ΕΞΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΣΩΖΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΑ (ΑΛΛΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ). ΘΑΥΜΑΣΙΟΣ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΤΟΥ Γ. ΚΑΤΣΑΡΟΥ, ΠΟΥ ΘΑ ΕΦΕΡΝΕ ΤΟ ESCORT RS 1600 ΕΚΤΟ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Ε!
Στις 15 και 16 Ιουνίου, ενώ 159 Ιστορικά αυτοκίνητα έκαναν στο Τατόϊ "επιδείξεις" και "αγώνες ακριβείας" (μερικοί των οποίων έμοιαζαν –και ήταν, πλην χαμηλής μ.ω.τ.– πραγματικοί αγώνες, στην Ριτσώνα που βρίσκεται σε απόσταση 64 χιλιομέτρων από το στρατιωτικό αεροδρόμιο Αθηνών, γινόταν Πρωταθληματική Ανάβαση, με την κατηγορία Ιστορικών να απαριθμεί έξη (αριθμός 6) συμμετοχές. Δεν θα ξαναπιάσουμε την συζήτηση της ταύτισης των ημερομηνιών, γιατί ελπίζουμε το πάθημα (της μη έγκαιρης συνεννόησης), να γίνει μάθημα σε όλους. Η ΑΛΗΘΕΙΑ όμως είναι, ότι ήταν αδύνατον να αλλάξει η ημερομηνία του Τατοΐου από το Γ.Ε.Α. Ή θα γινόταν στις 14-15-16/6, ή θα ματαιωνόταν και θα πήγαινε για το 2014.
Όταν η ΟΜΑΕ όρισε (και "δώρισε") τη Ριτσώνα στην Α.Λ.Α. και στην Αγωνιστική Λέσχη ΕΛΠΑ, δεν είχε ασχοληθεί καν να μάθει αν γίνονταν άλλες εκδηλώσεις την ίδια μέρα. Η 16η Ιουνίου ήταν οριακή έτσι κι αλλοιώς, γιατί το επόμενο Σαββατοκύριακο ήταν το "άτυπο τριήμερο" του Αγίου Πνεύματος και στη συνέχεια είχε τοποθετήσει τον (εξ' αναβολής) Αχλαδόκαμπο στις 7 Ιουλίου , άρα η Ριτσώνα θα πήγαινε για φθινόπωρο. Έτσι, μοιραία, τα –πολλά– αγωνιστικά Ιστορικά Sporting που επιλέγουν κάθε χρόνο την Ανάβαση Ριτσώνας σαν τον ένα από τους λίγους αγώνες που θα κάνουν, είχαν να επιλέξουν μεταξύ οικονομικού σιρκούϊ Τατοΐου και ακριβής ανάβασης. Η οικονομική κατάσταση ήταν αυτή που οδήγησε τις επιλογές των πολλών προς το Τατόϊ, γι' αυτό και αξίζουν συγχαρητήρια στις 6 συμμετοχές Ιστορικών της Ριτσώνας, που μπορεί να μην συμπλήρωσαν τις κατηγορίες τους, έδωσαν όμως μιά διαφορετική νότα "σπάζοντας" την μονοτονία των Saxo και 106 που αποτελούσαν τον κύριο κορμό των συμμετοχών (αποδεικνύοντας ότι το Σπορ στη χώρα μας κινείται σε ρυθμούς 1995). Οι 6 Ιστορικές συμμετοχές μοιράστηκαν από τρεις στις κατηγορίες 2 και 3 είχαν όμως μεγάλες διαφορές απόδοσης, κι έτσι στις δοκιμές και στον αγώνα, ο Γ. Κατσαρός με το Ford Escort RS 1600 ουσιαστικά συναγωνιζόταν τους χρόνους της κατηγορίας Ε (!), ενώ οι Ι. Τσαλαματάς και Β. Γεωργούλας με τα Escort MK 2 RS 2000 είχαν τη δική τους μονομαχία που έληξε υπέρ του πρώτου, με διαφορά 19 δεκάτων! Τέλος, οι Γ. Ζουρμπούλης (Mini Cooper), Γ. Καρράς (BMW 2002) και Δ. Οικονόμου (VW Golf GTi) είχαν άτυπο συναγωνισμό χρόνων, με την σειρά που αναφέρθηκαν.
Οι χρόνοι τώρα: Ο Γ. Κατσαρός με το Ιστορικό RS 1600, με το 4'.38''.24 που πέτυχε, θα ήταν 6ος Γενικής κατηγορίας Ε και 4ος Ομάδας Ε έως 2 λίτρα. Και αυτές οι επιδόσεις δείχνουν δύο πράγματα: 1ον: Το πόσο γρήγορο μπορεί να είναι ένα καλοφτιαγμένο όσο και πολύ ακριβό Ιστορικό αυτοκίνητο σε επίπεδο Γενικής, και 2) Το πόσο δύσκολο είναι να διακριθεί κανείς στην κατηγορία Ιστορικών χωρίς ένα καλοφτιαγμένο και πολύ ακριβό αυτοκίνητο! Αυτό, σε συνδυασμό με την ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, είναι ο ΒΑΣΙΚΟΣ λόγος που οι "Ιστορικές" συμμετοχές Ταχύτητας και Αναβάσεων μειώθηκαν τόσο το 2012 και φέτος. Έτσι, προς το παρόν κρατάμε τις ελπίδες μας για το 2014!
Αποτελέσματα στο www.ethea-live.gr.
Το Escort MK 1 RS 1600 του Γ. Κατσαρού σε πρόσφατη φωτ. αρχείου (όχι από τη Ριτσώνα) |
Όταν η ΟΜΑΕ όρισε (και "δώρισε") τη Ριτσώνα στην Α.Λ.Α. και στην Αγωνιστική Λέσχη ΕΛΠΑ, δεν είχε ασχοληθεί καν να μάθει αν γίνονταν άλλες εκδηλώσεις την ίδια μέρα. Η 16η Ιουνίου ήταν οριακή έτσι κι αλλοιώς, γιατί το επόμενο Σαββατοκύριακο ήταν το "άτυπο τριήμερο" του Αγίου Πνεύματος και στη συνέχεια είχε τοποθετήσει τον (εξ' αναβολής) Αχλαδόκαμπο στις 7 Ιουλίου , άρα η Ριτσώνα θα πήγαινε για φθινόπωρο. Έτσι, μοιραία, τα –πολλά– αγωνιστικά Ιστορικά Sporting που επιλέγουν κάθε χρόνο την Ανάβαση Ριτσώνας σαν τον ένα από τους λίγους αγώνες που θα κάνουν, είχαν να επιλέξουν μεταξύ οικονομικού σιρκούϊ Τατοΐου και ακριβής ανάβασης. Η οικονομική κατάσταση ήταν αυτή που οδήγησε τις επιλογές των πολλών προς το Τατόϊ, γι' αυτό και αξίζουν συγχαρητήρια στις 6 συμμετοχές Ιστορικών της Ριτσώνας, που μπορεί να μην συμπλήρωσαν τις κατηγορίες τους, έδωσαν όμως μιά διαφορετική νότα "σπάζοντας" την μονοτονία των Saxo και 106 που αποτελούσαν τον κύριο κορμό των συμμετοχών (αποδεικνύοντας ότι το Σπορ στη χώρα μας κινείται σε ρυθμούς 1995). Οι 6 Ιστορικές συμμετοχές μοιράστηκαν από τρεις στις κατηγορίες 2 και 3 είχαν όμως μεγάλες διαφορές απόδοσης, κι έτσι στις δοκιμές και στον αγώνα, ο Γ. Κατσαρός με το Ford Escort RS 1600 ουσιαστικά συναγωνιζόταν τους χρόνους της κατηγορίας Ε (!), ενώ οι Ι. Τσαλαματάς και Β. Γεωργούλας με τα Escort MK 2 RS 2000 είχαν τη δική τους μονομαχία που έληξε υπέρ του πρώτου, με διαφορά 19 δεκάτων! Τέλος, οι Γ. Ζουρμπούλης (Mini Cooper), Γ. Καρράς (BMW 2002) και Δ. Οικονόμου (VW Golf GTi) είχαν άτυπο συναγωνισμό χρόνων, με την σειρά που αναφέρθηκαν.
Οι χρόνοι τώρα: Ο Γ. Κατσαρός με το Ιστορικό RS 1600, με το 4'.38''.24 που πέτυχε, θα ήταν 6ος Γενικής κατηγορίας Ε και 4ος Ομάδας Ε έως 2 λίτρα. Και αυτές οι επιδόσεις δείχνουν δύο πράγματα: 1ον: Το πόσο γρήγορο μπορεί να είναι ένα καλοφτιαγμένο όσο και πολύ ακριβό Ιστορικό αυτοκίνητο σε επίπεδο Γενικής, και 2) Το πόσο δύσκολο είναι να διακριθεί κανείς στην κατηγορία Ιστορικών χωρίς ένα καλοφτιαγμένο και πολύ ακριβό αυτοκίνητο! Αυτό, σε συνδυασμό με την ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, είναι ο ΒΑΣΙΚΟΣ λόγος που οι "Ιστορικές" συμμετοχές Ταχύτητας και Αναβάσεων μειώθηκαν τόσο το 2012 και φέτος. Έτσι, προς το παρόν κρατάμε τις ελπίδες μας για το 2014!
Αποτελέσματα στο www.ethea-live.gr.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου