Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ: Ή ΤΙΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΣΩΣΤΑ, Ή ΤΙΣ ΧΑΝΟΥΜΕ!

 Όλη η φιλολογία που έχει ξεσπάσει την τελευταία διετία γύρω απο τις Ιστορικές πινακίδες, στο μεγαλύτερο ποσοστό της "αναζητά" και "προτείνει-μηχανεύεται" τρόπους γενικευμένης χρήσης των ιστορικών αυτοκινήτων, ακόμα και καθημερινής, εκτός των όσων προέβλεπαν οι Υπουργικές αποφάσεις και ο ΚΟΚ. Η υπόθεση πήρε μεγάλη έκταση λόγω των αυξημένων τελών κυκλοφορίας και των τεκμηρίων διαβίωσης, οπότε πολλοί ιδιοκτήτες που δεν είχαν καμμία σχέση με τον "Ιστορικό χώρο" αναζητούσαν τρόπους να συνεχίσουν να κυκλοφορούν τα παλιά τους αυτοκίνητα χωρίς κανένα φορολογικό κόστος, ενώ υπάρχουν και αρκετοί "ιστορικοί" οι οποίοι ερμηνεύοντας τον ΚΟΚ κατα το δοκούν, "ξεχείλωσαν" τις ιστορικές πινακίδες και τα περίφημα "χιλιόμετρα συντήρησης" χρησιμοποιώντας καθημερινά (και προκλητικά) το ιστορικό τους αυτοκίνητο. Σ' αυτό βοήθησαν πολλοί, κυρίως έμποροι αυτοκινήτων, ιδιώτες που νοίκιαζαν τις "αντίκες" τους για γάμους (άλλοι με τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών, οι περισσότεροι "μαύρα"), άσχετοι τύποι "φίλοι των ιστορικών" και "νεοφώτιστοι" στα fora όπου επιχειρηματολογούσαν για την Ευρωπαική νομοθεσία που τάχα επιτρέπει καθημερινή κυκλοφορία στα παλιά αυτοκίνητα, και βέβαια οι Αρχές έκδοσης πινακίδων, η κάθε μία με τον τρόπο της (ή με την ΑΔΡΑΝΕΙΑ της).
 Πριν πιάσουμε τις "Αρχές", θα πρέπει για να είμαστε δίκαιοι να τονίσουμε ότι την ευθύνη την φέρει κυρίως το Κράτος, το οποίο άκουσον-άκουσον έχει "εξουσιοδοτήσει" ΤΡΕΙΣ διαφορετικούς φορείς να κάνουν το ίδιο πράγμα για λογαριασμό του, με διαφορετικό όμως τρόπο ο κάθε ένας! Ετσι έχουμε ΤΡΙΑ διαφορετικά έγγραφα "γνησιότητας" και ΤΡΕΙΣ διαφορετικές πινακίδες, πραγματικό αλαλούμ δηλαδή! Φυσικά, ο ΚΟΚ αναφέρεται στον επίσημο εκπρόσωπο της FIVA που είναι η ΕΟ ΦΙΛΠΑ, αλλά για να έχει αυτό νόημα και ουσία, θα έπρεπε ο νόμος να επιβάλλει πρώτα την έκδοση κάρτας FIVA και μετά την έκδοση πινακίδων από όποια "Αρχή" θελήσει ο ιδιοκτήτης. Και επειδή με τρείς διαφορετικές Αρχές που ΔΕΝ συνεργάζονται μεταξύ τους αυτό δεν μπορεί να γίνει, θα έπρεπε το ίδιο το Κράτος να έχει μια Υπηρεσία στο Υπ. Συγκοινωνιών για τα Ιστορικά οχήματα, που να λέει και να κάνει το απλό: Αν με τον αριθμό πλαισίου έχεις συμπληρώσει 30 χρόνια, δικαιούσαι ιστορικών πινακίδων αυστηρά περιορισμένης χρήσης. Ομως το παράδειγμα των κρατικών ΚΤΕΟ είναι αρκετό για να μας πείσει ότι κάτι τέτοιο, στο πρόσφατο παρελθόν τουλάχιστον, θα ήταν αστείο να γίνει, γιατί οι "διεκπεραιωτές" θα έβγαζαν ιστορικές πινακίδες δι'...αλληλογραφίας και κατά χιλιάδες! Και ακριβώς φτάνοντας στις "χιλιάδες", υποχρεούμεθα να ακολουθήσουμε τον, πολυσύχναστο τελευταία, "δρόμο του χρήματος".
 Μια "Αρχή" έκδοσης Ιστορικών πινακίδων, χρεώνει ποσά απο 150 μέχρι 250 Ευρώ ανά αυτοκίνητο, συν τα ποσοστά επι του τζίρου της, οικονομικής μεν-υποχρεωτικής δε, ετήσιας ασφάλισης. Ετσι, για 1000 ιστορικές πινακίδες κατ' έτος, έχει (μικτά) έσοδα άνω των 200.000 Ευρώ, για 2000 πινακίδες 400.000 Ευρώ, ΣΥΝ ασφαλιστικό τζίρο 30.000-60.000 Ευρώ (πολύ παραπάνω για έκδοση κάρτας και ασφάλιση "young timer" με συμβατικές πινακίδες) κ.ο.κ. Τα ποσά είναι σοβαρά, και επειδή δεν έχουμε ακριβή γνώση των αριθμών δεν συνεχίζουμε τους υπολογισμούς. Σκεφθείτε όμως, τι καλό κέρδος θα είχε μια "λέσχη" ή και "ομοσπονδία" που ΔΕΝ θα είχε προσωπικό, κτίρια, έξοδα εκδηλώσεων, κτλ. Πρόκειται, με άλλα λόγια για "κερδοφόρο επιχείρηση", την μόνη στον κλάδο οχημάτων που το Κράτος έχει εκχωρήσει εν λευκώ σε ιδιώτες, χωρίς κανέναν απολύτως έλεγχο. Και οι σοβαροί, δημοσιεύουν τους ισολογισμούς τους, όπως η ΕΟ ΦΙΛΠΑ που λέει τόσα απο αυτό, τόσα απο εκείνο, τόσα απο πινακίδες και τόσα απο κάρτες, και κατόπιν αναλύει που τα ξόδεψε για να την κρίνουν οι εξελεγκτικές επιτροπές. Τι γίνεται όμως στην ΕΛΠΑ; Και κυρίως, τι γίνεται στην ΕΟΟΕ; Ποιός ελέγχει αν αυτές οι Αρχές δίνουν σωστά ιστορικές πινακίδες, ελέγχουν σωστά τα οχήματα, τις αφαιρούν για κακή χρήση, πληρώνουν φόρους, και χρησιμοποιούν αυτά τα έσοδα ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΡΑΤΙΚΟ ΔΩΡΟ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ για να προωθήσουν την ιδέα της προστασίας και διατήρησης των ιστορικών αυτοκινήτων, και όχι για να προσπορίσουν κέρδη προς όφελος προσωπικό ή του σωματείου τους;
 Καλά...Αφού λοιπόν το Κράτος δεν είναι σοβαρό, αφού ΚΑΝΕΙΣ απο τους -λαλίστατους- "ιστορικούς αρθρογράφους" (ιδιώτες και επαγγελματίες) δεν έχει τολμήσει μέχρι σήμερα να θίξει το ζήτημα του τζίρου των ιστορικών πινακίδων, αφού έχουν βγεί στην πιάτσα  νέα "ληγούρια" που επιζητούν μερίδιο των κερδών απο τις πινακίδες, αφού αυξάνεται ο αριθμός των "έξυπνων" ή "αφελών" ιδιοκτητών ιστορικών που αραδιάζουν ένα σωρό ιστορίες με επιμύθιο ότι μπορούν να χρησιμοποιούν το ιστορικό τους όχημα για τα πάντα (απο γάμους "φιλων" μέχρι αγωνιστικές δοκιμές!), ιδού μερικές αλήθειες:
-Οποιος πιστεύει ότι σήμερα όλοι θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και τεκμήρια, αλλά αυτός θα κυκλοφορεί "τζάμπα", είναι ηλίθιος. "Ηλίθιος" όχι λόγω κουτοπονηριάς, αλλά γιατί έτσι θα συντελέσει είτε στην φορολόγηση είτε στην κατάργηση αυτού του "προνομίου" για όλους και φυσικά για τον ίδιο.
-Οι "Αρχές" που σέβονται τον εαυτό τους, πρέπει να προσπαθήσουν προς την κατεύθυνση της δημιουργίας ΜΙΑΣ πινακίδας, ΕΝΟΣ πιστοποιητικού, ΕΝΟΣ συνομιλητού με την Πολιτεία για τα δικαιώματα και τους περιορισμούς χρήσης αυτών των πινακίδων.
-Επειδή αυτό θα αργήσει και ίσως δεν γίνει ποτέ (με πρωτοβουλία των ιδίων), η ευθύνη πέφτει στους ώμους των πολιτών- ιδιοκτητών ιστορικών αυτοκινήτων, οι οποίοι πρέπει πρώτα και πάνω απο όλα να είναι επιλεκτικοί σε σχέση με την Αρχή στην οποία θα απευθυνθούν. Οσα περισσότερα στοιχεία τους ζητήσει, όσο πιο αυστηρή είναι και όσο πιο σοβαρή φανεί (ξέρουμε όλοι να κρίνουμε            
ποιός είναι σοβαρός στο αντικείμενό του), τόσο πιο σίγουροι μπορούν να είναι και εκείνοι για θετική μελλοντική εξέλιξη.
-Το θέμα της κυκλοφορίας, είναι το απλούστερο όλων: ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ, ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ, εκτός από τό πήγαινε-έλα στο συνεργείο, και επίσης το "πήγαινε στην εκκίνηση και επέστρεψε απο το σημείο τερματισμού" των διάφορων αγώνων, εκδηλώσεων και εκδρομών των Λεσχών. Ολα τα υπόλοιπα ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ. Και όποιος δεν το καταλαβαίνει αυτό, κάνει τεράστια ζημιά στο σύνολο, οπότε η Αρχή που του έδωσε τις πινακίδες όχι μόνο θα πρέπει να τις αφαιρέσει για διάστημα π.χ. δύο ετών, αλλά και να ενημερώσει τις άλλες Αρχές για τον "επιτήδειο", οπότε να μην πάρει νέες πινακίδες ούτε απο εκείνες. (Ναι, φανταζόμαστε τα σχόλιά σας αγαπητοί αναγνώστες, αλλά έτσι θα έπρατταν οι σοβαροί άνθρωποι/Λέσχες/Ομοσπονδίες. Αν δεν είναι σοβαροί, μην τους εμπιστεύεστε!).
-Καταγγελίες; Φυσικά, επιβάλλεται και είναι θέμα αυτοπροστασίας πλέον, το να καταγγέλουμε τους προκλητικούς τύπους. Πως όμως; Με "ξεμπρόστιασμα" και φωτογραφίες στα fora; Κατ' αρχάς αυτό είναι μια πρακτική "καρφώματος" που κάνει αντιπαθή τον καταγγέλλοντα. Κατα δεύτερον, απαγορεύεται η δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων (και ο αριθμός κυκλοφορίας είναι τέτοιο στοιχείο), και θα έπρεπε σε περίπτωση φωτογραφίας να είναι  ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΣΒΗΣΜΕΝΟΣ ο αριθμός απο την πινακίδα. Προς ενημέρωση όλων, προσθέτουμε ότι ευθύνη έχει και ο διαχειριστής των διάφορων sites και forum, τον οποίο μπορεί να μηνύσει για πολλές αιτίες ο αυθαίρετα εικονιζόμενος, απο προσβολή προσωπικότητας, δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων κτλ., μέχρι τον ισχυρισμό ότι του επιτέθηκαν ή του βανδάλισαν το αυτοκίνητο συνεπεία του δημοσιεύματος.
-Δηλαδή τι; Θα κυκλοφορούν "δωρεάν" οι πονηροί, θα πληρώνουμε τέλη κυκλοφορίας εμείς και θα κινδυνεύουμε αν και νόμιμοι να χάσουμε τις ιστορικές πινακίδες μας, χωρίς να τους κάνουμε τίποτα; Μα και βέβαια θα γίνει καταγγελία, αλλά εκεί που πρέπει: Οι φωτογραφίες μας, γραμμή στις Αρχές έκδοσης πινακίδων. Και  άλλη μια φορά, για υπενθύμιση, σε λίγες μέρες. Και αν ξαναδούμε τον επιτήδειο, ξανά τα ίδια στην υπεύθυνη "Αρχή" (που έτσι αποδεικνύει ότι δεν είναι και τόσο "υπεύθυνη"), με την σημείωση ότι η επόμενη καταγγελία θα είναι πλέον προς τις Κρατικές Αρχές. Ετσι ναι, βοηθάτε. Με τις δημοσιεύσεις φωτογραφιών, μάλλον πυροδοτούνται χαζοκουβέντες, για όσους βέβαια αρέσκονται να τις κάνουν (και έχουν την αντοχή να τις διαβάζουν).
 Είναι αρκετά αυτά; Ας περιμένουμε τις αντιδράσεις (κυρίως για τα οικονομικά) και θα επανέλθουμε. Δ.Π.

13 σχόλια:

  1. Σχετικά με τα οικονομικά των Λεσχών. Τα αναφερόμενα στοιχεία που παραθέτεις Δημήτρη απέχουν πολύ από την αλήθεια.
    Λες ότι "Ετσι, για 1000 ιστορικές πινακίδες κατ' έτος, έχει (μικτά) έσοδα άνω των 200.000 Ευρώ, για 2000 πινακίδες 400.000 Ευρώ, ΣΥΝ ασφαλιστικό τζίρο 30.000-60.000 Ευρώ (πολύ παραπάνω για έκδοση κάρτας και ασφάλιση "young timer" με συμβατικές πινακίδες) κ.ο.κ".
    1ον) Δεν εκδίδονται 1000 και βεβαίως ούτε 2000 ιστορικές πινακίδες/χρόνο. Αν αυτό ήταν αληθές, τότε κάνοντας μια πρόχειρη αναγωγή για τα τελευταία 10 χρόνια ΚΑΙ ΜΟΝΟ, θα είχαμε 10.000 ή 20.000 Ιστορικά Οχήματα στην Ελλάδα. Η εκτίμηση είναι ότι το σύνολο του στόλου από την αρχή του μέτρου το 1978 με την υπ' αριθμ. ΣΤ 1831/19-1-1978 (Β΄72) Υπουργική Απόφαση, (δηλ. 35 έτη), είναι κάτω από 10.000 για όλες τις Λέσχες.
    2ον) Κατ' αναλογία η αναφορά σου για ασφαλιστικό τζίρο 30-60.000 Ευρώ είναι υπερτιμημένη. Όσο δε για τα πρόσθετα έσοδα από ασφαλίσεις 'young timer' αυτές είναι ελάχιστες α) γιατί δεν το γνωρίζει ο κόσμος και β) η Allianz θέτει αρκετές προϋποθέσεις πριν προβεί σε εκπτωτική πολιτική για αυτή τη συγκεκριμένη και αριθμητικά αμελητέα κατηγορία.

    Η άλλη λέξη που πάντα πρέπει να προσέχουμε πριν αφήσουμε τον κόσμο να καταλήξει σε λανθασμένα συμπεράσματα και εντυπώσεις είναι το "Μικτά". Τα έξοδα τα αγνοούμε? Η ορθή τοποθέτηση σε τέτοιες αναλύσεις (και το γνωρίζεις καλά σαν επιχειρηματίας), πρέπει πάντα να είναι "Έσοδα - Έξοδα = Κέρδος".

    Ευχές για Καλές Γιορτές σε όλους τους αναγνώστες του Auto-Classic & Supercars!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Eυχαριστώ για το σχόλιό σας. Αμέσως ακολουθούν οι παρατηρήσεις-απαντήσεις μας.
      1) Δεν είναι σαφές αν απαντάτε-σχολιάζετε σαν ανώνυμος ιδιώτης ή σαν μέλος (συνεπώς και για λογαριασμό) κάποιας "Αρχής".
      2) Οι υπολογισμοί ήταν υποθετικοί. Δηλαδή για 1000 πινακίδες τόσα, και συνεπώς 1000Χ45 Ευρώ η κάθε ετήσια ασφάλεια, σύνολο 45.000 ΤΖΙΡΟΣ (και όχι κέρδη, πλην ίσως κάποιας μικρής προμήθειας για την Λέσχη).
      3) Αναφέρει το κείμενό μας: "...επειδή δεν έχουμε σαφή γνώση των αριθμών δεν συνεχίζουμε τους υπολογισμούς". Δηλαδή, θέλαμε να δείξουμε ότι γίνεται τζίρος υψηλός απο τις Ιστορικές πινακίδες και αυτό είναι γεγονός, μια και ακόμα και οι 500 πινακίδες κατ' έτος είναι ένα ποσό άνω των 100.000 Ευρώ.
      4) Η "εκτίμηση για 10.000 οχήματα για όλες τις Λεσχες σε 35 χρόνια", ποίου εκτίμηση είναι; Πως μπορούν να συγκεντρωθούν αυτά τα στοιχεία τη στιγμή που δεν συνεργάζονται οι 3 Αρχές έκδοσης; Ποιός μπορεί να γνωρίζει π.χ. αν μια Ομοσπονδία δεν εκδίδει απ' ευθείας πινακιδες και όχι μέσω Λεσχών; Και ποιός, πλην της ιδίας που αν θέλει μας ενημερώνει, μπορεί να ξέρει πόσες πινακίδες έχει εκδώσει η ΕΟΟΕ; Και εν πάση περιπτώσει, όσα κι αν είναι τα ιστορικά οχήματα με ιστορικές πινακίδες, είναι βέβαιο ότι θα αυξάνονται συνεχώς άρα το οικονομικό ενδιαφέρον οπωσδήποτε υπάρχει.
      5) Σαφώς και είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τα οικονομικά: Γράψαμε "μικτά έσοδα" εννοώντας ότι υπάρχουν και μεγάλα έξοδα λειτουργίας. Δεν θελήσαμε να γράψουμε "μικτά κέρδη" γιατί δεν μας αρέσει ο όρος όταν αναφερόμαστε σε μη κερδοσκοπικά σωματεία και οργανισμούς. Και εμείς δεν είμαστε ούτε λογιστές ούτε ελεγκτές. Δεν μας ενδιαφέρει το οικονομικό, πέραν της πραγματικότητας του ότι πιθανόν να αποτελέσει ισχυρό κίνητρο και για τις "Αρχές" αλλά και για τους όψιμους φίλους των Ιστορικών που πιστεύουν ότι θα μπορούν να κοροιδεύουν τον υπόλοιπο κόσμο επειδή κάποιος τους είπε απο τηλεοράσεως ότι υπάρχει τρόπος να κυκλοφορούν κανονικά χωρίς να πληρώνουν τέλη.
      6) Για το βασικό θέμα αυτης της ανάρτησης, δεν γράψατε ούτε σχολιάσατε κάτι: Για το ότι η νέα Υπουργική απόφαση ουσιαστικά καταργεί την ασάφεια του Χ. Βερελή περί "χιλιομέτρων συντήρησης" και περιορίζει την κίνηση των ιστορικών πινακίδων ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για τα πήγαινε-έλα στα συνεργεία, και φυσικά για επίσημες βόλτες και λοιπές εκδηλώσεις των Λεσχών (για τις οποίες έχει εκδοθεί άδεια). Συνεργείο σε μια εξοχή, ή την Κυριακή; Δύσκολο. Και αν συνεχίσει ο πρώην βουλευτής του ΛΑΟΣ να καλεί τον κόσμο να βγάλει ιστορικές πινακίδες για να κυκλοφορεί δωρεάν, πολύ φοβόμαστε ότι η επόμενη κίνηση του Κράτους θα είναι επιβολή τέλους ιστορικών οχημάτων! Σ' αυτή την περίπτωση αγαπητέ ανώνυμε αναγνώστη, θα πάρουμε πίσω τις συμβατικές πινακίδες και δεν θα χρειάζεται πια να μιλάμε για τα έσοδα-έξοδα των "Τριών Αρχών"!

      Διαγραφή
  2. πολύ φοβόμαστε ότι η επόμενη κίνηση του Κράτους θα είναι επιβολή τέλους ιστορικών οχημάτων! Σ' αυτή την περίπτωση αγαπητέ ανώνυμε αναγνώστη, θα πάρουμε πίσω τις συμβατικές πινακίδες και δεν θα χρειάζεται πια να μιλάμε για τα έσοδα-έξοδα των "Τριών Αρχών"!

    αγαπητε κε παπανδρεου
    ξεκινωντας απο την καταληξη του σχολιου σας ,αυτο ειναι το απευκτεο αλλα πιθανο σεναριο.
    αρκετοι δεν θα αντεξουν οικονομικα κι αλλα τελη κυκλοφοριας ,κανονικο ασφαλιστρο κλπ;;; οσο και να το αγαπανε και να θελουν να το κρατησουν ,θα βρεθουν σε διλλημα.
    τι θα γινει με τα ιστορικα που εχουν εισαχθει απο εξωτερικο ,χωρις να εκδοσουν συμβατικες πινακιδες στην ελλαδα;;

    αποψη μου ειναι οτι η ασαφεια συνεχιζεται .
    π.χ ξεκινω καθημερινη απο κορινθο και ανεβαινω αθηνα για να ρυθμισω με υδραργυρο 2 διπλα delorto ,στην alfa ,στον καρμπυρατερα μου που ειναι στη μ.βοδα ,η να ζυγισω τον κεντρικο αξονα ,στο μηχανικο μου που ειναι στο κουκακι....,τελειωνω 5 απογευμα πινω κι΄ενα καφε με φιλους ιστορικους και γυριζω βραδακι,.με σταματαει ο τροχονομος στι σηραγγες ,γιατι φανταζομαι με ολο αυτο το ντορο θα παρουν τις οδηγιες τους.
    ειμαι νομιμος .ο τροχονομος το ξερει ;;; ,τι θα του πω ;;;κατι σεναρια οτι με ενημερωσε η λεσχη μου οτι την ενημερωσε η φιλπα ,οτι πρεπει να στειλω sms ,για να κραταει αρχεια κινησης ,οτι θα βγαλω το ιστορικο μου να παω για επισκευη;;; .... ...... να παρε τηλεφωνο κε τροχονομε και την εοφιλπα ,που της εστειλα sms....,θα κατσουμε νυχτιατικα να ερμηνευσουμε την υπουργικη αποφαση;;; - τρομαρα του αν ηξερε τι τον βαλανε να υπογραψει η το εκανε για να στριμωξει τον αιβαλιωτη;;-.και
    ενταξει καθαρισα.
    την επομενη φορα θα φτασω λαρισα που βρηκα εναν καλο ψυγειά να μου καθαρισει το κυκλωμα ψυξης .
    μπορει να με χαρακτηρισετε" ακραιο","επιτηδειο " ,η τυπικο ελληναρα που ψαχνει το τρυπακι του νομου, αλλα θα συμβει.
    η επομενη ασαφεια που θα καταργηθει ποια θα ειναι ;;;
    επισκευες εντος νομού -εδρας του ιστορικου;;; θελετε να παμε και πιο κατω;;; κινηση μονο κατα τα ωραρια λειτουργιας των συνεργειων;;; η εξυπακουονται με την τωρινη υπουργικη αποφαση;;;
    αυτο λοιπον ηταν το προβλημα , οχι βολτες το σαββατοκυρικο ,παρα μονο για εκδηλωσεις.

    οσο Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ-ΕΛΠΑ ως εκπροσωποι FIVA-FIA , δεν πανε στον υπουργο με προτασεις ρεαλιστικες , οι ασαφειες θα συνεχιζονται και οι φοβοι σας και δικοι μου θα επαληθευτουν .
    τι προβλεπει η ευρωπαικη νομοθεσια ;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από Κόρινθο - Αθήνα για εξειδικευμένη εργασία, λογικό. Από Κόρινθο - Λάρισα για καθάρισμα κυκλώματος ψύξης, υπερβολικό και ακραίο ακόμα και ως παράδειγμα (γιατί έτσι υποθέτω ότι το αναφέρατε).Και τα υπερβολικά, ακραία παραδείγματα, δεν γίνονται αντιληπτά απο όλους, οπότε δεν βοηθούν.
      Η ασάφεια σαφώς συνεχίζεται στην πρόσφατη υπουργική απόφαση, η οποία "μυρίζει" απο μακριά ότι εξεδόθη με την βοήθεια και κατ' εντολήν "δακτύλου". Κι αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό, "φωτογραφικά" μάλιστα, αν δούμε τις τρείς τελευταίες Υπ. Αποφάσεις επί του θέματος "δικαίωμα έκδοσης ιστορικών πινακίδων", του 1999, 2001 και 2013. Στην πρώτη, αναφέρονται οι ΕΛΠΑ, ΦΙΛΠΑ και ΕΟΟΕ. Στην δεύτερη (Χ. Βερελής, 2001), απαλείφονται τα ονόματα των Λεσχών/ Ομοσπονδιών, και ορίζεται ότι Ιστορικές πινακίδες μπορούν να εκδίδουν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ οι επίσημοι εκπρόσωποι στη χώρα μας των Διεθνών Ομοσπονδιών Αυτοκινητου (Δ.Ο.Π. - F.I.A.) και Παλαιών Αυτοκινήτου (Δ.Ο.Π.Α. - F.I.V.A.). H EOOE έμεινε έξω για 12 χρόνια (σύμφωνα με το νόμο τουλάχιστον) και σήμερα με την νέα Υπουργική απόφαση επανέρχεται θριαμβευτικά, και μάλιστα ονομαστικά και ΧΩΡΙΣ να υπάρχει η προυπόθεση της εκπροσώπησης Διεθνούς Ομοσπονδίας! Ταυτόχρονα, ο...υποβολέας της υπουργικής απόφασης, εκτός της "αποκατάστασης" και της υπερ-ενίσχυσης της ΕΟΟΕ (γιατί οι ΕΛΠΑ και ΦΙΛΠΑ δεν αναφέρονται στην απόφαση και εξαρτούν το δικαίωμα έκδοσης πινακίδων απο το όσο και εφ' όσον εκπροσωπούν τις Διεθνείς Ομοσπονδίες!), "ανακάτεψε" λίγο τους όρους χρήσης, κάνοντας τα πράγματα ακόμα χειρότερα. Είναι ανοησία πρώτου μεγέθους το να υποχρεώνεις τον ιδιοκτήτη Ιστορικού και κάτοχο ΠΛΗΡΩΜΕΝΩΝ ιστορικών πινακίδων να ενημερώνει τις Λέσχες για κάθε μετακίνησή του! Μιλάμε για καταστάσεις που θυμίζουν...Σιδηρούν Παραπέτασμα, και για ανοησίες όμοιες ας πούμε με την μ....α της συγκέντρωσης αποδείξεων για το φορολογικό με...κλήρωση δώρων σαν ανταμοιβή!!! Κι όμως, κάποιοι "αρμόδιοι" τις σκέφτοντια όλες αυτές τις μπαρούφες, που κάποιες φορές όντως εφαρμόζονται για ένα διάστημα, μόνο και μόνο για να αποτύχουν παταγωδώς.
      Λοιπόν. Αυτό που πρέπει να κάνουμε όλοι όσοι έχουμε ιστορικά αυτοκίνητα και ΔΕΝ κάνουμε κατάχρηση των πινακίδων που μας έχουν χορηγηθεί, είναι ότι πρέπει να "ανακαλύψουμε" ποιός υπαγόρευσε την πρόσφατη Υπουργική απόφαση. Εφ' όσον κάποιο γνωμοδοτικό όργανο δεν υπάρχει, μπορώ να υποθέσω (ΥΠΟΘΕΣΩ και όχι ΑΠΟΔΕΙΞΩ), ότι πιθανόν να έχει παίξει κάποιο ρόλο στην υπόθεση η φρεσκοαναγνωρισμένη ΟΜΑΕ (Ομοσπονδία Αγωνιστικού Αυτοκινήτου Ελλάδος), η οποία ως γνωστόν και επαφές έχει με το Υπ. Μεταφορών, και την κρατική "αβάντα" και υποστήριξη της Γ.Γ.Α. διαθέτει, και επιθυμεί διακαώς να αναλάβει την έκδοση Αγωνιστικών πινακίδων αλλά και να καταργηθεί το άρθρο 49 του ΚΟΚ που δίνει αυτά τα δικαιώματα στην ΕΛΠΑ. Και αν φύγει για τον Α ή Β λόγο ή ΕΛΠΑ απο τη μέση, τότε μένουν για...μοίρασμα και οι Ιστορικές πινακίδες της, εκτός απο τις αγωνιστικές ! Περί αυτού πρόκειται λοιπον, για ένα "παιχνίδι " εξουσίας και χρήματος, όπου η κάθε πλευρά επιτίθεται και αμύνεται με όσα μέσα διαθέτει. Προιόν αυτής της "μαχης παρασκηνίων" είναι και η ασαφής Υπ. απόφαση, που άλλα ήθελε να πεί και άλλα είπε, ή τέλος πάντων τα μπέρδεψε λόγω ασχετωσύνης των παρατρεχάμενων και κακής λήψης των "σπασμένων τηλεφώνων"! Αυτά προς το παρόν, έτσι, γιατί άλλο καλοπροαίρετος κι άλλο αφελής, και φυσικά ελπίζω να μην βρεθούν πολλοί που θα συμμορφωθούν σαν "στρατιωτάκια" με τις εντολές περί "έγγραφης ενημέρωσης" για κάθε ΝΟΜΙΜΗ μετακίνηση του Ιστορικού! Τέτοιες "εντολές" πρέπει να αγνοούνται, αλλοιώς οι πινακίδες είναι άχρηστες και θα πρέπει να συγκεντρωθούν κατά εκατοντάδες απο τους ιδιοκτήτες και να επιστραφούν στις "Αρχές" που τις εξέδωσαν, ζητώντας φυσικά πίσω ΜΑΖΙΚΑ τα παράβολα έκδοσης, μια και οι πινακίδες τελικά, απο καθαρή ευθύνη, ασυννενοησία, ολιγωρία και αντιπαλότητα των Ιστορικών Λεσχών/Ομοσπονδιών, σταδιακά καθίστανται περίπου "άχρηστες". Δ.Π.

      Διαγραφή
  3. -δεν χαιρομαι καθολου που επιβεβαιωνονται οι υποψιες-αποψεις μου ,οτι η ΟΜΑΕ ,εχει βαλει το δακτυλακι της .
    -"θα ριξω λαδι στη φωτια" για να γινει συζητηση .
    λοιπον ακουγεται οτι η ΟΜΑΕ ,-αναμενομενο-ετοιμαζεται να οργανωσει πρωταθλημα και regularity ,και ακριβεστερα κατι νεο ,αναμεσα σε SportingRegularity ,απομιμηση του 24ωρες του ΣΙΣΑ;;;;;
    αν ειναι ετσι ,βγαζει την ΕΛΠΑ απο τη μεση και χτυπαει στο "ψαχνο" την Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ.
    πολεμος λοιπον ,περι εξουσιας και χρηματος ,με "θυματα" τους κατοχους ιστορικου.

    -φυσικα και δεν θα συμμορφωθω σε εντολες καταγραφης μετακινησεων.

    - θα ηθελα τις γνωσεις σας σχετικα με το τι προβλεπει η ευρωπαικη νομοθεσια ,για την κυκλοφορια των ιστορικων .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υποψίες-απόψεις ναι, όχι όμως και "επιβεβαίωση", γιατί όλες αυτές οι συζητήσεις και συμφωνίες γίνονται σε καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας (και όχι απλώς "μυστικότητας"), ακολουθώντας και μια περίεργη "επαγγελματική ηθική". Ετσι, μπορεί π.χ. δύο άτομα σε υψηλά πόστα να μην μιλιούνται καν για χρόνια, και ξαφνικά να εμφανίζονται αγκαλιασμένα και συνεργαζόμενα εναντίον κάποιου τρίτου (που πιθανόν να υπήρξε φίλος και συνεργάτης τους)!
      Η ΟΜΑΕ, απο την στιγμή της επίσημης αναγνώρισής της απο το Κράτος ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ, αποτελεί την μία και μοναδική Αρχή του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας, με "προιστάμενο" το Υφ. Αθλητισμού και το Υπ. Πολιτισμού. Η "εξουσία" της ΟΜΑΕ σαφώς και περιλαμβάνει τα Ιστορικά αυτοκίνητα και τις αγωνιστικές τους εκδηλώσεις sporting KAI regularity, εφ' όσον οι αγώνες αυτοί γίνονται εντός της Επικράτειας. Η ΕΟ ΦΙΛΠΑ διατηρεί παράλληλα το δικαίωμα αδειοδότησης αγώνων regularity Ιστορικών αυτοκινήτων βάσει του ισχύοντος Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αφού και εφ' όσον είναι επίσημη εκπρόσωπος της FIVA. Ακριβώς τα ίδια ισχύουν για την ΕΛΠΑ, βάσει του άρθρου 49, την κατάργηση/αλλάγή του οποίου ζητά επιμόνως η ΟΜΑΕ, που έστειλε μάλιστα προ ολίγων ημερών επιστολή στα αρμόδια υπουργεία με την οποία απειλεί με ματαίωση όλων των αγώνων του 2014 άν ακριβώς δεν καταργηθεί αυτό το άρθρο. Προσέξτε τώρα: Η ΟΜΑΕ έχει πλέον κρατική υπόσταση και ως εκ τούτου η φωνή της ακούγεται περισσότερο. Εάν ανακοινωθεί πρόγραμμα αγώνων για το 2014, αυτό σημαίνει ότι η ΟΜΑΕ έχει λάβει υποσχέσεις για θετική εξέλιξη του αιτήματός της. Και εφ' όσον καταργηθεί το άρθρο 49, τότε η ΕΟ ΦΙΛΠΑ θα πρέπει να ζητά άδεια απο την ΟΜΑΕ για τις εκδηλώσεις των Λεσχών της, ενώ η ΕΛΠΑ θα παραμείνει σαν "εκπρόσωπος" χωρίς αντικείμενο. Σημειώστε επίσης ότι ο Αθλητικός νόμος προβλέπει την αναγνώριση ΜΙΑΣ μόνο Ομοσπονδίας ανα άθλημα, κι έτσι ούτε η ΕΟ ΦΙΛΠΑ ούτε και η (τυπικά παλαιότερή της σαν Ομοσπονδία) ΕΟΟΕ έχουν την πιθανότητα αναγνώρισης. Ειτε λοιπόν οργανώσει Πρωτάθλημαregularity/sporting regularity είτε όχι η ΟΜΑΕ (όπως έχει άλλωστε κάθε δικαίωμα), είναι γεγονός ότι ΟΛΟΙ πρέπει να αρχίσουν να βλέπουν και να σχεδιάζουν το μέλλον τους μέσα απο την συνεργασία μαζί της.
      Αυτή είναι η πραγματικότητα. Ουτε κατευθυνόμενα δημοσιεύματα, ούτε και ευσεβείς πόθοι. Οσο για το οικονομικό (πινακίδες και παράβολα αγώνων) σαφώς έχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ σημασία, αλλά τα χρήματα αυτά στην περίπτωση Ομοσπονδιών και Λεσχών πρέπει να λογίζονται σαν ΕΣΟΔΑ που χρησιμοποιούνται και επενδύονται για την πρόοδο και την προβολή του αθλήματος. Οι εξελεγκτικές επιτροπές και οι επιθεωρητές δημόσιας διοίκησης (περίπτωση "κρατικής" ΟΜΑΕ) έχουν πλέον την ευθύνη.
      Η Ευρωπαική νομοθεσία "συστήνει" στις Κυβερνήσεις των Κρατών-μελών να κάνουν ό, τι μπορούν προς την κατεύθυνση διατήρησης των Ιστορικών οχημάτων. Ετσι, κάθε Κράτος έχει διαφορετική πολιτική, αλλά σε "άναρχες" χώρες σαν την δική μας προτιμότερο φαίνεται τι Γερμανικό μοντέλο με την ΜΙΑ πινακίδα ανά ιδιοκτήτη την οποία χρησιμοποιεί εναλλάξ στα αυτοκίνητά του. Πουθενά δεν επιτρέπεται η ανεξέλεγκτη καθημερινή κυκλοφορία και φυσικά, αφού τα αυτοκίνητα αυτά βγαίνουν στον δρόμο, πρέπει να περνούν Τεχνικούς ελέγχους και να τηρούν τα υπο της νομοθεσίας προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας. Γιατί πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι δεν μπορεί η νομοθεσία απο τη μια να κάνει υποχρεωτικά τα συστήματα ασφαλείας όπως αερόσακους, abs, antispin, φώτα, προφυλακτήρες κτλ. και απο την άλλη να επιτρέπει την κανονική κυκλοφορία (δυνάμει) ΔΕΚΑΔΩΝ Χλιαδων παλαιών οχημάτων.

      Διαγραφή
    2. Η ενημέρωση σχετικά με την κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων στις χώρες της Ευρωπαικής Ένωσης δεν είναι πλήρης, ακριβώς λόγω των διαφορετικών κανόνων που ισχύουν στην κάθε μία. Όμως, παντού υπάρχει υποχρέωση τεχνικού ελέγχου, εκτός απο το Ηνωμένο Βασίλειο όπου εξαιρούνται τα οχήματα κατασκευής προ του 1960 απο το Μ.Ο.Τ., με απόφαση του Υπουργού Συγκοινωνιών. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι η Μ. Βρεττανία πέραν της παράδοσης, έχει αναπτύξει και ένα πανίσχυρο κατασκευαστικό/εμπορικό τομέα για τα κλασσικά αυτοκίνητα που εισφέρει στην εθνική οικονομία. Το νεο σχέδιο των Βρυξελλών, προβλέπει τεχνικούς ελέγχους ΚΑΙ για τα προ του 1960 ιστορικά, ενώ (και αυτό είναι το σημαντικό), η δυνατότητα των παλαιών αυτοκινήτων να ταξινομούνται με ειδικές ή κρατικές πινακίδες (όπως π.χ. στην Γερμανία με την προσθήκη του "Η" -Historiche- στο τέλος του αριθμού) οφείλεται στην γενική παραδοχή και ΤΗΡΗΣΗ της αρχής ότι "κυκλοφορούν απο σπανίως έως ποτέ στους δημόσιους δρόμους", μια διατύπωση που υπάρχει στην σχετική Οδηγία της Ε.Ε. Αν λοιπόν κάποιος επιμένει να κυκλοφορεί το κλασσικό αυτοκίνητό του στην Ελλάδα, και εφ' όσον αυτό δεν είναι υψηλού κυβισμού, καλό θα είναι να αφήσει τις "αιβαλιώτικες" ερμηνείες και παρερμηνείες και να πάρει π'ισω απο την εφορία τις κατατεθειμένες πινακίδες του, πληρώνοντας τα τέλη, έχοντας πολύ χαμηλό τεκμήριο (μείωση 50% λόγω παλαιότητας), αλλά και ιδιαίτερα χαμηλή ασφάλεια μια και για τα οχήματα με κάρτα FIVA και πινακίδες Υπουργείου, τα ετήσια ασφάλιστρα είναι μόλις 135 Ευρώ με οδική βοήθεια. Ας μην ξεχνάμε επίσης, ότι και στην Γερμανία που προαναφέραμε, οι ιστορικές πινακίδες ("Η") πληρώνουν τέλη περίπου 190 Ευρώ τον χρόνο. Αυτά προς το παρόν .

      Διαγραφή
  4. ευχαριστω για την ενημερωση .
    σε αναμονη του επομενου αρθρου σας , σχετικα με τα "αγωνιστικα πραγματα "του 2014 ,που φανταζομαι θα περιεχουν και regularity.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φίλε Δημήτρη,
    Μετά και την τελευταία υπουργική απόφαση, Νοέμβριος του 2013, όπου διατηρείται και συμπληρώνεται η προηγούμενη, (μαζί με άλλα θέματα για τα οποία υπάρχει έντονη οσμή διαπλοκής) η κυκλοφορία ιστορικού οχήματος παραμένει στα πλαίσια της συμμετοχής σε εκδηλώσεις λεσχών, για επίσκεψη στο συνεργείο και για χιλιόμετρα συντήρησης,
    επομένως είναι σαφές το πότε κυκλοφορεί ένα ΙΟ. Επιπροσθέτως και οι κανονισμοί της FIVA και FIM-FIA επισημαίνουν τη μη καθημερινή κυκλοφορία.
    Επιπροσθέτως η ΦΙΛΠΑ τουλάχιστον, ενημέρωσε τα μέλη της και εξέδωσε ανακοίνωη βάση της οποίας τα μέλη προτού κυκλοφορήσουν για χιλιόμετρα συντήρησης ή για επίσκεψη στο συνεργείο οφείλουν να ενημερώνουν σχετικά τη λέσχη, με e-mail, φαξ ή οποιοδήποτε άλλο γραπτό τρόπο, νομίζω μιά μέρα νωρίτερα. Αυτό καλύπτει την ανάγκη νομικής κάλυψης για νόμιμη κυκλοφορία ιστορικού οχήματος.
    Φυσικά και πρέπει να βρεθεί κάποιος τρόπος "καταστολής" των εκμεταλλευτών και δολιοφθορέων του ευεργετήματος και πιστεύω ότι οι σοβαρές λέσχες εργάζονται προς αυτή τη κατεύθυνση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρα σε όλους τους φίλους.
    Θα ήθελα μέσο αυτού του βληματος να εκθέσω και τις δικές μου παρατηρήσεις- απόψεις σεβόμενος πάντα τον καθένα σας.
    Πρώτα από όλα.
    Σαν λάτρης των παλαιών οχημάτων κατέχω τέσσερα οχήματα (τρία αυτοκίνητα συν μια μηχανή ) και είμαι και ελεύθερος επαγγελματίας (δηλ.κατέχω και επαγγελματικά συμβατικά οχήματα) .
    Ερώτημα που θέτω είναι :
    Τρέχω για την εργασία μου επτά ημέρες την εβδομάδα (μέρα και νύχτα λόγο φύσης της εργασίας μου) . Τα οχήματα μου διαθέτουν μπαταρία η οποία 'πέφτει" και θέλει φόρτιση . Βέβαια αυτό το έλυσα αγοράζοντας φορτιστή συντήρησης από κατάστημα με 19 ευρώ και όχι χρησιμοποιώντας λύση ΙΖΑ 4000 (!) . Το να τσουλάει το όχημα ( το κάθε ένα ) ώστε να μην κολλάνε τα φρένα , να μην τετραγωνοποιούνται τα ελαστικά , να δουλεύει το τιμόνι , οι τρόμπες νερού κ.λ.π ΠΩΣ το λύνω ; ΠΩΣ θα γνωρίζω μια μέρα πιο πριν πότε θα έχω ελεύθερο χρόνο για να τα κινήσω για να ειδοποιήσω την Λέσχη ώστε να είμαι "νόμιμος" ; Γιατί ποιό λόγο να ξέρει ο οποιοσδήποτε ή η Λέσχη που θα βρίσκομαι την επόμενη μέρα ; (Προσωπικά Δεδομένα δεν ισχύουν εδώ ;) Παράδειγμα: Αν ληστέψω το βενζινάδικο της γειτονιάς μου ΔΕΝ θα πουν το όνομα μου ούτε θα δείξουν τη μάπα μου τα ΜΜΕ λόγο "προστασίας προσωπικών δεδομένων". Συνεπώς το να κυκλοφορήσεις ένα ιστορικό όχημα είναι πολυυυυυύ μεγάλο ΕΓΚΛΗΜΑ . Ίσως θα έπρεπε να έχω σαν χόμπυ και λατρεία την υπεξέρεση δημόσιου χρήματος , π.χ από τα ασφαλιστικά ταμεία , τα εξοπλιστικά , τις μίζες (ΟΧΙ βέβαια των ιστορικών οχημάτων ) κ.ά ώστε να γίνω σαν και αυτούς που "νομοθετούν" .
    Τελειώνοντας για να νην σας κουράσω άλλο θα ευχηθώ να απαλλαγούμε από τη γκρίνια αφού αναγκαστικά και με προτεραιότητα θα πρέπει να απαλλαγούμε από τους ΜΗ έλληνες που έχουν καλοκαθήσει στα κεφάλια μας . Καλή Λευτεριά !
    Υ.Γ. Φυσικά τα πιο πάνω γράφονται με το θάρρος της γνώμης και θα υπογράφονταν με όνομα σε μια δημοκρατική χώρα. (απόδειξη πόσοι διαλέγουν να παρουσιάσουν την άποψη τους ανώνυμα βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα !)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. οριο ετησιων χλμ.απλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βάση πειραγμένου κοντέρ ; Πως το θέλεις ; ή υπεύθυνης δηλωσης του Ν105 (για παλιά μυαλά !)

      Διαγραφή
  8. Μονο συνεργειο η "αγωνες".. "Garage Queen" λοιπον το οχημα μας να το τρωει η ακινησια αντι να μπορουμε ενα κυριακατικο πρωινο να το οδηγησουμε σε μια ευλογη χιλιομετρικη αποσταση απο την εδρα μας.Thank you but no thank you.

    ΑπάντησηΔιαγραφή