Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΝΟΜΟ: Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΛΕΥΡΩΝ, ΔΗΛΑΔΗ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΟΔΗΓΩΝ ΚΑΙ ΛΕΣΧΩΝ-ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΜΑΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΟ ΦΙΛΠΑ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΣΠΟΡ!

ΣΥΝΙΣΤΟΥΜΕ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ, ΚΑΙ ΙΔΙΩΣ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥΣ SPORTING ΚΑΙ REGULARITY, ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ.

  Ευχαριστούμε τους επισκέπτες του blog μας για το μεγάλο ενδιαφέρον που έχουν δείξει στις ενημερωτικές ανακοινώσεις που αναρτούμε τις τελευταίες μέρες, αλλά συγχρόνως, για μία ακόμα φορά, ζητάμε από τους αρμόδιους (δηλαδή την ΟΜΑΕ αλλά και τους Συνδέσμους Οδηγών, όπως ΣΟΑΑ, ΣΟΑΑΒΕ, ΣΟΑΙΣΤΑ, ΣΒΟΑ κτλ.) να ενημερώνουν τους ενδιαφερόμενους οδηγούς, είναι-δεν είναι μέλη τους, δίνοντάς τους μία ανοιχτή τηλεφωνική γραμμή ή ένα e-mail όπου κάποιος γνώστης του θέματος θα απαντά σε όλες τις απορίες τους.
  Αυτό που συμβαίνει αυτή την στιγμή είναι εξαιρετικά σημαντικό, με την έννοια της αλλαγής της ηγεσίας του Σπορ (που από την ΕΛΠΑ περνά στην ΟΜΑΕ και ελέγχεται ουσιαστικά από το κράτος), αλλά δεν αλλάζει σημαντικά τον τρόπο προκήρυξης των Πρωταθλημάτων και διοργάνωσης των αγώνων. Δηλαδή, και για να είμαστε σαφείς, στην πράξη δεν αλλάζει απολύτως τίποτα, εκτός από τις διαδικασίες: Αντί της ΕΛΠΑ, οι αγωνιστικές άδειες θα εκδίδονται από την ΟΜΑΕ, και δεν θα ονομάζονται «λισάνς» αλλά «δελτίο αθλητών». Η δε αίτηση για την έκδοσή τους, θα υποβάλλεται σε μία Λέσχη, που δεν θα λέγεται πιά «Λέσχη» αλλά «Αθλητικό Σωματείο». Ο ενδιαφερόμενος οδηγός θα κάνει δύο αιτήσεις προς ένα «Αθλητικό Σωματείο» (πρώην «Λέσχη»), που αν δεν το γνωρίζει μπορεί να το επιλέξει από τον κατάλογο αναγνωρισμένων Σωματείων της ΟΜΑΕ (απαραίτητος περιορισμός: Το Σωματείο πρέπει να βρίσκεται στην περιοχή της κατοικίας του, σύμφωνα με τον αθλητικό νόμο). Η μία αίτηση είναι για την εγγραφή του στο Αθλητικό Σωματείο, η οποία είναι δωρεάν και έχει τις εξής προϋποθέσεις: Πρώτον, να είναι άνω των 18 ετών (ή αν είναι κάτω των 18 ετών να έχει γραπτή έγκριση από έναν τουλάχιστον γονέα). Δεύτερον, να μην είναι μέλος άλλου Αθλητικού Σωματείου του ιδίου αθλήματος (προσοχή: Σύμφωνα με το κεφάλαιο Α, άρθρο 3, παρ. 5 του αθλητικού νόμου: «…οι αθλητές των μηχανοκίνητων και των σχετικών κλάδων άθλησης αυτών, μπορούν να είναι μέλη ή να εκλέγονται ως μέλη Δ.Σ., και σε άλλο Αθλητικό Σωματείο ιδίου σκοπού, εφ’ όσον είναι άνω των 35 ετών»). Η δεύτερη αίτηση όπως είπαμε, είναι αυτή για έκδοση Δελτίου Αθλητού και το κόστος είναι 130 Ευρώ, ενώ για το ετήσιο δελτίο αθλητού «παιδειών» όπως και regularity, το κόστος είναι 60 Ευρώ. Φυσικά η αίτηση αυτή θα συνοδεύεται από τις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις, πλήρεις για τα sporting και μόνο παθολόγου για τις «παιδειές» και regularity, που θα ανανεώνεται ΚΑΘΕ χρόνο. (Σημειώνουμε, ότι το αντίστοιχο δελτίο αθλητού της Ομοσπονδίας Μοτοσυκλέττας ΑΜΟΤΟΕ κοστίζει μόνο 40 Ευρώ, αλλά και οι ασφαλιστικές καλύψεις του ασφαλιστηρίου συμβολαίου της ΑΜΟΤΟΕ με την εταιρεία INTERSALONICA είναι χαμηλές). 
  Τι άλλες διαφορές υπάρχουν όσον αφορά τη διοίκηση του Σπορ από την ΟΜΑΕ φέτος σε σχέση με πέρυσι; Η κυριότερη είναι ότι πλέον η ΟΜΑΕ ασκεί την διοίκηση και την όποια εξουσία της επειδή της την έχει δώσει το κράτος με τον αθλητικό νόμο (και ανά πάσα στιγμή μπορεί να την πάρει πίσω!). Για να μην δραματοποιούμε τα πράγματα λοιπόν, οι αλλαγές «που έγιναν και θα γίνουν» είναι περισσότερο τυπικές και γραφειοκρατικές, δεν απασχολούν δηλαδή τον αγωνιζόμενο που θέλει να δει το πρόγραμμα, να επιλέξει κάποιους αγώνες, να δηλώσει συμμετοχή, να πάρει το αυτοκίνητό του και να πάει να τρέξει. Γιατί, ε, δεν είναι και τρομερό το να κάνεις μια αίτηση σε ένα Αθλητικό Σωματείο της περιοχής σου ή της πόλης σου, αντί να πας στα γραφεία της ΕΛΠΑ στην Μεσογείων, ή της ΟΜΑΕ στο Χαλάνδρι. Όσο δε για τις ιατρικές εξετάσεις αλλά και την ετήσια εξέταση παθολόγου που απαιτείται, δεν βλέπουμε που είναι το παράξενο ή το «κακό». Αντίθετα, τη στιγμή που ένα άτομο υποβάλλεται στο στρες της αγωνιστικής οδήγησης, είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ να κάνει ιατρικές εξετάσεις, για την ασφάλεια την δική του και των γύρω του. Όσο για το κόστος, η αλήθεια είναι ότι είναι αμελητέο μια και οι εξετάσεις μπορούν να γίνουν σε όλα τα δημόσια νοσοκομεία με ελάχιστη δαπάνη. Άρα, αυτό που θα πρέπει να μας απασχολεί δεν είναι το «τυπικό», αλλά κατά πόσον –και αν– τα πράγματα θα βελτιωθούν γενικά στις διοργανώσεις και στην προβολή των αγώνων. Αυτό φυσικά δεν μπορεί να το παράσχει το «χρεωκοπημένο» κράτος, αλλά πρέπει να το προσπαθήσει η διοίκηση του Σπορ. Μακάρι να το καταφέρει. Γιατί αν το καταφέρει, αυτό θα σημαίνει ότι υπήρχαν στο παρελθόν άφθονα έσοδα από τους αγώνες τα οποία κατακρατούσε η ΕΛΠΑ για τις εσωτερικές της ανάγκες, ενώ η ΟΜΑΕ προφανώς θα τα «επιστρέψει» άμεσα στο Σπορ. Επ’ αυτού, το Κράτος στον Αθλητικό Νόμο έχει λάβει κάθε μέτρο ώστε να μην υπάρξουν σπατάλες από τις διοικήσεις των Ομοσπονδιών: Ας πούμε στο Κεφάλαιο Γ – Αθλητική Ομοσπονδία, Αρθρο 22, Παρ. 5, αναφέρεται σαφώς ότι… «…τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Ομοσπονδιών, οφείλουν να κάνουν υποχρεωτικώς δήλωση εισοδημάτων και περιουσιών στον αρμόδιο Αντεισαγγελέα, όπως επίσης οι σύζυγοι και τα τέκνα αυτών»! Αλλά και τα Αθλητικά Σωματεία, τα οποία πιθανόν να αυξηθούν σαν μανιτάρια (όπως έγινε και στα άλλα αθλήματα) στοχεύοντας σε κάποια επιχορήγηση, μπορούν μεν να συνάπτουν συμφωνίες χορηγίας για να χρηματοδοτούν τους σκοπούς τους, σύμφωνα όμως με το Κεφάλαιο Α, Αρθρο 8, Παρ. 3 «… η αναγνώριση των Αθλητικών Σωματείων ανακαλείται αν ανακαλυφθεί ότι υποκρύπτει άσκηση εμπορικής δραστηριότητας», δηλαδή με άλλα λόγια εάν το περί ου ο λόγος Σωματείο χρησιμοποιεί τους αγώνες για να κερδίζει χρήματα το Διοικητικό Συμβούλιο ή κάποια μέλη αυτού, αμέσως χάνει την αναγνώριση της ΓΓΑ, διαλύεται και η περιουσία του πηγαίνει στο κράτος.
  Τι είναι όμως αυτός ο περίφημος Αθλητικός Νόμος; Είναι σύγχρονος; Είναι αναχρονιστικός; Θέλει αλλαγές και βελτιώσεις; Ο νόμος 2725/99 σίγουρα δεν έχει απολύτως καμμία σχέση με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και χρειάζεται ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ αναθεώρηση ή/και προσθήκες για τα μηχανοκίνητα αθλήματα, οι οποίες είμαστε σίγουροι ότι ετοιμάζονται από αρμόδιες επιτροπές και σύντομα θα κατατεθούν με τροπολογία στη Βουλή. Γιατί το να αλλάξει ολόκληρος ο Νόμος με άλλο νομοσχέδιο, το βλέπουμε από δύσκολο έως απίθανο, τουλάχιστον για τα αμέσως επόμενα χρόνια και μέχρι να «σηκώσει κεφάλι» η χώρα μας για να δει αν… ξημέρωσε στην Ευρωπαϊκή Ένωση! Κάθε νόμος, πόσω μάλλον ένας νόμος περί αθλητισμού, μπορεί να είναι επαρκής για την εποχή του όταν συντάσσεται, αλλά βεβαίως οι εξελίξεις τρέχουν, ο κόσμος αλλάζει και υπάρχουν συνεχείς ανάγκες προσαρμογής του νομοθετικού πλαισίου στα νέα δεδομένα (κάτι στο οποίο δεν τα καταφέρνει και πολύ καλά η χώρα μας, που διατηρεί μεγάλο μέρος της προπολεμικής νομοθεσίας). Ο αθλητικός νόμος 2725/99 λοιπόν, έχει τροποποιηθεί τέσσερις φορές μέχρι σήμερα, τις πιο κάτω: Ν 2858/2000, Ν 2947/2001, Ν 3057/2002 και Ν 3259/2004! Είναι σαφές ότι οι τροποποιήσεις αυτές έγιναν εν όψει των Ολυμπιακών αγώνων, όταν πραγματικά όλη η Ελλάδα και οι πολίτες της δούλεψαν σε εντυπωσιακούς ρυθμούς για την μεγάλη εκείνη στιγμή των Athens Olympics 2004. Και μετά… σιωπή! Από το 2004 μέχρι και σήμερα, η αθλητική ηγεσία δεν έκρινε απαραίτητο να αλλάξει ούτε κόμμα! Αυτά όμως είναι πολιτικές αποφάσεις και δεν αφορούν αυτό το blog. Το ενδιαφέρον μας εστιάζεται στους αγώνες αυτοκινήτου. Οι οποίοι, σύμφωνα με ανακοινώσεις που βλέπουμε εδώ κι εκεί (γιατί οι Λέσχες δεν μας στέλνουν ούτε e-mail –δεν τους αρέσουν φαίνεται αυτά που γράφουμε!) πρόκειται να αρχίσουν στο τέλος Απριλίου με την Ανάβαση Κύμης (για την οποία παρεμπιπτόντως έχουμε ακούσει ότι υπάρχουν καθιζήσεις στο οδόστρωμα. Θα μας ενημερώσει κάποιος;). 
  Και πού, παρακαλούμε, θα εγγραφούν οι αθλητές-οδηγοί για να εκδώσουν δελτίο αθλητών; Η διοργανώτρια Λέσχη Start Line, η οποία δεν είναι αναγνωρισμένο Αθλητικό Σωματείο της ΟΜΑΕ αλλά μόνο διοργανωτής του αγώνα, εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία προτρέπει τους αγωνιζόμενους να επικοινωνήσουν μαζί της για να τους κατευθύνει σε Αθλητικά Σωματεία για έκδοση δελτίου αθλητού! Ταυτόχρονα όμως, με άλλη ανακοίνωση (που επίσης είδαμε αλλού γιατί εμάς μας αγνοούν!), η οργανωτική επιτροπή του GTCC προτρέπει όλους τους συμμετέχοντες στο Πρωτάθλημα αυτό (παιδειών), να απευθυνθούν στην… λέσχη Start Line για να εγγραφούν ως αθλητές και να εκδώσουν δελτίο αθλητού, παρ’ ότι όπως είπαμε η λέσχη Start Line ΔΕΝ είναι αναγνωρισμένο αθλητικό σωματείο της ΟΜΑΕ! Τι εννοούμε με αυτή την αναφορά; Τίποτα το «παράξενο», μια και πάλι βλέπουμε ότι με τον α’ ή β’ τρόπο, διατηρείται η τάση «ενίσχυσης» συγκεκριμένων λεσχών. Και αυτό δεν είναι μόνο λάθος, αλλά και «κακή αρχή» για ένα νέο αύριο, για μια νέα μέρα στο Σπορ του αυτοκινήτου την «μετά ΕΛΠΑ εποχή». Τι θα έπρεπε να γίνει; Θα έπρεπε να υπάρξει μία δεύτερη ενημερωτική συνάντηση ΟΜΑΕ-οδηγών, θα έπρεπε να υπάρξει όπως είπαμε και στην αρχή μεγάλη κινητοποίηση και συνεχής ενημέρωση των Συνδέσμων προς τους οδηγούς, αλλά ακόμα πιο εύκολα και άμεσα, θα έπρεπε να ανέβει μία ανακοίνωση στο site της ΟΜΑΕ η οποία θα σύστηνε στους οδηγούς να εγγραφούν σε ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ Αθλητικό Σωματείο επιθυμούν, δημοσιεύοντας στη συνέχεια τις διευθύνσεις και τα τηλέφωνα όλων των Αθλητικών Σωματείων που είναι ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ αναγνωρισμένα επισήμως. Αυτό θα έδειχνε, πέρα από κάθε αμφιβολία, την ουδετερότητα της ΟΜΑΕ. Και φυσικά, ο Αθλητικός Νόμος ΑΠΑΙΤΕΙ ουδετερότητα και ίση αντιμετώπιση αθλητών και Σωματείων από την Ομοσπονδία τους.
  Ας πούμε τώρα λίγα πράγματα για την «Ειδική Αθλητική Αναγνώριση» που προβλέπεται στο Αρθρο 8 Παρ. 2 του Κεφ. Α του αθλητικού νόμου. Ειδική Αθλητική Αναγνώριση μπορεί να πάρει και ένα Αθλητικό Σωματείο (ούτε ένωση ούτε ομοσπονδία) εφ’ όσον δεν υπάγεται σε ήδη αναγνωρισμένη Ομοσπονδία! Δηλαδή, και για να το κάνουμε πιο «λιανά», η πρώτη διδάξασα αγωνιστική μοτοσυκλέττα, που κατάφερε να αναγνωριστεί σαν Ομοσπονδία (ΑΜΟΤΟΕ) μόλις το 2012, ήδη διοργάνωνε αγώνες και πρωταθλήματα έχοντας Αθλητικά Σωματεία με «Ειδική Αθλητική Αναγνώριση» της ΓΓΑ, κάτι λογικό αφού δεν υπήρχε αναγνωρισμένη Ομοσπονδία! Και γιατί δεν υπήρχε; Διότι, όπως είπαμε στην προηγούμενη ανάρτησή μας, ΚΑΙ στην μοτοσυκλέττα υπήρχαν δύο Ομοσπονδίες που έριζαν για την διοίκηση του Σπορ: Η ΠΟΜ και η ΑΜΟΤΟΕ. Και εν τέλει, επειδή σύμφωνα με τον αθλητικό νόμο μπορεί να υπάρχει μόνο ΜΙΑ αναγνωρισμένη Ομοσπονδία για κάθε άθλημα, οι διάφοροι παράγοντες, στελέχη, διοικήσεις, λεσχειάρχες, σύνδεσμοι, χορηγοί και βεβαίως αγωνιζόμενοι των δύο τροχών, συμφώνησαν στην αναγνώριση της (ούτως ή άλλως προϋπάρχουσας) ΑΜΟΤΟΕ, με το συνέδριό της να γίνεται στις 17/12/2012 και να αποφασίζεται εκεί η προκήρυξη όλων των πρωταθλημάτων μοτοσυκλέττας για το 2013.
  Τι σημαίνει αυτό; Ότι θεωρητικά θα μπορούσε ένα Αθλητικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού – Αγώνων Αυτοκινήτου, να είχε ζητήσει –και πάρει- Ειδική Αθλητική Αναγνώριση από την ΓΓΑ, μια και μέχρι προχτές ΔΕΝ υπήρχε αναγνωρισμένη Ομοσπονδία, ακριβώς επειδή έριζαν η ΟΜΑΕ και η ΕΛΟΑΑΜ! Αλλά ας μην σας κουράζουμε άλλο με νόμους, περιπτώσεις, πιθανότητες και «αν». Γεγονός είναι ότι σήμερα οι αγώνες προκηρύσσονται από την ΟΜΑΕ και διοργανώνονται από τα Αθλητικά Σωματεία-μέλη της, ενώ υπάρχει η δυνατότητα –και έχει δοθεί παράταση μέχρι το Σεπτέμβριο– για όσες Λέσχες δεν έχουν έτοιμο το «χαρτοβασίλειο» να διοργανώσουν αγώνες σύμφωνα με το πρόγραμμα και να ενταχθούν αργότερα στην Ομοσπονδία. Κανένα πρόβλημα επ’ αυτού, γιατί προφανώς η Ομοσπονδία πρέπει να έχει και την δυνατότητα να ρυθμίζει αυτόνομα τα του οίκου της. Αλλοίμονο αν έπρεπε να πηγαίνουμε να ζητάμε άδεια από υφυπουργούς, γραμματείς και παρατρεχάμενους των υπουργείων της κάθε κυβέρνησης για να κάνουμε αγώνες! Όχι δηλαδή να φύγει το Σπορ από την ΕΛΠΑ και να το δαγκώσει το Κράτος, όπου τίποτα δεν είναι σταθερό γιατί κάθε κυβέρνηση και κάθε Υπουργός, υφυπουργός και γραμματέας συνήθως κάνει τα δικά του!
  Ας κλείσουμε με το Αρθρο 33 Παρ 8 του Κεφ. Ε, που ορίζει τον «Αθλητή» και προσδιορίζει τις υποχρεώσεις του. Λέει λοιπόν η παρ. 8: «Απαγορεύεται στους αθλητές να συμμετέχουν σε αγώνες εάν δεν έχουν εγκριθεί από την οικεία Αθλητική Ομοσπονδία». Και εδώ κανένα πρόβλημα, εφ’ όσον όλοι συμφωνούν ότι όλοι οι αγώνες με αγωνιστικά αυτοκίνητα, που γίνονται σε κλειστούς στην κυκλοφορία δημόσιους δρόμους, σε κλειστές διαδρομές (π.χ. αναβάσεις) αλλά και σε κλειστές πίστες (π.χ. ταχύτητα, καρτ, dragster, time trial- “GP”) ανήκουν στην δικαιοδοσία της ΟΜΑΕ και πρέπει οι οδηγοί που συμμετέχουν να έχουν δελτίο αθλητή-λισάνς, για να είναι ασφαλισμένοι κτλ. κτλ. Προφανώς, και σε συνδυασμό με το άρθρο 49 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που δίνει σε μία Αρχή (την ΕΛΠΑ και την ΕΟ ΦΙΛΠΑ αλλά πιθανόν να καταργηθεί ή να επεκταθεί και στην ΟΜΑΕ) την δυνατότητα να ζητά έγκριση από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, δεν μπορεί όποιος θέλει να διοργανώνει «από μόνος του» έναν αγώνα ταχύτητος, ένα ραλλύ ή μία ανάβαση με αγωνιστικά αυτοκίνητα, ακόμα κι αν έχει καταφέρει να ασφαλίσει τους οδηγούς. Εκεί, αν η ΟΜΑΕ δεν μπορέσει να «απαγορεύσει» τον αγώνα μέσω της αστυνομίας (όπως έκανε παλαιότερα η ΕΛΠΑ αλλά και η ΟΜΑΕ πριν την αναγνώρισή της), τότε θα αφαιρέσει τα «δελτία αθλητού» από όσους οδηγούς συμμετάσχουν στον μη εγκεκριμένο αγώνα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τρέξουν στα άλλα πρωταθλήματα. Λογικό και κατανοητό. Ας μας πει όμως κάποιος, γιατί να θεωρείται «αγώνας» το σαββατοκύριακο και το καθημερινό απόγευμα στην πίστα των Μεγάρων ή των Σερρών, όπου μία οποιαδήποτε εταιρεία διοργάνωσης track days ή και μόνοι τους οι ιδιοκτήτες των Ι.Χ. αυτοκινήτων, θα κάνουν βόλτες απολαμβάνοντας την γρήγορη οδήγηση; Τι δουλειά έχει η ΟΜΑΕ, το Κράτος ή όποιος άλλος ακόμα διοικήσει το (πολύπαθο) Σπορ, να «βαφτίσει» τα track days σαν «παιδειές» και να ζητά έκδοση δελτίου αθλητού, για να πάω εγώ ή όποιος άλλος να κάνουμε 5 βόλτες σε ένα track day χωρίς χρονόμετρα στα Μέγαρα; Τρελλαθήκαμε εντελώς; Απορίας άξιον το γιατί η ΟΜΑΕ δεν αφαίρεσε ακόμα την λέξη «track day» από την επίμαχη αναφορά στο δελτίο αθλητού! Γιατί, όποιος υπογράψει τη φόρμα δελτίου αθλητού-λισάνς που υπάρχει αναρτημένη στο site της ΟΜΑΕ, πρέπει να ξέρει ότι δεν θα μπορεί να κάνει ούτε βόλτα στα Μέγαρα σε track day, χωρίς να κινδυνεύει να χάσει τη λισάνς και να του απαγορευθεί η συμμετοχή στους Πρωταθληματικούς αγώνες (εκτός εάν η ΟΜΑΕ θέλει να ελέγξει και τους διοργανωτές track days, δίνοντας την έγκρισή της σε όσους και όποιους επιθυμεί).
  Ακόμα πιο «σκανδαλώδες» (ως λάθος) είναι το να υπάρχει στο δελτίο αθλητού η αναφορά της regularity και να απαγορεύεται η συμμετοχή του οδηγού σε εκδηλώσεις-αγώνες regularity χωρίς έγκριση από την ΟΜΑΕ. Όμως, ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και μια άλλη Ομοσπονδία, η ΕΟ ΦΙΛΠΑ, η οποία εκπροσωπεί την FIVA και έχει στο δυναμικό της δεκάδες Λέσχες σε όλη την χώρα. Αυτές οι «Λέσχες Κλασσικών» διοργανώνουν πολλές εκδηλώσεις regularity, στις οποίες συμμετέχουν εκατοντάδες οδηγοί, κάποιοι εκ των οποίων τρέχουν και στους αγώνες ιστορικών sporting της ΟΜΑΕ. Όσοι λοιπόν οδηγοί Ιστορικών εκδώσουν δελτίο αθλητού για να συμμετάσχουν στα Ιστορικά πρωταθλήματα Sporting, θα κινδυνεύουν να το χάσουν εάν συμμετάσχουν και σε κάποια εκδήλωση της ΕΟ ΦΙΛΠΑ, ΕΦ’ ΟΣΟΝ δεν είναι εγκεκριμένη από την ΟΜΑΕ. Αυτό τουλάχιστον θα υπογράψουν –και θα αποδεχθούν– στις αιτήσεις δελτίου αθλητού. Και προτείνουμε εμείς τώρα: Την στιγμή που στον διεθνή χώρο η FIA και η FIVA έχουν μια άψογη συνεργασία, θα ήταν τουλάχιστον περίεργο και εν πάση περιπτώσει όχι ιδιαίτερα πολιτισμένο, το να μην συμβεί το ίδιο και στην χώρα μας. Άρα, η ΟΜΑΕ θα έπρεπε στην αίτηση δελτίου αθλητού, εκεί που δεσμεύει τους υπογράφοντες να μην συμμετάσχουν σε κανένα αγώνα regularity που δεν θα έχει εγκριθεί από την ίδια, να αναγράφει «… αγώνα regularity FIA»! Έτσι, οι εκδηλώσεις regularity της ΕΟ ΦΙΛΠΑ θα εξαιρούνται από την «απαγόρευση» ή αν θέλετε την «υποχρέωση έγκρισης», και οι gentlemen drivers των Ιστορικών (γιατί οι συντριπτικά περισσότεροι είναι ιδιώτες χομπίστες και ελάχιστοι προέρχονται από επαγγελματικούς χώρους) δεν θα πρέπει να κάνουν παράξενες επιλογές και να υφίστανται πιθανές «τιμωρίες» και «αποκλεισμούς». Κατά την άποψή μας, τόσο η εξαίρεση των track days από την «απαγόρευση» όσο και η άψογη συνεργασία ΟΜΑΕ-ΕΟ ΦΙΛΠΑ, είναι αναγκαία συνθήκη για την ομαλή διεξαγωγή του Σπορ αυτή την μεταβατική περίοδο, που τυχαίνει και σε μια ιδιαίτερα αρνητική οικονομική συγκυρία. Εκτός αν… Εκτός αν υπάρξει κάποιος από την ΕΛΠΑ που θα «αυτομολήσει» (για μία ακόμα φορά!) και θα σπεύσει να… οργανώσει το «Ιστορικό τμήμα» της ΟΜΑΕ, οπότε πιθανόν κάποιοι «παλαιοκομματικοί» που δεν έχουν αντιληφθεί ότι ζούμε σε εποχή αλλαγών θεωρήσουν ότι «με την απειλή» θα καταφέρουν να πάρουν συμμετοχές από τις εκδηλώσεις regularity της ΕΟ ΦΙΛΠΑ και να τις φέρουν στις –πάσχουσες– δικές τους. Καλά θα κάνουν –αν οι καχύποπτη αυτή περίπτωση αποδειχθεί βάσιμη– να αναθεωρήσουν άμεσα και βεβαίως να μην χρησιμοποιήσουν το Ιστορικό Regularity Ακρόπολις σαν.. «οδηγοπαγίδα» (!) για να βάλουν τους συμμετέχοντες να εκδώσουν δελτίο αθλητού παιδειών-regularity έναντι 60 Ευρώ, και την επομένη του Ακρόπολις να τους πουν ότι το δελτίο αυτό θα τους αφαιρεθεί εάν συμμετάσχουν σε αγώνα λέσχης της ΕΟ ΦΙΛΠΑ!.
  Πιθανόν κάποιοι από τους αναγνώστες που μας τιμούν με την επίσκεψή τους σ’ αυτό το blog να έχουν απορήσει με αυτές μας τις αναφορές, μια και φαίνεται σαν να «έχουμε πιαστεί» από δυό-τρεις λέξεις στην αίτηση δελτίου αθλητού και μία παράγραφο του αθλητικού νόμου και έχουμε ανοίξει ολόκληρο θέμα, την στιγμή που οι άνθρωποι της ΟΜΑΕ δεν έχουν καμία τέτοια πρόθεση. Μακάρι! Αυτό θα θέλαμε κι εμείς. Τη στιγμή όμως που ο αθλητικός νόμος είναι σαφής, θα πρέπει η ΟΜΑΕ εγγράφως να εξαιρέσει τα track days και την «regularity με κανονισμούς FIVA» από τις «εκδηλώσεις» που απαιτούν έγκρισή της και έκδοση δελτίου αθλητού. Μέχρι να γίνει αυτό (το οποίο εξ’ άλλου γνωρίζουμε ότι θα ζητήσουν και οι Σύνδεσμοι Οδηγών) επιτρέψτε μας να κρατάμε το θέμα στην επικαιρότητα, θέλοντας να δημιουργήσουμε ένα συνολικό κλίμα που θα αποτρέψει τέτοιου τύπου «ακρότητες». Ακόμα δεν αρχίσαμε, ας μην έρθουμε αντιμέτωποι με πιθανότητες «πιέσεων», «απαγορεύσεων» και «αποκλεισμών». Κατά τα άλλα, όπως είπαμε και στην αρχή αυτού του –μακροσκελούς, αλλά κάποιος πρέπει να τα πει– κειμένου, δεν υπάρχουν ουσιαστικές δυσκολίες για την εγγραφή των οδηγών σε Αθλητικά Σωματεία και την έκδοση δελτίου αθλητού-λισάνς, ούτε είναι σωστό να διαμαρτύρονται κάποιοι για τις ιατρικές εξετάσεις (αντίθετα, ιδίως οι μεγαλύτερης ηλικίας οδηγοί, θα έπρεπε να τις επιδιώκουν μόνοι τους!). Καλή συνέχεια λοιπόν σε όλους και… θα επανέλθουμε!     Δημ. Παπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου