Τρίτη 21 Μαΐου 2013

ΕΑΡΙΝΟ ΡΑΛΛΥ ΦΙΛΠΑ 2013: ΠΟΛΛΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ, ΑΦΘΟΝΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ, ΕΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΟ ΔΙΗΜΕΡΟ


  Το «Εαρινό Ράλλυ ΦΙΛΠΑ 2013» που έγινε με μεγάλη επιτυχία στις 18 και 19 Μαΐου, ήταν μια εκδήλωση Regularity σχεδιασμένη στα πρότυπα της Λέσχης, τα οποία προβλέπουν άφθονο χρόνο για χαλάρωση, ποιοτική διασκέδαση, κοινωνική συναναστροφή, σεβασμό στα οχήματα που συμμετέχουν (δηλαδή, λαμβάνεται μέριμνα ώστε να μην καταπονούνται) και βέβαια «αγνές» δοκιμασίες regularity, όπου η χρήση βοηθητικών (επιτρεπόμενων) οργάνων επιφέρει πρόσθετους βαθμούς ποινής. Ωστόσο, το φετεινό «Εαρινό Ράλλυ ΦΙΛΠΑ» συζητήθηκε και σχολιάστηκε πολύ και για έναν πρόσθετο λόγο: Ότι η ημερομηνία του, η οποία βεβαίως είχε ανακοινωθεί από το 2012, συνέπεσε με αυτή του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, ενός αγώνα που βασικά λόγω της οικονομικής κρίσης πέρασε από σαράντα κύματα μέχρι να πραγματοποιηθεί, χωρίς sporting και με σχετικά λίγες συμμετοχές regularity μεν, αλλά οπωσδήποτε με μεγάλη επιτυχία όσον αφορά τον σχεδιασμό, την εκτέλεση και τον βαθμό δυσκολίας των Ειδικών Διαδρομών.
  Αν υπήρξαν (και υπήρξαν) κάποιοι από την μία ή την άλλη οργανωτική Αρχή (δηλαδή, ΕΟ ΦΙΛΠΑ και ΕΛΠΑ) που θεώρησαν «ανταγωνιστικές» τις δύο αυτές εκδηλώσεις regularity, τότε πρέπει να τους πούμε ευθαρσώς ότι έκαναν μεγάλο λάθος. Και ιδού οι λόγοι: Πρώτον, το Ράλλυ Ακρόπολις είναι μία Διεθνής αγωνιστική εκδήλωση, τετραήμερης διάρκειας, με μεγάλες απαιτήσεις από τα πληρώματα και βέβαια πολύ υψηλό κόστος το οποίο ελάχιστοι σήμερα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν (συμμετοχή, συν ξενοδοχεία και φαγητό δύο ατόμων τουλάχιστον, συν βενζίνες). Έτσι, μπορούμε να πούμε με απόλυτη βεβαιότητα, ότι αν κάποιος οδηγός/πλήρωμα regularity ήθελε –και μπορούσε- να συμμετάσχει στο Ακρόπολις, θα το είχε πράξει δηλώνοντας συμμετοχή εγκαίρως και μάλιστα με μειωμένο παράβολο, σε καμμία περίπτωση δε, το «Εαρινό» της ΦΙΛΠΑ δεν θα αποτελούσε πρόβλημα ή «δίλημμα». Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και από την αντίθετη πλευρά: Πολλά στελέχη, μέλη και φίλοι της ΦΙΛΠΑ, δεν θα συμμετείχαν ούτως ή άλλως στο Ακρόπολις, μια και οι εκδηλώσεις-αγώνες της ΦΙΛΠΑ (Πικ-νικ, Εαρινό, Διεθνές κτλ.) έχουν γίνει πλέον παραδοσιακές και υπάρχει ένας πυρήνας μελών της μεγάλης αυτής λέσχης που συμμετέχει ανελλιπώς. Τώρα, εάν ανάμεσα στις όντως πολλές συμμετοχές, υπήρξαν και κάποιες που θα θεωρούντο δυνάμει και «Ακροπολικές» , οι λόγοι αυτής τους της επιλογής θα πρέπει να αναζητηθούν σε άλλα αίτια που πιθανώς να είναι χρονικά, επαγγελματικά, ή οικονομικά. Εξ’ άλλου, ας μην ξεχνάμε ότι αρκετοί οδηγοί ήθελαν να συμμετάσχουν στην κατηγορία sporting του Ακρόπολις, και εφ’ όσον αυτή δεν έγινε, έχασαν το ενδιαφέρον τους. Δεύτερον, είναι τουλάχιστον αφελές ή ανόητο, το να συγκρίνει κανείς μια απολαυστική, χαλαρή βόλτα σε καλοκαιρινές θερμοκρασίες και όμορφα ξενοδοχεία, με τον σκληρό και συνεχή συναγωνισμό δεκάτου του δευτερολέπτου επί τριήμερο που συνεπάγεται το Ακρόπολις regularity. Τρίτον, όλες οι δυνάμεις του Ιστορικού αυτοκινήτου (που δεν είναι και τόσο πολλές αριθμητικά, δηλαδή σε αριθμό τακτικών συμμετεχόντων, ώστε να έχουν την πολυτέλεια της διάσπασης), το μόνο που επιθυμούν είναι να διοργανώνονται αγώνες και εκδηλώσεις προσαρμοσμένες στα οικονομικά μεγέθη της εποχής μας. Και για να γίνει αυτό, είναι απαραίτητη η συνεργασία όλων των πλευρών, δηλαδή «Αρχών», Λεσχών, Σωματείων, Οδηγών και Συνοδηγών, γιατί όλοι πρέπει να καταλάβουν ότι δεν είναι η εποχή κατάλληλη ούτε για δονκιχωτισμούς, ούτε για μοναχικούς καβαλάρηδες, ούτε για προσπάθειες επιβολής, ούτε για παραγκωνισμούς, ούτε και για αγώνες επικράτησης. Όποιος δεν το καταλαβαίνει αυτό, το μόνο που καταφέρνει είναι να δημιουργεί πρόβλημα στον χώρο και να μειώνει την όποια επιτυχία τόσο των δικών του όσο και των άλλων διοργανώσεων.

ΕΑΡΙΝΟ ΦΙΛΠΑ 2013. Οι συμμετοχές στην αρχή φάνηκε να αγγίζουν τις 80 και τελικά, στην εκκίνηση το Σάββατο το πρωΐ στην Βαρυμπόμπη, συγκεντρώθηκαν γύρω στα 70 αυτοκίνητα. Το Σαββατοκύριακο αυτό ήταν εξαιρετικά ζεστό, γι’ αυτό και ο άφθονος χρόνος που είχε δοθεί για την μετάβαση στην Αγία Μαρίνα (με μία Ε.Δ. στον δρόμο) και το πέρασμα με φέρρυ στα Ν. Στύρα, φάνηκε ακόμα περισσότερος λόγω της αναμονής. Στην συνέχεια, τα πληρώματα αντιμετώπισαν μία ακόμα Ε.Δ. μέχρι το χωριό Ρεούζι όπου και το γεύμα, το οποίο ήταν όντως άφθονο και ποιοτικό αλλά προπάντων οικονομικό: Η ΦΙΛΠΑ είχε πετύχει την εξαιρετική τιμή των μόλις 10 Ευρώ κατ’ άτομο! Μία ακόμα «διπλή» Ε.Δ. μεσολαβούσε μέχρι τον τερματισμό στο Μαρμάρι, όπου οι τοπικές αρχές είχαν ετοιμάσει υποδοχή με κέρασμα. Τα ωραία όμως ξεκίνησαν με την άφιξη στο ξενοδοχείο «Marmari Bay», που ήταν ανάμεσα στους χορηγούς της εκδήλωσης (όπως και η Κοινοπραξία Φέρρυ Αγ. Μαρίνας-Στύρων, γιατί τόσο η μετάβαση και η επιστροφή όσο και η διανυκτέρευση, περιλαμβάνονταν στο παράβολο των 100 Ευρώ).
  Η συμμετοχή σε μία εκδήλωση-αγώνα regularity σαν το Εαρινό της ΦΙΛΠΑ, δημιουργεί στους συμμετέχοντες προσδοκίες άνετης και ευχάριστης διαμονής. Και αποτελεί όντως επιτυχία του –κάθε– οργανωτή, το να επιλέγει διαδρομές, καταλύματα και ξενοδοχεία που θα ικανοποιήσουν απόλυτα τους συμμετέχοντες. Στην περίπτωση του ξενοδοχείου «Marmari Bay» όμως, η διοργάνωση της ΦΙΛΠΑ έκανε «τζακ-ποτ», γιατί μας έφερε σε επαφή με ένα ξενοδοχειακό συγκρότημα του οποίου οι ιδιοκτήτες Μανταλένα και Αθανάσιος Ζαφείρης πραγματικά έχουν πάθος με τη δουλειά τους. Δεν είναι λοιπόν μόνο ότι το Marmari Bay βρίσκεται σε μία ιδανική τοποθεσία με υπέροχη θέα και άμεση πρόσβαση στην παραλία και στο λιμάνι, αλλά και το ότι διαθέτει εξαιρετικά προσεγμένες και επιλεγμένες υπηρεσίες εκεί που, ατυχώς για την χώρα μας, πολλές ξενοδοχειακές μονάδες πάσχουν: Στο service και στην ποιότητα! Η μεγάλη έκπληξη δε, ήρθε το βράδυ στο δείπνο, όπου το ιταλικό εστιατόριο «Veranda» του συγκροτήματος πρόσφερε έναν καταπληκτικό μπουφέ (του οποίου η αφθονία φαίνεται ότι στο τέλος της βραδιάς είχε απομείνει ένα ολόκληρο ψητό γουρουνόπουλο), με το «κλου» να έρχεται στην παρουσίαση των φρούτων που ήταν πιο απολαυστικά στο να τα βλέπεις παρά να τα γεύεσαι! Τέτοια παρουσίαση και διακόσμηση πιάτων δεν έχουμε δει πουθενά αλλού στον κόσμο στα αναρίθμητα δημοσιογραφικά μας ταξίδια!
  Η δεύτερη μέρα, Κυριακή 19 Μαΐου, ξεκινούσε στις 10.30, με μία Ε.Δ. μέχρι την Κάρυστο, όπου τα αυτοκίνητα παρατάχθηκαν ιδανικά στην παραλία, έχοντας όμως και εδώ μία μεγαλούτσικη αναμονή, λόγω του ότι γινόταν ένας ποδηλατικός αγώνας στην γύρω περιοχή. Το τελευταίο σκέλος του Εαρινού, με δύο Ε.Δ., οδηγησε τα πληρώματα στον γραφικό Άγιο Δημήτριο, σε όμορφη διαδρομή μέσα από το ομώνυμο φαράγγι, όπου υπήρχε ακόμα ένα απολαυστικό γεύμα, και αυτό εξαιρετικά οικονομικό (11 Ευρώ το άτομο). Και εκεί, στον τερματισμό, η οργάνωση έδινε σε κάθε πλήρωμα σημείωμα με το οποίο μπορούσε να πάρει τα δωρεάν εισιτήρια επιστροφής από το πρακτορείο των φέρρυ στα Ν. Στύρα. «Όλα πληρωμένα» λοιπόν με το παράβολο της συμμετοχής, ενώ και οι βενζίνες ήταν περιορισμένες λόγω  της συνολικής απόστασης του αγώνα που δεν ξεπερνούσε τα 140 περίπου χλμ. Όσο για τα αποτελέσματα, η αλήθεια είναι ότι καθυστέρησαν περίπου μία ημέρα (αναρτήθηκαν την Δευτέρα στον ιστότοπο της ΦΙΛΠΑ), ίσως λόγω των επαληθεύσεων που απαιτούσε η διπλή χρονομέτρηση: Η ΦΙΛΠΑ χρησιμοποίησε transponders, έχοντας και χρονόμετρα χειρός σαν back up (φυσικά, στην απονομή που θα γίνει  την Τετάρτη 22/5 στις 20.00 στα εντευκτήρια της ΦΙΛΠΑ, θα ανακοινωθεί με ποιο σύστημα ανά Ε.Δ. έγινε η χρονομέτρηση).
  Όσοι συμμετείχαν στο Εαρινό ΦΙΛΠΑ 2013, είναι βέβαιο ότι χάρηκαν την οδήγηση του κλασσικού τους αυτοκινήτου, χωρίς να αγχωθούν ή να «πάθουν» από τον πυρετό του συναγωνισμού. Στην εκδήλωση συμμετείχαμε ως προσκεκλημένοι της ΦΙΛΠΑ (την οποία και ευχαριστούμε) όχι με το… «αγωνιστικό» Regularity Alfa Romeo μας, αλλά με την κλασσική Jaguar MK 2 του 1963, την οποία επί τριήμερο προσπαθούσαμε να συνεφέρουμε μετά από επταετή νάρκη! Γιατί ο αμέσως προηγούμενος αγώνας που είχε συμμετάσχει, ήταν και πάλι μία διοργάνωση της ΦΙΛΠΑ!
  Αυτά λοιπόν. Μια απολαυστική εκδήλωση-ευκαιρία χαλάρωσης με το αγαπημένο μας classic, που μας κάνει να περιμένουμε με ανυπομονησία την επόμενη.                   Δ.Π.


Οι νικητές Γενικής Ν. Χαραλαμπόπουλος-Σ. Δογάνης, με Porsche 912.
Το ζεύγος Τσαπέπα έτρεχε ακατάπαυστα και τις δύο ημέρες 
για την επιτυχία της οργάνωσης. Και τα κατάφερε!

Μια άποψη του parking του ξενοδοχείου «Marmari Bay», στο οποίο χώρεσαν όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα και μάλιστα υπό σκιά!


Πόσο τελειότερο μπορεί να είναι ένα κλασσικό αυτοκίνητο από αυτή την Chevrolet Corvette;










Στην εκδήλωση συμμετείχε και η Λέσχη ELF 500, μεταξύ άλλων (ήρθε και νεότευκτη Λέσχη Κλασσικών από την Κοζάνη!), με μερικά υπέροχα «πεντακοσαράκια». 
     Η Jaguar MK2  1963 του AutoCLASSIC.
Τα αυτοκίνητα στο φέρρυ Αγ. Μαρίνας-Στύρων.

Εντυπωσίασε το εξαιρετικά συντηρημένο Lada, με την οικογενειακή ομάδα του πληρώματός του.
Τα αυτοκίνητα παρατεταγμένα στην απέραντη παραλία της Καρύστου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου