Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου 2014

ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΑΓΩΝΩΝ 2015. ΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΜΕ ΚΥΒΙΣΜΟΥΣ (ΚΑΙ ΠΟΛΥΝΙΚΟΥΣ;). ΤΑ ΠΑΡΑΒΟΛΑ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ!

Με την λογική του "αφού τρέχεις, θα έχεις λεφτά", η ΟΜΑΕ ΑΥΞΗΣΕ τα παράβολα συμμετοχής για το 2015 για όλους τους κυβισμούς, εκτός των άνω των 2000 που παρέμειναν ως είχαν. Συγκεκριμένα, έως 1600 c.c. η συμμετοχή είναι 220 Ευρώ, και από 1601 και άνω πήγε στα 250 Ευρώ. (Ηταν 200 Ευρώ μέχρι τα 2000 και 250 για τα άνω των 2000 c.c.). Αρα, ακριβαίνει για όλους και ιδίως για τα μικρά κυβικά, όπου υπάρχει μια έκπτωση μόνο για την Ταχύτητα (η ίδια έκπτωση θα έπρεπε να δίνεται και για τα Ιστορικά που επίσης είναι ελάχιστα έως μηδενικά στην Ταχύτητα, ενώ η δυναμική τους είναι πολύ μεγαλύτερη. Ποιός να τα ενισχύσει όμως, τη στιγμή που η ΟΜΑΕ απο ιδρύσεώς της "αρνείται" να δημιουργήσει Επιτροπή Ιστορικών στην ΕΠΑ;).
Μετά την "φορομπηχτική" πολιτική που είναι εντελώς αρνητική και ακατανόητη στην παρούσα συγκυρία, να πούμε ότι η ΟΜΑΕ ανέβασε το νέο site της στο www.omae-epa.gr
, όπου υπάρχουν όλες οι Προκηρύξεις, οι Κανονισμοί, τα ημερολόγια κτλ. των Πρωταθλημάτων και αγώνων του 2015. Μπράβο, χρόνια είχε να γίνει αυτό, δηλαδή να είναι εγκαίρως ΟΛΑ έτοιμα και όχι τα μισά. Πέρυσι για παράδειγμα, αλλά και πρόπερσι, για να μιλησουμε μόνο για τα Ιστορικά, οι κανονισμοί τους εκδόθηκαν στις αρχές της αγωνιστικής χρονιάς! Οσο για τα Πρωταθλήματα, απο όσο καταλάβαμε θα υπάρχουν μόνο κατηγορίες Κυβισμών σε Ταχύτητα, Αναβάσεις και Ραλλύ ανεξάρτητα απο την χρονολογική περίοδο, και ο Πρωταθλητής θα είναι, μάλλον, όποιος συγκεντρώσει περισσότερους βαθμούς στην Γενική (;;;), ή στην Κατηγορία κυβισμού του (;;;), ή θα υπάρχουν τέσσερις Πρωταθλητές (;;;) έως 1300, έως 1600, έως 2000 και άνω των 2000 c.c. (;;;).  Αυτό θα διευκρινιστεί (ή θα το καταλάβουμε). Το σημαντικό είναι ότι για το 2015, ειδικά για τα Ιστορικά, πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 3 συμμετοχές για να μετρήσει μια κατηγορία, αντί των 5 που ισχύει στα "σύγχρονα". Σταματάει έτσι το "σκάνδαλο" της "ατομικής βαθμολόγησης άνευ δευτέρου", που είναι (ήταν)  κάτι ΑΝΤΙΑΘΛΗΤΙΚΟ, γιατί ο σκοπός (της προσέλκυσης συμμετοχών) ΔΕΝ πρέπει να αγιάζει τα μέσα. Δηλαδή, όταν τρέχεις με άλλους αλλά βαθμολογείσαι μόνος σου, τι ακριβώς "αθλητής" είσαι; Πάει λοιπόν αυτό, παρένθεση. Τα άλλα, για τους αγώνες, τις τοποθεσίες (πλην σιρκουί που δεν αναφέρονται πίστες, αλλά για τα Ιστορικά προκηρυχθηκε Πρωτάθλημα με ΤΡΕΙΣ μονούς αγώνες έναντι των τεσσάρων διπλών, ποιός έχει το πιο δυνατό να το γιορτάσει απο τώρα;), για όλα τα άλλα μπορείτε να διαβάσετε στο ανανεωμένο www.omae-epa.gr και να επανέλθετε/ουμε με παρατηρήσεις και σχόλια. Υποθέτω ότι αν κάπου υπάρξει μια αβλεψία, απροσεξία ή κάποιο ουσιαστικό "σφάλμα", η ΟΜΑΕ έχει την αντίληψη, την διάθεση αλλά και τον χρόνο να το διορθώσει. Δ.Π.

ΥΓ: Να μην το ξεχάσουμε: Κάποιο χέρι-κάποια χείλη μπήκαν και ψιθύρισαν ότι δεν πρέπει να συμμετάσχουν στην Κατηγορία 4 Ιστορικών (1982-1985) τα αγωνιστικά προδιαγραφών J έως το 1990, όπως επέτρεψε απο το 2015 σε Ραλλύ και Αναβάσεις η FIA. Υποθέτω ότι θα το αποφασίσουμε κι αυτό με το γνωστό Ελληνικό στυλ, όπου καθυστερούμε 5 με 10 χρόνια απο την Ευρώπη, σαν καθαρόαιμοι βαλκάνιοι βλάχοι (όχι με την έννοια των Βλάχων που έρχονται κατ' ευθείαν απο τις Ρωμαϊκές λεγεώνες).

7 σχόλια:

  1. Οντως απολυτα σωστο και θετικο να δημοσιευονται εγκαιρα οι οροι του παιχνιδιου. Αποδεικνυει διαθεση για "νοικοκυρεμα". Ενδιαφερον και συμφωνο με τις συνθηκες το συμμαζεμα των αγωνων και η αξιολογηση των σωματειων που πετυχαν η απετυχαν στις διοργανωσεις τους το 2015 που εκδηλωθηκε με αναθεσεις ή αποκλεισμο. Ομως , και ιδιαιτερα για τα ιστορικα μου μενει αλυτη μια απορια. Γιατι οχι πολυνικους με ενισχυση των μικρων σε κυβικα που αν στον αγωνα περνούν μεγαλυτερα αυτοκινητα, να τους κοβουν βαθμους? Γιατι δηλαδη να μετρουν οι κλασεις εως 1300, απο 1301εως 1600, απο 1601 εως 2000 καΙ απο 2001 και ανω με κατ ελαχιστο 3 συμμετοχες, κι οχι η διαμορφωση κλασεων 0 εως 1300, 0 εως 1600, 0 εως 2000 και 0 εως ανω των 2000 με κατ ελαχιστο 5 συμμετοχες? Με τον τροπο αυτο, σχεδον ολες θα συμπληρωνουν κι αν ενας γρηγορος μικρος πλασσαρεται αναμεσα σε μεγαλυτερα θα εχει τυχη στο πρωταθλημα. Δινω ενα παραδειγμα για να γινω κατανοητος. Αν ο Χ 1300σαρης ερχεται πρωτος μεχρι τα 1600, τοτε αυτος θα παιρνει τους βαθμους του πρωτου στην 0-1300, αλλα ο πρωτος στα 1600 αφου εχει χασει απο τον μικροτερο θα παιρνει τους βαθμους του δευτερου στην 0-1600. Και ουτω καθεξης.
    Αυτο ειναι ενα δικαιο πολυνικους που δεν επιδεχεται στησιματα και εικονικες εκκινησεις για την συμπληρωση κλασεων. Γιατι δεν εφαρμοζεται, ποιος το εμποδιζει, γιατι να μην δοκιμασουμε κατι καινουργιο, συγχρονο και δικαιο? Επειδη μηπως ειναι λιγο πιο συνθετη η διαδικασια των αποτελεσματων?
    Οσο για τα 1985-1990, αν δεν το θεσπισουμε θα εχει χαθει μια ευκαιρια πολλαπλασιασμου των συμμετοχων, γιατι σημερα, αυτοκινητα αυτης της περιοδου ειναι οτι πιο φτηνο υπαρχει στην αγορα.
    Χ. Πλατης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και όχι μόνο αυτό, αλλά πολλά απο αυτά τα αυτοκινητα "κανιβαλίζονται" χωρίς τύχη στην ΕΕ, μια και δεν μπορούν να συμμετάσχουν πουθενά αλλού. Δηλαδή, σε 4-5 χρόνια (που θα περάσουν σαν νερό-το είδαμε με το...μνημόνιο), δεν θα υπάρχουν πια αυθεντικά ιστορικά αυτής της περιόδου γιατί θα έχουν γίνει ντριφτάδικα, ή θα έχουν πάει απόσυρση, ή θα έχουν υποστεί τόσες μετατροπές που θα είναι αδύνατη η επαναφορά τους. Το γιατί η απόφαση της FIA για το 2015 δεν ακολουθείται στην Ελλάδα, μπορεί κατά την άποψή μου να οφείλεται σε τρείς λόγους: Είτε να μην το αντελήφθη κανείς, μια και δεν υπάρχει Επιτροπή Ιστορικών στην ΟΜΑΕ. Είτε να έχει υπάρξει σχετική αρνητική εισήγηση του Συνδέσμου Ιστορικών. Είτε να ετέθη ως πιθανότητα, και η ΟΜΑΕ-ΕΠΑ αποφάσισε να μην ακολουθήσει τον κανονισμό της FIA (που πάντως ισχύει για τους Ευρωπαϊκούς θεσμούς και δεν δεσμεύει τις Αρχές των Εθνικών Πρωταθλημάτων). Ομως: Ακριβώς επειδή οι συμμετοχές των Ιστορικών είναι λίγες και χρειάζονται ενίσχυση, θα μπορούσαν να δεχτούν τα 1985-1990 δοκιμαστικά για ένα έτος, ΕΑΝ υπήρχαν φυσικά τα μέσα για να παρακολουθούνται και να ελέγχονται οι προδιαγραφές τους βάσει J κτλ., κάτι που "πάσχει" γενικά στα Ιστορικά (Κ). Οσο για το Πολυνίκους, για το οποίο η πρόταση αυτή είναι πολύ ενδιαφέρουσα (ίσως όμως να μην "αρέσει" στην "άρχουσα τάξη" των δίλιτρων) ακόμα αναμένονται διευκρινίσεις, αλλά πιο πολύ χρειάζεται μια Επιτροπή Ιστορικών στην ΟΜΑΕ, ώστε να μην γίνονται τα πάντα πίσω απο κλειστές πόρτες και τελικά κανείς να μην μαθαίνει ποιοί προτείνουν, ποιοί απορρίπτουν και ποιοί αποφασίζουν! Για παράδειγμα, πληροφορήθηκα απο πηγή που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση, ότι προ καιρού ο Συνδεσμος Οδηγών Ιστορικών είχε υποβάλλει προτάσεις για το 2015 στην ΕΠΑ. Αυτές δεν ανακοινώθηκαν, οπότε οι "εκτός κυκλωμάτων" αλλά εντός ιστορικών αγώνων, δεν γνωρίζουν τίποτα. Ρώτησα για το περιεχόμενο και η απάντηση (για την οποία φυσικά δεν φέρω ευθύνη) ήταν ότι "σε κάποια σημεία ήταν φωτογραφικές". Κατόπιν μαθαίνω απο φίλο ότι έγινε συνάντηση όσων οδηγών συμμετείχαν σε ιστορικούς αγώνες το 2014, με θέμα το 2015. Και οι άλλοι; Οι "υπόλοιποι"; Οσοι δεν συμμετείχαν το 2014 αλλά το 2012 και 2013; Οσοι θέλουν να συμμετάσχουν το 2015; Γι΄αυτό και λέω ότι η ΟΜΑΕ επειγόντως πρέπει να δημιουργήσει Επιτροπή Ιστορικών. Φοβάμαι ότι ο λόγος που δεν το πράττει είναι ότι οι περισσότεροι της νέας διοίκησης είναι..."Ιστορικοί", δηλαδή αγωνίζονταν την εποχή που τα σημερινά ιστορικά ήταν σύγχρονα, οπότε πιστεύουν ότι "το έχουν". Υπάρχει όμως μια διαφορά. Οτι ο αγωνιζόμενος πάντα τρέχει ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ, δηλαδή στο ΤΩΡΑ και στο ΣΗΜΕΡΑ, ανεξάρτητα απο το μέσο και την Κατηγορία. Ας τονίσουμε όμως ξανά το θετικό της υπόθεσης, που όπως συμφωνήσαμε είναι η έγκαιρη πλήρης προκήρυξη, κάτι που είχαμε χρόνια να δούμε. Δ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θεωρω Δημητρη οτι αν οι ιστορικοι αγωνιζομενοι ειχαν ξοδεψει λιγο χρονο για να κατανοησουν το συστημα που προτεινω (βελτιωμενο πολυνικους το ονομαζω αυθαιρετα) θα το υιοθετουσαν και θα πιεζαν να εφαρμοστει. Δυστυχως εχουμε πεσει στην παγιδα της επιπολαιης αντιμετωπισης των προβληματων του σπορ και την ευκολια στην αρνηση καθε νεας προτασης που θελει εμβαθυνση και σκεψη.
    Χ. Πλατης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητοί Δημήτρη και Χρήστο,
    Κατ' αρχήν συμφωνώ με το "πνεύμα" που και οι δυό εκφράζετε στα γραφόμενα σας. Θεωρώ ότι είναι θεμελιώδες λάθος -και το έχω πεί και σε προσωπική συνομιλία με τους "αρμόδιους- η μή ύπαρξη Επιτροπής Ιστορικών. Πως είναι δυνατόν να εκπονούν κανονισμούς, διαδικασίες και προκυρήξεις άτομα πού απέχουν τελείως από τα δρώμενα και τις ιδιαιτερότητες του ιστορικού αυτοκινήτου αλλά και που δεν είναι ικανοί να το προασπίσουν απο τις ιδιοτελείς προτάσεις ωρισμένων.
    Δεν θέλω να μπώ σε λεπτομέρειες σχετικά με τον φετινό κανονισμό ,αλλά θεωρώ οτι σε γενικές γραμμές πρέπει να βασιζόμαστε στις "γραμμές" της FIA ,προσαρμοσμένες στην Ελληνική -τραγική-πραγματικότητα . Δηλαδη, δεν νοείται νάχουμε Β,C, D και J στην Ελλάδα των 10-15 συμμετοχών ,αντε 40 στο ΙΡΑ . Το λογικό είναι νάχουμε 2 κατηγορίες : εως 31/12/74 και από 1/1/75 με σύστημα πολυνίκους και επαθλα κλάσεων. Και να γίνεται αυτό πούχει να συμβεί σχεδόν 3 χρόνια : Tεχνικούς Ελέγχους μετα καθε αγώνα !! οχι μόνο σε νικητές αλλά και με κλήρωση . Δεν είναι μόνο οι υπερκυβισμοί το πρόβλημα αλλά και οι γνωστές "μαιμουδιές" ........φρένα, κιβώτια, αναρτήσεις κλπ
    Αναφορικά με το πρόγραμμα Ράλλυ των Ιστορικών που προχθές δημοσιοποιήθηκε ,παραθέτω μιά ανάρτηση μου χθές στο FB , που μέχρι στιγμής δεν έτυχε ούτε απάντησης ούτε καν σχολιασμού ...

    "Δεν μπορώ να καταλάβω με τι κριτήρια μπαίνει στο πρόγραμμα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων ένας αγώνας , 8 μέρες πριν τον Τεχνικό Ελεγχο του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις !! Αν πρέπει σώνει και καλά να υποστηριχθεί το Ράλλυ Αμαρύνθου , ας άλλαζε ημερομηνία .... Αν αυτό ήταν αδύνατο ,τοτε ας έμπαινε ως πρωταθληματικός αγώνας των Ιστορικών το Λαμίας ή το ΡΣ Χανίων (25-26 Απρίλη) ή έστω το ΡΣ Αιγίου στις 2-3 Μαιου. Ποιός λογικά σκεπτόμενος οδηγός θα ρισκάρει μιά ζημιά 8 μέρες πριν το ΙΡΑ, έχοντας μάλιστα πληρώσει την εκπτωτική συμμετοχή 20 μέρες νωρίτερα.
    Ειλικρινά με στεναχωρεί ιδιαίτερα η εμφανής έλλειψη στοιχειώδους σεβασμού προς μια κατηγορία αγωνιζομένων ,που την αγωνιστική χρονιά πού πέρασε συμμετείχαν σε ποσοστό περίπου 20% σε όλους τους αγώνες. Ειδικά δε ,όταν αυτό γίνεται από στελέχη απο τα οποία περιμέναμε- και περιμένουμε- ΠΟΛΛΑ !!"

    Φιλικά , Κάρολος Λάμπρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καρολε, και στο θεμα των 2 κατηγοριων υπαρχει λυση, την οποια μαλιστα εχω καταθεσει εγγραφως στον ΣΟΑΙΣΤΑ κι οπου αλλου επρεπε. Ειναι η θεσπιση μικρου συντελεστη παλαιοτητας ανα ετος ( οσο πιο παληο τοσο μεγαλυτερος) με το σκεπτικο οτι ενα αυτοκινητον του 74 πολυ λιγο διαφερει απο ενα του 75 και οτι οι 2 κατηγοριες σημερα ειναι πολυτελεια αναλογα με τις σημερινες συμμετοχες. Αν πραγματι ενδιαφερεται καποιος για λεπτομερειες σε βελτιωμενο πολυνιικους και την βαθμολογια με συντελεστη παλαιοτητας, ευχαριστως να τ αναπτυξω. Αλλιως να μην γραφω κατεβατα χωρις λογο...
    Χ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα Ιστορικά είναι μεγάλη δύναμη διεθνώς. Μην τα αγνοείτε στη χώρα μας αγαπητοί φίλοι και πρώην αγωνιζόμενοι, που σήμερα διοικείτε το Σπορ, δίνοντας του την ευκαιρία (σαν Ομοσπονδία) για μια νέα αρχή. Η κατηγορηματική άρνηση των (δύο μέχρι σήμερα) διοικήσεων της ΟΜΑΕ, προσωρινής όσο και εκλεγμένης, να θεσπίσουν Επιτροπή Ιστορικού αυτοκινήτου, είναι "ανεξήγητη". Μονο σε μια Επιτροπή Ιστορικού, οι προτάσεις, οι ιδέες και η εμπειρία άξιων ατόμων (σαν τους ως άνω σχολιαστές, και πολλούς άλλους που αυτή τη στιγμή απέχουν βλέποντας ότι δεν υπάρχουν συνομιλητές και ώτα ευήκοα) θα μπορέσουν να γίνουν πραγματικότητα, φιλτραρισμένες βέβαια μέσα απο τις αναγκαίες συνθήκες. Δ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο συντελεστής παλαιότητας δέν νομίζω να προσφέρει κάτι. Για παράδειγμα την τεχνολογία των Audi 80 οι περισσότεροι κατασκευαστές την παρουσίασαν μία 10ετία αργότερα.
    Κανονισμοί υπάρχουν, σχεδόν άψογοι από την FIA historic - αφού δέν έχουν ενοχλήσει τις ' δουλειές' του Bernie...- και κάθε προσπάθεια παράκαμψης τους φαινομενικά παραπέμπει σε ιδιοτέλεια και προσωπικά συμφέροντα. Αλλα πράγματα χρειάζονται.

    Αγγελος Ζήβας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή