Πέμπτη 24 Απριλίου 2014

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ: ΠΙΚΡΗ ΓΕΥΣΗ ΓΙΑ ΑΡΧΟΝΤΕΣ, ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΟΥΣ...

 Αυτές τις μέρες, ένας απίθανος θίασος υποψήφιων  ευρωβουλευτών παρελαύνει στα τηλεοπτικά παράθυρα και στις σελίδες των εφημερίδων, αραδιάζοντας σωρό απιθανότητες -έως και ανοησίες σκέτες- με κοινό παρανομαστή "την ευημερία μας μέσα σε μια Ευρώπη που θα αλλάξουν με τις πρωτοποριακές ιδέες τους". Η απλή, απλούστατη ιδέα της συνεργασίας για μια κοινή προσπάθεια που θα διορθώσει τα εμφανώς και προφανώς κακώς κείμενα, φυσικά δεν τίθεται καν προς συζήτηση αφου οι πολιτικές έχθρες και αντιπαλότητες έχουν καταφέρει να αποκλείσουν τα παλλαικά κινήματα και απομένουν μόνο κάτι θλιβερές λυκο-συμμαχίες, εύθραυστες και έτοιμες να σκορπίσουν στους χίλιους ανέμους.
 Αυτή την εικόνα μου έφερε στο νου η απίστευτης έντασης "πολεμική" ατόμων που εκπροσωπούσαν ομάδες και ομάδων που εκπροσωπούσαν άτομα, κατά του Οργανωτού του Ι.Ρ.Α. Χ. Αποστολίδη στην χτεσινή συνέντευξη Τύπου στα εντευκτήρια της ΕΛΠΑ. Πλήρως απροετοίμαστος και χωρίς τους απαραίτητους (ή κατάλληλους) συνεργάτες της οργάνωσης να τον πλαισιώνουν εκείνος, επιθετικοί και έτοιμοι να διυλίσουν τον κώνωπα οι από κάτω (δυστυχώς, οι οδηγοί). Εριστικός εκείνος, έως και "προσβλητικοί" οι από κάτω, αμφισβητούσαν ευθέως το ότι θα γίνει ο αγώνας sporting παρά τις διαβεβαιώσεις του οργανωτού, και ζητούσαν πλήθος απίθανων αλλαγών και δεσμεύσεων, που ήταν βέβαιο ότι δεν θα γίνουν δεκτές! Για παράδειγμα, ζητήθηκε (εγγράφως) να μειωθεί το (όντως πολύ ακριβό)  παράβολο. Όμως, απο τα εκπτωτικά 1200 Ευρώ, δεν μπορείς να ζητήσεις να κατέβει στα...600! Είναι σίγουρο ότι το κάνεις μόνο και μόνο για να σου το αρνηθεί ο άλλος, και μετά να μπορείς να πείς στους οδηγούς σου ότι "η κακή οργάνωση δεν έκανε δεκτό το αίτημά τους". Η το άλλο: Σοβαρός άνθρωπος, είπε ότι θα δηλώσει μεν συμμετοχή, αλλά θα πληρώσει το παράβολο στον...τεχνικό έλεγχο τον Ιούνιο! Πέραν της άμεσης προσβολής (τύπου "δεν σε πιστεύω και δεν σου δίνω να κρατάς το παράβολό μου γιατί μπορεί και να μην μου το δώσεις πίσω"), εδώ έχουμε και μια ανατροπή των όσων γνωρίζουμε: Προκηρύσσεται ένας αγώνας, αν μας αρέσει και έχουμε την οικονομική δυνατότητα δηλώνουμε και πληρώνουμε εντός της προθεσμίας, και αν ό μη γένοιτο ο αγώνας δεν γίνει επειδή ο οργανωτής δεν τα καταφέρει ή λόγω ανωτέρας βίας, μας επιστρέφεται το παράβολο. Δεν έχουμε λόγο να ανακρίνουμε τον οργανωτή, να τον προσβάλλουμε αμφισβητώντας τις υποσχέσεις, τις δηλώσεις αλλά και την οικονομική αξιοπιστία του, να του ζητάμε λογαριασμό για το που θα ξοδέψει τα χρήματα,  ακόμα και να του προτείνουμε να...αποχωρήσει απο την FIA για να μην πληρώνει δικαιώματα (αυτό το πρότειναν δύο: Ενας αφελής καλών προθέσεων που δεν έχει ιδέα για τι πράγμα μιλάει, και ένας καθόλου αφελής αλλά αντίθετα ΠΟΛΥ ενήμερος, που γνωρίζει ότι αν η ΕΛΠΑ απεμπολήσει την σχέση της με την FIA, τότε θα ωφεληθεί "η νέα κατάσταση" των Ελληνικών αγώνων, που για να πούμε την αλήθεια δεν ξέρουμε ακόμα ακριβώς τι είναι, μια και αποτελείται απο ένα περίεργο κράμα παλαιών "ελπικών", ορκισμένων εχθρών τους, μηχανικών, δημοσιογράφων, "κολλητών", οππορτουνιστών παραγόντων που αλλάζουν στρατόπεδα σίγουρα συχνότερα απο λεκιασμένα πουκάμισα, επιχειρηματιών εστίασης, εμπόρων αξεσσουάρ, ανέργων, εξουσιομανών "συνδικαλιστών", κτλ, ά, ναι, και μιας στρατιάς ρουφιάνων. Αν ο Χ. Αποστολίδης χρησιμοποιούσε την προσφιλή στους νέους κύκλους της "Αρχής" διάλεκτο, θα του απαντούσε..."Μασάει η κατσίκα ταραμά;;;", αλλά ο κ. Αποστολίδης έχει άλλη κουλτούρα (κάτι που πιθανώς δικαιολογεί και την ασυμβατότητά του με τους "νέους κύκλους", το επίπεδο των οποίων  αποτυπώνεται καθημερινά στο διαδίκτυο).
 Με λίγα λόγια, στη συνέντευξη Τύπου του -επαναλαμβάνουμε, εμφανώς απροετοίμαστου- οργανωτού υπήρχαν μόλις τέσσερις -πέντε οδηγοί που όντως ήρθαν να ενημερωθούν για να συμμετάσχουν, και όλοι σχεδόν οι υπόλοιποι (απο τους 35 περίπου) ήταν "μέλη" ή "εκπρόσωποι" του ΣΟΑΙΣΤΑ, του ΣΟΑΑ, του ΑΣΣΟΑΑ, της ΦΙΛΠΑ, της ΕΟ ΦΙΛΠΑ, του Σωματείου Φωτογράφων, της Ενωσης Παλαιών Δημοσιογράφων, του Συνδέσμου Βετεράνων Οδηγών κτλ. καθώς και κάποιοι "εγκάθετοι" (όπως τους λέγανε στα παλιά πολιτικά που φαίνεται ότι ακόμα ισχύουν στους αγώνες), οι οποίοι είχαν σαν ρόλο να κάνουν μια "καίρια" ερώτηση την συγκεκριμένη στιγμή. Τελικά η κουβέντα περιορίστηκε γύρω απο το κόστος της συμμετοχής και καθόλου για τα αγωνιστικά (τόσο πωρωμένοι και έτοιμοι για καυγά ήταν όλοι, που δεν σκέφτηκαν να κάνουν και μια αγωνιστική ερώτηση, έτσι για ξεκάρφωμα!). Στη συνέχεια, όσοι είχαν έρθει για να ενημερωθούν έφυγαν να πάνε σπίτι τους να αποφασίσουν αν θα τρέξουν ή όχι, και οι υπόλοιποι έμειναν απογοητευμένοι, ο καθένας για τους δικούς του λόγους, να αναρωτιούνται αν η ερώτηση/σχόλιο/παρατήρηση που έκαναν στον οργανωτή ήταν αρκετά καυστική! Ανοησίες... Αυτό που έχουμε εδώ είναι μια έντονα καχύποπτη στάση όλων των παραπάνω κατά της ΕΛΠΑ και του Χ. Αποστολίδη σχετικά με τη δυνατότητά του να οργανώσει το SPORTING σκέλος του Ακρόπολις (γιατί το regularity, για το οποίο δεν ειπώθηκε ούτε μια λέξη παρ' ότι θα συμμετάσχουν περισσότεροι οδηγοί και το 2013 κράτησε ζωντανό το Ιστορικό Ακρόπολις, θα γίνει σίγουρα). Βέβαια, κάποιοι ΔΕΝ θέλουν να γίνει ο αγώνας, ΔΕΝ θέλουν να τα καταφέρει η οργάνωση γιατί το θεωρούν σαν μια παράταση ζωής και πρόσκαιρη "νίκη" της "μισητής τους ΕΛΠΑ". Οταν όμως η ΟΜΑΕ δημοσίευσε το πρόγραμμα των αγώνων του 2014, είχε συμπεριλάβει και το ERC και το ΙΣΤΟΡΙΚΟ Ακρόπολις της ΕΛΠΑ στο Ελληνικό και στο Ιστορικό Πρωτάθλημα Ράλλυ, οπότε έχασαν τότε την ευκαιρία να "χτυπήσουν" τον διεθνή ("εθνικό") αγώνα για τα μικρά και μεγαλύτερα παιχνίδια εξουσίας του χώρου. Το ότι οι πάντες στη συνέχεια άφησαν τον Χ. Αποστολίδη μόνο, χωρίς να του προσφέρουν την  παραμικρή βοήθεια, αναγκάζοντάς τον να αναζητήσει Αλυτάρχη απο την...Κύπρο και να ανεβάσει το παράβολο στον ουρανό ελλείψει υποστηρικτών (βρήκε παντού πόρτες κλειστές-καθόλου περίεργο), δεν τους νομιμοποιεί τώρα να του κάνουν αυστηρές παρατηρήσεις και να τον κατηγορούν για αναξιοπιστία, ιδίως γιατί όπως είπαμε οι περισσότεροι ΚΑΠΟΙΟΝ ή ΚΑΤΙ εκπροσωπούν, πέραν φυσικά της αγωνιστικής τους ιδιότητας την οποία και σεβόμαστε απολύτως.
 Αν υπάρξει άτομο που να καταλάβει απο τα παραπάνω ότι "παίρνουμε το μέρος της ΕΛΠΑ", ή του Χ. Αποστολίδη, ή έστω του Ιστορικού Ακρόπολις, κάνει λάθος: Σε προηγούμενες αναρτήσεις μας καυτηριάσαμε το κόστος συμμετοχής, μιλήσαμε γα "ελίτ " οικονομικά ανεξάρτητων συμπολιτών μας που τελικά συμμετέχουν στους ακριβούς αγώνες και οι οργανωτές τους "έχουν σίγουρους", αναφερθήκαμε ακόμα και σε ικανά αλλά και υπερβολικά φιλόδοξα και εξουσιομανή άτομα του χώρου που απο τη μια χτίζουν και απο την άλλη γκρεμίζουν. Ουτε βεβαίως και μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα το αν σε μια δύσκολη χρονιά γίνει ή δεν γίνει το Διεθνές Ακρόπολις, σύγχρονο ή ιστορικό. Για να είμαστε ειλικρινείς, αυτό απασχολεί μόνο τρείς κατηγορίες αγωνιζομένων: Τους επαγγελματίες, τους έχοντες, και τους αθεράπευτα έγκαυλους, δηλαδή τους πάσχοντες απο τετράτροχο πριαπισμό (η τρίτη "ιδιότητα" μερικές φορές συνυπάρχει και με τη δεύτερη -ποτέ με την πρώτη). Αλλά αυτή η κατάσταση που βιώσαμε στη συνέντευξη Τύπου δεν ήταν "υγιής" με την έννοια της αγνής έκφρασης της ανησυχίας και του προβληματισμού των αγωνιζομένων για την τύχη του αγώνα (και βέβαια την απρόσκοπτη διεξαγωγή του). Είχε μέσα κι άλλα στοιχεία, τα οποία πιστεύω ότι έχουν γίνει αντιληπτά. Σε κάθε περίπτωση, δεν μου αρέσει και το όλοι εναντίον ενός, με διακύβευμα ένα ολόκληρο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (στο οποίο ΟΛΟΙ θέλουν να συμμετάσχουν, αμάν κάνει η ψυχούλα τους να τρέξουν, και υποχρεώνονται να το "μισο-σαμποτάρουν μέσω αμφισβήτησης" για λόγους μιας ακατανόητης "πολιτικής". Είναι να μην απογοητεύεσαι μετά...).
 Πάμε λοιπόν: Πρώτον, η ...εκπτωτική περίοδος για το φτηνότερο παράβολο θα παραταθεί μέχρι τις 5 Μαίου (1200 Ευρώ το διήμερο sporting, και 550 το τριήμερο regularity).
 Δεύτερον, αν συγκεντρωθούν περισσότερα απο 40 sporting και 50 regularity πληρώματα, θα υπάρξει (αναλογική) επιστροφή χρημάτων στους συμμετέχοντες με την μορφή πριμ εκκίνησης.
Τρίτον, για τους συμμετέχοντες της regularity η οργάνωση αντί εκπτώσεως θα παράσχει δωρεάν την διήμερη λισάνς παιδειών της  ΟΜΑΕ που είναι απαραίτητη για την ασφάλιση των πληρωμάτων (αυτή ήταν μια δική μας πρόταση την οποία κατ' αρχάς η οργάνωση απεδέχθη. Το γράφουμε μόνο και μόνο γιατί όλοι φροντίζουν να αποσιωπούν επιμελώς την όποια συμμετοχή ή "προσφορά" του blog μας στο θέμα αγώνες, οπότε δεν θα το μάθετε απο αλλού- όχι ότι τρέχει και τίποτα δηλαδή, μια και πάντα μπορεί  να υπαναχωρήσει ο οργανωτής ).
 Τέταρτον, είναι δικαιολογημένοι απόλυτα όσοι "ανησυχούν" για την διοργάνωση, μια και ακόμα δεν υπάρχει  οργανωτική επιτροπή "in the flesh", ενώ και ο κανονισμός μόλις αναρτήθηκε. Ομως, ο αγώνας ήταν έτοιμος, σχεδιασμένος απο πέρυσι που δεν πραγματοποιήθηκε, και σίγουρα θα υπάρξουν πολλά και ικανά στελέχη απο τα σώματα κριτών, αγωνοδικών κτλ. της ΟΜΑΕ που θα επανδρώσουν αυτές τις θέσεις ευθύνης. Αρα το πρόβλημα είναι το κατά πόσο το υψηλό κόστος (και όχι μόνο του παραβόλου συμμετοχής) θα επηρεάσει τους αγωνιζόμενους που, επαναλαμβάνουμε, ΘΕΛΟΥΝ να πάρουν μέρος σε ένα -ακόμα- Ράλλυ Ακρόπολις στην καρριέρα τους. Και επειδή είναι νωρίς για προβλέψεις ενώ οι εικασίες δεν βοηθούν, συνιστούμε στην οργάνωση να...οργανωθεί στα επίπεδα και με τον τρόπο που ένας τέτοιος αγώνας επιβάλλει και απαιτεί. Οι συμμετέχοντες πληρώνουν, και έχουν δικαίωμα και να ανησυχούν και να ρωτούν και να αναρωτιούνται. Αποψή μας είναι ότι οι οργανωτές δεν είναι υποχρεωμένοι ούτε διάλογο να ανοίγουν ούτε προκαταβολικές απολογίες να κάνουν. Πρέπει όμως να είναι σοβαροί και προετοιμασμένοι να δώσουν ΠΕΙΣΤΙΚΕΣ απαντήσεις σε κάθε ερώτημα. Αυτή τη στιγμή, η οργάνωση του Ιστορικού Ακρόπολις υστερεί στα παραπάνω, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι σε θέση να κάνει τον αγώνα. Ας βελτιωθεί λοιπόν άμεσα και να μην ξεχνά ότι πρωτίστως εκείνη πρέπει να σέβεται τα χρήματα και το ρίσκο των οδηγών, οπότε πρέπει να είναι πολύ προσεκτική ως προς το πνεύμα και τον τόνο δηλώσεων και απαντήσεων ακόμα και σε "χτυπητά" και "άκομψα" ερωτήματα υποψηφίων συμμετεχόντων. Απαντήσεις τύπου "το Ακρόπολις είναι γκλαμουριά γι' αυτό κοστίζει", ή "αν δεν σας αρέσει μην δηλώσετε συμμετοχή", ή "δεν καταλαβαίνετε γι' αυτό και δεν σας απαντώ", ή "μπροστά στα τόσα έξοδα του πληρώματος τα 100 Ευρώ δεν είναι τίποτα, οπότε γιατί να κάνουμε έκπτωση (!)", είναι ικανές να κάνουν πολλούς να μην δηλώσουν συμμετοχή γιατί δεν τους αρέσει το στυλ και ο τρόπος του Οργανωτή, ο οποίος την επόμενη φορά καλά θα κάνει να παρουσιάσει ένα πάνελ με όλη την οργανωτική επιτροπή και να περιοριστεί στο ρόλο του συντονιστή. Αυτά, και  θα επανέλθουμε με τις εξελίξεις συμμετοχών και διοργάνωσης. Δ.Π.

2 σχόλια:

  1. δεν χρειαζεται να παρευρεθει καποιος ,διαβαζει το αρθρο και καταλαβαινει !
    συγχαρητηρια !
    αυτο το αρθρο ειναι ο ορισμος της ανεξαρτητης δημοσιγραφιας και της ακριβοδικαιης πενας!
    η επιτυχης συγκριση με την κεντρικη πολιτικη σκηνη ,αποδεικνυει οτι δεν υπαρχουν στην ελλαδα "ομαδικοι παικτες στο χωρο"για na γινει το" teamwork "οπως λενε στο "αμερικα ".

    ενας απ΄αυτους που δεν εχουν τα 550 και οχι μονο.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 4 τα βασανα του σπορ:
    1) Εχουμε ικανούς κι έξυπνους ανθρώπους που δεν γνωρίζουν όμως πως να εμπνεύσουν ώστε συνεργατικά να αποδοθεί ομαδική δουλειά που είναι το Α και το Ω γιά να πετύχει μιά εκδήλωση του σπορ μας.
    2) Εχουμε δυναμικούς και διεκδικητικούς χαρακτήρες που όμως δεν γνωρίζουν τι πάει να πει λήθη γιά χάρη του μέλλοντος.
    3) Κι έχουμε και τύπους που η κοινωνική τους καταξίωση περνάει ατόφια από την διάκριση στο σπορ, αφού παντού αλλού κινούνται κάτω από τον μέσο όρο.Και
    4) Εχουμε και κάποιους που αισθάνονται ότι τρέχοντας στους αγώνες επιτελούν κοινωνικό έργο και φυσικά το έργο αυτό πάντοτε αποδίδεται ...δωρεάν.
    Τι παραπάνω θες να έχεις γιά να γίνονται τα πάντα ...μπάχαλο?
    Χρήστος Πλατής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή