Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2018

9o KΛΑΣΣΙΚΟ ΡΑΛΛΥ ΕΛΛΑΔΑΣ ΦΙΛΠΑ-ΣΙΣΑ, ΜΕ 80 ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ, ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΝΕΥ ΟΡΓΑΝΩΝ "ΕΠΙ ΛΟΓΩ ΤΙΜΗΣ". (ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΟΥ ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΤΗΝ ΑΦΕΤΗΡΙΑ, ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ!)



 Σε δύο περίπου εβδομάδες θα εκκινήσει το 9ο Ράλλυ Ελλάδας, μια συνδιοργάνωση της ΦΙΛΠΑ και του ΣΙΣΑ, που ήταν και η πρώτη συνεργασία μεταξύ Λεσχών (κάτι που δεν γενικεύθηκε τα επόμενα δύσκολα χρόνια πλην εξαιρέσεων, καθώς οι Λέσχες προτίμησαν να φτιάχνουν το δικό τους κοινό και να διοργανώνουν εκδηλώσεις "στα μέτρα του", με τελικό αποτέλεσμα  να δημιουργηθούν "παρέες" και να μειωθούν οι συμμετοχές όλων σχεδόν των εκδηλώσεων).
 Η ΦΙΛΠΑ και ο συμπλέων ΣΙΣΑ εξαιρούνται του κανόνα, η μεν ΦΙΛΠΑ λόγω μεγέθους, ο δε  ΣΙΣΑ επειδή πρωτοτύπησε και προηγήθηκε στην ανανέωση της κλασσικής Regularity, έχοντας και αρκετές έξυπνες ιδέες που δημιούργησαν φανατικούς φίλους (ορισμένοι εκ των οποίων, ας σημειωθεί, δεν συμμετέχουν σε καμία εκδήλωση άλλης Λέσχης).
 Η συνδιοργάνωση αυτή, αποτέλεσε και την πρώτη "υποχώρηση" και "παραχώρηση" της συντηρητικής ΦΙΛΠΑ που ως θεσμοφύλαξ των αυστηρών κανόνων FIVA που απαγόρευαν κάθε ηλεκτρονικό βοήθημα επί ποινή αποκλεισμού, έδινε ιδιαίτερη προσοχή στο ευ αγωνίζεσθαι (δηλαδή, στο "μη κλέπτειν"!). Το να ακολουθήσει έστω και για έναν αγώνα την απλή χρονομέτρηση του ΣΙΣΑ χωρίς τήρηση σταθερής μ.ω.τ. αλλά με μια απλή μέτρηση χρόνου, ήταν και μια "ανακούφιση" για την ΦΙΛΠΑ ως προς τους ελέγχους για τήρηση της "νομιμότητας", παρ' ότι πολλά μέλη της δικαίως παραπονέθηκαν και παρατήρησαν ότι ουσιαστικά επρόκειτο για ένα "Ράλλυ" δημοσίων δρόμων με ταχύτητες έως 50 χ.α.ω. και όχι για πραγματικό "αγώνα ακριβείας". Έτσι, υπήρξαν και διοργανώσεις του Κλασσικού Ράλλυ με μικτό σύστημα μέτρησης, για να μείνουν όλοι ικανοποιημένοι (δεν έμειναν), σήμερα όμως που όλα τα όργανα, συσκευές και τρόποι μέτρησης είναι πλέον ελεύθερα, νέο πεδίο αντιπαράθεσης και προβληματισμού δημιουργείται, με την θέσπιση της πιο "τουριστικής" και "χαλαρής" κατηγορίας "Μaster Τrophy", για συμμετοχές που χρησιμοποιούν μόνο το οδόμετρο του αυτοκινήτου τους "επί λόγω τιμής".
 Όπως κάθε Λέσχη φροντίζει να κρατά ικανοποιημένο "το κοινό της", έτσι και όλοι οι διοργανωτές θα έπρεπε να ενδιαφέρονται και για το ΜΕΓΑΛΟ και ΜΗ ειδικευμένο κοινό του Ιστορικού αυτοκινήτου, όπως και για τα ίδια τα συλλεκτικά (και προπολεμικά) αυτοκίνητα, τα οποία έχουν πλέον  σχεδόν εξαφανιστεί δίνοντας τη θέση τους σε απλούστερα, φτηνότερα, πιο σύγχρονα μικρομεσαία αυτοκίνητα, σαν πιο κατάλληλα για τις απαιτήσεις της νέας εποχής "ηλεκτρονικής regularity απόλυτης ακριβείας και υψηλού βαθμού δυσκολίας". Για να μην αναλύσουμε αυτό το θέμα εδώ, λέμε ότι η κατηγορία "Master Τrophy" με χαμηλότερες μ.ω.τ., λιγότερες Ειδικές δοκιμασίες και περισσότερο χρόνο στις ανασυγκροτήσεις για το απαραίτητο socializing (που είναι αναπόσπαστο τμήμα των εκδηλώσεων Ιστορικών ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΩΝ αυτοκινήτων και ουσιαστικός λόγος συμμετοχής για τους ιδιοκτήτες τους), ήταν ιδιαίτερα σωστή όσο και επιβεβλημένη κίνηση, και οι περίπου 80 συμμετοχές του Κλασσικού Ράλλυ για φέτος το αποδεικνύουν.
 Όλα καλά λοιπόν; Όλοι ικανοποιημένοι; Φυσικά όχι, πως θα ήταν άλλωστε δυνατόν αφού βρισκόμαστε στην Ελλάδα, την χώρα του μιμητισμού των ξένων, την χώρα της αμφισβήτησης, την χώρα της έλλειψης εμπιστοσύνης προς τον πλησίον αλλά και στην χώρα όπου "ο πλησίον" μπορεί να είναι και "πονηράκης", παρά την εξωτερική σοβαρή του εμφάνιση και συμπεριφορά; Βέβαια, και "οι ξένοι που τα κάνουν όλα καλύτερα και να τους αντιγράψουμε" (θα ήταν παράξενο φυσικά να μην τα έκαναν καλύτερα, αφού ΕΦΗΥΡΑΝ το αυτοκίνητο και προηγούνται ημών περί τον ένα αιώνα!), έχουν/είχαν παρόμοια προβλήματα "εμπιστοσύνης", και με την έλευση των smarthpones και tablets που μπορεί να χρησιμοποιηθούν σαν πολύτιμα βοηθήματα πλοήγησης αλλά και να μην ανιχνευθούν μια και ο σωματικός έλεγχος απαγορεύεται (αλλίμονο, πια!), έγινε αναγκαίο και αναπόφευκτο το να επιτραπούν τα πάντα, πρώτα απο την FIA και κατόπιν από την FIVA.
 Σε αυτό το σημείο μια απαραίτητη διευκρίνιση: Ο λόγος που επετράπησαν ΟΛΑ τα ηλεκτρονικά βοηθήματα στα Regularity Rallies τουλάχιστον της FIVA, ήταν η αδυναμία ελέγχου και όχι η εξέλιξη των χρόνων. Επίσης, υπήρχε ένα κοινό που συμμετείχε σε αγώνες regularity FIA με ελεύθερα όργανα (δεν ήταν βέβαια τόσο τελειοποιημένα όσο στην σημερινή τους μορφή) το οποίο ήταν αδύνατο να "επιστρέψει" στα κλασσικά timetables της FIVA.
 Αυτά πλέον ανήκουν στην Ιστορία. Το θέμα είναι πώς θα "προστατευθούν" οι συμμετέχοντες της Master Trophy του Κλασσικού Ράλλυ Ελλάδος και όλων των αγώνων που θα ακολουθήσουν, από την "κρυφή" ηλεκτρονική τεχνολογία και απο τους πονηρούς που ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΙΜΗ, οπότε ως ΑΤΙΜΟΙ δεν αντιμετωπίζουν και κανένα ηθικό πρόβλημα στο να μην κρατήσουν τον λόγο τους. Κι αν αποκαλυφθούν και "τους φτύσουν" άπαντες, θα έχουν να λένε ότι έτρεξαν σε ..."βρεγμένο αγώνα" (γι' αυτό και η ποινή θα έπρεπε να είναι ΕΤΗΣΙΟΣ αποκλεισμός και όχι απλώς ο μηδενισμός και η αποβολή τους απο την συγκεκριμένη εκδηλωση).
 Δεν είναι "τυχαία" αυτά που γράφουμε. Φίλος (σωστός και απόλυτα υπεράνω πάσης υποψίας), μας ενημέρωσε πρόσφατα για ένα ηλεκτρονικό ακουστικό -"ψείρα", το οποίο φορά ο οδηγός χωρίς να διακρίνεται, και παίρνει ηχητικές οδηγίες για τον ακριβή χρόνο κάλυψης της απόστασης. Είναι κάτι σαν τα χρονόμετρα- "ηλεκτρονικά οδόμετρα" τσέπης, που και αυτά δεν είναι σαφές αν επιτρέπονται ή όχι στην Master Trophy (δεν έχουν GPS ούτε συνδέονται με κοντέρ ή σένσορα). Σύμφωνα πάντως με τον κανονισμό, μόνο το οδόμετρο του αυτοκινήτου και ένα ή δύο χρονόμετρα θα επιτρέπονται (ούτε μηχανικά Halda ούτε Retrotrip ούτε τίποτα) και το πλήρωμα θα έχει υπογράψει δήλωση "επι λόγω τιμής" ότι δεν έχει τίποτα το "κρυφό" που απαγορεύεται, ούτε και smartphone ή tablet με σχετικό application. Καλά...

Αυτό το ηλεκτρονικό χρονόμετρο-"οδόμετρο", δίνει ηχητικό σήμα ανά 100 η 200 μέτρα ανάλογα με την τήρηση της ταχύτητας, γιατί "μετράει" το χρόνο που απαιτείται για να καλυφθούν 100 μέτρα σύμφωνα με την ταχύτητα (μ.ω.τ.) που του ορίζει ο χρήστης. Έχει προεπιλογή για μία αλλαγή μ.ω.τ., και είναι πολύ μικρό γιατί στην εποχή του απαγορευόταν η χρήση του στην Regularity, και οι '"gentlemen"  συμμετέχοντες το είχαν στην τσέπη για να εξαπατούν τους "συναδέλφους" τους! 



 Aν θεωρείτε ότι τα αποσιωπητικά στο "καλά..." υπονοούν κάτι, που ίσως είναι και προσβλητικό, σημαίνει ότι είτε είστε σχετικά νέοι στο άθλημα είτε ότι δεν είχατε ποτέ ασχοληθεί με εκδηλώσεις Regularity, πίσω, στη δεκαετία του 1990 αλλά ιδίως στις αρχές του 2000. Τότε λοιπόν, υπήρξαν κάποια ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΤΟΜΑ (προσέξτε, δεν αναφερόμαστε σε αγωνιστικές διακρίσεις αλλά στο κoινωνικό status και στη σοβαρή και αξιοπρεπή τους εικόνα, δεν "φωτογραφίζουμε" μετά απο 15 χρόνια), που ως εκ της οικονομικής τους κατάστασης και των διεθνών επαφών τους, ή λόγω επαγγελματικής εξειδίκευσης, μπόρεσαν πρώτοι να προμηθευθούν και να χρησιμoποιήσουν "απαγορευμένα" από τους κανονισμούς FIVA "πρωτόγονα" ηλεκτρονικά (φυσικά το έκαναν κρυφά, και τα αντάλλασσαν μεταξύ τους έχοντας δημιουργήσει το..."club των παρανόμων", κάτι που θα ήταν για γέλια αν αυτοί οι "αξιοπρεπείς τύποι" δεν εξαπατούσαν με τον χυδαιότερο τρόπο όλους τους υπολοίπους!). Το έχουμε δει να συμβαίνει λοιπόν, γι' αυτό και θεωρούμε ότι είναι δυνατόν να ξανασυμβεί. Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου.
 Αφήνοντας τους οργανωτές να ανησυχούν γι' αυτό από τον επόμενο αγώνα (στο Κλασσικό Ράλλυ Ελλάδος η χρονομέτρηση είναι με χρόνο και όχι με σταθερή μ.ω.τ.), ερχόμαστε στο βασικό πρόβλημα, που είναι η απόλυτη απαγόρευση κίνησης των αυτοκινήτων με Ιστορικές πινακίδες σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. του Οκτωβρίου 2017, η οποία είναι η ΜΟΝΗ που ισχύει αυτή τη στιγμή. Με διευκρινιστική εγκύκλιο της ΓΑΔΑ μάλιστα, ως γνωστόν "απαγορεύθηκε" το "Σ.Ε.Χ. 0", που υποτίθεται ότι αφορούσε το...σπίτι κάθε συμμετέχοντα ώστε να πάει στην εκκίνηση και να επιστρέψει από τον τερματισμό της εκδήλωσης χωρίς να παρανομεί (αυτό, δηλαδή η παρανομία σαν έννοια, είναι πιο ουσιαστικό πρόβλημα από το πρόστιμο των 1.500 Ευρώ). Τι θα γίνει λοιπόν αν δεν έχει εκδοθεί νέα Κ.Υ.Α. που -μεταξύ άλλων- θα επιτρέπει την κίνηση για εκδηλώσεις μέχρι τις αρχές Μαρτίου; Θα προσαρτήσει  η οργάνωση στην αρχή του Road book μια σελίδα με μερικές πρόσθετες "τουλίπες" από τη διεύθυνση του ΚΑΘΕ συμμετέχοντα μέχρι τον Ισθμό όπου και η εκκίνηση (αντιστοίχως άλλη μία σελίδα για την επιστροφή του από τον τερματισμό); Και θα στείλει για έγκριση στις Αρχές...80 διαφορετικές εκδοχές του ίδιου αγώνα;
 Η άλλη λύση είναι η παρανομία. Και μιλάμε για μια τουλάχιστον επίσκεψη στο service, και σίγουρα διαδρομές για καλιμπράρισμα κοντέρ (ιδίως για τους συμμετέχοντες της Μaster Trophy), όχι μόνο για την διαδρομή μέχρι την εκκίνηση του Ισθμού. Νόμιμη λύση; Μέχρι στιγμής, δεν γνωρίζουμε κάτι που να έχουν ανακοινώσει οι οργανώτριες Λέσχες. Θα "προλάβει" να εκδοθεί η νέα Κ.Υ.Α.; Πιθανώς οι οργανωτές να γνωρίζουν κάτι περισσότερο απο εμάς για το θέμα, και εν πάση περιπτώσει Μάρτιος έρχεται, είναι σίγουρο το ότι θα την δούμε "απο μέρα σε μέρα". Τώρα, το τι θα συμβεί και τι θα κάνουμε αν στις 2 Μαρτίου είμαστε ακόμα στην παρούσα κατάσταση, αυτό το γνωρίζει ο κάθε συμμετέχων, που θα πράξει κατά συνείδησιν. Το Auto Classic πάντως, που έχει δηλώσει συμμετοχή στον αγώνα (στην Master Trophy), αν διατηρηθεί η απαγόρευση δεν θα μπορέσει να συμμετάσχει για τεχνικούς λόγους (ακριβώς, έλλειψη service και αδυναμία καλιμπραρίσματος), αλλά και επειδή δεν είναι διατεθειμένο για παρατεταμένη "πολυήμερη" ΠΑΡΑΝΟΜΗ κυκλοφορία. (Α, ναι, και επί του τρέϊλερ είναι δύσκολο να ...καλιμπραριστεί το οδόμετρο της Ε 21!). Δ.Π.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου