Τετάρτη 13 Ιουλίου 2011

TO NEO Δ.Σ. ΤΗΣ Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ (ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ Auto CLASSIC)

Στις αρχαιρεσίες της 9ης Ιουλίου 2001, αναδείχθηκε νέο ΔΣ για την ΕΟ ΦΙΛΠΑ, αποτελούμενο από τους :

Πρόεδρο                        Δημήτρη Βερναρδάκη
Αντιπρόεδρο                  Παναγιώτη Μαριολόπουλο
Γεν. Γραμματέα              Πέτρο Ματσούκη
Αναπλ. Γεν. Γραμ.           Αντώνη Κόνσολα
Μέλος                              Μενέλαο Παντελεάκη
Μέλος                              Γιώργο Τσάλιο

Ακόμη εξελέχθησαν :

Για την Εξελεγκτική Επιτροπή οι κ. Στάθης Φίλης και Ηλίας Μανιάτης

Για την Πειθαρχική Επιτροπή οι κ. Λυμπέρης Παπάζογλου, Βύρων Ρηγινός και Πέτρος Ανδριανάκης

Για την Τεχνική Επιτροπή οι κ. Robert Smith, Παναγιώτης Μαριολόπουλος και Μιχάλης Μουζούκης.


ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ AUTO CLASSIC

  Ευχόμαστε στο νέο Δ.Σ. συγχαρητήρια για την εκλογή του. Από τη θέση μας ως «παρατηρητών» του συνόλου των δραστηριοτήτων της "κλασσικής σκηνής" στη χώρα μας, θα θέλαμε από την Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ να κινηθεί σε τρεις βασικούς άξονες, για να ενδυναμώσει τη θέση του Ιστορικού αυτοκινήτου σε μια αρνητική οικονομική συγκυρία, όπου οι «αντίκες» και οι «αγώνες» τους φαντάζουν σαν μιά περιττή πολυτέλεια για το μέρος εκείνο του Ελληνικού λαού που δοκιμάζεται σκληρά και υποφέρει, αντιμετωπίζοντας δυσκολίες ακόμα και στην εύρεση του καθημερινού οικογενειακού φαγητού. Φυσικά, από αυτό το σημείο μέχρι το «κυνήγι μαγισσών» (των αυτοκινήτων, των σκαφών αναψυχής, της ιδιοκτησίας, των επιτυχημένων επιχειρηματιών, των καλοπληρωμένων στελεχών και υπαλλήλων κτλ.), υπάρχει μιά μεγάλη απόσταση. Το κλασσικό αυτοκίνητο όμως δεν είναι κάτι που «κρύβεται» σε ιδιωτικές συλλογές και σε γκαράζ, μιά και εμείς αναφερόμαστε σ’ αυτά τα αυτοκίνητα που μπορούν οι πολλοί (και όχι απαραίτητα πλούσιοι) να αποκτήσουν, να αναπαλαιώσουν και να χρησιμοποιήσουν. Όσο όμορφο λοιπόν κι αν είναι αυτό το χόμπυ, σε μιά δύσκολη εποχή σαν την σημερινή όπου οι παρεξηγήσεις είναι εύκολες και ο λαϊκισμός περισσεύει, θα πρέπει να «προστατευθεί» , και αρμόδια προς τούτο είναι βεβαίως η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, η οποία θα πρέπει κατά κάποιο τρόπο «να ελέγξει» τις λέσχες που την αποτελούν, ώστε να μην «ξεφεύγουν» μέσα στην προσπάθειά τους για εντυπωσιακές εκδηλώσεις.

ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Αυτό είναι το μεγαλύτερο θέμα για την ύπαρξη κλασσικών αυτοκινήτων. Εάν δεν μπορούν να εκδοθούν πινακίδες κλασσικών οχημάτων (με τους όποιους περιορισμούς προβλέπει η όποια Υπουργική απόφαση), τότε πολύ απλά θα σταματήσουν να γίνονται εκδηλώσεις και τα αυτοκίνητα θα αχρηστευθούν, μιά και με τα σημερινά φορολογικά δεδομένα είναι αδύνατον για τους περισσότερους ιδιοκτήτες να διατηρήσουν τις πινακίδες Υπουργείου. Άρα, η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ με το νέο Δ.Σ. της, θα πρέπει να γίνει ΤΡΟΜΕΡΑ ΑΥΣΤΗΡΗ στο θέμα της ανεξέλεγκτης κυκλοφορίας αυτοκινήτων με πινακίδες ΦΙΛΠΑ. Μπορεί η Υπουργική απόφαση που ισχύει σήμερα να επιτρέπει (με μεγάλη δόση ασάφειας) «χιλιόμετρα συντήρησης», αλλά όλοι γνωρίζουν ότι αυτό ΔΕΝ σημαίνει συχνή χρήση για δουλειές ή ευχαρίστηση, αλλά πήγαινε-έλα στο συνεργείο, άντε και δυο-τρεις βόλτες γύρω από το γκαράζ ή το σπίτι μία ή δύο φορές το μήνα. Εννοείται ότι η συμμετοχή σε επίσημες εκδηλώσεις λεσχών είναι  και ο ουσιαστικός σκοπός της ύπαρξης πινακίδων ΦΙΛΠΑ. Δεν μπορούμε να προτείνουμε, ακριβώς λόγω της σημερινής οικονομικής κατάστασης, ότι θα πρέπει να τεθεί ως όρος και υποχρέωση για κάθε αυτοκίνητο με πινακίδες ΦΙΛΠΑ η συμμετοχή κατ’ ελάχιστον σε δύο ή τρεις εκδηλώσεις τον χρόνο, αλλά σίγουρα στο μέλλον αυτό πρέπει να γίνει, για να αποτρέψει τους χιλιάδες «έξυπνους» που θεωρούν ότι μπορούν να κυκλοφορούν τα παλιά τους αυτοκίνητα φτηνά, χωρίς τεκμήρια και τέλη κυκλοφορίας. Αυτό που κατά την άποψή μας μπορεί και πρέπει να κάνει η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, είναι να αφαιρέσει τις πινακίδες, για κάποια χρονική περίοδο, από όσες καραμπινάτες περιπτώσεις κακής χρήσης της γίνουν γνωστές, με αποδείξεις πέραν πάσης αμφιβολίας.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΛΕΣΧΩΝ
Επειδή η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ αδειοδοτεί τις εκδηλώσεις των λεσχών που την αποτελούν, θα έπρεπε να θέσει κάποια στάνταρντς όσον αφορά το πρόγραμμα, το είδος και τον αριθμό των εκδηλώσεων αυτών. Θα μπορούσε να επιβάλλει για μιά διετία ένα μέγιστο αριθμό εκδηλώσεων ανά λέσχη, ενθαρρύνοντας έτσι τις συνδιοργανώσεις και δημιουργώντας αγώνες υγιείς από συμμετοχές, μειώνοντας και τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ λεσχών, που σε μερικές περιπτώσεις ξεπερνά την "ευγενή άμιλλα". Θα πρέπει επίσης να ξεκαθαρίσει τις κατηγορίες των διοργανώσεων και να διασφαλίσει την ισονομία και την ίση μεταχείριση για τις λέσχες-μέλη της. Δηλαδή, δεν μπορεί η μία λέσχη να κάνει regularity FIVA,  η άλλη λέσχη ελεύθερο rally χωρίς έλεγχο των ταχυτήτων (δεν αρκεί το «έως 50 χ.α.ω.» που αναφέρεται στον κανονισμό), η τρίτη και η τέταρτη σιρκουΐ χωρίς αυστηρό έλεγχο των αυτοκινήτων και των μέσων ασφαλείας των οδηγών (το ότι υπάρχει ασθενοφόρο δεν αναιρεί την ανάγκη πλήρους προστασίας του οδηγού εντός του οχήματός του, με εγκεκριμένα ρούχα, κράνη, ζώνες, καθίσματα, roll cage κτλ.). Ακόμα, υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι διεξαγωγής αγώνων, μιά και η κάθε λέσχη χρησιμοποιεί την δική της μέθοδο μέτρησης και ποινών στις απλές και ειδικές διαδρομές. Βεβαίως καλή είναι η ποικιλία, η φαντασία και οι έξυπνες διοργανώσεις, αρκεί να γίνονται μέσα σε κάποιο γενικό πλαίσιο της Αρχής του Σπορ. Η πλήρης «διοργανωτική αναρχία» που επικρατεί αυτή τη στιγμή, δεν μπορεί να ελεγχθεί από την Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, ενώ δεν υπάρχουν πολλοί σωστά εκπαιδευμένοι κριτές (τα μέλη της μιάς λέσχης βοηθούν τις οργανώσεις της άλλης κ.ο.κ.), ούτε γνωρίζει κανείς πόσο αντικειμενικές και αυστηρές είναι οι εκθέσεις των παρατηρητών της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ (και τι αποτέλεσμα έχουν). Να μην μιλήσουμε δε για τους τεχνικούς ελέγχους όσον αφορά την ασφαλή κατάσταση και –ιδίως- την αυθεντικότητα των οχημάτων: Μπορεί π.χ. ένα αυτοκίνητο να έχει κάρτα FIVA –όποιας κατηγορίας- αλλά ΜΕΤΑ την έκδοσή της να έχει υποστεί πολλές μετατροπές σε κινητήρα, αναρτήσεις, κυβισμό κτλ., και ως εκ τούτου να είναι εντελώς διαφορετικό από το όχημα που εμφανίζεται στην ταυτότητα FIVA. Επί του ιδίου θέματος, δηλαδή των ελέγχων, θα πρέπει να γίνουν πιό αυστηρές οι ποινές στα ραλλύ regularity, γιατί τώρα γίνονται ένα σωρό «παραβάσεις» που κανείς δεν λαμβάνει υπ’ όψιν, ή «χαρίζονται» και μένουν μόνο τα αποτελέσματα των Ε.Δ. (Στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, η ΦΙΛΠΑ διενεργούσε ελέγχους στα park ferme ακόμα και για  ύπαρξη τριγώνου και φαρμακείου σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ., κι όποιος δεν είχε έπαιρνε βαθμούς ποινής και έτρεχε στο βενζινάδικο να αγοράσει για να συνεχίσει τον αγώνα. Αυτό δεν θα έπρεπε να γίνεται συνεχώς και από όλες τις λέσχες;).

ΟΡΓΑΝΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ
Όπως είναι γνωστό, η μπάλα έχει χαθεί σε σχέση με τα όργανα μέτρησης απόστασης και χρόνου που χρησιμοποιούνται στην regularity, και φτάσαμε να βλέπουμε ακόμα και το αδιανόητο: Κάποιες λέσχες, παρ’ ότι υποτίθεται ότι ανήκουν σε Ομοσπονδίες της FIVA, άρα υποχρεούνται να ακολουθούν τους κανονισμούς της εφ’ όσον παίρνουν άδεια απ’ αυτήν, δηλώνουν απερίφραστα στον κανονισμό των αγώνων τους ότι επιτρέπουν τα πάντα, ακόμα και τα GPS! Είναι σαφής σ’ αυτό το σημείο η αδυναμία ελέγχου της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, αλλά και η απροθυμία της «να χαλάσει την καρδιά» των όποιων και όσων λεσχών-μελών της. Θα έπρεπε λοιπόν, εφ’ όσον η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ με το νέο Δ.Σ. της συσκεφθεί και αποφασίσει ότι οι σύγχρονοι –όσο και πονηροί- καιροί μας, επιβάλλουν και εκσυγχρονισμό των κανονισμών όσον αφορά τον επιτρεπόμενο εξοπλισμό, να συντάξουν ένα νέο κατάλογο οργάνων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, τουλάχιστον για τους εσωτερικούς μας αγώνες-παιδειές, έτσι ώστε όσα ήδη "μισοχρησιμοποιούνται" και "μισοεπιτρέπονται", να επιτρέπονται και επισήμως. Διαφορετικά θα συνεχιστεί η πολύ άσχημη σημερινή εικόνα, όπου οι μισοί πηγαίνουν με τα πινακάκια και οι άλλοι μισοί με τα φανερά ή κρυφά ηλεκτρονικά. (Σπεύδουμε να σημειώσουμε ότι αυτά δεν αφορούν τη ΦΙΛΠΑ ως λέσχη, αλλά την Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ ως Αρχή. Κατ’ επέκτασιν, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στη χώρα μας σημαντικός αριθμός λεσχών κλασσικού αυτοκινήτου δραστηριοποιείται κάτω από την σημαία της Ε.Ο.Ο.Ε., η οποία φαίνεται να έχει πιό αποκρυσταλλωμένες απόψεις σ’ αυτά τα θέματα, τις οποίες, επίσης φαίνεται, ακολουθούν και οι λέσχες-μέλη της).
  Αυτά σαν φιλικές παρατηρήσεις, έχοντας πάντα υπ’ όψιν μας τις δύσκολες ισορροπίες που πρέπει να τηρηθούν στο νέο Δ.Σ. ανάμεσα σε άτομα γνωστά μεταξύ τους, που μάλιστα διατηρούν διπλές και τριπλές θέσεις στον «Ιστορικό χώρο» (άρα μπορεί πανεύκολα να παρεξηγηθούν, ακόμα και αν οι απόψεις τους είναι σωστές και οι προθέσεις τους αγαθές). Κλείνοντας πάντως, επανερχόμεθα στο μεγαλύτερο και βασικότερο ζήτημα όλων: Την τεράστια προσοχή που πρέπει να δοθεί στο θέμα των πινακίδων κυκλοφορίας Ιστορικών αυτοκινήτων, γιατί αν αυτό το προνόμιο χαθεί, τότε οι δραστηριότητές μας θα περιοριστούν στις επισκέψεις των μουσείων αυτοκινήτου.   Δημ. Παπ.


2 σχόλια:

  1. Ο ΚΟς Παπαζογλου ειναι προεδρος ΣΟΑΙΣΤΑ ΣΙΣΑ και τωρα στην πειθαρχικη επιτροπη της ΦΙΛΠΑ.
    Μηπως πρεπει να κανει τις επιλογες του διοτι στα δυσκολα θα πρεπει να παρει θεση και τοτε......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το σχόλιο του κ. Δημ. Παπανδρέου θίγει πολλά και σημαντικά θέματα του κλάδου των "Παλαιών Αυτοκινήτων & Μοτοσυκλετών" στην Ελλάδα.

    Ήδη ενημέρωσα τα μέλη του Δ.Σ. της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ & ΦΙΛΠΑ για να το διαβάσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή