Κυριακή, 27 Απριλίου 2014

ΡΑΛΛΥ ΣΠΡΙΝΤ ΑΓΙΟΣ ΜΕΡΚΟΥΡΙΟΣ, ΙΣΤΟΡΙΚΑ. ΤΟ "ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΕΛΥΘΗ: Ο ΤΣΑΛΑΜΑΤΑΣ ΕΚΤΟΣ, Ο ΤΑΧΤΑΣ ΣΩΣΤΟΣ!

 
Ο Ι. Ταχτάς με την Ε21 σε φωτ. Αρχείου (Ριτσώνα 2011)
Τελικά τα γεγονότα έχουν ως εξής: Στην Β' Ειδική ο Ι. Τσαλαματάς φόρεσε τύπο ελαστικών που ΔΕΝ ήταν road legal, μπορούσε δηλαδή να χρησιμοποιηθεί μόνο σε πίστα ή ανάβαση και ΟΧΙ σε Ραλλύ ή Ράλλυ Σπριντ. Ο Τεχνικός Εφορος και οι Αγωνοδίκες απεδέχθησαν άμεσα την ένσταση και τον έθεσαν (πολύ σωστά) εκτός αγώνα, ενώ ταυτόχρονα "λύθηκε" και μετρήθηκε η ΒΜW Ε21 του Ι. Ταχτά, η οποία βρέθηκε απόλυτα σωστή, εντός των ορίων κυβισμού της κλάσης. Μετά από αυτή την εξέλιξη, η νίκη της άτυπης Γενικής Ιστορικών, της Κατηγορίας 3 και της Κλάσης 3/D3 πηγαίνει στους  I.  Ταχτά-Ν. Χρέππα. Συγχαρητήρια στο, ούτως ή άλλως ταχύτατο, πλήρωμα (νικητές της Α' Ειδικής) αλλά συνεχίζουμε να έχουμε παράπονα απο την απουσία ενημέρωσης εκ μέρους της οργάνωσης. Αν το θέμα αυτό είχε προκύψει π.χ. στην κορυφή με τους "Μήτσους", θα είχε γίνει κόλαση απο τις ενημερωτικές δημοσιεύσεις, όπως εξ' άλλου συνέβη προ διμήνου με τα turbo τους! Ας δουν επιτέλους οι παράγοντες του Σπορ τα Ιστορικά σαν το 20% της δυναμικότητας των Ελληνικών αγώνων, και όχι σαν μια αμελητέα ύλη που την θυμόμαστε μόνο στην είσπραξη του παραβόλου και στην άθροιση του τελικού αριθμού συμμετοχών.


(Και κάτι ακόμα: Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες θέλουν τον Τεχνικό Εφορο να είχε παρατηρήσει τα εκτός κανονισμών λάστιχα του Escort ΠΡΙΝ την εκκίνηση της Β' Ειδικής. Αν είναι έτσι, γιατί επέτρεψε στο πλήρωμα να ξεκινήσει;;;)

3 σχόλια:

  1. Καλά, εδώ το blog των ιστορικών (ετούτο εδω δηλαδή!) στα αποτελέσματα ανεφέρε μόνο την (ομολογουμένως εξαιρετική!) επίδοση του συμπαθέστατου Τσαλαματά επί ένα 24ωρο μέχρι προ ολίγου δηλαδή, "γειώνοντας" όλους τους υπόλοιπους με ιστορικά (Ταχτάς έκανε απίστευτο χρόνο στο 1ο ανέβασμα - Κώστας Αργυρίου πετούσε με το Starlet, ο Κολισλόγλου με το πεθαμένο Fiesta έκανε χρονάρα στο 1ο σκέλος) -είναι να γκρινιάζουμε για τους "ξένους" των σύγχρονων?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχετε απόλυτο δίκιο, αλλά δεν ήταν σκοπός μας η λεπτομερής και αναλυτική περιγραφή της απόδοσης των 13 "ιστορικών" πληρωμάτων αλλά το να σταθούμε στα σημαντικά γεγονότα. Ενα απο αυτά ήταν η απόδοση ενος Ιστορικού σε επίπεδο Γενικής (κάτι που γίνεται σπανιότατα) και βέβαια οι ενστάσεις μετά το τέλος του αγώνα καθώς και η κατάληξή τους, που ανέδειξε ΝΟΜΙΜΟ νικητή τον Ι. Ταχτά. Οσο για τις αποδόσεις του ΕΝΟΣ σκέλους, στα Ράλλυ αυτό που μετράει πάντα είναι η Γενική στο ΤΕΛΟΣ του αγώνα.

      Διαγραφή
  2. Συμπληρώνοντας το σχόλιό μας, παραπέμπουμε στην πρώτη ανάρτησή μας του Σαββάτου, όπου στο τέλος υπήρχε το link για τα αναλυτικά αποτελέσματα και τους χρόνους όλων των πληρωμάτων. Σαν Ειδική Διαδρομή ενός Ράλλυ Σπριντ, ο Αγιος Μερκούριος δεν έχει μόνο "ανέβασμα" αλλά και ένα δύσκολο, μακρύ και ιδιαίτερα "γλυστερό" σε συνθήκες υγρασίας σαν του αγώνα "κατέβασμα". Πάντα στα Ραλλύ, όπως σίγουρα γνωρίζετε, υπάρχουν τα πληρώματα που πηγαίνουν για θέαμα και χρόνο, κι αυτά που κυνηγούν την σταθερή και απροβλημάτιστη απόδοση σε όλες τις Ε.Δ., χωρίς εξόδους , γλυστρήματα, πλαγιολισθήσεις τύπου drift (σαν να ήταν ανάβαση) κτλ. Δίνουμε συγχαρητήρια για την ταχύτητά τους στους πρώτους, αλλά η φιλοσοφία των Ραλλύ είναι ο συνδυασμός ταχύτητας και τακτικής που θα σε φέρει στον τερματισμό, οπότε καλώς πράττουν και οι δεύτεροι. Ο Ι. Ταχτάς είναι γνωστό ότι όπου τρέχει με αυτή την Ε21 κερδίζει, εκτός απροόπτου (π.χ. Ράλλυ Παλλάδιο του 2012 και 2013). Απο την άλλη, στις αναβάσεις, τα τελευταία χρόνια με τον συγκεκριμένο συναγωνισμό, κερδίζει ( επίσης εκτός απροόπτου) ο Γ. Κατσαρός με το πολύ δυνατό ΜΚ 1 (BDA). Στην φετινή "βρεγμένη" Ριτσώνα όμως, κέρδισε ο Ι. Τσαλαματάς με πολύ γρήγορη (έως οριακή) οδήγηση και άριστη επιλογή ελαστικών. Αρα, θα μπορούσε να γίνει το ίδιο και στον Αγιο Μερκούριο, μόνο που τα λάστιχα ως απεδείχθη δεν επιτρέποντο για Ραλλύ. Είναι όντως απαράδεκτο το να συμβαίνει αυτό απο έναν συμμετέχοντα με εμπειρία και μάλιστα επαγγελματία του χώρου, μια και ουσιαστικά "παρανομεί" εις βάρος των συναθλητών του και ερήμην μιας "απούσας" οργάνωσης. Οσο για την ένσταση που απέδειξε ότι η Ε21 είναι νόμιμη και οι χρόνοι γίνονται χάρις στα χέρια του Ι. Ταχτά (όσοι γνωρίζουν αυτή τη σειρά της ΒΜW ξέρουν ότι πρόκειται για τα αυτοκίνητά της με το πιό "απρόβλεπτο" κράτημα, οπότε τα άλογα και τα κυβικά δεν βοηθούν), κακώς έγινε απο κάποιον που μόλις είχε τεθεί εκτός αγώνος απο μια τόσο "καραμπινάτη" καταπάτηση κανονισμών, αλλά "καλώς" μια και επιτέλους θα σταματήσει η φημολογία για τους υπερκυβισμούς που έρπει σαν κακό κουτσομπολιό! Το έχουμε ξαναγράψει και το δηλώνουμε ξανά: Οποιος αμφιβάλλει για την νομιμότητα των αυτοκινήτων των αντιπάλων του, ΟΦΕΙΛΕΙ να κάνει αμέσως ένσταση και είτε να δικαιωθεί και να γίνουν ρεζίλι οι άλλοι, είτε να βγούν σωστοί και να γίνει ρεζίλι αυτός (ή να ζητήσει παλληκαρίσια συγνώμη). Οχι όμως να μην κάνει τίποτα και να κουτσομπολεύει μετά τον αγώνα προσπαθώντας να αμαυρώσει τις επιτυχίες των άλλων γιατί "τάχα" ήταν παράνομοι. Κάτι τελευταίο τώρα για τους "σύγχρονους": Η νέα -και οριστική- Αρχή του Σπορ ΟΜΑΕ, πιστεύει ότι τα Ιστορικά Sporting είναι ΑΚΡΙΒΩΣ "ίδια" με τα σύγχρονα αυτοκίνητα, γι' αυτό και πεισματικά αρνείται να σχηματίσει Επιτροπή Ιστορικών. Εφ' όσον λοιπόν επί της παρούσης τα Ιστορικά θεωρούνται για τους αγώνες "σύγχρονα" και δεν τους αναγνωρίζεται καμμία ιδιαιτερότητα ή ιδιομορφία, το λιγότερο που θα έπρεπε να κάνουν οι οργανωτές είναι να τους "συμπεριφέρονται" επί ίσοις όροις και να μην τα αγνοούν στα δελτία Τύπου. Αυτό, όπως και οι εξελίξεις στην ΟΜΑΕ που αναφέραμε στο άρθρο μας, είναι πολύ πιο σημαντικά για το μέλλον και την εξέλιξη των Ιστορικών αγώνων απο ότι ένας ΜΗ Πρωταθληματικός αγώνας και τις μεμονωμένες επιδόσεις μερικών -λίγων- οδηγών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή