Κυριακή 16 Ιουνίου 2013

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΤΑ ΩΡΑΡΙΑ, ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟ 2ο ΤΑΤΟΪ ΣΙΡΚΟΥΪ ΦΙΛΠΑ.

 ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΠΟΛΛΕΣ ΝΕΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥ ΝΙΚ. ΠΑΠ., ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΤΕ  ΤΟ "ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΛΕΖΑΝΤΕΣ" ΤΟΥ ΔΗΜ. Π.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΔΩ: www.philpa.gr






  Το ρολόϊ έδειχνε περίπου 13:25 της Κυριακής 16 Ιουνίου 2013, όταν έπεφτε η σημαία τερματισμού στην τελευταία κατηγορία "Super Classic", και μαζί η αυλαία μιάς εξόχως επιτυχημένης διοργάνωσης της ΦΙΛΠΑ, που ήδη έγινε θεσμός στον χώρο του κλασσικού αυτοκινήτου.
  Αν κάποιος είχε δεί στην αρχή της μέρας το πρόγραμμα που περιελάμβανε... επτά (7) αγώνες με διάφορες εκδηλώσεις ανάμεσά τους, καθώς και τα ωράρια που προέβλεπαν απονομές λίγο μετά τις 13:30, θα χαμογελούσε συγκαταβατικά, σκεπτόμενος ότι οι προθέσεις μπορεί να είναι αγαθές, αλλά αν τέλειωνε η εκδήλωση κατά τις 5 το απόγευμα και πάλι καλά θα ήταν! Κι όμως...Τα ωράρια τηρήθηκαν κατά γράμμα, και παρά τις (μικρές) καθυστερήσεις, η σοφή απόφαση των οργανωτών να μειώσουν τη διάρκεια των δύο κατηγοριών classic regularity σε 4 γύρους και την super regularity  σε 5 μόλις γύρους, συμπτύσσοντας και τις κατηγορίες σε τρείς (με χωριστή κατάταξη ανα κυβισμό), βοήθησε στην ομαλή και έγκαιρη  ολοκλήρωση αυτής της μεγάλης γιορτής του κλασσικού αυτοκινήτου. Συγχαρητήρια σε όλα τα μέλη και τους εθελοντές της ΦΙΛΠΑ, και η ευχή "και του χρόνου" είναι πραγματική όσο και ουσιαστική: Όπως φέτος η διοργάνωση ήταν πιο "οργανωμένη" απο το 2012 (φυσικά  και λόγω του διημέρου, αντί του περυσινού μονοήμερου που έπρεπε να χωρέσει δοκιμές και αγώνες), έτσι και οι φετεινές εμπειρίες θα βοηθήσουν το 2014 το 3ο Τατόϊ Σιρκουί ΦΙΛΠΑ να βρεί την ταυτότητά του και την σωστή συνταγή για να αυξήσει το ενδιαφέρον του μεγάλου κοινού για τα κλασσικά αυτοκίνητα και τις εκδηλώσεις τους ( regularity). Ας μην ξεχνάμε πως ό,τι κερδίζει σε οργάνωση, χάνει σε αυθορμητισμό. Η ιδέα και η κινητήριος δυναμη πίσω απο το Τατόϊ της ΦΙΛΠΑ, ξέρουμε πολύ καλά ότι είναι η αγάπη για τα κλασσικά αυτοκίνητα και η προσπάθεια "εορταστικής προβολής τους". Το επόμενο απαραίτητο συστατικό είναι το σωστά και σφαιρικά ενημερωμένο κοινό, που προς το παρόν το μόνο που θέλει είναι "να δει αγώνες". 'Ομως το κλασσικό αυτοκίνητο αποτελεί οντότητα απο μόνο του και οι "αγώνες" το συμπληρώνουν και το πλαισιώνουν, δεν το προσδιορίζουν. Ως εκ τούτου θεωρούνται άστοχες οι επαναλαμβανόμενες "απολογητικές" ατάκες του εκφωνητή προς τους θεατές, τύπου "σε λίγο θα αποζημιωθούμε για την υπομονή μας και θα δούμε πραγματικούς αγώνες"(!).
 Οι "πραγματικοί αγώνες" Ιστορικών αυτοκινήτων, προφανώς δεν γίνονται απο την ΦΙΛΠΑ αλλά απο την Αρχή του Σπορ των sporting κατηγοριών  όλων των χρονολογιών και τύπων, σύμφωνα με κανονισμούς FIA (τεχνικούς και ασφαλείας). Η ΦΙΛΠΑ διοργανώνει εκδηλώσεις με πραγματικά αγωνιστικά Ιστορικά αυτοκίνητα, όπου το ζητούμενο δεν είναι η απόλυτη επίδοση αλλά η τήρηση συγκεκριμένου χρόνου, ΕΩΣ το όριο που ορίζουν οι κανονισμοί FIVA (η Διεθνής Ομοσπονδία για τις εκδηλώσεις Ιστορικών αυτοκινήτων ΠΛΗΝ sporting, την ευθύνη των οποίων έχει η FIA). Στη χώρα μας οι εκπρόσωποι FIA και  FIVA  είναι αντίστοιχα η ΕΛΠΑ (και για τους αγώνες εντός της επικράτειας η  προσφάτως αναγνωρισμένη απο την Γ.Γ.Α. ΟΜΑΕ) και η Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ, που έχουν συμφωνήσει να συνεργάζονται σε όλα τα επίπεδα κοινού ενδιαφέροντος, προφανώς σεβόμενες  η μία τις αρμοδιότητες της άλλης.
  Αυτά όλα έχουν απόλυτη σχέση με τους αγώνες που έγιναν σήμερα Κυριακή 16/6 στο Τατόϊ απο την ΦΙΛΠΑ. Γιατί όποιος ήταν εκεί και παρακολούθησε τις εξελίξεις κάθε σειράς-σπριντ των 5 γύρων και κατόπιν έβλεπε τα αποτελέσματα, θα αντιλαμβανόταν ότι η κατάταξη δεν έγινε βασει σειράς τερματισμού, αλλά βάσει ΑΤΟΜΙΚΟΥ χρόνου, ο οποίος φυσικά ήταν (σαν μ.ω.τ.) απόλυτα εντός των επιτρεπόμενων ορίων της FIVA. Αυτοί που ίσως (ή μάλλον σίγουρα) θα πρέπει να  κατανοήσουν καλύτερα την διαφορά των "εκδηλώσεων πίστας" της Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ απο αυτές των αγώνων Ταχύτητος, είναι ορισμένοι ιδιοκτήτες παλαιών
αγωνιστικών αυτοκινήτων με μετατροπές εκτός εποχής και εκτός ομολογκασιόν, οι οποίοι έτρεχαν (ή ακόμα τρέχουν) στους Ελληνικούς αγώνες κατηγορίας Ε και ΕΕ. Αυτά τα οχήματα, αν μείνουν ως έχουν, θα πρέπει να εξαιρούνται απο τις εκδηλώσεις Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ. Επίσης, τα αυτoκίνητα με συμπληρωμένη εικοσαετία της νέας κατηγορίας  "young timers" ή "potentially historic" (έως 1993) που μπορούν μεν να εκδώσουν κάρτα γνησιότητας αλλά πρέπει να περιμένουν να "τριανταρίσουν" μέχρι να θεωρηθούν και επισήμως "κλασσικά" και να αποκτήσουν το δικαίωμα έκδοσης Ιστορικών πινακίδων, θα πρέπει να είναι όντως "γνήσια" και να μην εκδίδεται κάρτα FIVA εάν έχουν εκτεταμένες μετατροπές. Και εννoούμε μετατροπές και βελτιώσεις όχι απλώς "εκτός εποχής", αλλά με σκοπό τη δημιουργία αυτοκινήτων κατηγορίας ΕΕ,  Ντριφτ ή και Formula Saloon (μια κατηγορία της ΕΠΑ-ΟΜΑΕ όπου επιτρέπεται ακόμα και τοποθέτηση κινητήρα άλλου κατασκευαστή! Πόσο "γνήσιο" μπορεί να είναι κάτι τέτοιο, και τι θέση έχει σε εκδηλώσεις Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ, ασχέτως κατηγορίας?).
  Παρά τις επιτυχημένες προσπάθειες της ΦΙΛΠΑ για συμφωνία με πολλούς και εκλεκτούς χορηγούς επικοινωνίας (π.χ. MEGA), τα όσα γράφουμε εδώ δεν έχουν ακουστεί μέχρι σήμερα, και λόγω του ενδιαφέροντος του κοινού για "το Τατόϊ που έγινε και κρίμα που δεν το μάθαμε νωρίτερα για να πάμε", αρκετοί επισκέπτες θα τιμήσουν αυτή τη σελίδα. Πρέπει λοιπόν αφ' ενός να ενημερωθούν όλοι σωστά, και αφ' ετέρου να γίνει γνωστό προς πάσα κατεύθυνση ότι στο Τατόϊ έγιναν απο την ΦΙΛΠΑ εκδηλώσεις ακριβείας και όχι "αγώνες ταχύτητας", όσο κι αν είχαν κοινά χαρακτηριστικά (βασικά την ομαδική εκκίνηση, πάντα όμως με ατομικό, και όχι "απόλυτο", χρόνο).
 Κλείνουμε την πρώτη αυτή σύντομη αναφορά, με μία επανάληψη  των συγχαρητηρίων προς τα μέλη της ΦΙΛΠΑ που δούλεψαν για πολλές εβδομάδες για να φτάσουν σ' αυτό το "καλοκουρδισμένο" αποτέλεσμα, αποδεικνύοντας ότι αν το παλέψει κανείς, όλα γίνονται: Και το Τατόϊ μπορεί να εξασφαλίσει (απαραίτητες εδώ οι ευχαριστίες προς την Διοίκηση), και χορηγούς να βρεί, και χαμηλό παράβολο να ορίσει (50 Ευρώ για τις μοτοσυκλέττες και 100 Ευρώ για τα αυτοκίνητα) και δωρεάν είσοδο για τους θεατές να έχει, και 200 συμμετοχές να συγκεντρώσει. Είπε κανείς τίποτα? Ορίστε? ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΟ 3ο ΤΑΤΟΪ ΦΙΛΠΑ!
 Δ.Π.

*Την Δευτέρα το απόγευμα θα ακολουθήσει μεγάλο άρθρο-περιγραφή της ημέρας και των εκδηλώσεων αυτοκινήτων και μοτοσυκλεττών (οι οποίες θα μπορούσαν να ενθουσιάσουν αν είχαν περισσότερες "ειδικές" συμμετοχές, αλλά υπάρχει πάντα το 2014!).

*Δείτε στη συνέχεια δείγματα φωτογραφιών του Auto CLASSIC. Σας τις παραχωρούμε ΔΩΡΕΑΝ, αποκλειστικά για προσωπική χρήση. Υπάρχουν για όλους τους συμμετέχοντες μοτοσυκλεττών και αυτοκινήτων!
** Περισσότερες φωτογραφίες θα αναρτηθούν σήμερα και αύριο.



















  

3 σχόλια:

  1. Πολύ καλό Δημήτρη αναμένουμε και το επόμενο αναλυτικό σου σχόλιο(y)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχετικά με το δεύτερο σκέλος σου 'MIA IΣΤΟΡΙΑ AΠO TO TATOΪ ΣΕ ΤΡΕΙΣ (+1) ΦΩΤΟ ΚΑΙ ΤΡΕΙΣ ΛΕΖΑΝΤΕΣ', φαίνεται ότι το 'πνεύμα' που τόσο ευγενικά και με σαφήνεια προσπάθησε να 'περάσει' ο Κώστας Μητρόπουλος, είναι ένα άυλο προϊόν το οποίο περνά 'πάνω από τα κεφάλια' ορισμένων οδηγών.

    Ευτυχώς που δεν είχαμε κάποιο σοβαρό ατύχημα από τέτοιου είδους 'εκτός πνεύματος' συμπεριφορές. Η ΦΙΛΠΑ θα πρέπει να είναι επιλεκτικότερη ως προς τις συμμετοχές στο μέλλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και ακριβώς οι άνθρωποι της ΦΙΛΠΑ πρέπει να αποφασίσουν μεταξύ τους ποιά κατεύθυνση θα ακολουθήσουν. Στο Τατόϊ επικράτησε η άποψη της συγκέντρωσης όσο το δυνατόν περισσότερων συμμετοχών, μια άποψη που απεδείχθη λανθασμένη, γιατί πάνω απο όλα η ΦΙΛΠΑ πρέπει να είναι θεματοφύλακας των αυθεντικών ιστορικών και κλασσικών οχημάτων. Αυτός είναι όχι μόνο ο σκοπός και ο ρόλος της αλλά και ο λόγος ύπαρξής της, γιατί οι μη αυθεντικές και αλλοιωμένες καρότσες με σκοπό τη συμμετοχή τους σε αγώνες, ανήκουν σε άλλο σπορ, άλλο φορέα κκαι προ πάντων έχουν διαφορετική νοοτροπία και άλλη θεώρηση του κλασσικού αυτοκινήτου. Το ίδιο περίπου ισχύει και για τους οδηγούς Ιστορικών σπόρτινγκ που είναι καθ' όλα νομότυπα, αλλά επιμένουν να βλέπουν την ΦΙΛΠΑ σαν οργανωτή αγώνων ταχύτητος επειδή διοργάνωσε δυο φορές μια "ιστορική αναβίωση" στο Τατόϊ. Ας μην ενισχύει αυτή την άποψη η ίδια η ΦΙΛΠΑ μέσω των μελών της.

      Διαγραφή