Μάλιστα, σωστα διαβάσατε το νούμερο, κι αν δεν το πιστεύετε πληκτρολογήστε www.omae-epa.gr για να διαβάσετε την προκήρυξη των Πρωταθλημάτων 2014 που μόλις αναρτήθηκε. Η αργοπορία για την οποία παραπονεθήκαμε σε προηγούμενες αναρτήσεις μας, όντως πρόκειται να επηρεάσει τα αποτελέσματα, γιατί μόλις σήμερα 31 Ιανουαρίου μαθαίνουν οι αγωνιζόμενοι σε ποιές κατηγορίες μπορούν να αγωνισθούν σε μόλις 4-5 εβδομάδες για να έχουν τύχη σε κάποιον απο τους 190 τίτλους. Και ποιός μπορεί να προλάβει να φτιάξει ή και να αλλάξει αυτοκίνητο αν μάθει σήμερα ότι οι νέες προκηρύξεις τον θέτουν εκτός παιχνιδιού; (Πριν προχωρήσουμε, δυό λέξεις για όσους επιμένουν να απαξιώνουν τους τίτλους και να ενδιαφέρονται μόνο για μεμονωμένους αγώνες: Τα Πρωταθλήματα προκηρύσσονται για να υπάρχει συνέχεια στους θεσμούς, τους οποίους στηρίζουν οι οδηγοί που ακολουθούν ΟΛΟΥΣ τους αγώνες. Αν ο κάθε Μήτσος γουστάρει να τρέχει κάθε χρόνο μόνο στον αγώνα που γίνεται δίπλα στο χωριό του, μπράβο του και καλά κάνει. Ας ξέρει όμως, ότι μόνο με τους περιστασιακούς Μήτσους δεν μπορούν να γίνουν οι αγώνες, και το ότι καταφέρνει να τρέχει έστω αυτές τις μιά-δυό φορές τον χρόνο, το οφείλει σ' αυτούς που ακολουθούν ολόκληρο το Πρωτάθλημα).
Πάμε πιο κάτω τώρα. Για να είμαστε δίκαιοι, πρέπει να παραδεχτούμε ότι στις Προκηρύξεις έχει γίνει πολλή δουλειά και δοκιμάζονται καινούργια πράγματα, άλλα απο τα οποία αποτελούν αναγκαία συνθήκη λόγω της κρίσης, άλλα "νέες ιδέες" για αύξηση των συμμετοχών και άλλα βέβαια είναι προιόντα μονομανιών ή και περιορισμένων γνώσεων (ή ενδιαφέροντος, ή συμπάθειας/αντιπάθειας) γύρω απο το αντικείμενο. Σε γενικές γραμμές, εξαιρώντας αργοπορία, κραυγαλέα λάθη και αδικίες, η Προκήρυξη είναι καλύτερη απο άλλες χρονιές και σίγουρα σε ένα-δύο χρόνια, οικονομίας βοηθούσης, θα τελειοποιηθεί.
190 τίτλοι (Πρωταθλήματα, Κύπελλα και Επαθλα Οδηγών και Συνοδηγών)! Τεράστιο νούμερο για μια πτωχευμένη χώρα με ανεργία στο 30% και μέλλον στρωμένο με προβλήματα και πολιτικές αναταράξεις! Και να σκεφθεί κανείς, ότι δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα οι τίτλοι Καρτ, 4Χ4, Drift, Dragster, Time Trial (GTCC) και regularity, επειδή αποτελούν "παιδειές". Αν προστεθούν κι αυτοί, θα φτάσουμε ένα νούμερο γύρω στο 240. Αν εκδοθούν 1500 λισάνς (Δελτία Αθλητών), τότε έχουμε ένα Τίτλο ανά έξη αγωνιζόμενους, αλλά και την εξήγηση γι' αυτό το υπερβολικό νούμερο: Η Ομοσπονδία προσπαθεί να δελεάσει τους αγωνιζόμενους με την κατάκτηση ενός τίτλου, όπου κι αν τρέχουν, με ότι κι αν τρέχουν. Φυσικά υπάρχουν όρια συμμετοχών, αλλά απο ότι είδαμε οι περισσότερες κατηγορίες και κλάσεις μπορούν να μετρήσουν με 5 συμμετοχές ή και με ΤΡΕΙΣ συμμετοχές (με μειωμένη βαθμολογία). Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, ας μην παρεξηγηθούμε, ιδίως σήμερα που τα πράγματα είναι δύσκολα. Απλώς μερικές φορές δεν υπάρχει λογική, όπως ας πούμε στα τρία Πρωταθλήματα Ιστορικών (Ράλλυ, Αναβάσεων και Ταχύτητας), όπου ο Πρωταθλητής είναι ένας και απο την αρχή γνωστός: Αυτός που έχει το καλύτερο αυτοκίνητο! Ο λόγος, ότι καταργήθηκαν οι χρονολογικές κατηγορίες/περίοδοι, και το Πρωτάθλημα είναι ενιαίο για Ιστορικά αυτοκίνητα κατασκευής απο 1905 μέχρι 1985, ανεξαρτήτως κυβισμού και κατηγορίας ( Group). Το "έλλειμα" έρχονται να καλύψουν τα Κύπελλα Κυβισμών που προκηρύσσονται, ως εξής: Μέχρι 1300, απο 1300-1600, από 1600-2000 και απο 2000 και άνω. Φυσικά, ένα απο αυτά τα Κύπελλα θα το κατακτήσει ο Πρωταθλητής, ενώ και πάλι δεν λαμβάνονται υπ' όψιν χρονολογικοί περίοδοι! Εν ολίγοις, αυτό δικαιολογεί την προηγούμενη παρατήρησή μας, ότι όποιος ή όποιοι αποφάσισε/σαν αυτά τα "ισοπεδωτικά", είτε δεν αγαπούν τα Ιστορικά αυτοκίνητα είτε δεν τα γνωρίζουν καλά (λόγω νεαράς ηλικίας ή το...αντίθετο, που συνεπάγεται απώλεια μνήμης!). Φυσικά, το πως θα αγωνίζεται "επι ίσοις όροις"ένα 1600 ή 2000 του '60 με ένα του...'80 στην ίδια κατηγορία, πάντα σεβόμενο την ομολογκασιόν του, είναι κάτι που μας διαφεύγει! Και δεν θα είχαμε να πούμε τίποτα, αν αυτά τα τρία Πρωταθλήματα ήταν ΠΟΛΥΝΙΚΟΥΣ! Τότε ναι, θα βλέπαμε πολλές συμμετοχές σε όλες τις κλάσεις (κυβισμούς), μια και θα μπορούσε ένα 1300 ή 1600 να πάρει το Πρωτάθλημα. Τώρα, είναι βέβαιο ότι κάποια Porsche ή κάποιο Escort θα πάρει τους τίτλους, και οι υπόλοιποι θα του...κρατάνε το φανάρι, τρέχοντας για το κυπελλάκι (και πάνω απ' όλα για το κέφι) τους. Ας είναι. Οι αγωνιζόμενοι θα αποφασίσουν μόνοι τους, μια και ο Σύνδεσμός τους ΣΟΑΙΣΤΑ έχει λάμψει δια της απουσίας του! Τουλάχιστον ας πεί στον κόσμο με μια ανακοίνωση αν συμφωνεί ή διαφωνεί με την προκήρυξη. Αλλά επι των προκηρύξεων και των αγώνων θα επανέλθουμε σύντομα, αφού πρώτα οι αναγνώστες μας λάβουν γνώση και διατυπώσουν τις δικές τους σκέψεις (ως κριτική και παρατηρήσεις πλέον, μια και ο καιρός των προτάσεων έχει παρέλθει), με τα σχολιά τους. Δ.Π.
ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ: WWW.OMAE-EPA.GR
Πάμε πιο κάτω τώρα. Για να είμαστε δίκαιοι, πρέπει να παραδεχτούμε ότι στις Προκηρύξεις έχει γίνει πολλή δουλειά και δοκιμάζονται καινούργια πράγματα, άλλα απο τα οποία αποτελούν αναγκαία συνθήκη λόγω της κρίσης, άλλα "νέες ιδέες" για αύξηση των συμμετοχών και άλλα βέβαια είναι προιόντα μονομανιών ή και περιορισμένων γνώσεων (ή ενδιαφέροντος, ή συμπάθειας/αντιπάθειας) γύρω απο το αντικείμενο. Σε γενικές γραμμές, εξαιρώντας αργοπορία, κραυγαλέα λάθη και αδικίες, η Προκήρυξη είναι καλύτερη απο άλλες χρονιές και σίγουρα σε ένα-δύο χρόνια, οικονομίας βοηθούσης, θα τελειοποιηθεί.
190 τίτλοι (Πρωταθλήματα, Κύπελλα και Επαθλα Οδηγών και Συνοδηγών)! Τεράστιο νούμερο για μια πτωχευμένη χώρα με ανεργία στο 30% και μέλλον στρωμένο με προβλήματα και πολιτικές αναταράξεις! Και να σκεφθεί κανείς, ότι δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα οι τίτλοι Καρτ, 4Χ4, Drift, Dragster, Time Trial (GTCC) και regularity, επειδή αποτελούν "παιδειές". Αν προστεθούν κι αυτοί, θα φτάσουμε ένα νούμερο γύρω στο 240. Αν εκδοθούν 1500 λισάνς (Δελτία Αθλητών), τότε έχουμε ένα Τίτλο ανά έξη αγωνιζόμενους, αλλά και την εξήγηση γι' αυτό το υπερβολικό νούμερο: Η Ομοσπονδία προσπαθεί να δελεάσει τους αγωνιζόμενους με την κατάκτηση ενός τίτλου, όπου κι αν τρέχουν, με ότι κι αν τρέχουν. Φυσικά υπάρχουν όρια συμμετοχών, αλλά απο ότι είδαμε οι περισσότερες κατηγορίες και κλάσεις μπορούν να μετρήσουν με 5 συμμετοχές ή και με ΤΡΕΙΣ συμμετοχές (με μειωμένη βαθμολογία). Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, ας μην παρεξηγηθούμε, ιδίως σήμερα που τα πράγματα είναι δύσκολα. Απλώς μερικές φορές δεν υπάρχει λογική, όπως ας πούμε στα τρία Πρωταθλήματα Ιστορικών (Ράλλυ, Αναβάσεων και Ταχύτητας), όπου ο Πρωταθλητής είναι ένας και απο την αρχή γνωστός: Αυτός που έχει το καλύτερο αυτοκίνητο! Ο λόγος, ότι καταργήθηκαν οι χρονολογικές κατηγορίες/περίοδοι, και το Πρωτάθλημα είναι ενιαίο για Ιστορικά αυτοκίνητα κατασκευής απο 1905 μέχρι 1985, ανεξαρτήτως κυβισμού και κατηγορίας ( Group). Το "έλλειμα" έρχονται να καλύψουν τα Κύπελλα Κυβισμών που προκηρύσσονται, ως εξής: Μέχρι 1300, απο 1300-1600, από 1600-2000 και απο 2000 και άνω. Φυσικά, ένα απο αυτά τα Κύπελλα θα το κατακτήσει ο Πρωταθλητής, ενώ και πάλι δεν λαμβάνονται υπ' όψιν χρονολογικοί περίοδοι! Εν ολίγοις, αυτό δικαιολογεί την προηγούμενη παρατήρησή μας, ότι όποιος ή όποιοι αποφάσισε/σαν αυτά τα "ισοπεδωτικά", είτε δεν αγαπούν τα Ιστορικά αυτοκίνητα είτε δεν τα γνωρίζουν καλά (λόγω νεαράς ηλικίας ή το...αντίθετο, που συνεπάγεται απώλεια μνήμης!). Φυσικά, το πως θα αγωνίζεται "επι ίσοις όροις"ένα 1600 ή 2000 του '60 με ένα του...'80 στην ίδια κατηγορία, πάντα σεβόμενο την ομολογκασιόν του, είναι κάτι που μας διαφεύγει! Και δεν θα είχαμε να πούμε τίποτα, αν αυτά τα τρία Πρωταθλήματα ήταν ΠΟΛΥΝΙΚΟΥΣ! Τότε ναι, θα βλέπαμε πολλές συμμετοχές σε όλες τις κλάσεις (κυβισμούς), μια και θα μπορούσε ένα 1300 ή 1600 να πάρει το Πρωτάθλημα. Τώρα, είναι βέβαιο ότι κάποια Porsche ή κάποιο Escort θα πάρει τους τίτλους, και οι υπόλοιποι θα του...κρατάνε το φανάρι, τρέχοντας για το κυπελλάκι (και πάνω απ' όλα για το κέφι) τους. Ας είναι. Οι αγωνιζόμενοι θα αποφασίσουν μόνοι τους, μια και ο Σύνδεσμός τους ΣΟΑΙΣΤΑ έχει λάμψει δια της απουσίας του! Τουλάχιστον ας πεί στον κόσμο με μια ανακοίνωση αν συμφωνεί ή διαφωνεί με την προκήρυξη. Αλλά επι των προκηρύξεων και των αγώνων θα επανέλθουμε σύντομα, αφού πρώτα οι αναγνώστες μας λάβουν γνώση και διατυπώσουν τις δικές τους σκέψεις (ως κριτική και παρατηρήσεις πλέον, μια και ο καιρός των προτάσεων έχει παρέλθει), με τα σχολιά τους. Δ.Π.
ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ: WWW.OMAE-EPA.GR
-ΩΣ ΘΕΑΤΗΣ ΣΤΗ SPORTING ,ΕΒΛΕΠΑ ΤΟ 2013 ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ 1972- ....(ΠΛΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ )-ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ-.ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΙΚΑΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΙΚΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφή- ΝΑΙ ΣΤΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ ΠΟΛΥΝΙΚΟΥΣ ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ ΔΥΝΑΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ ΘΑ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ .
-ΑΠΟ ΤΙΣ 1500 ΛΙΣΑΝΣ ,ΠΟΣΕΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙ Ο ΣΟΑΙΣΤΑ;;;;ΠΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ
;;;;ΠΟΣΟΙ ΠΗΓΑΝ ΝΑ ΨΗΦΙΣΟΥΝ ;;;;ΑΠΟ ΚΕΙ ΠΗΓΑΖΕΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΛΑΒΕΙ ΥΠΟΨΗ Η ΟΜΑΕ ,ΟΠΟΤΕ ΜΑΛΛΟΝ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΟΥΔΕΤΕΡΟΤΗΤΑ;;;
-Η ΟΜΑΕ ΘΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΙ ΜΕ ΤΙΜΗ ΧΟΝΔΡΙΚΗΣ 240 ΚΥΠΕΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2014 ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ .
ΕΝΑΣ ΡΕΓΚΟΥΛΑΡΙΤΑΣ
Οι αγώνες έχουν σαν στόχο την κορυφαία επίδοση. Ενα Πρωτάθλημα Πολυνίκους θα επιβραβεύσει τον ταχύτερο στην Κατηγορία του, η οποία όμως μπορεί να είναι π.χ. τα 1300 ή τα 1600, οπότε δεν επιβραβεύεται η καλύτερη επίδοση που φυσιολογικά θα έχει γίνει απο συνδυασμό μεγαλύτερης Κατηγορίας. Επίσης, πιθανόν κάποιος να φέρει ένα ακριβό και κυριολεκτικά "ανίκητο" αυτοκίνητο στις μικρές κατηγορίες και, εάν υπάρξουν αρκετές συμμετοχές, να φέρει συνεχή καλά αποτελέσματα που θα τον στέψουν Πολυνίκη Πρωταθλητή. Μπορεί όμως γι' αυτό να μην χρειαζόταν "ειδικό" και "ακριβό" αυτοκίνητο: Ποιός, για παράδειγμα, θα μπορούσε να πλησιάσει καν τους χρόνους του κ. Χ. Πλατή στα 1300 με το Starlet που πουλήθηκε (μέσω γνωστής ιστορικής ιστοσελίδας) έναντι 12.000 Ευρώ μαζί με μεγάλη "προίκα"; Αρα: Αν υπάρχουν πολλές συμμετοχές σε μια χώρα με υγιή οικονομία ή/και ισχυρό motorsport, τότε τα Πρωταθλήματα είναι αυτόνομα και τα Πολυνίκους δεν χρειάζονται. Εδώ όμως, με τις ελάχιστες συμμετοχές, τα ΠΟΛΛΑ αγωνιστικά Ιστορικά που κάθονται και το γεγονός ότι Ιστορικό Πρωτάθλημα Ταχύτητος και Αναβάσεων έχει να γίνει απο το...2011 λόγω απροθυμίας (κυρίως) των συμμετεχόντων, το Πρωτάθλημα Πολυνίκους είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ για να έρθουν συμμετοχές και στις πιο μικρές Κατηγορίες και για να υπάρξει "δικαιοσύνη" στην ισοπέδωση χρονολογιών και κυβικών που επέβαλλε η ΟΜΑΕ. Οσο για τον ΣΟΑΙΣΤΑ, αν είναι σύνδεσμος οδηγών regularity, καλώς δεν παρεμβαίνει στα των sporting. Αν όμως εκπροσωπει ΟΛΟΥΣ τους οδηγοούς Ιστορικών, ανεξάρτητα απο τον αριθμό των μελών του, θα πρέπει να ανακοινώσει τις δικές του σκέψεις, ιδέες και προτάσεις. Είναι βέβαιο ότι το Δ.Σ. του ΣΟΑΙΣΤΑ έχει συναντηθεί με την ηγεσία της ΟΜΑΕ γαι ανταλλαγή απόψεων. Δεν πρέπει ας πούμε να μάθουν τα μέλη του Συνδέσμου αν η νέα προκήρυξη ήταν πρόταση π.χ. του ίδιου του Δ.Σ. που εξέλεξαν πρόσφατα; Η αν αντιτίθετο και είχε δική του πρόταση που δεν εισακούσθηκε; Ποιά ήταν αυτή; Γιατί όλα εν κρυπτώ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα! Μητσος εδω :) ή αλλιώς...Χρήστος Πλατής. Ειλικρινά Σ ευχαριστώ γιά τα καλά σου λογια. Βλέπεις οι συνθήκες αποφάσισαν αλλιώς γιά μένα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραγματικά θλίβομαι γιά τις αποφάσεις που συνεχίζουν να είναι άτολμες και "πελατειακές". Αναφέρομαι στο σύστημα πολυνίκους που τόσο φοβούνται τα παχιά πορτοφόλια, αλλά που άλλο τόσο κι ακόμα περισσότερο θα προκαλούσε νέες παρουσίες κι ενδιαφέρον γιά το σπορ. Ολοι τροπαιούχοι λοιπόν και βασικό κριτήριο το χρήμα κι όχι η ικανότητα. Προσωπικά, μη έχοντας την δύναμη των "εύπορων" γιά να επηρεασω αποφάσεις γιά το πρωτάθλημα , είχα προτείνει ενα (ΕΝΑ) κύπελλο Ραλλύ και ΕΝΑ (το τονιζω ετσι?) Αναβάσεων-ταχύτητας ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΛΥΝΙΚΟΥΣ. Δηλαδή ΕΝΑΣ κυπελλούχος μεσα από την όλη μαρμίτα κι οχι τάχα μου βραβεία στα 1300, τα 1600, τα 2000 κ.ο.κ. Ετσι που ο τίτλος ναχει αξία μπροστά του και μάχες πίσω του. Φευ, επικράτησε το yes men κι όχι η αναβάθμιση.
Παρ ολα αυτά, οι ολόψυχες ευχές μου γιά μιά πολύ καλή χρονιά είναι δεδομένες. Κι υπερισχύουν της πίκρας μου. Γιατι τι άλλο μπορεί να νοιώθει κανείς όταν αφήνοντας αυτό που λατρεύει το 2014, το βλέπει να είναι ίδιο με το 1975...
Συμφωνούμε. Αν υπήρχε ΜΙΑ περίπτωση που το Πολυνίκους θα μπορούσε να θεωρηθεί μονόδρομος, αυτή θα ήταν το Πρωτάθλημα Ιστορικών του 2014. Χρόνος υπάρχει. Ας ευχηθούμε να δούμε μια αλλαγή στην προκήρυξη πριν αρχίσουν οι αγώνες. Γιατί το να κάνεις μια διορθωτική αλλαγή προς τη σωστή κατεύθυνση, είναι πράξη γενναία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι προτάσεις του ΣΟΑΪΣΤΑ:
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγώνες Regularity: Προτάθηκε στους φορείς οργάνωσης αγώνων Regularity η προκήρυξη ενός ενιαίου πρωταθλήματος Regularity, με σκοπό να γίνουν λιγότεροι αλλά καλύτεροι και με περισσότερες συμμετοχές και ενδιαφέρον πρωταθληματικοί αγώνες.
Η πρόταση αντιμετωπίσθηκε θετικά και από τους τρεις φορείς, με προοπτική εφαρμογής για το 2015.
ΚΑΛΛΙΟ ΑΡΓΑ ΠΑΡΑ ΠΟΤΕ.
ΕΝΑΣ ΡΕΓΚΟΥΛΑΡΙΤΑΣ