Προφανώς «για τον φόβο των Ιουδαίων», όλες οι ενέργειες και οι συνεννοήσεις που γίνονταν τους τελευταίους μήνες και ιδίως τις τελευταίες εβδομάδες για την αναγνώριση της Ομοσπονδίας Αγωνιστικού Αυτοκινήτου από την Πολιτεία και την ένταξή της στον Αθλητικό Νόμο, έγιναν υπό το κράτος μυστικότητας. Σ’ αυτές τις συνεννοήσεις, συμμετείχαν βεβαίως οι υπεύθυνοι των –μέχρι χτες δύο– Ομοσπονδιών ΟΜΑΕ και ΕΛΟΑΑΜ, οι οποίοι, όπως γίνεται σ’ αυτές τις περιπτώσεις, ενημέρωναν επιλεκτικά διάφορα άτομα, εντός του κυκλώματος των αγώνων, τα οποία ήταν της εμπιστοσύνης τους. Το μεγάλο κοινό των αγώνων όμως, δηλαδή οι συντριπτικά περισσότεροι αγωνιζόμενοι και βεβαίως το σύνολο των οπαδών/θεατών του Σπορ, απλώς περίμενε, όσο οι… μυημένοι αντάλλασσαν πληροφορίες και μηνύματα. Είναι όμως αλήθεια πως σε τέτοιες περιπτώσεις καλό είναι να μιλάς μόνο όταν έχεις κάτι να πεις. Αυτά βεβαίως που ήταν γνωστά σε όλους, και πιστοποιήθηκαν από την ενημερωτική συνάντηση που διοργάνωσε η ΟΜΑΕ προ τριών εβδομάδων, ήταν ότι:
α) Οι αγώνες δεν ξεκίνησαν για το 2013 γιατί δεν είχε υπογραφεί ασφαλιστήριο συμβόλαιο και βεβαίως δεν υπήρχαν τα χρήματα για να γίνει κάτι τέτοιο.
β) Η ΟΜΑΕ είχε ζητήσει από την ΕΛΠΑ τα αγωνιστικά έσοδα (λισάνς, πινακίδες κτλ.), προκειμένου
να ξεκινήσει τους αγώνες. Πώς; Με τα έσοδα αυτά, αλλά και με το ταμείο της όσο και με την συνδρομή των Λεσχών-μελών της, θα υπέγραφε το ασφαλιστήριο συμβόλαιο καταβάλλοντας την αξία του σε τριμηνιαίες δόσεις, οπότε οι αγώνες θα μπορούσαν να αρχίσουν αμέσως. Παράλληλα, εξελίσσονταν οι διαδικασίες για την αναγνώριση της Ομοσπονδίας, ενώ το Δ.Σ. της ΕΛΠΑ είχε διχαστεί ανάμεσα στην παραχώρηση ή μη των αγωνιστικών εσόδων στην ΟΜΑΕ.
Σημειώνουμε ότι τα δύο τελευταία χρόνια η ΟΜΑΕ ασκεί την εξουσία, συντάσσει τους κανονισμούς, προκηρύσσει και ελέγχει πρωταθλήματα και αγώνες, ενώ η ΕΛΠΑ διατηρεί την οικονομική διαχείριση και την υλικοτεχνική υποδομή. Ακριβώς όμως λόγω των οικονομικών-«επιχειρηματικών» προβλημάτων της ΕΛΠΑ, τα έσοδα των αγώνων πήγαιναν σε κοινό ταμείο, κι έτσι ακόμα κι αν υποτεθεί ότι ήταν αρκετά για να συντηρήσουν το Σπορ, ξαφνικά χάνονταν μέσα στην μαύρη τρύπα των λειτουργικών εξόδων και των γενικών υποχρεώσεων της ΕΛΠΑ.
Όπως είχαμε ανακοινώσει εδώ και πολλές ημέρες, η επίσημη αναγνώριση της Ομοσπονδίας ήταν θέμα χρόνου, ενώ είναι πιθανόν –κάτι που δεν μπορούμε να γνωρίζουμε– να υπήρχαν και ορισμένα τυπικά προβλήματα στα δικαιολογητικά που είχαν κατατεθεί στην ΓΓΑ. Τελικώς υπεγράφη η «ειδική αναγνώριση» της μιάς και μόνης Ομοσπονδίας Αγωνιστικού Αυτοκινήτου/καρτ, της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος. Και το «μιάς και μόνης» είναι κάτι που επιβάλλει ο Αθλητικός Νόμος, ο οποίος ορίζει ότι για κάθε άθλημα δεν μπορεί να υπάρχει παρά μόνο μία Ομοσπονδία. Έτσι, η ΟΜΑΕ και η ΕΛΟΑΑΜ, οι οποίες είχαν υποβάλλει, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΓΓΑ, χωριστές αιτήσεις αναγνώρισης, ουσιαστικά «συνενώθηκαν» σε μία Ομοσπονδία που ονομάζεται ΟΜΑΕ, και αποτελείται, σε πρώτη φάση, από 24 Σωματεία-μέλη, τα οποία προέρχονται και από τις δύο «προηγούμενες» Ομοσπονδίες.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΟΜΑΕ, η μία και μόνη πλέον επίσημα αναγνωρισμένη από το κράτος Ομοσπονδία διοικείται από «Προσωρινή διοικούσα Επιτροπή». Και αν μια εικόνα λέει όσα χίλιες λέξεις, από την φωτογραφία που αναρτήθηκε στο site της ΟΜΑΕ, καταλαβαίνουμε ότι την Ομοσπονδία πλέον συνδιοικούν οι κ.κ. Μ. Χαλιβελάκης και Δ. Μιχελακάκης. Αυτό αποτελεί προφανώς δικαίωση για τον δεύτερο και τέρμα ενός πολυετούς αγώνα. Το θέμα είναι όμως να γίνει και μια νέα εκκίνηση στο Ελληνικό Σπορ του αυτοκινήτου.
Ανάμεσα στα θέματα που έμεναν επτασφράγιστα «μυστικά» τους προηγούμενους μήνες και τις προηγούμενες εβδομάδες, ήταν και τα ονόματα των αθλητικών σωματείων (και όχι αγωνιστικών λεσχών) που αποτελούσαν την ΕΛΟΑΑΜ. Οι λέσχες της ΟΜΑΕ (η οποία ας μην ξεχνάμε ότι είχε δημιουργηθεί προ τριετίας ακριβώς για να αντιμετωπίσει την προσπάθεια επίσημης αναγνώρισης της ΕΛΟΑΑΜ), ήταν γνωστά: Ήταν οι λέσχες που διοργάνωσαν τους αγώνες του 2010, 2011 και 2012, και οι λέσχες που εμφανίζονται στο αγωνιστικό ημερολόγιο του 2013. Επαναλαμβάνουμε όμως, ότι σύμφωνα με τον αθλητικό νόμο οι Ομοσπονδίες αποτελούνται από Αθλητικά Σωματεία, τα οποία έχουν ως μέλη εν ενεργεία αθλητές. Αν λοιπόν η «ειδική αναγνώριση» από τον Υφυπουργό Αθλητισμού αλλά και η ανάθεση εποπτείας της ΟΜΑΕ στην «Γραμματεία Λοιπών Αθλημάτων» της ΓΓΑ σημαίνουν ότι μπορούν να βρεθούν τεχνικές λύσεις για να ενταχθούν οι αγώνες αυτοκινήτου στο πλαίσιο ενός αθλητικού νόμου που ΔΕΝ έχει πρόβλεψη μηχανοκίνητου αθλητισμού, δεν μπορεί να παρακαμφθεί η υποχρέωση των λεσχών να είναι Αθλητικά Σωματεία, και όχι οργανωτές, ή απλώς φίλοι των αγώνων. Έτσι, αν δούμε τα 24 Σωματεία τα οποία αποτελούν, αρχικά, την ΟΜΑΕ (υποθέτουμε επειδή οι φάκελοί τους ήταν σωστοί) θα διαπιστώσουμε ότι απουσιάζουν βασικοί οργανωτές του χτες αλλά και του 2013, όπως ας πούμε η λέσχη Start Line ή ακόμα και η Αγωνιστική Λέσχη ΕΛΠΑ, η οποία όχι μόνο ήταν ιδρυτικό μέλος της ΟΜΑΕ αλλά είναι και η διοργανώτρια του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις 2013 σύμφωνα με το πρόγραμμα. Είναι προφανές λοιπόν, ότι πολλοί από τους αγώνες που αναφέρονται στο ημερολόγιο του 2013, είτε θα αλλάξουν οργανωτή, είτε οι λέσχες θα δημιουργήσουν αθλητικά σωματεία τα οποία και θα εγγράψουν στην Ομοσπονδία (πράγμα που μπορεί να έχει ήδη γίνει, με άλλο όνομα). Τέλος, μας κάνει εντύπωση το ότι δεν υπάρχουν σαν ιδρυτικά μέλη γνωστές λέσχες που αποτελούνται κυρίως από οδηγούς αγώνων-αθλητές, όπως για παράδειγμα οι λέσχες της Τρίπολης, της Καλαμάτας κ.ά. Αλλά σε κάθε περίπτωση, αυτά είναι λεπτομέρειες που δεν μπορούμε να γνωρίζουμε και θα διευκρινιστούν εν καιρώ.
Το αθλητικό σωματείο ΑΣΣΟΑΑ, ιδρύθηκε από τον Σύνδεσμο Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου την δεκαετία του 1990, σύμφωνα με τον τότε αθλητικό νόμο, ως ιδρυτικό μέλος της ΕΛΟΑΑΜ. Ο ΑΣΣΟΑΑ (σημαίνει Αθλητικό Σωματείο Συνδέσμου Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου) ήταν ανεξάρτητο (ανενεργό) αθλητικό σωματείο όλα αυτά τα χρόνια και μόλις πρόσφατα, τον Ιανουάριο του 2013 και εν όψει της αναγνώρισης της Ομοσπονδίας, πέρασε στη διαχείριση του ΣΟΑΑ μετά από προσφορά του προέδρου της ΕΛΟΑΑΜ, την οποία και απεδέχθη το Δ.Σ. Ανεξάρτητα από αυτό όμως, αυτό που προκύπτει είναι ότι όλα τα μέλη του ΣΟΑΑ μπορούν «αυτόματα» να αποτελέσουν και μέλη του ΑΣΣΟΑΑ, οπότε δεν είναι απαραίτητο να εγγραφούν σε κάποιο άλλο αθλητικό σωματείο για να εκδώσουν «δελτίο αθλητού» (δηλαδή, αγωνιστική λισάνς). Αυτό είναι θετικό για όλους, μια και ο ΣΟΑΑ μπορεί έτσι να αυξήσει τα μέλη του, παρ’ ότι είναι δυνατόν ο ΑΣΣΟΑΑ να έχει διαφορετική διοίκηση, βεβαίως εκλεγμένη.
Τι γίνεται (και τι θα γίνει) τώρα με το ασφαλιστήριο συμβόλαιο; Κατά την άποψή μας, την οποία έχουμε επανειλημμένως εκφράσει, αυτό δεν ήταν ποτέ μεγάλο ή «άλυτο» πρόβλημα, με την έννοια του ότι ένα ποσό αρκετά κάτω των 100.000 Ευρώ αρκούσε για να αρχίσει και να φτάσει στο μέσον της η φετεινή αγωνιστική σαιζόν, και στην συνέχεια, με τα έσοδα από τα παράβολα των διοργανώσεων θα συγκεντρώνονταν εύκολα και τα υπόλοιπα 100.000 Ευρώ για την εξόφληση του συμβολαίου και την ολοκλήρωση της χρονιάς. Και το ποσό αυτό μπορούσε άμεσα να συγκεντρωθεί, πόσω μάλλον επειδή όπως είπε ο κ. Μ. Χαλιβελάκης (πρώην πρόεδρος της ΟΜΑΕ και νυν μέλος της προσωρινής διοικούσας επιτροπής) είχε συμφωνηθεί η πληρωμή του συμβολαίου σε τρείς δόσεις των 70.000 Ευρώ. Άρα, ποτέ –πάντα κατά την προσωπική μας άποψη– δεν υπήρξε ουσιαστικό πρόβλημα για τους αγώνες: Θα μπορούσαν να γίνουν, και θα γίνονταν οπωσδήποτε, γιατί πολλοί είχαν να χάσουν από την ματαίωση των πρωταθλημάτων, όχι τόσο υλικά όσο ηθικά: Πολλοί θα ήθελαν να πάρουν την δόξα για την αλλαγή του καθεστώτος στα Ελληνικά αγωνιστικά πράγματα αλλά κανείς δεν επιθυμεί τον ψόγο της ματαίωσης μιάς ολόκληρης αγωνιστικής χρονιάς, που θα άφηνε ανενεργούς και απογοητευμένους εκατοντάδες αγωνιζομένους και θεατές σε όλη την χώρα, προκαλώντας και οικονομική ζημιά –ή και οριστικό κλείσιμο– σε πολλές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο (έναν χώρο έτσι κι αλλιώς τσακισμένο από την οικονομική κρίση). Ο πραγματικός αγωνιζόμενος, ο αγνός, ο γνήσιος, ο τρελαμένος, ο διψασμένος, είναι πολλές φορές και «τυφλωμένος», και το μόνο που βλέπει και θέλει είναι το να μπει σε ένα αυτοκίνητο και να οδηγήσει. Αυτή του την λαχτάρα (και την «προσωρινή τύφλωση»), εκμεταλλεύονται παραδοσιακά οι «Αρχές» (δηλαδή, και η Αρχή του Σπορ και οι οργανωτές των αγώνων), με αποτέλεσμα το Σπορ να κουτσαίνει, όλοι να έχουν παράπονα και κάποιες φορές οι οδηγοί να χαίρονται με τα αυτονόητα (δηλαδή, ενθουσιάζονται όλοι όταν διοργανώνεται ένας σωστός αγώνας –και δεν ενθουσιάζονται συχνά, ενώ παραπονιούνται συνέχεια). Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν οι παράγοντες, οι αιώνιοι παράγοντες, οι οποίοι προτιμούν να διοικούν παρά να οδηγούν και να «συνωμοτούν» παρά να δημιουργούν, που μοιραία επιλέγουν πλευρές και επιδίδονται σε «εσωτερικό πόλεμο», όλοι «για το καλό των αγώνων». Σήμερα, δημιουργείται μια νέα κατάσταση, που το πρώτο που θα πρέπει να κάνει θα είναι να πετάξει όλους τους «παράγοντες» στον σκουπιδοτενεκέ της ιστορίας και να ζητήσει από τους εμπλεκομένους μόνο δύο πράγματα: Από τους αγωνιζόμενους-αθλητές των σωματείων να είναι ενεργοί, και από τις διοικήσεις να είναι αντικειμενικές και απόλυτες! Όχι παράγοντες, όχι «εργατοπατέρες», όχι υπόγειες διαδρομές, όχι στημένα συμβούλια, όχι διοικείν διά του τηλεφώνου, όχι «ήρωες του facebook», όλα στο φως, όλα ανοιχτά, και σε όποιον δεν αρέσει, να σηκωθεί και να φύγει!
Μένουμε στην αράδα εκείνη της επίσημης ανακοίνωσης της ΟΜΑΕ, που αναφέρεται στην «προσωρινή διοικούσα επιτροπή». Ας ελπίσουμε ότι η αλλαγή που επιχειρείται στα αγωνιστικά πράγματα θα ανατρέψει, μεταξύ άλλων, και το ρητό «ουδέν μονιμότερον του προσωρινού» (!!!), το οποίο έχει αποδειχθεί υπεύθυνο για μύρια όσα δεινά και κακώς κείμενα αυτής της πατρίδας…. Δημήτρης Παπανδρέου
α) Οι αγώνες δεν ξεκίνησαν για το 2013 γιατί δεν είχε υπογραφεί ασφαλιστήριο συμβόλαιο και βεβαίως δεν υπήρχαν τα χρήματα για να γίνει κάτι τέτοιο.
β) Η ΟΜΑΕ είχε ζητήσει από την ΕΛΠΑ τα αγωνιστικά έσοδα (λισάνς, πινακίδες κτλ.), προκειμένου
να ξεκινήσει τους αγώνες. Πώς; Με τα έσοδα αυτά, αλλά και με το ταμείο της όσο και με την συνδρομή των Λεσχών-μελών της, θα υπέγραφε το ασφαλιστήριο συμβόλαιο καταβάλλοντας την αξία του σε τριμηνιαίες δόσεις, οπότε οι αγώνες θα μπορούσαν να αρχίσουν αμέσως. Παράλληλα, εξελίσσονταν οι διαδικασίες για την αναγνώριση της Ομοσπονδίας, ενώ το Δ.Σ. της ΕΛΠΑ είχε διχαστεί ανάμεσα στην παραχώρηση ή μη των αγωνιστικών εσόδων στην ΟΜΑΕ.
Σημειώνουμε ότι τα δύο τελευταία χρόνια η ΟΜΑΕ ασκεί την εξουσία, συντάσσει τους κανονισμούς, προκηρύσσει και ελέγχει πρωταθλήματα και αγώνες, ενώ η ΕΛΠΑ διατηρεί την οικονομική διαχείριση και την υλικοτεχνική υποδομή. Ακριβώς όμως λόγω των οικονομικών-«επιχειρηματικών» προβλημάτων της ΕΛΠΑ, τα έσοδα των αγώνων πήγαιναν σε κοινό ταμείο, κι έτσι ακόμα κι αν υποτεθεί ότι ήταν αρκετά για να συντηρήσουν το Σπορ, ξαφνικά χάνονταν μέσα στην μαύρη τρύπα των λειτουργικών εξόδων και των γενικών υποχρεώσεων της ΕΛΠΑ.
Όπως είχαμε ανακοινώσει εδώ και πολλές ημέρες, η επίσημη αναγνώριση της Ομοσπονδίας ήταν θέμα χρόνου, ενώ είναι πιθανόν –κάτι που δεν μπορούμε να γνωρίζουμε– να υπήρχαν και ορισμένα τυπικά προβλήματα στα δικαιολογητικά που είχαν κατατεθεί στην ΓΓΑ. Τελικώς υπεγράφη η «ειδική αναγνώριση» της μιάς και μόνης Ομοσπονδίας Αγωνιστικού Αυτοκινήτου/καρτ, της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος. Και το «μιάς και μόνης» είναι κάτι που επιβάλλει ο Αθλητικός Νόμος, ο οποίος ορίζει ότι για κάθε άθλημα δεν μπορεί να υπάρχει παρά μόνο μία Ομοσπονδία. Έτσι, η ΟΜΑΕ και η ΕΛΟΑΑΜ, οι οποίες είχαν υποβάλλει, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΓΓΑ, χωριστές αιτήσεις αναγνώρισης, ουσιαστικά «συνενώθηκαν» σε μία Ομοσπονδία που ονομάζεται ΟΜΑΕ, και αποτελείται, σε πρώτη φάση, από 24 Σωματεία-μέλη, τα οποία προέρχονται και από τις δύο «προηγούμενες» Ομοσπονδίες.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΟΜΑΕ, η μία και μόνη πλέον επίσημα αναγνωρισμένη από το κράτος Ομοσπονδία διοικείται από «Προσωρινή διοικούσα Επιτροπή». Και αν μια εικόνα λέει όσα χίλιες λέξεις, από την φωτογραφία που αναρτήθηκε στο site της ΟΜΑΕ, καταλαβαίνουμε ότι την Ομοσπονδία πλέον συνδιοικούν οι κ.κ. Μ. Χαλιβελάκης και Δ. Μιχελακάκης. Αυτό αποτελεί προφανώς δικαίωση για τον δεύτερο και τέρμα ενός πολυετούς αγώνα. Το θέμα είναι όμως να γίνει και μια νέα εκκίνηση στο Ελληνικό Σπορ του αυτοκινήτου.
Ανάμεσα στα θέματα που έμεναν επτασφράγιστα «μυστικά» τους προηγούμενους μήνες και τις προηγούμενες εβδομάδες, ήταν και τα ονόματα των αθλητικών σωματείων (και όχι αγωνιστικών λεσχών) που αποτελούσαν την ΕΛΟΑΑΜ. Οι λέσχες της ΟΜΑΕ (η οποία ας μην ξεχνάμε ότι είχε δημιουργηθεί προ τριετίας ακριβώς για να αντιμετωπίσει την προσπάθεια επίσημης αναγνώρισης της ΕΛΟΑΑΜ), ήταν γνωστά: Ήταν οι λέσχες που διοργάνωσαν τους αγώνες του 2010, 2011 και 2012, και οι λέσχες που εμφανίζονται στο αγωνιστικό ημερολόγιο του 2013. Επαναλαμβάνουμε όμως, ότι σύμφωνα με τον αθλητικό νόμο οι Ομοσπονδίες αποτελούνται από Αθλητικά Σωματεία, τα οποία έχουν ως μέλη εν ενεργεία αθλητές. Αν λοιπόν η «ειδική αναγνώριση» από τον Υφυπουργό Αθλητισμού αλλά και η ανάθεση εποπτείας της ΟΜΑΕ στην «Γραμματεία Λοιπών Αθλημάτων» της ΓΓΑ σημαίνουν ότι μπορούν να βρεθούν τεχνικές λύσεις για να ενταχθούν οι αγώνες αυτοκινήτου στο πλαίσιο ενός αθλητικού νόμου που ΔΕΝ έχει πρόβλεψη μηχανοκίνητου αθλητισμού, δεν μπορεί να παρακαμφθεί η υποχρέωση των λεσχών να είναι Αθλητικά Σωματεία, και όχι οργανωτές, ή απλώς φίλοι των αγώνων. Έτσι, αν δούμε τα 24 Σωματεία τα οποία αποτελούν, αρχικά, την ΟΜΑΕ (υποθέτουμε επειδή οι φάκελοί τους ήταν σωστοί) θα διαπιστώσουμε ότι απουσιάζουν βασικοί οργανωτές του χτες αλλά και του 2013, όπως ας πούμε η λέσχη Start Line ή ακόμα και η Αγωνιστική Λέσχη ΕΛΠΑ, η οποία όχι μόνο ήταν ιδρυτικό μέλος της ΟΜΑΕ αλλά είναι και η διοργανώτρια του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις 2013 σύμφωνα με το πρόγραμμα. Είναι προφανές λοιπόν, ότι πολλοί από τους αγώνες που αναφέρονται στο ημερολόγιο του 2013, είτε θα αλλάξουν οργανωτή, είτε οι λέσχες θα δημιουργήσουν αθλητικά σωματεία τα οποία και θα εγγράψουν στην Ομοσπονδία (πράγμα που μπορεί να έχει ήδη γίνει, με άλλο όνομα). Τέλος, μας κάνει εντύπωση το ότι δεν υπάρχουν σαν ιδρυτικά μέλη γνωστές λέσχες που αποτελούνται κυρίως από οδηγούς αγώνων-αθλητές, όπως για παράδειγμα οι λέσχες της Τρίπολης, της Καλαμάτας κ.ά. Αλλά σε κάθε περίπτωση, αυτά είναι λεπτομέρειες που δεν μπορούμε να γνωρίζουμε και θα διευκρινιστούν εν καιρώ.
Το αθλητικό σωματείο ΑΣΣΟΑΑ, ιδρύθηκε από τον Σύνδεσμο Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου την δεκαετία του 1990, σύμφωνα με τον τότε αθλητικό νόμο, ως ιδρυτικό μέλος της ΕΛΟΑΑΜ. Ο ΑΣΣΟΑΑ (σημαίνει Αθλητικό Σωματείο Συνδέσμου Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου) ήταν ανεξάρτητο (ανενεργό) αθλητικό σωματείο όλα αυτά τα χρόνια και μόλις πρόσφατα, τον Ιανουάριο του 2013 και εν όψει της αναγνώρισης της Ομοσπονδίας, πέρασε στη διαχείριση του ΣΟΑΑ μετά από προσφορά του προέδρου της ΕΛΟΑΑΜ, την οποία και απεδέχθη το Δ.Σ. Ανεξάρτητα από αυτό όμως, αυτό που προκύπτει είναι ότι όλα τα μέλη του ΣΟΑΑ μπορούν «αυτόματα» να αποτελέσουν και μέλη του ΑΣΣΟΑΑ, οπότε δεν είναι απαραίτητο να εγγραφούν σε κάποιο άλλο αθλητικό σωματείο για να εκδώσουν «δελτίο αθλητού» (δηλαδή, αγωνιστική λισάνς). Αυτό είναι θετικό για όλους, μια και ο ΣΟΑΑ μπορεί έτσι να αυξήσει τα μέλη του, παρ’ ότι είναι δυνατόν ο ΑΣΣΟΑΑ να έχει διαφορετική διοίκηση, βεβαίως εκλεγμένη.
Τι γίνεται (και τι θα γίνει) τώρα με το ασφαλιστήριο συμβόλαιο; Κατά την άποψή μας, την οποία έχουμε επανειλημμένως εκφράσει, αυτό δεν ήταν ποτέ μεγάλο ή «άλυτο» πρόβλημα, με την έννοια του ότι ένα ποσό αρκετά κάτω των 100.000 Ευρώ αρκούσε για να αρχίσει και να φτάσει στο μέσον της η φετεινή αγωνιστική σαιζόν, και στην συνέχεια, με τα έσοδα από τα παράβολα των διοργανώσεων θα συγκεντρώνονταν εύκολα και τα υπόλοιπα 100.000 Ευρώ για την εξόφληση του συμβολαίου και την ολοκλήρωση της χρονιάς. Και το ποσό αυτό μπορούσε άμεσα να συγκεντρωθεί, πόσω μάλλον επειδή όπως είπε ο κ. Μ. Χαλιβελάκης (πρώην πρόεδρος της ΟΜΑΕ και νυν μέλος της προσωρινής διοικούσας επιτροπής) είχε συμφωνηθεί η πληρωμή του συμβολαίου σε τρείς δόσεις των 70.000 Ευρώ. Άρα, ποτέ –πάντα κατά την προσωπική μας άποψη– δεν υπήρξε ουσιαστικό πρόβλημα για τους αγώνες: Θα μπορούσαν να γίνουν, και θα γίνονταν οπωσδήποτε, γιατί πολλοί είχαν να χάσουν από την ματαίωση των πρωταθλημάτων, όχι τόσο υλικά όσο ηθικά: Πολλοί θα ήθελαν να πάρουν την δόξα για την αλλαγή του καθεστώτος στα Ελληνικά αγωνιστικά πράγματα αλλά κανείς δεν επιθυμεί τον ψόγο της ματαίωσης μιάς ολόκληρης αγωνιστικής χρονιάς, που θα άφηνε ανενεργούς και απογοητευμένους εκατοντάδες αγωνιζομένους και θεατές σε όλη την χώρα, προκαλώντας και οικονομική ζημιά –ή και οριστικό κλείσιμο– σε πολλές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο (έναν χώρο έτσι κι αλλιώς τσακισμένο από την οικονομική κρίση). Ο πραγματικός αγωνιζόμενος, ο αγνός, ο γνήσιος, ο τρελαμένος, ο διψασμένος, είναι πολλές φορές και «τυφλωμένος», και το μόνο που βλέπει και θέλει είναι το να μπει σε ένα αυτοκίνητο και να οδηγήσει. Αυτή του την λαχτάρα (και την «προσωρινή τύφλωση»), εκμεταλλεύονται παραδοσιακά οι «Αρχές» (δηλαδή, και η Αρχή του Σπορ και οι οργανωτές των αγώνων), με αποτέλεσμα το Σπορ να κουτσαίνει, όλοι να έχουν παράπονα και κάποιες φορές οι οδηγοί να χαίρονται με τα αυτονόητα (δηλαδή, ενθουσιάζονται όλοι όταν διοργανώνεται ένας σωστός αγώνας –και δεν ενθουσιάζονται συχνά, ενώ παραπονιούνται συνέχεια). Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν οι παράγοντες, οι αιώνιοι παράγοντες, οι οποίοι προτιμούν να διοικούν παρά να οδηγούν και να «συνωμοτούν» παρά να δημιουργούν, που μοιραία επιλέγουν πλευρές και επιδίδονται σε «εσωτερικό πόλεμο», όλοι «για το καλό των αγώνων». Σήμερα, δημιουργείται μια νέα κατάσταση, που το πρώτο που θα πρέπει να κάνει θα είναι να πετάξει όλους τους «παράγοντες» στον σκουπιδοτενεκέ της ιστορίας και να ζητήσει από τους εμπλεκομένους μόνο δύο πράγματα: Από τους αγωνιζόμενους-αθλητές των σωματείων να είναι ενεργοί, και από τις διοικήσεις να είναι αντικειμενικές και απόλυτες! Όχι παράγοντες, όχι «εργατοπατέρες», όχι υπόγειες διαδρομές, όχι στημένα συμβούλια, όχι διοικείν διά του τηλεφώνου, όχι «ήρωες του facebook», όλα στο φως, όλα ανοιχτά, και σε όποιον δεν αρέσει, να σηκωθεί και να φύγει!
Μένουμε στην αράδα εκείνη της επίσημης ανακοίνωσης της ΟΜΑΕ, που αναφέρεται στην «προσωρινή διοικούσα επιτροπή». Ας ελπίσουμε ότι η αλλαγή που επιχειρείται στα αγωνιστικά πράγματα θα ανατρέψει, μεταξύ άλλων, και το ρητό «ουδέν μονιμότερον του προσωρινού» (!!!), το οποίο έχει αποδειχθεί υπεύθυνο για μύρια όσα δεινά και κακώς κείμενα αυτής της πατρίδας…. Δημήτρης Παπανδρέου
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αυτή ήταν μιά γενική ενημέρωση με τα πώς και τα γιατί. Οι εξελίξεις τρέχουν: Τι θα γίνει με την ΕΛΠΑ, αν θα διατηρήσει την εκπροσώπηση της FIA, αν θα διοργανώσει διεθνείς αγώνες (Ακρόπολις), αν θα υπάρξει ασφαλιστήριο συμβόλαιο και πότε (μάθαμε ότι είναι κατά το ήμισυ υπογεγραμμένο αλλά περιμένουμε την επίσημη ανακοίνωση). Όλα αυτά θα ολοκληρώνονται τις επόμενες ημέρες και θα βγαίνουν στα ΜΜΕ, και να είστε σίγουροι ότι σύντομα θα δείτε τις επίσημες ανακοινώσεις (γιατί μόνο αυτές έχουν αξία) για την έναρξη των αγώνων. Και σ' αυτό το σημείο δεν γίνεται να μην αναφερθούμε στην αναβολή του Αγώνα Regularity "5ο Mountain Classic Rally" του MROE (που μετράει στο Πρωτάθλημα Regularity της ΟΜΑΕ), λόγω μη υπογραφής ασφαλιστηρίου συμβολαίου από την ΟΜΑΕ και ως εκ τούτου "αδυναμίας έκδοσης αδείας τέλεσης αγώνα από την Γενική Αστυνομική Διεύθυνση", όπως αναφέρει επί λέξη η ανακοίνωση της λέσχης της Θεσσαλονίκης. Αντίθετα, οι λέσχες της ΕΟ ΦΙΛΠΑ έχουν αρχίσει από τα μέσα Ιανουαρίου τους αγώνες regularity, χωρίς κανένα πρόβλημα στην έκδοση αδειών τέλεσης. Ελπίζουμε, ότι δεν έχουμε εδώ κάποιο άλλο πρόβλημα, μιά και θεωρούμε ότι η αναγνώριση της ΟΜΑΕ από το κράτος της δίνει το δικαίωμα να αδειοδοτεί αγώνες αυτοκινήτου εντός της επικράτειας, παρακάμπτοντας το άρθρο 49 του ισχύοντος Κ.Ο.Κ. που δίνει αυτό το δικαίωμα αποκλειστικά στην ΕΛΠΑ, στην ΕΟ ΦΙΛΠΑ και στην ΑΜΟΤΟΕ (για αγώνες μοτοσυκλεττών). Πάνω σ' αυτό το θέμα δεν θα έβλαπτε μία επίσημη ενημέρωση από την ΟΜΑΕ προς τους υπηκόους της!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου