Πέμπτη, 9 Ιανουαρίου 2014

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ...

...σε όσους επιμένουν να μην καταλαβαίνουν (δηλαδή συνεχίζουν να καμώνονται πως δεν καταλαβαίνουν) ότι η πρόσφατη Υπουργική απόφαση για τις Ιστορικές πινακίδες ουσιαστικά ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ την κυκλοφορία των αυτοκινήτων με πινακίδες ΦΙΛΠΑ, ΕΛΠΑ και ΕΟΟΕ για οποιονδήποτε λόγο πέραν της συμμετοχής σε εκδηλώσεις και τις επισκευές-δοκιμές συντήρησης. Πάει το ασαφές "χιλιόμετρα συντήρησης" το οποίο χρησιμοποιούσαν πολλοί φίλοι και "φίλοι" των ιστορικών σε όλη την Ελλάδα για να κάνουν βόλτες αλλά και τις δουλειές τους με τα ιστορικά τους όποτε -και όσο- ήθελαν, μια πρακτική που οδήγησε σε "κατάχρηση" του δικαιώματος και, ουσιαστικά, έφερε την ως άνω Υπουργική απόφαση, η οποία φυσικά ΔΕΝ είναι στο σωστό δρόμο αλλά δεν παύει να αποτελεί νόμο που πρέπει να ακολουθείται. Πράγματι μας έχει εκπλήξει ο αριθμός αυτών που διαμαρτύρονται επειδή χάνουν το δικαίωμα της κυκλοφορίας άνευ τελών, στα αστικά κέντρα και στην επαρχία, διαφορετικά θα έπαιρναν τις πινακίδες υπουργείου και θα έκαναν ό,τι ήθελαν. Οι οπαδοί του Αιβαλιώτη είναι τελικά πολλοί... Φαίνεται ότι ενδιαφέρονται για τα ιστορικά μόνο στο μέτρο που εξυπηρετούνται απο τα ιστορικά... Και η παραπληροφόρηση σχετικά με το τι γίνεται στην Ευρώπη, δίνει και παίρνει. Πάντως, για όλους αυτούς υπάρχει και ένα καλό νέο:
 Το Ford Econoline της ταινίας είναι μοντέλο 1984, άρα φέτος, το 2014, συμπληρώνει 30 χρόνια και μπορεί να βγάλει Ιστορικές πινακίδες. Ετσι, όσοι δεν καταλαβαίνουν (ή καμώνονται πως δεν καταλαβαίνουν) μπορούν να πάρουν ένα τέτοιο και να κυκλοφορούν κανονικά, μια και κανείς δεν θα έχει απαίτηση απο τους Dumb και Dumber να καταλάβουν και να σεβαστούν μια υπουργική απόφαση που δεν τους βολεύει!

3 σχόλια:

  1. παλι ασαφες ειναι "για τις αναγκαιες προς επισκευη και συντηρηση αυτων δοκιμες " ,....... ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ -ΕΔΡΑΣ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ .
    Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ-ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΠΕΡΑΝ ΤΩΝ ΩΣ ΑΝΩ ΧΩΡΩΝ(supermarkets,cafe,....) ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΡΟΧΑΙΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ .
    ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΕΚΤΟΣ ΝΟΜΟΥ ΝΑ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ , ΓΡΑΠΤΗ ΑΔΕΙΑ -ΕΚΔΟΣΗ "Μ" ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΠΟΥ ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ .
    παρεπιπτοντως τα οχηματα που εχουν καταθεσει πινακιδες δυνανται να κυκλοφορουν 2 ημερες το μηνα με " Μ " εκδιδομενο απο την εφορια .
    ετσι σφιγγουν οι κ@λοι .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για να είμαστε πιο σαφείς, πρόβλημα με τον περιορισμό κυκλοφορίας έχουν κυρίως οι κάτοχοι ιστορικών οχημάτων μεγάλου κυβισμού, κυρίως Mercedes (SLκαι SLC 1975-1980) αλλά όχι μόνο, οι οποίοι θα πληρώσουν άνω των 1000 Ευρώ τέλη κυκλοφορίας και θα επιβαρυνθούν με πολύ υψηλό τεκμήριο διαβίωσης, παρά την έκπτωση του 50% (στο τεκμήριο) λόγω παρέλευσης 10ετίας. Ετσι προτιμούν φυσικά την ανέξοδη λύση κυκλοφορίας με Ιστορικές πινακίδες, και έχουμε πλούσιο φωτογραφικό αρχείο για να αποδείξουμε τους ισχυρισμούς μας (αν και όπως έχουμε δηλώσει είμαστε εναντίον της δημοσίευσης αριθμών κυκλοφορίας). Οι συντριπτικά περισσότεροι ιδιοκτήτες ιστορικών οχημάτων που μπορούν να θεωρηθούν/χρησιμοποιηθούν ως "every day classics", δηλαδή με κυβισμούς απο 1100 έως 1600 c.c., μπορούν να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας 120 έως 265 Ευρώ, οικονομική ασφάλεια της τάξεως των 135 Ευρώ τον χρόνο με οδική βοήθεια (εφ' όσον έχουν κάρτα FIVA), και βεβαίως ΚΤΕΟ για να είναι και αυτοί και οι συμπολίτες τους και ελέυθεροι να πάνε όπου θέλουν, και ασφαλείς (θεωρητικά τουλάχιστον). Τώρα, στη Γερμανία τα Ιστορικά πληρώνουν 190 Ευρώ το χρόνο τέλη κυκλοφορίας. Στο Ηνωμένο Βασίλειο (όπου τα ιστορικά είναι μεγάλη και κερδοφόρα εθνική βιομηχανία γι' αυτό ας μην γίνονται αφελείς συγκρίσεις), ιστορικό όχημα θεωρείται το προ του 1973, με υποχρέωση "ΚΤΕΟ" (Μ.Ο.Τ.) και αφαίρεση του δικαιώματος (επαναφορά στο κανονικό φορολογικό καθεστώς) αν διαπιστωθεί ότι στο ιστορικό έχουν γίνει σύγχρονες μετατροπές και προσθήκες. Αυτά τα οχήματα περιορίζονται στα 900 μίλια το χρόνο, ενώ η πρόταση του Βρεττανού Υπ. Μεταφορών ήταν να εξαιρεθούν απο το "ΚΤΕΟ" (Μ.Ο.Τ.) τα αυτοκίνητα προ του 1960, με το σκεπτικό ότι α) κάνουν ελάχιστα χιλιόμετρα και β) οι συλλέκτες ιδιοκτήτες τους είναι βέβαιο ότι τα διατηρούν σε άψογη μηχανική κατάσταση. Πως όμως να ελέγξει κανείς ότι οι Ελληνες ιδιοκτήτες θα...σεβαστούν τον περιορισμό των χιλιομέτρων σε μια μελλοντική/υποθετική υιοθέτηση αυτού του συστήματος, τη στιγμή που είναι γνωστό ότι πολλοί κυκλοφορούν καθημερινά με Σκαραβαίους ή πηγαίνουν στις δουλειές τους με παλιά Civic με ιστορικές πινακίδες, τη στιγμή που θα αφαιρέσουν τις ντίζες των κοντέρ για να μην γράψουν χιλιόμετρα, τη στιγμή αν θέλετε που πρωτοκλασάτα ονόματα στις τάξεις της regularity δεν μπορούν να εμπιστευθούν αλλήλους σε μια "συμφωνία Κυρίων" για μη χρήση απαγορευμένων οργάνων μέτρησης! Εν πάση περιπτώσει, είναι κρίμα, το επαναλαμβάνουμε, να κινδυνέψει ο θεσμός των ιστορικών πινακίδων επειδή διάφοροι ιδιοκτήτες μπεζ SLC 500 θέλουν να κυκλοφορούν με ΙΟ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πραγματικά προκαλεί εντύπωση το χαιρέκακο σχόλιό σας για εκείνους που «χάνουν το δικαίωμα κυκλοφορίας άνευ τελών». Δηλαδή συμφωνείτε με τη φορομπηχτική πολιτική του κράτους που επιβάλλει τους πιο ανήθικους φόρους μέσω της πινακίδας κυκλοφορίας των ΙΧ? Πού ξανακούστηκε να πληρώνουμε την αξία του αυτοκινήτου μας σε φόρους τριών ή τεσσάρων χρόνων? Αντί να διαμαρτύρεστε που το κράτος σπεύδει να κλείσει στον Έλληνα μία δυνατότητα να κυκλοφορεί χωρίς αστήρικτους φόρους (όπως έχει δικαίωμα) επικροτείτε τη φορομπηχτική πολιτική. Ξέρω, θα επικαλεστείτε «τους νομοταγείς πολίτες που πληρώνουν τους φόρους τους, και κάποιοι έξυπνοι τους εκμεταλλεύονται κλπ. κλπ). ¨Ομως κάνετε λάθος! Το ιστορικό αυτοκίνητο παραμένει ιστορικό, ανεξάρτητα από την όποια ηλίθια κρατική πολιτική. Ας έρθουν οι φόροι σε φυσιολογικά επίπεδα και τα τρέξω να βγάλω κανονικές πινακίδες και θα έχω και τις πινακίδες της λέσχης. Αν επιλέγω να κινούμε με κατανάλωση 25 λίτρα/100 χλμ είναι δικό μου θέμα και πληρώνω τους φόρους καυσίμων Βεβαίως και υποχρεούμαι να έχω ασφαλές αυτοκίνητο (πέρα από τις «πράσινες» ηλιθιότητες περί εκπομπής ρύπων κλπ) αλλά η υποχρέωσή μου σταματά εκεί!! Μπορείτε αγαπητέ συγγραφέα του κειμένου να το καταλάβετε αυτό, μέσα στον κρατισμό που σας δέρνει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή