Τετάρτη, 8 Μαΐου 2013

Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΣΠΟΡ (ΟΜΑΕ), ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ: ΛΕΣ ΚΑΙ ΖΟΥΝ ΣΕ ΑΛΛΟ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ.

Αυτές τις μέρες παρακολουθούμε ένα θέατρο του παραλόγου απο την ΟΜΑΕ και τις Λέσχες (διάβαζε "Αθλητικά Σωματεία- αν είναι ποτέ δυνατόν), που καμώνονται οτι δεν τρέχει τίποτα και το 2013 είναι μια χρονιά σαν όλες τις άλλες, οπότε..."τι έχουν τα έρμα και δεν δηλώνουν συμμετοχή, αφού και την ΕΛΠΑ "τέλειωσα" (Σ.Σ. την ήδη τελειωμένη), και Ομοσπονδία έφτιαξα (η μόνη περίπτωση στον Δυτικό κόσμο που μια ανεξάρτητη Αρχή τίθεται αυτοβούλως υπό Κρατικό έλεγχο, ΧΩΡΙΣ να έχει απολύτως καμμία οικονομική υποστήριξη-χρηματοδότηση απο τη πολιτεία για την λειτουργία και την ανάπτυξή της), και δεκάδες αγώνες έδωσα στις Λέσχες (διάβαζε Αθλητικά Σωματεία- αν είναι ποτέ δυνατόν, αφού όλοι γνωρίζουν ότι μερικά εξ' αυτών είναι εταιρείες διοργάνωσης αγώνων με μόνο σκοπό τον βιοπορισμό των εταίρων- μελών)". ΟΛΟΙ αυτοί λοιπόν, κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν οτι οι αγώνες ξεκίνησαν τον πέμπτο μήνα, και στην πρώτη Ανάβαση υπήρξαν 31 συμμετοχές (κανένα Ιστορικό αυτοκίνητο), στο πρώτο Ραλλύ μόλις 18, και στον επερχόμενο Κένταυρο γύρω στις 30 με μόλις 4 ή 5 Ιστορικά (παρ' οτι ο αγώνας μετράει στο Πρωτάθλημα στη θέση του ματαιωθέντος Ιστορικού Ακρόπολις)  -χωρις να γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή πόσα πληρώματα έχουν καταθέσει και το παράβολο, εκτός απο την καλή τους πρόθεση. νημέρωση 8/5: Τελικά οι συμμετοχές έμειναν μόλις 21, και ο αγώνας ανεβλήθη για άγνωστη ημερομηνία).
  Γιατί γίνεται αυτό? Γιατί η ΟΜΑΕ ψάχνει αγωνιωδώς κεφάλαια κίνησης, και χρειάζεται τα παράβολα απο τις λισάνς και τις αγ. πινακίδες για τη λειτουργία της, όπως και απο τις συμμετοχές για την πληρωμή των δόσεων του ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Ομως, αυτοί που αποφάσισαν ότι ο μόνος τρόπος να φύγει το σπορ απο την ΕΛΠΑ ήταν να παει στο Κράτος, έπρεπε να έχουν εξασφαλίσει και την χρηματοδότησή του και όχι να ζητούν και πάλι απο τους ιδιώτες οδηγούς να πληρώσουν ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΕΚΠΤΩΣΗ Ή ΕΛΑΦΡΥΝΣΗ. Η βιασύνη και η έλλειψη πόρων, δυστυχώς έκανε τους υπευθύνους της ΟΜΑΕ να αγνοήσουν την δραματική οικονομική κατάσταση, και να θεωρήσουν- πολύ κακώς και με ασυγχώρητη επιπολαιότητα- ότι η "τρέλλα", η δίψα, το πάθος και εκείνη η άλλη "ερωτική" λέξη που αρχίζει απο "κ" και έχει πέντε γράμματα, θα έκανε τους οδηγούς να πουλήσουν σπίτια, να κλείσουν μαγαζιά, να αφήσουν νηστικά παιδιά και γυναίκες και να αγνοήσουν το μέλλον τους, προκειμένου να τρέξουν στους αγώνες (για να μην αναφερθούμε στην υποχρέωση να "μεταμφιεσθούν" σε αθλητές όλοι όσοι πληρώνουν βαρειά απο την τσέπη τους τους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου, ενώ αυτοί οι νεόκοποι "αθλητές" μπορεί να είναι 40, 50, ακόμα και 60 χρονών).
 Τι θα έπρεπε να έχει γίνει: Ματαίωση όλων των Πρωταθλημάτων και περικοπή των αγώνων τουλάχιστον στο μισό. Ταυτόχρονα, θα μπορούσε να εκδίδεται λισάνς ημέρας και όχι υποχρεωτικώς ετήσια, ενώ και η χρήση των αγωνιστικών πινακίδων θα μπορούσε να είναι μηνιαία επίσης. Μ' αυτο το τρόπο, οι οδηγοί που θα ήθελαν να συμμετάσχουν μόνο σε ένα, δύο ή τρείς αγώνες, θα πλήρωναν ένα κλάσμα του ετήσιου κόστους. Έτσι, θα φούντωναν οι συμμετοχές των (λίγων) αγώνων που θα γίνονταν, και φυσικά ποιός θα τολμούσε να κατηγορήσει την ΟΜΑΕ ότι μείωσε τους αγώνες, τη στιγμή που ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΕΧΕΙ ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΘΕΙ?
 Αυτή τη στιγμή, δημιουργείται μια στενή "αγωνιστική ελίτ" που αποτελείται α) απο πλουσίους σπορτσμεν συμπολίτες μας, β) απο επιτυχημένους επαγγελματίες μηχανικούς/οδηγούς, και γ) απο ελάχιστους "υποστηριζόμενους" οδηγούς, παρ' οτι μια ματιά στις συμμετοχές δείχνει ότι οι χορηγοί συνήθως  απαντώνται στην κατηγορία "β)", κάτι λογικό αφού έχει και τις περισσότερες διακρίσεις. 'Ομως, έτσι ήταν το Σπορ του αυτοκινήτου και τις δεκαετίες του '50 και του '60, όταν η ΕΛΠΑ είχε πάνω στο σήμα της την βασιλική κορώνα. Μια Ομοσπονδία λοιπόν, το ΠΡΩΤΟ που θα έπρεπε να έχει ζητήσει απο το Κράτος θα ήταν επιχορήγηση για να γίνει έτσι εφικτή η συμμετοχή όσο το δυνατόν περισσότερων οδηγών (πέραν των 30-40 ατόμων και  ομάδων του χώρου που συνεχίζουν -και μπράβο τους- να έχουν οικονομική άνεση). Εδώ όμως, μέχρι και εγγραφή των οδηγών με οικονομικό παράβολο  στις Λέσχες προσπάθησαν να επιβάλλουν διάφοροι, και αναγκάστηκε να βγεί με ανακοίνωση στο σαιτ της η ΟΜΑΕ για να διευκρινίσει οτι κάτι τέτοιο δεν είναι υποχρεωτικό. Αν λοιπόν η έκδοση λισάνς- δελτίου αθλητού κόστιζε π.χ. μόνο 50 Ευρώ η ετήσια και 20 Ευρώ η "ημέρας", και αν η συμμετοχή ήταν επιχορηγούμενη και δωρεάν, ή ας πούμε μειωνόταν στα 80 έως 100 Ευρώ, τότε ποιός αμφιβάλλει ότι πολλοί οδηγοί θα εμφανίζονταν, έστω σποραδικά, σε δύο ή τρείς αγώνες φέτος παρά τις δυσκολίες?
 Δεν είναι αργά: Ας μην υποπέσει και η ΟΜΑΕ στο πάγιο "αμάρτημα" των Κυβερνήσεων, που ούτε την αλήθεια λένε, και το πολιτικό κόστος φοβούνται και στο τέλος τα ρίχνουν όλα στο λαό. Ας μιλήσει ειλικρινά σε Λέσχες και σε οδηγούς και ας αφήσει  το δύσκολο 2013 να φύγει χωρίς τους προκηρυχθέντες Τίτλους, για να μην υποβάλλονται οι πάντες στο μαρτύριο της σταγόνας μετρώντας μία-μία τις συμμετοχές καθε αγώνα, προκειμένου στο τέλος της "κουτσής" αυτής χρονιάς  να ανακηρυχθούν πρωταθλητές και κυπελλούχοι άνευ συναγωνισμού οι συνήθεις ύποπτοι (δηλαδή οι καλύτεροι οδηγοί με τα καλύτερα αυτοκινητα, που σήμερα σπάνια ξεπερνούν τον... έναν, άντε βία δύο, ανά κατηγορία).

 Η κατάσταση στην δομή, την οργάνωση και την διοίκηση του Σπορ του αυτοκινήτου, άλλαξε ολοκληρωτικά και οριστικά. Ας μην ζητάμε λοιπόν απο ένα βρέφος να σηκωθεί και να τρέξει. Η οικονομική συγκυρία, κατά την άποψή μας, είναι μια μεγάλη ευκαιρία για εις βάθος ξεκαθάρισμα και αναδιοργάνωση. Ας μην αφήσουμε αυτή την ευκαιρία να πάει χαμένη. Ας σταθεί η ΟΜΑΕ στο ύψος της και ας αναλάβει τις ευθύνες που με τέτοιο πάθος διεκδίκησε. Και η πρώτιστη αλλά και μεγαλύτερη ευθύνη είναι ένα υγιές Σπορ για τους πολλούς, μακριά απο την χειραγώγηση των παραγόντων αλλά και των -κακώς εννοούμενων- "συνδικαλιστών", που στριμώχνονται στον προθάλαμο της εξουσίας οσμιζόμενοι παρασιτικές κρατικές θέσεις (όπως τόσοι και τόσοι πριν απ΄αυτούς). Οι αγώνες αυτοκινήτου θα ανακάμψουν και θα αναπτυχθούν μαζί με την Ελληνική οικονομία, γι΄αυτό και η ΟΜΑΕ πρέπει να διαχειρισθεί το σήμερα με τη σκέψη στο αύριο, προετοιμάζοντας "την επόμενη μερα" του Ελληνικού motorsport. 

Δ.Π.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου