Ενα αυτοκίνητο ιδανικό για regularity. |
Τι έγινε στο φετεινό 24 Ωρες Ελλάδα;
Πολύ απλά, ό,τι είχε γίνει και το 2011, δηλαδή ένα χωμάτινο κομμάτι απεδείχθη εξαιρετικά δύσβατο δημιουργώντας μύρια όσα προβλήματα: Εγκαταλείψεις (όχι πολλές), κοπανήματα-μικροζημιές (αρκετές), και καθυστερήσεις (πολλές). Οσοι συμμετέχοντες είχαν κανονικά αυτοκίνητα (και όχι ειδικά προετοιμασμένα για αγωνιστικό χώμα! Γιατί πήγαν με αγωνιστικά σ' έναν ασφάλτινο αγώνα, έστω και 24ωρο;), διαμαρτυρήθηκαν έντονα στην επόμενη ανασυγκρότηση. Το τμήμα αυτό ήταν στο 3ο Σκέλος Κλειτορία- Ελληνικό, είχε μήκος περίπου 4χλμ. και μπορούσε να έχει αποφευχθεί αν η διαδρομή περνούσε απο Λαγκάδια και Δημητσάνα (εξ' ίσου "στριφτερός" δρόμος). Προφανώς επελέγη για να προσδώσει δυσκολία στον αγώνα, παρ' ότι αυτή η επιλογή ουσιαστικά βοηθούσε, και "πριμοδοτούσε", αποκλειστικά τα προετοιμασμένα για Ραλλυ αυτοκίνητα.
Ο πρώτος που έμεινε στην χωμάτινη διαδρομή (που είχε χαλάσει απο τις βροχοπτώσεις αλλά έπρεπε να το έχει επισημάνει ο προπομπός), ήταν ο ίδιος ο...Αλυτάρχης (που είχε σχεδιάσει την διαδρομή!). Όταν όλοι συγκεντρώθηκαν στην Τρίπολη για την ανασυγκρότηση, και με τα παράπονα πολλών οδηγών να περιλαμβάνουν και ένα ασφάλτινο κομμάτι με πολλές πέτρες απο κατολισθήσεις, ο Πρόεδρος του ΣΙΣΑ για να κάνει τον αγώνα ασφαλέστερο στο δεύτερο τμήμα του (αλλά και δικαιότερο για ότι είχε προηγηθεί), ακύρωσε μια ΕΔ, ματαίωσε το τελικό τμήμα Επίδαυρο - Μέγαρα επειδή επίσης περιελάμβανε μια χωμάτινη διαδρομή 6 χλμ., ακύρωσε ακόμα μία ασφάλτινη λόγω κατολισθήσεων στο οδόστρωμα, και ανέλαβε να ολοκληρώσει ο ίδιος τον αγώνα ως Αλυτάρχης. Τελικά, στην Επίδαυρο τερμάτισαν 36 πληρώματα απο τα 52 που εκκίνησαν το πρωί του Σαββάτου, και με τα πνεύματα καταλαγιασμένα πήγαν όλοι για ανάπαυση (εκτός των μελών του ΣΙΣΑ που ήταν επιφορτισμένα με την έκδοση των αποτελεσμάτων, τα οποία Κυριακή απόγευμα στις 19.30, αναμένονται ακόμα). ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Μας ενημέρωσαν ότι υπήρχε πρόβλημα διαδικτυακής αναρτησης. Τα προσωρινά αποτελέσματα βρίσκονται ΕΔΩ.
Τι δεν πήγε καλά στον αγώνα; Ενα και μόνο ένα πράγμα: Η ύπαρξη δύσβατου χώματος στην διαδρομή, το οποίο κακώς- κάκιστα ο υπέυθυνος της σχεδίασης συμπεριέλαβε, και το οποίο κακώς-κάκιστα τα υπόλοιπα μέλη της οργάνωσης απεδέχθησαν! Τα παράπονα και οι γκρίνιες των..."ραλλιάρηδων" που επειδή είχαν κατέβει με "τούμπανα" (γιατί άραγε;;;) επιθυμούσαν να παραμείνουν όλα ως έχουν με κίνδυνο να σπάσουν και άλλα νορμάλ αυτοκίνητα σε σκληρά χώματα σε ένα...regularity της ΕΟ ΦΙΛΠΑ, δεν αξίζουν περαιτέρω αναφοράς. Ειδικά μάλιστα όσοι τρέχουν κανονικά ή και "ημι-επαγγελματικά" σε κανονικά Ραλλύ, θα έπρεπε πρώτοι απ' όλους να ζητήσουν ακύρωση των χωμάτινων διαδρομών για την ασφάλεια των συναθλητών τους, πόσω μάλλον που σε τελευταία ανάλυση το χώμα ήταν εντελώς παράτυπο για τον συγκεκριμένο αγώνα, σύμφωνα τουλάχιστον με τους κανονισμούς της ΕΟ ΦΙΛΠΑ. Αλλά και μερικοί όψιμοι (και ώριμοι) δήθεν "οδηγοί αγώνων" που αναζητούν συγκινήσεις sporting Acropolis σε ένα regularity για να περάσουν χαμηλωμένους Σκαραβαίους, ας βγάλουν αγωνιστική άδεια και να πάνε σε ένα απο τα πολλά Ράλλυ και Ράλλυ σπριντ της ΟΜΑΕ στην κατηγορία Ιστορικών.
Εδώ λοιπόν να δώσουμε συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες, να δηλώσουμε ότι κατανοούμε απόλυτα τους λόγους για τους οποίους κάποιοι εγκατέλειψαν για να μην σπάσουν τα αυτοκίνητά τους αλλά και αρνούμενοι να ενδώσουν στην λογική του "σχεδιαστή" της διαδρομής, και βέβαια μπράβο σε όσους τερμάτισαν στον όντως δύσκολο αυτόν αγώνα, που και μόνο λόγω χιλιομετρικής και χρονικής διάρκειας είναι τόσο "σκληρός" ώστε δεν χρειάζεται "βοήθεια" απο κακοτράχαλους χωματόδρομους για να αποκτήσει και να διατηρήσει φήμη και κύρος. Τέλος, συγχαρητήρια στον Πρόεδρο και στα παρόντα μέλη του Δ.Σ. του ΣΙΣΑ που με τις αποφάσεις τους στην Τρίπολη κατάφεραν να φέρουν τα 36 πληρώματα στον τερματισμό και, γενικά, "να σώσουν την παρτίδα".
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Παρακαλούμε σχολιάστε και γράψτε τις απόψεις, τις εμπειρίες και τις παρατηρήσεις σας για το άρθρο αλλά βασικά για τον αγώνα αυτόν, που το 2014 σίγουρα θα διοργανωθεί καλύτερα και σωστότερα παρά ποτέ, μετά το φετεινό δίδαγμα.
ολα ειναι σωστα κε παπανδρεου .
ΑπάντησηΔιαγραφήεπειδη εχω συμμετασχει σε αγωνα του σισα για εμπειρια ,ως συνοδηγος ,οχι 24ωρο ,κανουν αποκεκρυμενο sporting ,καμμια σχεση με regularity ,τα περισσοτερα τουμπανα ,οι οδηγοι ερεθισμενοι ,για ξεχαρμανιασμα ,,,,και οι πραγματικοι regularity ,για να συμπληρωνουν τη λιστα συμμετοχων .
οταν ειπα στον οδηγο να ξαναπαμε ,αρνηθηκε .
Ας μην γενικεύουμε. Είναι γνωστό ότι ο ΣΙΣΑ διοργανώνει regularity με ακρίβεια δευτερολέπτου και όχι με "πινακάκια". Αυτό κάνει πιο εύκολη την συμμετοχή για όλους, χωρίς εμπειρία απο αγώνες ακριβείας όπου το ζητούμενο είναι η τήρηση σταθερής μ.ω.τ. Κατά τα άλλα, οι μ.ω.τ. των Ε.Δ. βρίσκονται στα πλαίσια των κανονισμών FIVA , δηλαδή έως 49 χ.α.ω. Αυτό που συνέβη στο 24 Ωρες φέτος είναι η παρουσία δύο δύσβατων κομματιών, ενώ η απόφαση του Προέδρου να ακυρώσει κάποιες Ε.Δ. και να ματαιώσει κάποιες άλλες, δυσαρέστησε όσους είχαν καταφέρει να περάσουν τα χώματα -κάποιοι και λόγω κατάλληλων αυτοκινήτων- αλλά ικανοποίησε τους συμμετέχοντες με κανονικά (!) αυτοκίνητα, όπως φαίνεται απο το Golf 100 c.c. των νικητών Γενικής!
Διαγραφήπρωτον ο αληταρχης δεν ηξερε οτι πριν τρεις μερες ειχε βρεξει και οτι ειχε πεσει το βουνο στον χωματοδρομο,και δεν υπηρχε η οικονομικη δυνατοτητα απο την λεσχη για να περασει μια μερα πριν...και δευτερον ο προεδροσ του σισα επρεπε να τον στηριξει (πραγμα που δεν εκανε)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτα κατα τη γνωμη μου...
Σωστό: Την περασμένη Τετάρτη η περιοχή κυριολεκτικά "πνίγηκε" στην βροχή. Οι σχέσεις μεταξύ των μελών ενός ΔΣ ή μιας Οργανωτικής περιοχής περνούν σε δεύτερη μοίρα εμπρός στην ανάγκη λήψης άμεσης απόφασης για την ασφαλή ολοκλήρωση ενός αγώνα. Εξ' άλλου, ο καθε ένας έχει την ευθύνη των αποφάσεων και των ενέργειών του. Τώρα βέβαια μένει το εξής ερώτημα: Γιατί οι πρώτοι που πέρασαν και είδαν τον δρόμο δεν ενημέρωσαν την οργάνωση για να μην προβληματιστούν οι συναθλητές τους; Και αν το έκαναν, γιατί συνέχισε η ροή αυτοκινήτων προς τα εκεί; Και βέβαια, το ερώτημα που αφορά όλη την οργάνωση: Βατός ή λιγότερο βατός, ήταν πραγματικά απαραίτητος ο χωματόδρομος στον σχεδιασμό της διαδρομής;
Διαγραφήτο προβλημα ειναι οι ταχυτητες στις απλες του σισα .
ΑπάντησηΔιαγραφήστα πραγματικα regularity με πινακακια ,retrotrip ,branz ....κλπ .δεν απαιτουνται ,rollbar ,rollcage ,που εχουν τα τουμπανα .
το γιατι κερδισε το golf 1100 cc ,ειναι αλλη συζητηση , ρωτα τους νικητες πως νικησαν τα τουμπανα.
Πριν μερικά χρόνια, η λέσχη ΟΡΚΑ με επικεφαλής τον
ΑπάντησηΔιαγραφήκ.Χόλη, διοργάνωνε "πραγματικά" regularity χωρίς πινακάκια και όργανα παρά μόνο με ένα χρονόμετρο και σταθερά σημεία στο road book, στα οποία κάθε πλήρωμα όφειλε να είναι στο δευτερόλεπτό του, χωρίς να γνωρίζει αν υπήρχε φανερός ή κρυφός κριτής σε καθε ένα απο αυτά. Μια ευφυής, διασκεδαστική διοργάνωση, συνδυασμός ακρίβειας και παρατηρητικότητας, χωρίς υψηλές ταχύτητες στις απλές διαδρομές. Ο Σ.Ι.Σ.Α. έχει καθιερώσει τον ακριβή χρόνο αντί της ελεγχόμενα σταθερής ταχύτητας, επιτρέποντας έτσι στα πληρώματα να οδηγούν όσο γρήγορα θέλουν στη διάρκαια της Ειδικής και να περιμένουν το δευτερόλεπτό τους πίσω απο μια κορίνα στον τερματισμό. Αυτό δεν είναι ¨δοκιμασία ακριβείας" αλλά αγώνας με μ.ω.τ. έως 50χ.α.ω., προφανώς όμως το έχει αποδεχθεί και βρεί σύννομο με τους Διεθνείς κανονισμούς FIVA η ΕΟ ΦΙΛΠΑ, όπως τουλάχιστον αποδεικνύει η συνδιοργάνωση του "Κλασσικού Ράλλυ" απο Σ.Ι.Σ.Α. και ΦΙΛΠΑ. Η ευκολία της μεθόδου φέρνει συνεχείς ισοβαθμίες (όπως και φέτος) γι' αυτό οι διοργανωτές καταφεύγουν σε σχεδιασμούς με δύσκολη πλοήγηση ΚΑΙ σφιχτούς (εντός Κ.Ο.Κ.) χρόνους απλών, για να προσδώσουν δυσκολία. Γι΄αυτό και η επιλογή κάποιων λίγων ασφάλτινων χιλιομέτρων (όπως και φέτος). Γι΄αυτό και στο παρελθόν υπήρχαν μιά-δυό τελευταίες ΕΔ-ανηφορικά σπριντ, που καταργήθηκαν πολύ σωστά γιατί "φωτογράφιζαν" τους νικητές ανάμεσα στα 3-4 πολύ δυνατά αυτοκίνητα. Δεν καταλαβαίνουμε μόνο αυτό το "ρώτα τους νικητές". Αν ξέρετε κάτι, πείτε το εσείς. Διαφορετικά, ας τους συγχαρούμε. Και φυσικά, ΑΝ δεν είχαν ακυρωθεί/ματαιωθεί 5 ΕΔ (αν δεν κάνουμε λάθος) απο τον αρχικό σχεδιασμό που προέβλεπε τερματισμό στα Μέγαρα, τα αποτελέσματα πιθανόν να είχαν διαμορφωθεί αλλοιώς.
οπωσδηποτε συγχαρητηρια στους,νικητες .
ΑπάντησηΔιαγραφήεννοω οτι κατεφεραν ,με λιγα κυβικα ,μικρη ιπποδυναμη ,να εχουν το σωστο ρυθμο να μην καθυστερησουν και να περασουν αλωβητοι τις χωματινες ,δεν ειναι και ευκολο να το καταφερει καποιος ,τουλαχιστον δεν εγινε μεχρι τωρα ,αν κρινω απο τους νικητες προηγουμενων ετων .
δεν ειχα την χαρα να συμμετασχω σε αγωνα του κ.χολη ,ακουγεται ενδιαφερον ,δεν μπορω να εχω ολοκληρωμενη γνωμη .
παντως αποψη μου ειναι οτι το ιστορικο ραλλυ ακροπολις regularity που εχω συμμετασχει ,και οι αγωνες που προσομοιαζουν σ΄αυτο ,εχουν ταχυτητα ,πλοηγηση ,παρατηρητικοτητα ,ρυθμο,ακριβεια,διασκεδαση ,κρυφους κριτες και ειναι ασφαλεις .
καλη σας μερα και καλη εβδομαδα.
Αρχίζοντας απο το τέλος: Η ασφάλεια είναι μέσα στο μυαλό του καθενός! Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν οι συμμετέχοντες ήταν σχετικά λίγοι και η έννοια του regularity ήταν αποκλειστικά αυτή της σταθερής μ.ω.τ. με πινακάκια, οι Λέσχες σαν την ΟΡΚΑ και τον ΣΙΣΑ σχεδίασαν και διοργάνωσαν εκδηλώσεις ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ και όχι μόνο για τους μυημένους στην regularity υψηλής τεχνικής της ΦΙΛΠΑ (η ΕΛΠΑ δεν ασχολείτο τότε καθόλου με τα Ιστορικά). Η ΟΡΚΑ διοργάνωσε "ελεύθερα" regularity βασισμένα στην παρατηρητικότητα, ενώ ο ΣΙΣΑ βασισμένα στην "ταχύτητα" (δηλαδή μπορούσες να πας όσο γρήγορα ήθελες απο την εκκίνηση μέχρι 50 μέτρα πριν το τερματισμό της Ειδικής, και να περιμένεις να περάσεις στον χρόνο σου). Ο περισσότερος κόσμος προτίμησε την δεύτερη "μέθοδο" και έτσι δημιουργήθηκε και η φήμη του ΣΙΣΑ, η Λέσχη όμως τα τελευταία χρόνια δίνει πρωταρχική σημασία στην ασφάλεια, και κάνει ότι μπορεί για να "μαζέψει" καταστάσεις αν κρίνει ότι υπερβάλλουν. Αυτά όλα τα κρίνουν οι συμμετέχοντες, διαφορετικά ο κάθε ένας μπορεί για ώρες να αραδιάζει θεωρίες βασισμένες σ' αυτά που αρέσουν στον ίδιον! Οι νικητές του αγώνα Οικονόμου-Φιλανθράς, με την γρήγορη και μυαλωμένη οδήγησή τους, έδωσαν τεράστια χαρά στον εαυτό τους αλλά προσέφεραν και μεγάλες υπηρεσίες για το μέλλον αυτών των εκδηλώσεων, αποδεικνύοντας ότι μπορείς να διακριθείς-και να νικήσεις- με το μικρότερο αυτοκίνητο, όπως το δικό τους Golf 1100! Και στην 15ετή ιστορία του αγώνα, είναι το απολύτως μικρότερο και πιο νορμάλ αυτοκίνητο που κερδίζει, με προηγούμενη περίπτωση το VW Beetle του Γ. Λάγγα, που είχε κινητήρα 1600 και άριστη προετοιμασία, ενώ και το 24ωρο του 2005 που κέρδισε με ισοβαθμία, ήταν πολύ πιο έυκολο απο το φετεινό, με ελάχιστες εύκολες ΕΔ και κύρια "δυσκολία" την 24ωρη διάρκεια (που όπως γράψαμε πιο πάνω, είναι αρκετό στοιχείο για να κάνει τον αγώνα μοναδικό). Τέλος, το Rally Acropolis όπως και τα άλλα regularity σταθερής μ.ω.τ., έχουν χάσει ελαφρώς την αυθεντικότητά τους με την χρήση προηγμένων οργάνων (computers-χρονόμετρα), αλλά με την εμφάνιση των νέων τηλεφωνικών συσκευών που τα κάνουν όλα (και που φυσικά δεν μπορούν να απαγορευθούν) οι διοργανωτές υποχρεώθηκαν να επιτρέψουν πολλά, γιατί δεν είχαν τρόπο να τα απαγορεύσουν. Ετσι τουλάχιστον όλοι (μπορούν να) έχουν τα ίδια όργανα. Μένουν οι περιπτώσεις Λεσχών που προσθέτουν β.π.αν υπάρχουν μηχανικά οδόμετρα, κάτι μάλλον άδικο γιατί ο άλλος χωρίς το δηλωμένο οδόμετρο, μπορεί να έχει GPS στο τηλέφωνο! Αυτά, και του χρόνου με ακόμα περισσοτερες συμμετοχές και με εγγυημένα ασφάλτινες διαδρομές!
ΑπάντησηΔιαγραφήναι σε ολα.
ΑπάντησηΔιαγραφήτο πιο σημαντικο ομως ειναι .............
προσεφεραν μεγαλες υπηρεσιες για το μελλον αυτων των εκδηλωσεων...........
Ευχαριστούμε που ως αναγνώστης αυτού του ενημερωτικού blog διακρίνατε αμέσως την ουσία του σχολίου μας. Γιατί οι αγώνες έρχονται και παρέρχοντα,ι αφήνοντας πίσω τους ικανοποιημένους ή όχι τόσο ικανοποιημένους συμμετέχοντες. Όταν όμως μια εκδήλωση γίνει αφορμή και παράδειγμα για δημιουργική συζήτηση και είσοδο νέων οδηγών, τότε, ανεξάρτητα απο τις επί μέρους λεπτομέρειες και κριτικές, μπορούμε να πούμε ότι πραγματικά προσέφερε στον χώρο.
ΔιαγραφήΑφού ένα αυ/το 1100 cc ,μπορεί νά τερματίσει ,χωρίς καπέλο τον αγώνα ,τότε γιατί τρέχουν υπερβολικα οι υπόλοιποι και σπάζουν τα αυτοκίνητα τους ; Αρα μπορούσαν να κινηθούν πιο σιγά και στο χώμα ,αφού τα ωράρια μπορούσε να τα τηρήσει το πλήρωμα του golf .Μήπως τελικά είναι θέμα ποσότητας αδρεναλίνης πού επιθυμεί να νοιώσει ο κάθε αγωνιζόμενος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤίποτα το αρνητικό με την αδρεναλίνη, αρκεί να συνδυάζεται με στοιχειώδη λογική που δεν θέτει σε κίνδυνο πλήρωμα, συναθλητές και τον αγώνα τον ίδιον (αν συμβεί το παραμικρό σε μια τέτοια εκδήλωση, οι αγώνες regularity θα δεχθούν τεράστιο πλήγμα). Ενα αυτοκίνητο 1100 c.c. πρέπει σίγουρα να κινείται πιο κοντά στο όριό του για να συμβαδίζει με μεγαλύτερα και ισχυρότερα, ακόμα και στην καθημερινή κυκλοφορία. Αυτό προυποθέτει και καλό, γρήγορο και μυαλωμένο οδηγό. Είναι σαφές λοιπόν ότι το Golf 1100 οδηγήθηκε απο καλά χέρια για να κερδίσει την Γενική στο 24ωρο, για να είμαστε όμως δικαιοι με όλους πρέπει να θυμίσουμε ότι ακυρώθηκαν και ματαιώθηκαν Ειδικές στις οποίες αντικειμενικά θα υστερούσε. Τώρα βέβαια το ερώτημα είναι αν σε μια τέτοια εκδήλωση είχαν κατ' αρχάς θέση οι αδιάβατες (έστω λόγω βροχών) χωμάτινες διαδρομές...
ΔιαγραφήΕίχα την εντύπωση ,οτι το regularity ,διεξάγεται μόνο σε άσφαλτο .
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Ειδικές Διαδρομές, ΑΥΣΤΗΡΑ σε άσφαλτο. Είναι βέβαια πιθανόν να υπάρξει σε μια διαδρομή εκατοντάδων χιλιομέτρων κάποιο (ΜΙΚΡΟ) χωμάτινο τμήμα απλής, οπωσδήποτε στρωτό και προσπελάσιμο απο όλους, το οποίο (θα) ήταν αναγκαίο να μπεί γιατί "έκλεινε κύκλο" στον σχεδιασμό. Το τμήμα αυτό επισημαίνεται στο road book, ενώ ο οργανωτής δίνει ακόμα χαμηλότερη μ.ω.τ./περισσότερο χρόνο σ' αυτό το σκέλος, ακριβώς για να μην καταπονηθούν τα αυτοκίνητα.
ΔιαγραφήΑν βγάλετε τα παρατράγουδα του χωματινου τμηματος δεν βρισκω κατι άλλο λάθος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι σφιχτοι χρόνοι ειναι μεσα στο παιχνίδι, και σχεδον παντα μελετημενοι για να μην κινδυνευει κανεις.
Εχω τύχει βέβαια σε ατυχημα (Σκαραβαίος που έμεινε απο φρένα και ''βουτηξε'' σε πλαγια, συμμετείχατε κι εσείς Κε Παπανδρέου , και μάλιστα στη sporting κατηγορία με μεικτές τότε διαδρομές) αλλά αυτό δεν το ρίχνω στην οργάνωση, όυτε το γεγονός ότι κάποιοι πηγαίνουν ''μαλλιοκουβαρα'' σαν αποτυχημενοι ραλιστες. Οσον αφορά τους χαρακτηρισμούς ''τουμπανα'' να σας παραπέμψω σε αγώνες του εξωτερικού πού 9 στα 10 αυτοκίνητα που συμμετέχουν σε regularity ειναι εφοδιασμένα με roll-bars, αγωνιστικα καθίσματα & ζώνες. Και όπως καταλαβαίνετε και γνωρίζετε κανείς δεν συμμετεχει με ''Αμερικανικα Καράβια'' ούτε με ''κάρα του '30'' σε αγώνες.