Το 2012, "ξαφνικά" προς το τελος του καλοκαιριού, η ΦΙΛΠΑ ανακοίνωσε, διοργάνωσε και έφερε εις πέρας με επιτυχία (χάρις στην "αυτοθυσία" των μελών της αλλά και με αρκετή εύνοια εκ μέρους της "θεάς"-ή όπως αλλοιώς τη λένε- τύχης), μια εκδήλωση/επίδειξη/αγώνα/συγκέντρωση κλασσικών αυτοκινήτων και μοτοσυκλεττών στο Τατόι.
Τι είναι "το Τατόι"? Είναι ένα στρατιωτικό αεροδρόμιο που φιλοξενεί και τις πολιτικές δραστηριότητες της Αερολέσχης Αθηνών, και που η κλειστή διαδρομή που δημιουργούσε ο κεντρικός διάδρομος με τον περιφερειακό δρόμο των εγκαταστάσεων, φιλοξένησε απο τα μέσα της δεκαετίας του 1950 μέχρι και το 1983 το Ελληνικό Πρωτάθλημα Ταχύτητος. Έτσι, "το Σιρκουί του Τατοίου", στην πρωτόγονη αυτοκινητιστικά Ελλάδα, αποτελούσε "το ναό της ταχύτητας", μια και ουσιαστικά βρισκόταν μέσα στην Αθήνα, η οποία εκείνα τα χρόνια μονοπωλούσε σχεδόν τις αγωνιστικές δραστηριότητες. Οι αγώνες ταχύτητος σε σιρκουί πόλης που γίνονταν στη Ρόδο και στην Κέρκυρα, ήταν μακριά απο το μεγάλο κοινό, γιατί ελάχιστος κόσμος τότε μπορούσε να ταξιδέψει στα δύο άκρα της χώρας για να παρακολουθήσει έναν αγώνα του αγαπημένου του σπορ. Ακόμα και για το Τατόι η πρόσβαση δεν ήταν εύκολη, γιατί τα συγκοινωνιακά μέσα της εποχής δεν αρκούσαν για τις χιλιάδες των θεατών. Ετσι αυτοί πήγαιναν με τα πόδια απο τον σταθμό του τραίνου της Οινόης, με τα αραιά λεωφορεία, με ποδήλατα, με μηχανάκια, στοιβαγμένοι σε ΙΧ ή σε φορτηγά φίλων, κτλ. Στις καρδιές και στο μυαλό των 25.000 θεατών ΚΑΘΕ αγώνα του '60 και -ιδίως- του '70, έμειναν ανεξίτηλα χαραγμένες οι εικόνες των αυτοκινήτων και των οδηγών της εποχής, που σιγά- σιγά απέκτησαν την αίγλη του μύθου. Ενός μύθου όμως πραγματικού, ζωντανού μέχρι σήμερα, γιατί άλλο είναι να διηγείσαι και να μεταφέρεις κάτι που έχεις δεί με τα μάτια σου, κι άλλο να το έχεις διαβάσει σε παλιό Autosport που έφτασε τυχαία στα χέρια σου...
Αυτόν τον "μύθο", ή πιο σωστά "το μυθικό Τατόι", ζωντάνεψε με απόλυτη επιτυχία και μάλιστα σε δύο και σε τέσσερις τροχούς η ΦΙΛΠΑ πέρυσι τον Σεπτέμβριο (με την πολύτιμη όσο και απαραίτητη συνδρομή της Λέσχης Φίλων Κλασσικής Μοτοσυκλέττας). Και αν όπως είπαμε τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής και οι εθελοντές της ΦΙΛΠΑ έφεραν εις πέρας ένα πραγματικό άθλο δοκιμών και αγώνων όχι λιγότερων των...250 οχημάτων μέσα σε μία μόνο μέρα, δεν μπορεί κανείς να εκφρασθεί το ίδιο θετικά και για το σύνολο των οδηγών αυτοκινήτων (οι μοτοσυκλέττες δεν δημιούργησαν κανένα πρόβλημα),γιατί: Α) Πολλοί συμμετέχοντες στην κατηγορία regularity δεν σεβάστηκαν τα ανώτατα όρια ταχύτητας που είχαν θέσει για λόγους ασφαλείας οι οργανωτές, και κινούντο πάση δυνάμει, "για να χαρούν τον αγώνα". Αλλοι, επίσης της regularity, επέλεγαν γελοία χαμηλές μ.ω.τ.,αυτοί "για να κερδίσουν τον αγώνα", μη λαμβάνοντας υπ΄ όψιν ότι σε ένα αεροδρόμιο δεν μπορείς και δεν πρέπει να κινείσαι με 28 χ.α.ω., αλλά, βρε αδερφέ, με 43, ή 45, ή 48, έτσι ώστε να μην τραβήξει χρονικά ο αγώνας και να μην κουραστούν οι θεατές. Β) Ακόμα χειρότερα, αρκετοί οδηγοί της "γρήγορης" κατηγορίας SC-Super Classic, έκαναν σκληρό και επικίνδυνο αγώνα ταχύτητος (κάποιοι χωρίς να διαθέτουν τα απαραίτητα οδηγικά προσόντα), θέτοντας σε κίνδυνο ολόκληρη τη διοργάνωση, και μη σεβόμενοι τις προσπάθειες αλλα και το πνεύμα της ΦΙΛΠΑ, η οποία τους φιλοξενούσε. Γ) Ο μηδενικός έλεγχος που ασκούσαν οι συμμετέχοντες στους φίλους και συνοδούς τους (γυναικών και παιδιών συμπεριλαμβανομένων), δημιουργούσε τεράστιους κινδύνους. 'Ολα αυτά λοιπόν φέτος θα ελεγχθούν αυστηρά και καλό είναι να τα έχουν υπ΄όψιν όλοι, για να μήν στενοχωρηθούν όταν δουν την μαύρη σημαία ή όταν δεν τους επιτραπεί καν να εκκινήσουν.
Αυτά πρός το παρόν, και θα ακολουθήσουν πολλά και τακτικά σημειώματά μας για την επερχόμενη εκδήλωση, που δεν θα πρέπει να χάσει κανένας φίλος του αυτοκινήτου γενικά ( γιατί οι μύθοι δεν έχουν ηλικία...). Δ.Π.
*Ο κανονισμός της ΦΙΛΠΑ και η Δήλωση Συμμετοχής ΕΔΩ.
**... Και όσοι θέλουν να θυμηθούν τι έγινε στο περυσινό Τατόϊ και να ξαναδιαβάσουν τις περιγραφές και τα σχόλιά μας, ΕΔΩ.
Τι είναι "το Τατόι"? Είναι ένα στρατιωτικό αεροδρόμιο που φιλοξενεί και τις πολιτικές δραστηριότητες της Αερολέσχης Αθηνών, και που η κλειστή διαδρομή που δημιουργούσε ο κεντρικός διάδρομος με τον περιφερειακό δρόμο των εγκαταστάσεων, φιλοξένησε απο τα μέσα της δεκαετίας του 1950 μέχρι και το 1983 το Ελληνικό Πρωτάθλημα Ταχύτητος. Έτσι, "το Σιρκουί του Τατοίου", στην πρωτόγονη αυτοκινητιστικά Ελλάδα, αποτελούσε "το ναό της ταχύτητας", μια και ουσιαστικά βρισκόταν μέσα στην Αθήνα, η οποία εκείνα τα χρόνια μονοπωλούσε σχεδόν τις αγωνιστικές δραστηριότητες. Οι αγώνες ταχύτητος σε σιρκουί πόλης που γίνονταν στη Ρόδο και στην Κέρκυρα, ήταν μακριά απο το μεγάλο κοινό, γιατί ελάχιστος κόσμος τότε μπορούσε να ταξιδέψει στα δύο άκρα της χώρας για να παρακολουθήσει έναν αγώνα του αγαπημένου του σπορ. Ακόμα και για το Τατόι η πρόσβαση δεν ήταν εύκολη, γιατί τα συγκοινωνιακά μέσα της εποχής δεν αρκούσαν για τις χιλιάδες των θεατών. Ετσι αυτοί πήγαιναν με τα πόδια απο τον σταθμό του τραίνου της Οινόης, με τα αραιά λεωφορεία, με ποδήλατα, με μηχανάκια, στοιβαγμένοι σε ΙΧ ή σε φορτηγά φίλων, κτλ. Στις καρδιές και στο μυαλό των 25.000 θεατών ΚΑΘΕ αγώνα του '60 και -ιδίως- του '70, έμειναν ανεξίτηλα χαραγμένες οι εικόνες των αυτοκινήτων και των οδηγών της εποχής, που σιγά- σιγά απέκτησαν την αίγλη του μύθου. Ενός μύθου όμως πραγματικού, ζωντανού μέχρι σήμερα, γιατί άλλο είναι να διηγείσαι και να μεταφέρεις κάτι που έχεις δεί με τα μάτια σου, κι άλλο να το έχεις διαβάσει σε παλιό Autosport που έφτασε τυχαία στα χέρια σου...
Αυτόν τον "μύθο", ή πιο σωστά "το μυθικό Τατόι", ζωντάνεψε με απόλυτη επιτυχία και μάλιστα σε δύο και σε τέσσερις τροχούς η ΦΙΛΠΑ πέρυσι τον Σεπτέμβριο (με την πολύτιμη όσο και απαραίτητη συνδρομή της Λέσχης Φίλων Κλασσικής Μοτοσυκλέττας). Και αν όπως είπαμε τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής και οι εθελοντές της ΦΙΛΠΑ έφεραν εις πέρας ένα πραγματικό άθλο δοκιμών και αγώνων όχι λιγότερων των...250 οχημάτων μέσα σε μία μόνο μέρα, δεν μπορεί κανείς να εκφρασθεί το ίδιο θετικά και για το σύνολο των οδηγών αυτοκινήτων (οι μοτοσυκλέττες δεν δημιούργησαν κανένα πρόβλημα),γιατί: Α) Πολλοί συμμετέχοντες στην κατηγορία regularity δεν σεβάστηκαν τα ανώτατα όρια ταχύτητας που είχαν θέσει για λόγους ασφαλείας οι οργανωτές, και κινούντο πάση δυνάμει, "για να χαρούν τον αγώνα". Αλλοι, επίσης της regularity, επέλεγαν γελοία χαμηλές μ.ω.τ.,αυτοί "για να κερδίσουν τον αγώνα", μη λαμβάνοντας υπ΄ όψιν ότι σε ένα αεροδρόμιο δεν μπορείς και δεν πρέπει να κινείσαι με 28 χ.α.ω., αλλά, βρε αδερφέ, με 43, ή 45, ή 48, έτσι ώστε να μην τραβήξει χρονικά ο αγώνας και να μην κουραστούν οι θεατές. Β) Ακόμα χειρότερα, αρκετοί οδηγοί της "γρήγορης" κατηγορίας SC-Super Classic, έκαναν σκληρό και επικίνδυνο αγώνα ταχύτητος (κάποιοι χωρίς να διαθέτουν τα απαραίτητα οδηγικά προσόντα), θέτοντας σε κίνδυνο ολόκληρη τη διοργάνωση, και μη σεβόμενοι τις προσπάθειες αλλα και το πνεύμα της ΦΙΛΠΑ, η οποία τους φιλοξενούσε. Γ) Ο μηδενικός έλεγχος που ασκούσαν οι συμμετέχοντες στους φίλους και συνοδούς τους (γυναικών και παιδιών συμπεριλαμβανομένων), δημιουργούσε τεράστιους κινδύνους. 'Ολα αυτά λοιπόν φέτος θα ελεγχθούν αυστηρά και καλό είναι να τα έχουν υπ΄όψιν όλοι, για να μήν στενοχωρηθούν όταν δουν την μαύρη σημαία ή όταν δεν τους επιτραπεί καν να εκκινήσουν.
Αυτά πρός το παρόν, και θα ακολουθήσουν πολλά και τακτικά σημειώματά μας για την επερχόμενη εκδήλωση, που δεν θα πρέπει να χάσει κανένας φίλος του αυτοκινήτου γενικά ( γιατί οι μύθοι δεν έχουν ηλικία...). Δ.Π.
*Ο κανονισμός της ΦΙΛΠΑ και η Δήλωση Συμμετοχής ΕΔΩ.
**... Και όσοι θέλουν να θυμηθούν τι έγινε στο περυσινό Τατόϊ και να ξαναδιαβάσουν τις περιγραφές και τα σχόλιά μας, ΕΔΩ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου