Πέμπτη 16 Απριλίου 2015

1ος ΑΓΩΝΑΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ - ΜΕΓΑΡΑ 18-19/4: ΚΑΤΩΤΕΡΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΔΟΚΙΩΝ ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ.

Ανακοινώθηκαν αργά το βράδυ της Τετάρτης  οι συμμετοχές για τον πρώτο αγώνα Πρωταθλήματος Ταχύτητος και του νέου Κυπέλλου "παιδιών" Circuit Battles που "αντικατέστησε" τα προηγούμενα Επαθλα, δηλαδή το κλασσικό (και αρχικό) GTCC καθώς και το HTTC (που δημιουργήθηκε πέρυσι σαν μια προσπάθεια στελεχών αντιπροσωπείας ελαστικών που απέδωσε ικανοποιητικά). Δυό λόγια και γι' αυτό: Το GTCC, οι παιδιές ατομικής χρονομέτρησης των Clubs, ουσιαστικά δημιούργησε τον θεσμό στη χώρα μας και βοήθησε το Πρωτάθλημα Ταχύτητας να πραγματοποιηθεί με τις συνδιοργανώσεις  και τις πάνω απο 80 συμμετοχές, το 2008-2011. Οταν η οικονομική κρίση χτύπησε τα πάντα και οι συμμετοχές άρχισαν να μειώνονται, αντί τα πράγματα να απλοποιηθούν έγιναν πιο δύσκολα! Γιατί; Γιατί πρώτον η ΟΜΑΕ θέλησε να ελέγχει και αυτή τη μορφή αγώνων-παιδιών κάνοντάς την ακριβοτερη, και δεύτερον επήλθε η "διάσπαση" που προαναφέραμε και το 2014 έγιναν δύο Επαθλα, το GTCC και το HTTC,  με λιγότερες συμμετοχές το κάθε ένα. Ετσι, το 2015 η ΟΜΑΕ προκήρυξε δικό της Επαθλο παιδιών-ατομικής χρονομέτρησης, το Circuit Battles, στέλνοντας σε (προσωρινή;) συνταξιοδοτηση τα δύο προηγούμενα. Με ανακοινώσεις τους μάλιστα οι οργανωτές GTCC και  HTTC δήλωσαν ότι διαφωνούν εν μέρει με τους νέους κανονισμούς, και ότι φέτος θα περιοριστούν σε track days για να δώσουν την ευκαιρία στο νέο θεσμό -με τον οποίον διαφωνούν- να αναπτυχθεί. Πολύ απλά έκαναν την ανάγκη φιλοτιμία, μια και ούτως ή άλλως χωρίς την άδεια της ΟΜΑΕ δεν θα μπορούσαν να γυρίσουν τροχό σε πίστα. Ποιό είναι τώρα το θέμα; Οτι το Circuit Battles έχει ενδιαφέρουσα δομή, γιατί οι τέσσερις πρώτες θέσεις θα κρίνονται απο "μονομαχίες" και οι χρόνοι της κανονικής χρονομέτρησης θα καθορίζουν την κατάταξη απο την 5η θέση και πίσω. Επίσης, εκτός της Κατηγορίας Racing οι άλλες δεν απαιτούν ακριβά μέτρα ασφαλείας FIA στα αυτοκίνητα και φυσικά η συμμετοχή και η ετήσια λισάνς-άδεια αθλητού παιδιών είναι πολύ φτηνές σε σχέση με το Πρωτάθλημα. Αυτά όλα, μαζί με τα χαμηλά έξοδα και τις μειωμένες φθορές των αυτοκινήτων λόγω των λίγων γύρων, θα πάρουν τις συμμετοχές απο την Ταχύτητα και θα τις σπρώξουν στις παιδιές. Θα πει κάποιος ότι του χρόνου και του παραχρόνου πολλοί συμμετέχοντες θα περάσουν στην Ταχύτητα, όταν-και αν- φτιάξουν τα οικονομικά. Σωστό, αλλά τώρα, σήμερα τι γίνεται; Ρίξτε μια ματιά στις συμμετοχές του πρώτου Πρωταθληματικού αγώνα Ταχύτητας μετά απο δύο χρόνια: Ουτε μια κατηγορία δεν συμπληρώνεται αυτόνομα και έχουμε ΕΝΑ αυτοκίνητο στην Sport, ΤΡΙΑ στην Formula saloon και 9 σε όλες τις άλλες κατηγορίες (ανάκατα κυβικά, υπερτροφοδότες, ατμόσφαιρες, τετρακίνητα, κτλ.) που θα τρέξουν όλα μαζί στο Α' σκέλος των 10 γύρων, ενώ στο δεύτερο βάσει κανονισμού δεν θα συμμετάσχει η Formula Saloon. Πέραν των προφανών "κινδύνων" που παρουσιάζουν τα εντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα μέσα στον ίδιο αγώνα (όχι σε χρόνους αλλά σε τρόπο οδήγησης και γραμμών/πλασσαρίσματος), τόσο ο αριθμός όσο και οι "ανισότητες" απόδοσης των υπολοίπων δεν εγγυώνται ευρύ συναγωνισμό. Ακόμα χειρότερη είναι η εικόνα των μόλις ΤΕΣΣΑΡΩΝ συμμετοχών στον πολυδιαφημισμένο θεσμό Saxo-106 CUP, που είναι άγνωστο αν θα τρέξουν μόνα τους ή θα συμπτυχθούν με τα...θηρία! Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι 9 συμμετοχές formula (εφ' όσον παρουσιαστούν όλοι), ενώ στα Circuit Battles υπάρχουν 38 συμμετοχές σε όλες τις Κατηγορίες, νούμερο σαφώς χαμηλότερο των προσδοκιών και εδώ (εύκολο να διακρίνει κάποιος το γιατί). Καλή επιτυχία σε όλους, προκαταβολικά, και καλή αρχή!


16 σχόλια:

  1. Ευχαριστούμε για την αναφορά σας στο H T T C αλλά θα προτιμούσαμε να το αναγράφετε σωστά. Αναφορικά με τα στελέχη του να σας πληροφορήσω ότι μόνο το ένα είναι στέλεχος εταιρείας ελαστικών και πρώην συνεργάτης σας.
    Με εκτίμηση
    το στέλεχος εταιρείας ελαστικών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διορθώθηκε! Ανεξάρτητα τώρα με τα λάστιχα, τις εταιρείες, τους χορηγούς, τα λάδια, τα στελέχη και τους πρώην συνεργάτες, γεγονός παραμένει ότι το 2014 εν μέσω κρίσης και με τις συμμετοχές να μειώνονται συνεχώς, δεν ήταν η πιο κατάλληλη στιγμή να γίνει διασπαστική κίνηση στον χώρο του οργανωμένου time trial και να δημιουργηθούν δύο ΠΑΝΟΜΟΙΟΤΥΠΟΙ θεσμοί, που το μόνο που κατάφεραν ήταν να μειώσουν ακόμα περισσότερο τις συμμετοχές κάθε αγώνα, να μπερδέψουν και να προβληματίσουν αρκετούς συμμετέχοντες και τελικά να δώσουν έναν δοκιμασμένο θεσμό στην ΟΜΑΕ, η οποία (όπως περίμεναν οι παλαιότεροι και εμπειρότεροι) πήρε "έτοιμο" το θέμα και έφτιαξε το Circuit Battles για να το "δωρίσει" στα Σωματεία-μέλη της. Θα προτιμούσα λοιπόν να σχολιάζατε τα συγκεκριμένα θέματα, που είναι πολύ πιο σημαντικά απο έναν χορηγό ελαστικών. Αν δηλαδή όποιος έχει μια ιδέα και παλεύει να την οργανώσει, να την στήσει και να την προωθήσει, κινδυνεύει να την χάσει απο την Αρχή του Σπορ που αντί να βοηθήσει θα την οικειοποιηθείμε την εξουσία της, τότε πού είναι οι διαφορές απο την ΕΛΠΑ που διαχρονικά έκανε το ίδιο αρκετές φορές; (Enduro, dragster μοτοσυκλεττών, dragster αυτοκινήτων, οι πιο τρανταχτές περιπτώσεις).

      Διαγραφή
    2. ολα θα τα μαζεψει η ΟΜΑΕ, θα βγαλει απο τη μυγα ξιγκι .

      Διαγραφή
  2. Εσείς αν ήσασταν θεατής θα πληρώνατε 8 ευρώ + διόδια +βενζίνη να δείτε 26 αυτ/τα;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δύσκολα. Θα έπρεπε η είσοδος να είναι 3 Ευρώ, ή 5 Ευρώ για τις δύο μέρες (Σαββατοκύριακο δοκιμών και αγώνων). Τα έξοδα ενός αγ΄β]ωνα στα Μέγαρα είναι υψηλά για τον οργανωτή λόγω ενοικόασης της πίστας και ιδίως όταν οι συμμετοχές είναι λίγες, το εισιτήριο είναι απαραίτητο. Να βοηθήσει λοιπόν ο θεατής, αλλα να κατέβει και η τιμή αν δεν υπάρχουν υποσχέσεις για πολύ θέαμα. Γιατί άλλο 5 Κατηγορίες με διπλούς αγώνες στις τρείς, κι άλλο μόνο μία! Επίσης, Ιστορικά δεν υπάρχουν άρα πάει το κοινό που ενδιαφέρεται γι' αυτά, ή του αρέσουν να τα δεί σε ένα αγώνα. Πάνε και οι μάχες της SPORT. Πάειι, για αυτό τον αγώνα τουλάχιστον, η μάχη των νορμάλ πανομοιότυπων Saxo-106. Μένει μια "μικτή" κατηγορία, όπου αν οι οργανωτές συμπεριλάβουν και τα τέσσερα "ορφανά" νορμάλ Saxoralla, το Auto Classic θα αποσύρει τη συμμετοχή του.

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
  3. Θα είμαι σαν θεατής και θα πληρώσω επιπλέον και αναψυκτικά και ίσως και φαγητό. Αλλά για να δω 64 αυτοκίνητα όχι 26.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστό. 26 οι συμμετοχές του Πρωταθλήματος και 38 του Time trial. Δεν έχουν όμως το ίδιο ενδιαφέρον γιατί δεν υπάρχει απ' ευθείας συναγωνισμός, δεν υπάρχει κοινή εκκίνηση, δεν υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα στην πίστα, πέραν του ότι τα περισσότερα στο Time trial δεν είναι αγωνιστικά (πλην της κατηγορίας racing ασφαλώς). Αν λοιπόν σε έναν κανονικό αγώνα ταχύτητας με αρκετές συμμετοχές το εισιτήριο θα ήταν λογικό και αναμενόμενο, ή αν σε ένα θεαματικό Πρωταθληματικό drift το ίδιο, το Time trial προς στιγμήν είναι support και δεν μπορεί να προσμετρηθεί ως κύριο event για το οποίο κάποιος θα πλήρωνε και εισιτήριο. Λάβετε υπ' όψιν ότι ο ατομικός χρόνος δίνει χαρά, κίνητρο και ενδιαφέρον στον οδηγό και ότι το θέαμα, άμεσου συναγωνισμού απόντος, "χάνει", όσο γρήγορα κι αν κινείται η συμμετοχή (υπάρχουν αυτοκίνητα και οδηγοί track day που είναι ταχύτεροι απο Πρωταθληματικούς, όπως απέδειξε πρόσφατα στη Ριτσώνα ο φανταστικός χρόνος του Καμπά με το MR2).

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος16 Απριλίου 2015 - 4:16 π.μ.
      Ακριβώς έτσι είναι .Λείπουν και τα ιστορικά (που με ενδιαφέρουν περισσότερο ) που θα ανέβαζαν τις συμμετοχές στις 40-45 . Τα ατομικά περάσματα (και ιστορικά) τα χορτάσαμε στη Ριτσώνα.

      Διαγραφή
  4. καλησπέρα,
    φυσικα και ξεκινάει στραβά ο θεσμός όταν ακόμα τα site προώθησης (?) της αυτοκίνησης τον θάβουν πριν ξεκινήσει. Αφήστε την ΟΜΑΕ να δουλέψει , δε γίνονται όλα σε ένα χρόνο. Μη ξεχνάτε πως ΟΛΟΙ έχουμε μερίδιο στην κατάντια του αθλήματος κι ας μείνουμε κατω απο κοινη ομπρέλλα χωρις διασπάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δυστυχώς η ΟΜΑΕ δουλεύει τους αθλητές που της δίνουν λόγο ύπαρξης.Αυτή είναι μάλλον η σοβαρότερη προσφορά της μέχρι τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητοί μου φίλοι, "site προώθησης" έχουν τα super markets και τα πολιτικά κόμματα που μοιράζουν ή υπόσχονται κρατική διαφήμιση. Ετσι η ενημέρωση είναι στην καλύτερη περίπτωση κατευθυνόμενη και στην χειρότερη ποινικά κολάσιμη ως απάτη! Ο Δημοσιογράφος πρέπει να παρατηρεί και να κρίνει αμερόληπτα, και να μην φοβάται ούτε να διστάζει να πει την αλήθεια, όσο κι αν αυτή η αλήθεια "δεν είναι αρεστή" σε κάποιους. Η Ομοσπονδία είναι γεγονός, είναι το παρόν, είναι το μέλλον, σε εποχές -ελπίζω- οικονομικά καλύτερες για όλους. Δείτε το κείμενο της ανάρτησής μας: Αναφέρει ότι κακώς διασπάστηκε ο χώρος του Time Trial (και οι λίγες συμμετοχές οφείλονται στο ότι ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΑ απέχουν κάποιοι, επειδή έχουν ενοχληθεί απο την "κατάργηση" των δύο θεσμών), λέει όμως και ότι ο νέος κανονισμός των "battles" για τις θέσεις 1-4 είναι ενδιαφέρων. Οσο για τις 4 συμμετοχές του Saxo-106 Cup, ναι είναι πικρό για όσους δούλεψαν για τον θεσμό, όπως και για τα παιδιά που έφτιαξαν τα αυτοκίνητα, πόσο δύσκολο όμως ήταν να αντιληφθούν όλοι απο την αρχή ότι το να ξεκινάς να στήσεις αυτοκινητα 15ετίας για αγωνιστικά είναι μια επιστροφή στο παρελθόν που δεν προάγει το άθλημα; Η Fiat ανακοίνωσε πρόσφατα προσφορά για ολοκαίνουργια Punto και Panda 1200 λίγο πάνω απο τις 8.000!!! Τι εννοώ; Οτι αν υπήρχε -ή αν υπάρξει στο μέλλον- μια αντίστοιχη, και σίγουρα ακόμα καλύτερη, προσφορά για ΕΝΙΑΙΟ, αντί για τέσσερα αυτοκίνητα θα υπήρχαν τουλάχιστον οκτώ στον πρώτο αγώνα. Χρειάζεται και λογική μαζί με την δημιουργική σκέψη.Τώρα, τα τέσσερα νορμάλ Saxo-106, πού θα τρέξουν; Μαζί με το WRC; Και το Audi STW μαζί με το Westlake; Αγώνας Ταχύτητας είναι, όχι ανάβαση. Πάντως, ανεξάρτητα με το τι θα αποφασισουν οι οργανωτές, το πρόβλημα είναι καθαρά ευθύνη λανθασμένης οικονομικής πολιτικής εκ μέρους της Ομοσπονδίας, η οποία, ως άλλη κυβέρνηση, πιθανόν να νομίζει ότι οι οδηγοί έχουν κάπου κρυμμένα χρήματα και κακώς δεν τα ξοδεύουν στους αγώνες! ΤΙΠΟΤΑ δεν έχει μειωθεί, αντίθετα ΟΛΑ τα παράβολα είτε παρέμειναν, είτε αυξήθηκαν ελαφρά! Προσθέστε τώρα στην αντικειμενική οικονομική δυσχέρεια που κρατάει αρκετό κόσμο έξω απο τους αγώνες, και την λανθάνουσα αλλά υπαρκτή "εσωτερική διαμάχη" στα διοικητικά της Ομοσπονδίας (κκάτι που δυστυχώς επίσης "κρατάαι" κάποιους οδηγούς να μην στηρίζουν τους αγώνες της Α ή Β παράταξης αντιστοίχως) και θα αντιληφθούμε όλοι το πως προέκυψαν τα χαμηλά νούμερα συμμετοχών. Εμείς εδώ στο αδέσμευτο και καθαρά δημοσιογραφικό Auto Classic καταδεικνύουμε τα προβλήματα, αλλά οι λύσεις βρίσκονται στα μυαλά των υπευθύνων της Διοίκησης, που -το επαναλαμβάνω αυτό- ακολουθώντας πιστά, δυστυχώς, το κακό παράδειγμα των πολιτικών, δεν συνενοούνται και δεν τα βρίσκουν μεταξύ τους. Δύσκολο; Σαφώς, αλλά αναγκαίο, στην παρούσα συγκυρία τουλάχιστον.

      Διαγραφή
    2. Ο Δημοσιογράφος πρέπει να παρατηρεί και να κρίνει αμερόληπτα, και να μην φοβάται ούτε να διστάζει να πει την αλήθεια, όσο κι αν αυτή η αλήθεια "δεν είναι αρεστή" σε κάποιους.
      Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
      Συνεχίστε έτσι ! οι " κάποιοι" είναι μειονότητα.

      Διαγραφή
  6. Aγαπητε μου doberman οσο και να το παλευεις με προτασεις κ.α. δεν αλλαζει τιποτα για την αγαπημενη σου πιστα ,προς το παρων τουλαχιστον .Στο θεμα με το ενιαιο που αναφερεις ,ουτε κατα διανοια δεν υπαρχει περιπτωση να γινει με νεο αυτοκινητο πρωταθλημα (ειδικα στην πιστα) εκτος αν βρεθει αντιπροσωπος αρεσκωμενος σε ληγμενα και το δωσει τσαμπα ! Ακομα και τοτε , θα πρεπει .....να βρεθει τροπος (το α και ω) να ελεγχεται η αναρτηη εστω κι αν ειναι η νορμαλ (πραγμα σχεδον αδυνατον για χ λογους) , να βρεθουν πανω απο 10 μη συμπλεγματικων με ελαχιστο μπατζετ 20.000ευρω για την χρονια που θα ξεκινησουν (σε οποιον φανει υπερβολικο ...ειναι εκτος τοπου και χρονου ), και τελευταιο θελω να σου πω (για το ενιαιο που ...τρεχει) οτι την καλυτερη τουρτα να φτιαξει ο καλυτερος ειδικος ζαχαροπλαστης , αν αυτος που θα την σερβιρει γκασμαδοφερνει ....παει για πεταμα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ολα αυτά είναι απολύτως σωστά, και όντως οι 20.000 είναι το ΕΛΑΧΙΣΤΟ budget (κι αν φτάσουν) Αναφερόμουν σε μελλοντικό χρόνο. Πάντως, όταν τα πράγματα είναι τόσο δύσκολα όσο στη σημερινή κατάσταση, το να "πιέζουμε" και να "τραβάμε απο τα μαλλιά" κάποιο θέμα, δεν έχει πάντα αποτέλεσμα. Υπάρχει αντικειμενική οικονομική δυσκολία των ενδιαφερομένων (και ΟΧΙ απροθυμία). Το Saxo-106 Cup πάντως σίγουρα θα αποκτήσει περισσότερες συμμετοχές, αλλά χρειάζεται ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ "προωθητικές" κινήσεις απο την Ομοσπονδία: Να μειώσει περαιτέρω το παράβολο και να θεσμοθετήσει άμεσα το Saxo-106 Hillclimb Trophy με τέσσερις αναβάσεις, δίνοντας επιπλέον κίνητρο και αγωνιστική χρήση στα "φρεσκοφτιαγμένα" αυτοκίνητα (που σαν σύνολο κοστίζουν αρκετά, είτε φτιάχτηκαν απο νορμάλ, είτε "υποβαθμίστηκαν" απο αγωνιστικά). Ας μην ξεχνάμε ότι τα Saxo και τα 106 σε διάφορες φόρμες, εξακολουθούν να στηρίζουν, ειδικά τα τελευταία χρόνια, τις Αναβάσεις, που είναι και η πιο οικονομική μορφή "ασφάλτινης ταχύτητας", λόγω του ότι χιλιομετρικά, ένας αγώνας σε πίστα μαζί με τις ελεύθερες και χρονομετρημένες δοκιμές, ισοδυναμεί με μισό πρωτάθλημα αναβάσεων. Στην δύσκολη εποχή μας, οι φθορές στον κινητήρα και τα λάστιχα δύσκολα αντιμετωπίζονται στην πίστα, γι' αυτό και είχαμε μόλις ΕΝΑ αυτοκίνητο στην κατηγορία Sport για τα Μέγαρα και μερικές δεκάδες στις αναβάσεις. Πολλά μπορεί να πει ο καθένας βέβαια, οι ιδέες και οι καλές προθέσεις δεν λείπουν, αλλά σήμερα, και προς το παρόν, όλα πρέπει να τα βλέπουμε, να τα σχεδιάζουμε και να τα αιτιολογούμε υπό το πρίσμα της οικονομίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Να προσθέσω ότι συμφωνώ επι της αρχής για το σερβίρισμα και το περιτύλιγμα. Πράγματι, χρειάζεται προσοχή, φροντίδα και επιδεξιότητα στο πως θα παρουσιάσεις και θα πλασσάρεις ένα προϊόν, όσο καλό κι αν είναι. Δ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή