Παρασκευή, 19 Απριλίου 2013

Ε-Ε-ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ AUTO CLASSIC!!! ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ, ΑΡΧΙΚΑ ΜΗΝΙΑΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΔΕΚΑΠΕΝΘΗΜΕΡΟ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΑ ΚΛΑΣΣΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΔΩΡΕΑΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!



  Αγαπητοί επισκέπτες του blog, αναγνώστες του Auto CLASSIC και φίλοι του κλασσικού/ιστορικού αυτοκινήτου από όλη τη χώρα. Όπως αναφέραμε στην προηγούμενη ανάρτησή μας, το έντυπο περιοδικό Auto CLASSIC θα κυκλοφορεί σε αραιά χρονικά διαστήματα, γιατί η έκδοση είναι πολύ ακριβή, τα διαφημιστικά έσοδα μηδενικά, και τα οικονομικά μας δεν μας επιτρέπουν να συνεχίσουμε την χρηματοδότησή του (μια και δεν ασκούμε παράλληλες δραστηριότητες πλην της εκδοτικής).
  Όμως, μετά από τέσσερις σχεδόν δεκαετίες ενασχόλησης με τα κλασσικά αυτοκίνητα αλλά και δημοσιογραφικής πρωτοπορίας 23 ετών (1990: AUTOSPORT – ΚΛΑΣΣΙΚΑ), δηλώνουμε ευτυχείς επειδή στην εποχή μας υπάρχει ο τρόπος συνέχειας της έκδοσης κάθε περιοδικού χωρίς τα κόστη χαρτιού και εκτύπωσης. Και αυτός ο τρόπος δεν είναι άλλος από τις ψηφιακές εκδόσεις, που μπορούν να αναρτηθούν στο Internet και να είναι προσβάσιμες από πολλαπλάσιο κοινό, είτε με συνδρομή, είτε εντελώς ελεύθερα (free press). Το Internet φιλοξενεί χιλιάδες διαδικτυακούς τόπους (blogs, sites και portals), όπου μπορεί κάποιος να βρει τα πάντα για τα αυτοκίνητα που τον ενδιαφέρουν και φυσικά για τις εκδηλώσεις τους. Και πράγματι, δεν υπάρχει τίποτα πιο απλό και εύκολο από το να ανεβάζεις κείμενα και φωτογραφίες στο Internet, κάτι που γίνεται πληθωρικά και στην χώρα μας, καθώς δεκάδες χομπίστες του κλασσικού αυτοκινήτου ανεβάζουν συνεχώς ιστορίες, εμπειρίες αλλά και φωτογραφίες, στα πλαίσια του χόμπυ τους.
  Αυτό όμως, μπορεί να είναι ενημέρωση, αλλά δεν είναι περιοδικό!
  Γιατί η έκδοση ενός περιοδικού αποτελείται από μια σειρά εξειδικευμένων εργασιών, που ξεκινούν από τα κείμενα, την επιμέλειά τους, την επιλογή τους, την επιλογή των φωτογραφιών, την επιλογή των θεμάτων, την καλλιτεχνική επιμέλεια, τη σελιδοποίηση, το εξώφυλλο και τέλος την συνολική παρουσίαση. Ας πούμε λοιπόν ότι φτάνουμε σ’ αυτό το σημείο, ολοκληρώνοντας αυτές τις διαδικασίες σαν εκδοτική επιχείρηση με σύνταξη και ατελιέ. Το «έτοιμο προς εκτύπωση» προϊόν, μπορεί βεβαίως να πάει στο τυπογραφείο για να τυπωθεί, να βιβλιοποιηθεί και να πωληθεί από τα περίπτερα, μπορεί όμως και να αναρτηθεί στο Internet, όπου σίγουρα θα έχει (ή θα αποκτήσει) περισσότερους αναγνώστες, όχι μόνο γιατί (θα) είναι δωρεάν αλλά γιατί ο κόσμος του διαδικτύου θα ενημερωθεί ταχύτατα για την ύπαρξη ενός «free press» περιοδικού το οποίο θα βρίσκεται μόλις «ένα κλικ» μακριά!
  Δεν ξέρουμε αν τα παραπάνω γίνονται απόλυτα κατανοητά, γι’ αυτό θα δώσουμε ένα ακόμα παράδειγμα για να ξεκαθαρίσουμε  το τι εννοούμε σε σχέση με το «τι σημαίνει περιοδικό».  Ο τρόπος ανάρτησης των θεμάτων στο Internet είναι  εντελώς απλός γιατί ως βασικό στόχο έχει την άμεση ενημέρωση που προσφέρει το διαδίκτυο: Ακόμα και στη διάρκεια ενός αγώνα regularity π.χ., μπορούν να αναρτώνται κείμενα και φωτογραφίες κατά την εξέλιξή του. Αυτός ο τρόπος δεν είναι –ούτε χρειάζεται να είναι- «καλλιτεχνικός». Για να το θέσουμε με εκδοτικά/γραφιστικά παραδείγματα,  το υλικό που αναρτάται στο Internet  αποτελεί την πρώτη φάση-πρώτη ύλη της έκδοσης ενός έντυπου περιοδικού: Δηλαδή, είναι σαν να έχεις ως αρχισυντάκτης πάνω στο γραφείο σου τα κείμενα δέκα άρθρων και τις φωτογραφίες που τα συνοδεύουν (παλιά σε δέκα καρφιτσωμένα χειρόγραφα με 5 σλάϊντς ή φωτογραφίες στο καθένα, και σήμερα δέκα CDs, μια και ακόμα και η γιαγιά μου γράφει σε πληκτρολόγιο και φωτογραφίζει με Sony 16 mp –κυριολεκτικά!). Αντιλαμβάνεστε ότι από αυτή τη φάση και μετά ξεκινάει ουσιαστικά η δύσκολη, εξειδικευμένη, αλλά και ακριβή δουλειά της «δημιουργίας» και έκδοσης ενός πραγματικού (έντυπου ή ψηφιακού) περιοδικού, που ανάλογα με το ταλέντο, τις ικανότητες και την αισθητική των συντελεστών του, θα χαρακτηρισθεί σαν μέτριο, σαν καλό, σαν εξαιρετικό ή ακόμα και σαν «σκουπίδι» ή και σαν… «τεύχος παραλίας»!
  Και αυτή είναι η δική μας δουλειά.
  Αυτό μας αρέσει, και αυτό ξέρουμε να κάνουμε.
  Γιατί όπως ακριβώς προτιμάμε να θαυμάζουμε ένα πραγματικό κλασσικό (ή και σύγχρονο) αυτοκίνητο με τα χρώματα, τις καμπύλες του και την ολοκληρωμένη εικόνα και αισθητική του, έτσι ακριβώς μας αρέσει να βλέπουμε/φτιάχνουμε και τα άρθρα μας: Όχι σαν κατεβατά κειμένων με χύμα φωτογραφίες, αλλά σαν σελιδοποιημένα σύνολα με αρχή, μέση και τέλος, που το άθροισμά τους δημιουργεί το τεύχος ενός περιοδικού.
  Το πόσο λείπει από τον Ελληνικό χώρο των κλασσικών αυτοκινήτων ένα επαγγελματικό, δημοσιογραφικό περιοδικό, φαίνεται από την απουσία αντικειμενικής σφαιρικής και πλήρους ενημέρωσης, από την διασπορά των «μέσων» στα οποία πρέπει κανείς να ψάξει για ειδήσεις, από τις προσπάθειες που γίνονται στα sites των Λεσχών αλλά και από την εμφάνιση (και δεν είναι πρώτη φορά) διάφορων επιτήδειων που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τον χώρο (με χοντροκομμένο τρόπο είναι η αλήθεια, αλλά φαίνεται ότι στην Ελλάδα όλα επιτρέπονται και τα περισσότερα συγχωρούνται). Οι φίλοι και οι αναγνώστες μας όμως, γνωρίζουν ότι η κύρια ενασχόλησή μας είναι το τι κάνουμε εμείς και όχι το τι κάνουν οι άλλοι (γιατί αν ασχοληθείς «με τους άλλους», το μόνο που καταφέρνεις είναι να τους δώσεις αξία –και πολλές φορές επιδιώκουν ακριβώς αυτό, με προκλητικές και προβοκατόρικες θέσεις και δηλώσεις στα, περιβόητα, «μέσα κοινωνικής δικτύωσης»!).
  Το Auto CLASSIC ετοιμάζεται να αναρτηθεί στο Internet με μορφή κανονικού περιοδικού και με ελεύθερη πρόσβαση, σε λίγες εβδομάδες, ίσως και πριν το Πάσχα! Δεν θα είναι «site», δεν θα είναι Portal, θα είναι σελιδοποιημένο ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ. Και κάθε τεύχος, που στην αρχή θα ανεβαίνει κάθε μήνα και στο μέλλον, ελπίζουμε, να έχουμε ένα τεύχος ανά 15 ή 20 ημέρες, θα περιλαμβάνει σε πλήρη ανάπτυξη όλα τα νέα, τις εκδηλώσεις και τους αγώνες των κλασσικών και ιστορικών αυτοκινήτων. Επίσης, θα υπάρχει και γενική ύλη που ενδιαφέρει περισσότερο τους νέους στον χώρο, μια και η ενημέρωση είναι ελλιπέστατη, απ’ ότι τουλάχιστον μπορεί να συμπεράνει κάποιος από τις ερωτήσεις, τις απορίες ή και τις λανθασμένες απόψεις (πάντα με καλή πίστη) που βλέπει στα σχετικά fora. Το άθροισμα όλων των μελών των Λεσχών κλασσικού αυτοκινήτου μπορεί να είναι εντυπωσιακό, αλλά παραμένει απελπιστικά μικρό για μια χώρα 11.000.000 κατοίκων. Φυσικά, υπάρχουν πολλοί, μα πάρα πολλοί φίλοι των κλασσικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, οι οποίοι –και αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους- δεν είναι καθόλου απαραίτητο να επιθυμούν να εγγραφούν σε μία Λέσχη και να δηλώνουν οπωσδήποτε συμμετοχή σε κάποιες εκδηλώσεις της. Όπως είναι γνωστό, όταν το 1999 και το 2001 εκδόθηκε η υπουργική απόφαση για τις πινακίδες των ιστορικών αυτοκινήτων, υπήρξε και «πρόβλεψη» για συγκέντρωση συμμετοχών στις Λέσχες της εποχής, γι’ αυτό και αναφέρεται ότι οι πινακίδες χρησιμεύουν για «…συμμετοχή σε εκδηλώσεις και χιλιόμετρα συντήρησης». Οι γνωρίζοντες ξέρουν ότι η απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου του 1999 δίνει το δικαίωμα στους πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να κυκλοφορούν ελεύθερα με τα ιστορικά τους αυτοκίνητα «για την διατήρηση της τεχνολογικής κληρονομιάς»,  χωρίς απαραίτητα να είναι μέλη Λεσχών και να συμμετέχουν σε regularity. Αν υπάρξει λοιπόν σωστός έλεγχος από τις «Αρχές» και αν δημιουργηθεί σχετική κουλτούρα στην Ελλάδα, τότε οι φίλοι των κλασσικών οχημάτων θα μπορούν να παίρνουν τις πινακίδες τους, με τους όποιους περιορισμούς χρήσης βεβαίως, και να τα οδηγούν όπως και όποτε θέλουν για την απόλαυσή τους. Φυσικά, η χώρα μας είναι ειδική περίπτωση λόγω των δυσβάσταχτων τελών κυκλοφορίας (και ασφαλίστρων) που αυτόματα χαρακτηρίζει –και σωστά- ως «πονηρούς» όποιους ιδιώτες ή εμπόρους χρησιμοποιούν τα κλασσικά τους αυτοκίνητα για καθημερινή κυκλοφορία ή επαγγελματικούς σκοπούς.  Πρέπει λοιπόν να ελπίσουμε ότι κάποια στιγμή στο μέλλον θα καταργηθούν τα τεκμήρια των παλαιών αυτοκινήτων και θα μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας (ή θα έχουν έκπτωση αναλόγως παλαιότητας), οπότε θα μπορεί όποιος θέλει να κυκλοφορεί με κρατικές πινακίδες. Αν ΔΕΝ έχει κρατικές πινακίδες (τότε και μόνο) θα υφίσταται περιορισμούς χρήσης, μια και δεν θα έχει πληρώσει δασμούς και φόρους, οπότε δεν θα δικαιούται και να κυκλοφορεί. Σωστά και δίκαια πράγματα.
  Δεν θα… «αρθρογραφήσουμε» όμως εδώ. Απλώς σας ενημερώνουμε, σας προετοιμάζουμε, αλλά και σας ζητάμε να ενημερώσετε με την σειρά σας τον κόσμο του διαδικτύου για την επερχόμενη ηλεκτρονική και δωρεάν έκδοση του Auto CLASSIC. Και κάτι ακόμα:

ΠΡΟΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΛΕΣΧΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ
  Παρακαλούμε, στείλτε μας άμεσα (και συνεχώς) στοιχεία, αποτελέσματα και φωτογραφίες από όλες τις δραστηριότητες και εκδηλώσεις της Λέσχης σας, και των εκδηλώσεων που συμμετέχετε. Θα φτιάξουμε άρθρα που, σας υποσχόμαστε, θα «σας ανεβάσουν»!
  (Γιατί δεν είναι δυνατόν να καλύψουμε «ζωντανά» τις κλασσικές εκδηλώσεις όλης της χώρας, όχι τουλάχιστον στην αρχή).
  Και το έντυπο Auto CLASSIC; Είπαμε ότι θα κυκλοφορήσει κάποια στιγμή αλλά σε αραιά χρονικά διαστήματα. Τώρα είναι η ώρα του Internet. Και ο συνδυασμός του δωρεάν περιοδικού (που θα μπορείτε μάλιστα και να το κατεβάσετε ολόκληρο ή κάποιες σελίδες ή άρθρα και να το εκτυπώσετε), με την άμεση ενημέρωση που προσφέρει το διαδίκτυο, πιστεύουμε ότι θα είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεται και ο χώρος των κλασσικών, αλλά και η δική μας ανάγκη δημοσιογραφικής έκφρασης!

  * Σημειώνουμε ότι η πρώτη έκδοση (με τον αριθμό 08) θα περιλαμβάνει εκτός της επικαιρότητος και ορισμένα σημαντικά, ενημερωτικά άρθρα των προηγούμενων τευχών του Auto CLASSIC, τα οποία έτσι θα γίνουν γνωστά σε όλους όσοι δεν είχαν την ευκαιρία ή την δυνατότητα να αγοράσουν το περιοδικό από το περίπτερο.

2 σχόλια: