπει να ειναι τέτοιο που να ικανοποιεί -κατα το μάλλον η ηττον -τους ιδιοκτήτες ι.ο ,την κυβέρνηση κσι βέβσια τους υπόλοιπους γιωταχήδες δλδ την κοινή γνώμη.Μόνο μια τέτοια ρύθμιση θα μπορούσε να ειναι μακροπρόθεσμα βιώσιμη.
    Τι θα μπορούσε να προβλέπει σε γενικές γραμμές.
    1.Ελεύθερη κυκλοφορία ολων των ι.ο με κάποιους περιορισμούς που σχετίζονται κυριως με θέματα ρύπανσης.(π.χ δακτύλιοι)
    2.Καταβολή τελών κυκλοφορίας που θα ορίζονται ως ποσοστό των τελών των συμβατικών αυτοκινητων που ισχύουν βάσει κυβισμου , με το ποσοστό αυτό να βαίνει μειούμενο για τα παλαιότερα ι.ο και να μηδενίζεται για τα πολύ παλαιά.(επ.παρ.για τα προ του 1969 )
    3.Περιοδικός τεχνικός έλεγχος των ι.ο μονον ως προς την ασφαλή λειτουργία τους και σύμφωνα με την τεχνολογία της εποχής τους.
    Η παραπάνω λύση σε συνδυασμό με την επερχόμενη καθιέρωση κρατικών πινακίδων -που θα εδινε τη δυνατότητα και στους κατόχους ι.ο να κανουν χρήση μερικής χρήσης τους μέσα στο έτος) θα επέτρεπε στους κατόχους ι.ο να κυκλοφορούν νομίμως και αξιοπρεπώς,να μήν αντιμετωπίζονται σπο τη κοινη γνώμη ως λαμόγια η τζαμπατζήδες και στις κυβερνήσεις να μη αναγκάζονται να απολογούνται γιατι ευνοούν καποιες κοινωνικές ομάδες η χσιδεύουν τα αυτιά της πλειοψηφίας.
    Τέλος ,μια τέτοια ρύθμιση πιστεύω οτι συν τω χρόνω θα οδηγούσε σε μια αξιόλογη αήξηση των εν κυκλοφορία ι.ο γεγονός που θα
    βοηθούσε τις λέσχες και ομοσπονδίες να αντισταθμίσουν τις απώλειες εσόδων απο τη μη έκδοση πινακίδων.
    Αν ολοι οι φορεις του ι.ο συνέκλιναν σε μια τέτοια λύση θα μπορούσαν να την πετύχουν αργά η γρήγορα.Μόνο η μη σύμπνοια τους ειναι το πρόβλημα και ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σημερα έγινε η συνεντευξη τυπου στην ΕΣΥΕΑ για την βλα-ΚΥΑ του υπουργείου μεταφορών και της φιλπα...
    Την πιο ωραία ερώτηση την έκανε ο φιλος δημοσιογράφος, εκδότης και επι σειρά δεκαετιών πρωταθλητής στους 2 και 4 τροχούς κ. Δημητρης Παπανδρέου: Στην ερώτηση προς τον βερναρδάκη δημ. ποσοι ειναι οι ιδιοκτητες ιστορικών οχημάτων στην Ελλάδα πήρε την απάντηση "περίπου 7.000". Στην ερώτηση πόσοι είναι οι συμμετέχοντες στις εκδηλώσεις όλων των λεσχών σε όλη την Ελλάδα πήρε την απάντηση "περίπου 250" Οπότε η τρίτη ερώτηση ήταν η φαρμακερή !!! "Συζητάτε τόσους μήνες για το πως να γίνονται οι εκδηλώσεις των λεσχών κ.λ.π. δηλαδή να διασώσετε τις λέσχες και τους 250 συμμετέχοντες και δεν δίνετε σημασία στους 7.000 κατόχους ιστορικών οχημάτων σε όλη την Ελλάδα που ΔΕΝ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ να συμμετέχουν σε εκδηλωσεις και σε λεσχούλες αλλά θελουν να μπορούν να κινουν το ιστορικο τους αυτοκίνητο ΜΟΝΟΙ τους χωρίς συμμετοχές όπως το κάνουν εκατοντάδες χιλιάδες άλλοι ιδιοκτητες σε όλο τον πλανήτη ΓΗ....." Μπράβο φίλε μου Δημήτρη... Βεβαια πήρες απάντηση με αοριστολογίες ως συνήθως .... Κάποτε ίσως εναρμονιστούμε με την κανονικότητα της Ευρώπης... Μέχρι τότε να υποφέρουμε τις μαλα-ΚΥΕΣ των σταλινικών καθαρμάτων του συριζα και των συνεργών τους ....

    Mιχαλης Ρασιδακης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αντί άλλου σχολίου επι του αναλυτικού άρθρου του φίλου Δημήτρη Παπανδρέου... Πηγα στην συνέντευξη και εχω μεγάλη στεναχώρια, γιατι οι οργανωτες ΔΕΝ φροντισαν για την στοιχιωδη ευγένεια (και καθιερωμενη πρακτικη) του να προσφερουν ενα καφε, μια πορτοκαλάδα, ενα μπισκοτο, ουτε κάνει νερο �� . Και μετα να εκλιπαρεί ο Προεδρος για την αμεριστη
    στηριξη απο τους δημοσιογραφους... ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ ❗️����

    Βυρων Ρηγινός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν πήγα στην συνέντευξη αλλά την άκουσα με ευλάβεια.Δεν σχολιάζω αυτό που λέει ο Βύρωνας για τα αναψυκτικά και τον καφέ γιατί πάντα ήταν αγενείς και καβαλημένοι.
    Εκείνο όμως που με εκνεύρισε απίστευτα και συμφωνώ απόλυτα με τον Βύρωνα ήταν η παρακλητική συμπεριφορά του προέδρου προς τους Δημοσιογράφους. Ίδιον των Ελλήνων στα δύσκολα , στον αγώνα ενωμένοι και στην μάσα χωριστά. Επιμένω λοιπόν σε παλαιότερη τοποθέτηση μου... ΠΙΣΣΑ ΚΑΙ ΠΟΥΠΟΥΛΑ.
    Ένας εκ των 7000 ασήμαντων κατόχων Κλασσικών αυτοκινήτων που πολύ σωστά ανέφερε ο Κος Παπαδόπουλος.
    Σωτήρης Παράσχος

    ΑπάντησηΔιαγραφή