Δεν γνωρίζουμε, ούτε καν κατ' εκτίμηση, το πόσοι είναι οι φίλοι των Ιστορικών που έχουν κουραστεί (έως και "εκνευριστεί) με την πρακτική "αυτοδιαφήμισης" που ακολουθούν μερικοί παλαιοί αλλά και όψιμοι δημοσιογράφοι (και "δημοσιογράφοι") σε διάφορα φόρα -υποτίθεται αποκλειστικά- ιδιωτών. Αυτή η πρακτική έγκειται στο εξής: Οι ως άνω εγγράφονται με όνομα ή ψευδώνυμο και κατόπιν ανεβάζουν διάφορα ποστ για γεγονότα και εκδηλώσεις, στα οποία όμως υπάρχει μόνο το link για το site ή το blog τους. Και όταν ο επισκέπτης του φόρουμ μεταβεί εκεί, βλέπει το...δελτίο Τύπου που έχει ούτως ή άλλως ήδη αναρτηθεί στο φόρουμ απο την ίδια την Λέσχη που διοργανώνει το όποιο event! Είναι άραγε η αναδημοσίευση δελτίων Τύπου "δημοσιογραφία"; Και γιατί δεν βάζει αυτούσιο στο φόρουμ ο λεβέντης το δελτίο Τύπου, και πρέπει να αναγκάσει τον ανυποψίαστο επισκέπτη να μεταβεί στον δικό του ιστοχώρο για να το (ξανα)διαβάσει; Και γιατί δεν κάνει μια απόπειρα τέλος πάντων να γράψει κάτι δικό του, να παρατηρήσει τα καλώς και τα κακώς κείμενα, να σχολιάσει, να τιμήσει το λειτούργημα που (υποτίθεται πως) διακονεί; Τι να πούμε και τι να απαντήσουμε εμείς... Φοβόμαστε πως η γενική αδιαφορία που επιτρέπει και ανέχεται αυτές τις πρακτικές, θα "πνίξει" και την όποια διαμαρτυρία ή " θέση" μας για το πως αντιλαμβανόμαστε την δημοσιογραφία. Κρίμα μόνο που τέτοια λουλούδια και φρούτα ανθούν ακριβώς σε ένα χώρο όπου κατά κύριο λόγο δραστηριοποιούνται άτομα ώριμα (δεν αναφερόμαστε σε ηλικία, ή όχι μόνο σε ηλικία) και με υψηλό μορφωτικό επίπεδο.
Αφορμή για το σχόλιο αυτό, που από καιρό θέλαμε να κάνουμε (και έπρεπε να γίνει), στάθηκε το δελτίο Τύπου του Σ.Ι.Σ.Α., οργανωτή του κατά γενική ομολογία ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΥ 5ου Κλασσικού Ράλλυ Ελλάδος, το οποίο δίχως άλλο θα δούμε και θα δείτε αναρτημένο σε πολλά site (με ή χωρίς λινκ σε Ιστορικά φόρα). Πέραν όμως της τυπικής περιγραφής, (τόσοι ξεκίνησαν, απο εκεί πέρασαν, εκεί κοιμήθηκαν, αυτοί κι αυτοί διακρίθηκαν), ο αναγνώστης δεν μπορεί να ξέρει πολλά απο τα ενδιαφέροντα στοιχεία και του αγώνα αλλά και του παρασκηνίου, που είναι ιδιαίτερα σημαντικά για να τον κάνουν να διαμορφώσει άποψη για τον χώρο αλλά και να βοηθήσουν τις επιλογές του για τις μελλοντικές διοργανώσεις. ΑΥΤΗ είναι η δουλειά του δημοσιογράφου, και όχι το να στέλνει απο δω κι απο εκεί λινκ για το τυπικού και ουδέτερου ύφους δελτίο Τύπου του οργανωτή.
Το Κλασσικό Ράλλυ Ελλάδος γεννήθηκε πριν πέντε χρόνια απο δύο γονείς: Την (οικονομική) Κρίση και τον Ανταγωνισμό (με την ΕΛΠΑ). Οι ανάδοχοι, ήταν η ΦΙΛΠΑ και ο Σ.Ι.Σ.Α., με τις ευλογίες των μελών και στελεχών του νεοιδρυθέντος Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α., που δεν είχαν συγχωρήσει μια συγκεκριμένη συμπεριφορά Αλυτάρχη της ΕΛΠΑ σε προηγούμενο Ιστορικό Ακρόπολις, και ταυτόχρονα βρίσκονταν σε διαμάχη μεγάλη με την ΕΘΕΑ (της ΕΛΠΑ) λόγω της υποχρεωτικής εγγραφής στον Σ.Ο.Α.Α. προκειμένου να εκδοθεί λισάνς Sporting. Αυτά ανήκουν πλέον στην Ιστορία, οπότε δεν έχει νόημα να αναζητήσουμε το ποιά πλευρά είχε (περισσότερο) δίκιο και ποιά (λιγότερο) άδικο, αν μας εννοείτε! Γεγονός παραμένει ότι οι "δυνάμεις της regularity" ενώθηκαν σε μια συνδιοργάνωση που συγκέντρωσε πολλές συμμετοχές και άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις, αν και ποτέ δεν κατάφερε να επισκιάσει το γόητρο του ονόματος Ράλλυ Ακρόπολις (το οποίο διοργανώνεται απο στελέχη που ίσως ελέγχονται για τις επιδιώξεις τους αλλά κατά γενική ομολογία διαθέτουν σπουδαίες οργανωτικές ικανότητες).
Η ΦΙΛΠΑ είναι μια Λέσχη με μεγάλη Ιστορία και ακόμα μεγαλύτερη προσφορά στο Ιστορικό όχημα στην Ελλάδα. Δεν υπάρχει καμμιά αμφιβολία, ότι έχει τα στελέχη, τα μέλη, τις διεθνείς επαφές/εκπροσωπήσεις και το know how για να συνεχίσει να κρατά τον ηγετικό της ρόλο, ακόμα και όταν η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ απογαλακτιστεί (κάτι που έπρεπε ήδη να έχει γίνει, πριν το "μωρό" μεταβληθεί σε γεροντομπεμπέκα) και η Λέσχη Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου απωλέσει τη σημερινή "αγωνιστική εξουσία" που διαθέτει λόγω των διπλών καθηκόντων του (εκλεγμένου) Προέδρου σε Λέσχη και σε Ομοσπονδία.
Στα χρόνια που μεσολάβησαν, το Κλασσικό Ράλλυ Ελλάδος σταδιακά έχανε την σημασία του σαν "αντίπαλο δέος" του Ιστορικού Ακρόπολις και παρέμενε σαν ένας σημαντικός διήμερος αγώνας που μάλιστα έδειχνε και την οδό της συνδιοργάνωσης, μια οδό όμως που ελάχιστες (έως καμμία!) Λέσχες ακολούθησαν.
Και φτάνουμε στο 2014, φέτος, στο 5ο Κλασσικό Ράλλυ Ελλάδος. Φέτος, που πλέον η ΕΛΠΑ έχει αντικατασταθεί απο την ΟΜΑΕ ( συνομιλητή της Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ) και το Ιστορικό Ακρόπολις δεν αποτελεί "ανταγωνιστή" (ούτως ή άλλως το όνομα δεν έχει ανταγωνισμό, όπως πολύ καλά γνωρίζει ο Σ.Ι.Σ.Α. που πρώτος το επανέφερε). Φέτος, που η ΦΙΛΠΑ προγραμμάτισε πλήθος εκδηλώσεων και η Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ προκήρυξε Πρωτάθλημα Regularity. Και φέτος, που όπως φαίνεται ο μόνος που πίστεψε στο Κλασσικό Ράλλυ Ελλάδος ήταν ο Σ.Ι.Σ.Α., αφού ο αγώνας αυτός, μαζί με το 24 Ωρες Ελλάδα ήταν οι κορυφαίες διοργανώσεις του σε ένα μάλλον "μαζεμένο" (απο άποψη αριθμού εκδηλώσεων) πρόγραμμα. Οπως είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο σημείωμα, το πρώτο"χτύπημα" ήρθε απο την συνδιοργανώτρια Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ, που μόλις μία εβδομάδα πριν το -απαιτητικό- Κλασσικό, προγραμμάτισε (ως έχουσα και μαχαίρι και πεπόνι) το δικό της διήμερο Εαρινό στις Σπέτσες, μια πραγματικά ελκυστική διοργάνωση σχετικά υψηλού κόστους. Και, επειδή τα γεγονότα μιλούν μόνα τους, αυτό "κόστισε" στο Κλασσικό αρκετές συμμετοχές μελών της ΦΙΛΠΑ, που δύσκολα θα έλειπαν δύο συνεχόμενα Σαββατοκύριακα απο το σπίτι τους για αγώνες, και μάλιστα το δεύτερο παραμονές Μ. Εβδομάδος.
Ο Σ.Ι.Σ.Α., και συγκεκριμένα τα μέλη του νέου Δ.Σ., "πήραν επάνω τους" τον αγώνα και απο ότι φάνηκε "έγραψαν" διαδρομές που άφησαν κατενθουσιασμένους τους συμμετέχοντες, ενώ ανέβασαν και το επίπεδο του συναγωνισμού με εναλλαγές και μεγάλη ανατροπή μεταξύ πρώτης και δεύτερης μέρας. Αυτό που επίσης "πήραν", ήταν το ρίσκο να εκκινήσουν τον αγώνα 200 χλμ. μακριά απο την Αθήνα και να τον τερματίσουν...350 χλμ. μακριά. Αυτό έγινε για δύο λόγους: Πρώτον, για να αρχίσει αμέσως ο πραγματικός αγώνας και να μειωθούν τα χιλιόμετρα των απλών που θα οδηγούσαν τα πληρώματα απο την Αθήνα στα Μετέωρα. Και δεύτερον,
για να έχουν κίνητρο συμμετοχής και πληρώματα απο όλη την Ελλάδα, όπως Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλος, κάτι που δυστυχώς δεν έγινε πλην ελαχίστων- και αξιων συγχαρητηρίων- εξαιρέσεων. Ετσι έμειναν γύρω στα 550 χλμ. για εκκίνηση και επιστροφή για τους συμμετέχοντες της Αττικής, που ήταν και οι περισσότεροι, αφού ο Σ.Ι.Σ.Α. είναι μια Αθηναική Λέσχη. Φυσικά η αναφορά αυτή γίνεται μόνο για να εξηγήσει τις, λίγες για την μεγάλη σημασία και το λογικό κόστος του αγώνα -πλην βενζινών- συμμετοχές, μια και η επιλογή της Οργάνωσης ήταν να σχεδιάσει υπέροχες κλασσικές διαδρομές στη συγκεκριμένη περιοχή, κάτι στο οποίο δικαιώθηκε απόλυτα.
Εν κατακλείδι, όσοι δεν έτρεξαν έχασαν, και ο Σ.Ι.Σ.Α. κατάφερε να διοργανώσει έναν απο τους καλύτερους αγώνες του. Και ας κλείσει τα αυτιά του σε διάφορους που ζητούν απ' ευθείας σύνδεση με...δορυφόρο (να διευκρινίσουν αν θέλουν Ρώσικο ή Αμερικάνικο), γιατί μια χαρά γράφτηκαν και εκδόθηκαν τα αποτελέσματα. Στο φινάλε, με ιστορικά αυτοκίνητα κάνουν βόλτες. Οπως δεν μπορούν να κάψουν νίτρο και να βάλουν πυρηνικά μπουζί, ας αντιληφθούν ότι οι ηλεκτρονικές συσκευές που κουβαλάνε μέσα στα βελτιωμένα τετράτροχα γηροκομεία, τους κάνουν να φαίνονται πιο γελοίοι κι απο το Pussy Wagon της Uma Thurman στο Kill Bill Vol. 1.
Πρόβλημα; Κανένα. Παράπονα; Οι αγωνιζόμενοι, αν έχουν, διαθέτουν φωνή να τα πουν -δεν τα ειπαν άρα δεν έχουν! Και ο Σ.Ι.Σ.Α.; Υποθέτουμε ότι μέσα στη χαρά του για την επιτυχημένη διοργάνωση, διατηρεί ένα παράπονο για τις συμμετοχές και οπωσδήποτε μια απορία για τον ακριβή ρόλο -και υποχρεώσεις- του συνδιοργανωτού, της ΦΙΛΠΑ, που α) τοποθέτησε δικό της αγώνα 5 μέρες πριν την εκκίνηση, και β) δεν έλαμψε με τις συμμετοχές των μελών της, αφού για μια φορά ακόμα ο Σ.Ι.Σ.Α. βασίστηκε στους φίλους και πιστούς οπαδούς των εκδηλώσεών του. Πάντως έτσι ΜΕΓΑΛΟΙ αγώνες δεν γίνονται. Η ΦΙΛΠΑ και η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ θα πρέπει να αντιληφθούν ότι θα δίνουν το 100% σε ΟΛΕΣ τις διοργανώσεις που εμπλέκονται, και όχι μόνο στις αμιγώς δικές τους ή όπου εξυπηρετούνται σκοπιμότητες της "στιγμής"/εποχής.
Αυτά τα ολίγα είχαμε να γράψουμε για τον αγώνα, που ταυτόχρονα αποτελούν και την δική μας άποψη για το πως πρέπει να ασκείται η δημοσιογραφία σε όλα τα επίπεδα, ακόμα και στην περιγραφή (ή τον σχολιασμό) μιας αγωνιστικής εκδήλωσης για ιστορικά αυτοκίνητα. Και για όσους είναι ...εθισμένοι στην αναπαραγωγή δελτίων Τύπου και δεν αντέχουν χωρίς αυτά, ιδού το επίσημο δελτίο Τύπου του Σ.Ι.Σ.Α. για το 5ο Κλασσικό Ράλλυ Ελλάδος!
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Σ.Ι.Σ.Α. και ΦΙΛΠΑ
«5ο Κλασικό Ράλι Ελλάδας 12-13/4/2013»
Το ηλιόλουστο πρωινό του Σαββάτου της 12ης Απριλίου εκκίνησαν 38 αυτοκίνητα από το μνημείο του Λεωνίδα στις Θερμοπύλες για το 5ο Κλασσικό Ράλλυ Ελλάδας, το «regularity ράλι»-θεσμός που συνδιοργανώνουν για 5η συνεχόμενη χρονιά η ΦΙΛΠΑ & ο ΣΙΣΑ.
Το πρώτο σκέλος περιλάμβανε 3 φημισμένες ειδικές διαδρομές, τον «Μπράλο», το «Χάνι Ζαγκανά» & τον «Αποστολιά». Μετά από ανασυγκρότηση μίας ώρας στα Λουτρά Υπάτης, τα αυτοκίνητα συνέχισαν για άλλες τέσσερις ειδικές διαδρομές, τις ξακουστές «Μοσχοκαρυά», «Αρχάνι», «Ασβέστη» και την απαιτητική «Σμόκοβο».
Στη συνέχεια τα γραφικά Λουτρά Σμοκόβου υποδέχτηκαν τα πληρώματα για μία σύντομη ανασυγκρότηση. Μέσα από τα Λουτρά ξεκινούσε η ομώνυμη & τελευταία ειδική της μέρας και αργά το απόγευμα και μετά από 300 αγωνιστικά χιλιόμετρα άρχισαν να καταφθάνουν τα πρώτα αυτοκίνητα στην μοναδική Καλαμπάκα.
Η πρώτη μέρα βρήκε τους «αλάνθαστους» Δελαπόρτα/Ιωάννου/Alfa Romeo να προηγούνται
και τους Μητρόπουλο/Νικολάου/Fiat Abarth & Παπάζογλου/Μπουνάζο/Porsche να ακολουθούν κατα πόδας.
Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε στις 9 το πρωί με κατεύθυνση προς τα «ιερά χώματα» των Μετεώρων, της Βλαχάβας & του Σκεπαρίου. Τα ιστορικά αυτοκίνητα του 5ου Κλασικού Ράλι Ελλάδας ξύπνησαν μνήμες ένδοξων αγώνων της δεκαετίας του ’70 και του ’80. Οι αγωνιζόμενοι δοκιμάστηκαν σε ειδικές & σταθμούς ελέγχου χρόνου που εναλλάσσονταν με καταιγιστικό ρυθμό και μετά την τελευταία ειδική «Φωτεινό» και μία μαγευτική διαδρομή μέσα από τα Μετέωρα, τα πληρώματα τερμάτισαν στην Καλαμπάκα.
Η δεύτερη μέρα έφερε ανατροπές και τελικά μεσουράνησε ένα «αστέρι», η Mercedes 200 των Μπέντα/Γεωργακά. Στη δεύτερη & τρίτη θέση τερμάτισαν οι Κατσαούνης/Μανσόλας/Porsche και οι Παπαδόπουλος/Ασωνίτης/Mini. Άξιοι συγχαρητηρίων είναι όλα τα πληρώματα που τερμάτισαν αλλά και αυτά που αγωνίστηκαν και εγκατέλειψαν χτυπημενα απο βλάβες.
Αμέσως μετά τον τερματισμό έγινε στο ξενοδοχείο “Divani” η απονομή επάθλων στους νικητές της γενικής κατάταξης και την κατηγοριών του 5ου Κλασικού Ράλι Ελλάδας.
Η Οργανωτική Επιτροπή ευχαριστεί όλους τους κριτές & χρονομέτρες, τις λέσχες και τις ομάδες που υποστήριξαν τον αγώνα. Ραντεβού το 2015 στο 6ο Κλασικό Ράλι Ελλάδας.
Αφορμή για το σχόλιο αυτό, που από καιρό θέλαμε να κάνουμε (και έπρεπε να γίνει), στάθηκε το δελτίο Τύπου του Σ.Ι.Σ.Α., οργανωτή του κατά γενική ομολογία ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΥ 5ου Κλασσικού Ράλλυ Ελλάδος, το οποίο δίχως άλλο θα δούμε και θα δείτε αναρτημένο σε πολλά site (με ή χωρίς λινκ σε Ιστορικά φόρα). Πέραν όμως της τυπικής περιγραφής, (τόσοι ξεκίνησαν, απο εκεί πέρασαν, εκεί κοιμήθηκαν, αυτοί κι αυτοί διακρίθηκαν), ο αναγνώστης δεν μπορεί να ξέρει πολλά απο τα ενδιαφέροντα στοιχεία και του αγώνα αλλά και του παρασκηνίου, που είναι ιδιαίτερα σημαντικά για να τον κάνουν να διαμορφώσει άποψη για τον χώρο αλλά και να βοηθήσουν τις επιλογές του για τις μελλοντικές διοργανώσεις. ΑΥΤΗ είναι η δουλειά του δημοσιογράφου, και όχι το να στέλνει απο δω κι απο εκεί λινκ για το τυπικού και ουδέτερου ύφους δελτίο Τύπου του οργανωτή.
Το Κλασσικό Ράλλυ Ελλάδος γεννήθηκε πριν πέντε χρόνια απο δύο γονείς: Την (οικονομική) Κρίση και τον Ανταγωνισμό (με την ΕΛΠΑ). Οι ανάδοχοι, ήταν η ΦΙΛΠΑ και ο Σ.Ι.Σ.Α., με τις ευλογίες των μελών και στελεχών του νεοιδρυθέντος Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α., που δεν είχαν συγχωρήσει μια συγκεκριμένη συμπεριφορά Αλυτάρχη της ΕΛΠΑ σε προηγούμενο Ιστορικό Ακρόπολις, και ταυτόχρονα βρίσκονταν σε διαμάχη μεγάλη με την ΕΘΕΑ (της ΕΛΠΑ) λόγω της υποχρεωτικής εγγραφής στον Σ.Ο.Α.Α. προκειμένου να εκδοθεί λισάνς Sporting. Αυτά ανήκουν πλέον στην Ιστορία, οπότε δεν έχει νόημα να αναζητήσουμε το ποιά πλευρά είχε (περισσότερο) δίκιο και ποιά (λιγότερο) άδικο, αν μας εννοείτε! Γεγονός παραμένει ότι οι "δυνάμεις της regularity" ενώθηκαν σε μια συνδιοργάνωση που συγκέντρωσε πολλές συμμετοχές και άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις, αν και ποτέ δεν κατάφερε να επισκιάσει το γόητρο του ονόματος Ράλλυ Ακρόπολις (το οποίο διοργανώνεται απο στελέχη που ίσως ελέγχονται για τις επιδιώξεις τους αλλά κατά γενική ομολογία διαθέτουν σπουδαίες οργανωτικές ικανότητες).
Η ΦΙΛΠΑ είναι μια Λέσχη με μεγάλη Ιστορία και ακόμα μεγαλύτερη προσφορά στο Ιστορικό όχημα στην Ελλάδα. Δεν υπάρχει καμμιά αμφιβολία, ότι έχει τα στελέχη, τα μέλη, τις διεθνείς επαφές/εκπροσωπήσεις και το know how για να συνεχίσει να κρατά τον ηγετικό της ρόλο, ακόμα και όταν η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ απογαλακτιστεί (κάτι που έπρεπε ήδη να έχει γίνει, πριν το "μωρό" μεταβληθεί σε γεροντομπεμπέκα) και η Λέσχη Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου απωλέσει τη σημερινή "αγωνιστική εξουσία" που διαθέτει λόγω των διπλών καθηκόντων του (εκλεγμένου) Προέδρου σε Λέσχη και σε Ομοσπονδία.
Στα χρόνια που μεσολάβησαν, το Κλασσικό Ράλλυ Ελλάδος σταδιακά έχανε την σημασία του σαν "αντίπαλο δέος" του Ιστορικού Ακρόπολις και παρέμενε σαν ένας σημαντικός διήμερος αγώνας που μάλιστα έδειχνε και την οδό της συνδιοργάνωσης, μια οδό όμως που ελάχιστες (έως καμμία!) Λέσχες ακολούθησαν.
Και φτάνουμε στο 2014, φέτος, στο 5ο Κλασσικό Ράλλυ Ελλάδος. Φέτος, που πλέον η ΕΛΠΑ έχει αντικατασταθεί απο την ΟΜΑΕ ( συνομιλητή της Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ) και το Ιστορικό Ακρόπολις δεν αποτελεί "ανταγωνιστή" (ούτως ή άλλως το όνομα δεν έχει ανταγωνισμό, όπως πολύ καλά γνωρίζει ο Σ.Ι.Σ.Α. που πρώτος το επανέφερε). Φέτος, που η ΦΙΛΠΑ προγραμμάτισε πλήθος εκδηλώσεων και η Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ προκήρυξε Πρωτάθλημα Regularity. Και φέτος, που όπως φαίνεται ο μόνος που πίστεψε στο Κλασσικό Ράλλυ Ελλάδος ήταν ο Σ.Ι.Σ.Α., αφού ο αγώνας αυτός, μαζί με το 24 Ωρες Ελλάδα ήταν οι κορυφαίες διοργανώσεις του σε ένα μάλλον "μαζεμένο" (απο άποψη αριθμού εκδηλώσεων) πρόγραμμα. Οπως είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο σημείωμα, το πρώτο"χτύπημα" ήρθε απο την συνδιοργανώτρια Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ, που μόλις μία εβδομάδα πριν το -απαιτητικό- Κλασσικό, προγραμμάτισε (ως έχουσα και μαχαίρι και πεπόνι) το δικό της διήμερο Εαρινό στις Σπέτσες, μια πραγματικά ελκυστική διοργάνωση σχετικά υψηλού κόστους. Και, επειδή τα γεγονότα μιλούν μόνα τους, αυτό "κόστισε" στο Κλασσικό αρκετές συμμετοχές μελών της ΦΙΛΠΑ, που δύσκολα θα έλειπαν δύο συνεχόμενα Σαββατοκύριακα απο το σπίτι τους για αγώνες, και μάλιστα το δεύτερο παραμονές Μ. Εβδομάδος.
Ο Σ.Ι.Σ.Α., και συγκεκριμένα τα μέλη του νέου Δ.Σ., "πήραν επάνω τους" τον αγώνα και απο ότι φάνηκε "έγραψαν" διαδρομές που άφησαν κατενθουσιασμένους τους συμμετέχοντες, ενώ ανέβασαν και το επίπεδο του συναγωνισμού με εναλλαγές και μεγάλη ανατροπή μεταξύ πρώτης και δεύτερης μέρας. Αυτό που επίσης "πήραν", ήταν το ρίσκο να εκκινήσουν τον αγώνα 200 χλμ. μακριά απο την Αθήνα και να τον τερματίσουν...350 χλμ. μακριά. Αυτό έγινε για δύο λόγους: Πρώτον, για να αρχίσει αμέσως ο πραγματικός αγώνας και να μειωθούν τα χιλιόμετρα των απλών που θα οδηγούσαν τα πληρώματα απο την Αθήνα στα Μετέωρα. Και δεύτερον,
για να έχουν κίνητρο συμμετοχής και πληρώματα απο όλη την Ελλάδα, όπως Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλος, κάτι που δυστυχώς δεν έγινε πλην ελαχίστων- και αξιων συγχαρητηρίων- εξαιρέσεων. Ετσι έμειναν γύρω στα 550 χλμ. για εκκίνηση και επιστροφή για τους συμμετέχοντες της Αττικής, που ήταν και οι περισσότεροι, αφού ο Σ.Ι.Σ.Α. είναι μια Αθηναική Λέσχη. Φυσικά η αναφορά αυτή γίνεται μόνο για να εξηγήσει τις, λίγες για την μεγάλη σημασία και το λογικό κόστος του αγώνα -πλην βενζινών- συμμετοχές, μια και η επιλογή της Οργάνωσης ήταν να σχεδιάσει υπέροχες κλασσικές διαδρομές στη συγκεκριμένη περιοχή, κάτι στο οποίο δικαιώθηκε απόλυτα.
Εν κατακλείδι, όσοι δεν έτρεξαν έχασαν, και ο Σ.Ι.Σ.Α. κατάφερε να διοργανώσει έναν απο τους καλύτερους αγώνες του. Και ας κλείσει τα αυτιά του σε διάφορους που ζητούν απ' ευθείας σύνδεση με...δορυφόρο (να διευκρινίσουν αν θέλουν Ρώσικο ή Αμερικάνικο), γιατί μια χαρά γράφτηκαν και εκδόθηκαν τα αποτελέσματα. Στο φινάλε, με ιστορικά αυτοκίνητα κάνουν βόλτες. Οπως δεν μπορούν να κάψουν νίτρο και να βάλουν πυρηνικά μπουζί, ας αντιληφθούν ότι οι ηλεκτρονικές συσκευές που κουβαλάνε μέσα στα βελτιωμένα τετράτροχα γηροκομεία, τους κάνουν να φαίνονται πιο γελοίοι κι απο το Pussy Wagon της Uma Thurman στο Kill Bill Vol. 1.
Πρόβλημα; Κανένα. Παράπονα; Οι αγωνιζόμενοι, αν έχουν, διαθέτουν φωνή να τα πουν -δεν τα ειπαν άρα δεν έχουν! Και ο Σ.Ι.Σ.Α.; Υποθέτουμε ότι μέσα στη χαρά του για την επιτυχημένη διοργάνωση, διατηρεί ένα παράπονο για τις συμμετοχές και οπωσδήποτε μια απορία για τον ακριβή ρόλο -και υποχρεώσεις- του συνδιοργανωτού, της ΦΙΛΠΑ, που α) τοποθέτησε δικό της αγώνα 5 μέρες πριν την εκκίνηση, και β) δεν έλαμψε με τις συμμετοχές των μελών της, αφού για μια φορά ακόμα ο Σ.Ι.Σ.Α. βασίστηκε στους φίλους και πιστούς οπαδούς των εκδηλώσεών του. Πάντως έτσι ΜΕΓΑΛΟΙ αγώνες δεν γίνονται. Η ΦΙΛΠΑ και η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ θα πρέπει να αντιληφθούν ότι θα δίνουν το 100% σε ΟΛΕΣ τις διοργανώσεις που εμπλέκονται, και όχι μόνο στις αμιγώς δικές τους ή όπου εξυπηρετούνται σκοπιμότητες της "στιγμής"/εποχής.
Αυτά τα ολίγα είχαμε να γράψουμε για τον αγώνα, που ταυτόχρονα αποτελούν και την δική μας άποψη για το πως πρέπει να ασκείται η δημοσιογραφία σε όλα τα επίπεδα, ακόμα και στην περιγραφή (ή τον σχολιασμό) μιας αγωνιστικής εκδήλωσης για ιστορικά αυτοκίνητα. Και για όσους είναι ...εθισμένοι στην αναπαραγωγή δελτίων Τύπου και δεν αντέχουν χωρίς αυτά, ιδού το επίσημο δελτίο Τύπου του Σ.Ι.Σ.Α. για το 5ο Κλασσικό Ράλλυ Ελλάδος!
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Σ.Ι.Σ.Α. και ΦΙΛΠΑ
«5ο Κλασικό Ράλι Ελλάδας 12-13/4/2013»
Το ηλιόλουστο πρωινό του Σαββάτου της 12ης Απριλίου εκκίνησαν 38 αυτοκίνητα από το μνημείο του Λεωνίδα στις Θερμοπύλες για το 5ο Κλασσικό Ράλλυ Ελλάδας, το «regularity ράλι»-θεσμός που συνδιοργανώνουν για 5η συνεχόμενη χρονιά η ΦΙΛΠΑ & ο ΣΙΣΑ.
Το πρώτο σκέλος περιλάμβανε 3 φημισμένες ειδικές διαδρομές, τον «Μπράλο», το «Χάνι Ζαγκανά» & τον «Αποστολιά». Μετά από ανασυγκρότηση μίας ώρας στα Λουτρά Υπάτης, τα αυτοκίνητα συνέχισαν για άλλες τέσσερις ειδικές διαδρομές, τις ξακουστές «Μοσχοκαρυά», «Αρχάνι», «Ασβέστη» και την απαιτητική «Σμόκοβο».
Στη συνέχεια τα γραφικά Λουτρά Σμοκόβου υποδέχτηκαν τα πληρώματα για μία σύντομη ανασυγκρότηση. Μέσα από τα Λουτρά ξεκινούσε η ομώνυμη & τελευταία ειδική της μέρας και αργά το απόγευμα και μετά από 300 αγωνιστικά χιλιόμετρα άρχισαν να καταφθάνουν τα πρώτα αυτοκίνητα στην μοναδική Καλαμπάκα.
Η πρώτη μέρα βρήκε τους «αλάνθαστους» Δελαπόρτα/Ιωάννου/Alfa Romeo να προηγούνται
και τους Μητρόπουλο/Νικολάου/Fiat Abarth & Παπάζογλου/Μπουνάζο/Porsche να ακολουθούν κατα πόδας.
Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε στις 9 το πρωί με κατεύθυνση προς τα «ιερά χώματα» των Μετεώρων, της Βλαχάβας & του Σκεπαρίου. Τα ιστορικά αυτοκίνητα του 5ου Κλασικού Ράλι Ελλάδας ξύπνησαν μνήμες ένδοξων αγώνων της δεκαετίας του ’70 και του ’80. Οι αγωνιζόμενοι δοκιμάστηκαν σε ειδικές & σταθμούς ελέγχου χρόνου που εναλλάσσονταν με καταιγιστικό ρυθμό και μετά την τελευταία ειδική «Φωτεινό» και μία μαγευτική διαδρομή μέσα από τα Μετέωρα, τα πληρώματα τερμάτισαν στην Καλαμπάκα.
Η δεύτερη μέρα έφερε ανατροπές και τελικά μεσουράνησε ένα «αστέρι», η Mercedes 200 των Μπέντα/Γεωργακά. Στη δεύτερη & τρίτη θέση τερμάτισαν οι Κατσαούνης/Μανσόλας/Porsche και οι Παπαδόπουλος/Ασωνίτης/Mini. Άξιοι συγχαρητηρίων είναι όλα τα πληρώματα που τερμάτισαν αλλά και αυτά που αγωνίστηκαν και εγκατέλειψαν χτυπημενα απο βλάβες.
Αμέσως μετά τον τερματισμό έγινε στο ξενοδοχείο “Divani” η απονομή επάθλων στους νικητές της γενικής κατάταξης και την κατηγοριών του 5ου Κλασικού Ράλι Ελλάδας.
Η Οργανωτική Επιτροπή ευχαριστεί όλους τους κριτές & χρονομέτρες, τις λέσχες και τις ομάδες που υποστήριξαν τον αγώνα. Ραντεβού το 2015 στο 6ο Κλασικό Ράλι Ελλάδας.
Είστε μέσα στα πράγματα πραγματικά κύριε Παπανδρέου. Εύγε για την διαύγεια του πνεύματος σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆμα είσαι 40 χρόνια φούρναρης ,μπορεί να σε συναγωνιστεί ο άλλος με φούρνο μικροκυμάτων ;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκριβεστατο το σχόλιο ως συνήθως.Ωστόσο η πρόσφατη φάμπρικα με τη τζούλια στις συμμετοχές αλλά όχι στηνεκκινηση,δεν μου κανει.
Διαγραφή.ο κύριος Παπανδρέου δεν μπόρεσε να έρθει στον αγώνα όμως πλήρωσε κανονικά την συμμετοχή του. Άλλοι είναι οι τσάμπα μάγκες.
Διαγραφήο ταμίας της λέσχης Ντι ματζιο Αλμπερτο
Δυστυχώς είμαι απο τους χαμένους που δεν κατάφεραν να απολαύσουν τον αγώνα. Μετά απο 7 μήνες στην αυλή με μια κουκούλα (λόγω εγκατάλειψης του κλειστού μισθωμένου πάρκινγκ για ευνόητους λόγους) η Αlfa μου αρνήθηκε στην αρχή να πάρει και στη συνέχεια να δουλέψει σωστά, παρά την αλλάγή πολλών ηλεκτρικών, όπως αποδεικνύουν τα αγωνιώδη sms που έστελνα στην οργάνωση στις 04:30 πρωινή του Σαββάτου. Αυτά για την Ιστορία, μολονότι ένα-δύο ονόματα πάνω ή κάτω στις συμμετοχές δεν αλλάζουν την γενική εικόνα, ούτε βέβαια και το πνεύμα του άρθρου.
Διαγραφή