Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013

Η ΟΜΑΕ ΚΡΑΤΑΕΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ REGULARITY


  Είναι γνωστό και κατανοητό ότι η μετάβαση του Σπορ από μιά ανεξάρτητη και αυτοδιοικούμενη Αρχή (όποια και αν ήταν αυτή, δηλαδή όχι απαραιτήτως η ΕΛΠΑ) σε κρατικά ελεγχόμενη Ομοσπονδία, θα ήταν αναπόφευκτα γεμάτη παρανοήσεις, παρεξηγήσεις κτλ., μέχρις ότου όλοι οι εμπλεκόμενοι ενημερωθούν και αντιληφθούν πλήρως το τι πρέπει να κάνουν και τι πρέπει να γίνεται με την νέα κατάσταση. Μία «ασαφής» περιοχή, ήταν αυτή των εκδηλώσεων (προσοχή όχι «αγώνων» με την έννοια του συναγωνισμού για την ταχύτερη επίδοση) regularity. Δεν μας αρέσει να παίζουμε με τις λέξεις αλλά οι εκδηλώσεις regularity είναι «αγώνες ακριβείας», αλλά η λέξη «αγώνας» πρέπει να μεταφρασθεί ως «game» και όχι ως «race». Εν πάση περιπτώσει, στην χώρα μας υπάρχουν τρεις Ομοσπονδίες Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, οι δύο αναγνωρισμένες από το κράτος (ΑΜΟΤΟΕ και ΟΜΑΕ) και η τρίτη ανεξάρτητη (ΕΟ ΦΙΛΠΑ). Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ο οποίος επίσης αποτελεί νόμο του κράτους όπως ακριβώς ο Αθλητικός Νόμος) στο περίφημο –και περιβόητο– άρθρο 49, χωρίς να αναφέρει ονόματα Ομοσπονδιών (γιατί αυτά μπορεί να αλλάξουν) ορίζει ότι δικαίωμα αδειοδότησης αγώνων και εκδηλώσεων εντός της Ελληνικής επικράτειας έχουν οι επίσημοι εκπρόσωποι των διεθνών Ομοσπονδιών ΔΟΑ (FIA), ΔΟΜ (FIM) και ΔΟΠΑ (FIVA). Εκ των τριών Ελληνικών Ομοσπονδιώ, η αναγνωρισμένη από την ΓΓΑ ΑΜΟΤΟΕ είναι η επίσημη εκπρόσωπος της FIΜ στην χώρα μας, η μη αναγνωρισμένη (ή πιο σωστά, μη «εντεταγμένη» στην ΓΓΑ) ΕΟ ΦΙΛΠΑ είναι εκπρόσωπος της  FIVA, και η αναγνωρισμένη από την ΓΓΑ και νεοσύστατη ΟΜΑΕ, ΔΕΝ είναι η επίσημη εκπρόσωπος της FIA. Παρ’ όλα αυτά, ο Αθλητικός Νόμος που προβλέπει μόνο μία Ομοσπονδία ανά άθλημα, δίνει το δικαίωμα στην ΟΜΑΕ να ελέγχει (και να αδειοδοτεί) τα Αθλητικά Σωματεία-Λέσχες, τους Αθλητές-Οδηγούς και φυσικά τους αγώνες που διοργανώνονται σε όλη την χώρα. Έτσι, στις πρώτες ανακοινώσεις για τα «Δελτία Αθλητού» (δηλαδή τις πρώην λισάνς), αναφερόταν ότι οι αθλητές-οδηγοί δεν θα μπορούν να συμμετάσχουν σε κάνεναν αγώνα ή παιδειά που δεν θα ήταν αναγνωρισμένος από την ΟΜΑΕ, ακόμα κι αν επρόκειτο για time trial, track day ή regularity! Αυτόματα λοιπόν, και πάντα σύμφωνα με τις πρώτες (λίγο βιαστικές είναι η αλήθεια) ανακοινώσεις, όλοι οι συμμετέχοντες στις εκδηλώσεις regularity των λεσχών της Ομοσπονδίας ΕΟ ΦΙΛΠΑ θα έπρεπε να εγγραφούν σε Αθλητικά Σωματεία και να εκδώσουν Δελτίο Αθλητού για να συμμετάσχουν σε Ιστορικούς αγώνες Sporting με κίνδυνο να τους αφαιρεθεί εάν συμμετείχαν σε «μη εγκεκριμένους» Regularity λέσχης της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ. Η παρανόηση αυτή προβλημάτισε αρκετούς οδηγούς, γιατί δεν υπήρχε από πουθενά επίσημη ενημέρωση, ούτε οι δύο Ομοσπονδίες (ΟΜΑΕ και ΕΟ ΦΙΛΠΑ) είχαν συναντηθεί άμεσα (ως όφειλαν) για να εκδώσουν ένα κοινό ανακοινωθέν που θα διαχώριζε όχι τις «εξουσίες», αλλά τις αρμοδιότητες, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των δύο Ομοσπονδιών: Η ΟΜΑΕ είναι υποχρεωμένη, εκ του νόμου πλέον, να ελέγχει και να αδειοδοτεί όλους τους αγώνες της επικράτειας, ενώ η ΕΟ ΦΙΛΠΑ έχει επίσης εκ του νόμου το δικαίωμα να αδειοδοτεί ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ (Regularity), σεβόμενη όμως απόλυτα τους κανονισμούς της διεθνούς Ομοσπονδίας Παλαιών Αυτοκινήτων ΔΟΠΑ (FIVA).
  Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, ότι η στάση της ΟΜΑΕ τις τελευταίες μέρες υπήρξε απόλυτα σωστή (και λογική) πάνω στο θέμα, κι έτσι οι δεκάδες ή και εκατοντάδες συμμετέχοντες σε εκδηλώσεις Regularity λεσχών της ΕΟ ΦΙΛΠΑ μπορούν να συνεχίσουν να το πράττουν χωρίς να εκδώσουν «Δελτίο Αθλητού»  (παιδειών), ούτε να φοβούνται ότι πιθανόν να υπάρξει πρόβλημα από τον Νόμο σε κάποια εκδήλωσή τους. Όλα καλά λοιπόν; Όλα καλά, υπό έναν όρο: Ότι η ΕΟ ΦΙΛΠΑ θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική και αυστηρή με τις Λέσχες-μέλη της, έτσι ώστε να μην αδειοδοτήσει ποτέ στο μέλλον εκδήλωση regularity που στην πραγματικότητα θα αποτελεί μια μορφή καμουφλαρισμένου «ήπιου» Sporting. Όλοι γνωρίζουν ότι γίνονταν στο πρόσφατο παρελθόν τέτοιες εκδηλώσεις, οι οποίες ενώ ήταν μέσα «στο γράμμα των κανονισμών FIVA», ουσιαστικά αποτελούσαν αγώνες Sporting (λόγω της ιδιομορφίας των διαδρομών όπου τελούντο), χωρίς όμως τους αυστηρούς ελέγχους και τα μέτρα ασφαλείας σε αυτοκίνητα, οδηγούς και οργάνωση που ορίζει η FIA. Ξαναλέμε λοιπόν ότι σύμφωνα με τις ασφαλείς πληροφορίες μας, η ΟΜΑΕ επιδεικνύει άριστη στάση επί του θέματος, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι εάν κάποιες λέσχες της ΕΟ ΦΙΛΠΑ υπερβούν τα εσκαμμένα δεν θα υπάρξει άμεση –και δικαιολογημένη- αντίδραση εκ μέρους της ΟΜΑΕ, η οποία δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εκπροσωπεί πλέον την Πολιτεία.

2 σχόλια:

  1. Απολυτα σωστη η παρεμβαση κι ευχαριστουμε για την κατατοπιστικη ενημερωση. Σιγα σιγα ολα θα μπουν σε μια σειρα. Ομως εκδηλωσεις σαν το περσινο Τατοι δεν θα μπορουν πια να ονομαζονται παιδιες η αγωνες Regularity. Αν θυμαμαι καλα, μονο τετοια δεν ηταν...:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το Τατοι της ΦΙΛΠΑ φετος θα ειναι αυτο που θα επρεπε να ειναι και περυσι. Δηλαδη, εκτος της πιο σωστα οργανωμενης regularity, θα υπαρξει και "επιδειξη" των, ας πουμε, "αγωνιστικων" ιστορικων, σε διαδρομη και με τροπο τετοιο που δεν θα υπαρχει αμεσος συναγωνισμος ή μεγαλες μ.ω.τ. Αν και η FIVA εχει σαφεστατους κανονισμους για τις εκδηλωσεις της, εμεις εδω θα πρεπει να "ισορροπησουμε" επανω τους, έτσι ωστε ουτε οι αγώνες και τα δικαιωματα της ΕΟ ΦΙΛΠΑ να στραγγαλιστουν, ουτε ομως και η ΟΜΑΕ να νοιωσει (ή να καμωθεί) οτι αγνοειται. Δ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή