Στην Ανάβαση Ριτσώνας που θα γίνει την Κυριακή, οι 114 συμμετοχές υπόσχονται πλούσιο θέαμα, μιά και ο καιρός προβλέπεται καλός για την ημέρα του αγώνα. Η κατηγορία Ιστορικών με τις 17 συμμετοχές (και με την προϋπόθεση ότι δεν θα γίνουν ενστάσεις για υπερκυβισμένα αυτοκίνητα), θα έχει αρκετό ενδιαφέρον, ενώ μία διαφορετική νότα θα έδινε και η κατηγορία Regularity με τις 16 συμμετοχές της, ανάμεσα στις οποίες υπήρχαν και νορμάλ και αγωνιστικά αυτοκίνητα (τα οποία, φυσικά, θα περίμενε να δει κανείς στην κατηγορία Sporting όπως στο πρόσφατο παρελθόν). Βεβαίως, το κόστος συμμετοχής στον πρωταθληματικό αγώνα είναι 220/250 Ευρώ, ενώ στην Regularity το παράβολο συμμετοχής θα ήταν μόνο 80 Ευρώ. Όμως, η Regularity δεν είναι κανονικός αγώνας αλλά δοκιμασία ακριβείας, όπου τα αυτοκίνητα πρέπει να κινηθούν με σταθερή ταχύτητα κάτω των 50 χ.α.ω. για ΟΛΟΚΛΗΡΗ την διαδρομή.
Ο Σ.Ι.Σ.Α. που συνεργάστηκε με την Α.Λ.Α. όσον αφορά την αθλοθέτηση των Επάθλων, τον Κανονισμό και την συγκέντρωση των συμμετοχών (που θα μπορούσαν να είναι πολύ περισσότερες), διοργανώνει εξαιρετικούς αγώνες Regularity σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIVA (και ΕΟ ΦΙΛΠΑ), όπου στις ειδικές δοκιμασίες ζητά συγκεκριμένο χρόνο (και όχι σταθερή ταχύτητα), πάντα με την προϋπόθεση ότι η μ.ω.τ. μένει κάτω των 50 χ.α.ω. Αυτή είναι και η ειδοποιός διαφορά με τον κανονισμό Regularity της FIA, σύμφωνα με τον οποίο έπρεπε να διοργανώσει τον συγκεκριμένο αγώνα η Α.Λ.Α., σαν μέλος της ΟΜΑΕ. Συγκεκριμένα, η Α.Λ.Α. υποχρεώθηκε να διαφοροποιήσει τον κανονισμό Regularity που είχε ήδη κυκλοφορήσει για τον συγκεκριμένο αγώνα, προσαρμόζοντάς τον στις απαιτήσεις του Regularity της FIA. Η μορφή αυτή δεν ικανοποιούσε ούτε τον Σ.Ι.Σ.Α., ούτε τους συμμετέχοντες (όχι τουλάχιστον τους περισσότερους) κι έτσι απέσυραν τις συμμετοχές τους. Και, γνωρίζοντας πρόσωπα και πράγματα, μπορούμε να πούμε μετά λόγου γνώσεως ότι το θέμα είχε αυτή την αρνητική εξέλιξη λόγω κακής συνεννόησης, και όχι λόγω κακών προθέσεων: Όλοι, δηλαδή και ο Σ.Ι.Σ.Α. και φυσικά η Α.Λ.Α., προσπάθησαν για το καλύτερο. Παρ' όλα αυτά όμως, κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει ότι η Αρχή του Σπορ οφείλει να εφαρμόζει πάντοτε τους κανονισμούς, ειδικά σε μία περίπτωση σαν κι αυτή, δηλαδή σε μιά πρωταθληματική ανάβαση της ΟΜΑΕ με κανονισμούς ασφαλείας FIA αλλά και ασφαλιστήρια συμβόλαια των οποίων τους όρους πρέπει να σέβονται απόλυτα οι οργανωτές. Εάν τώρα θα έπρεπε να αναζητηθούν "ευθύνες", πιστεύουμε ότι αυτό θα αδικούσε την προσπάθεια που έκαναν οι δύο λέσχες για ένα ακόμα πλουσιότερο θέαμα. Ας πούμε λοιπόν ότι αυτό είναι ένα θετικό μάθημα για μελλοντικές διοργανώσεις, ώστε οι λέσχες της ΟΜΑΕ και της ΕΟ ΦΙΛΠΑ, όταν συνεργάζονται σε αγώνες και εκδηλώσεις Regularity, θα πρέπει να συνεννοούνται εγκαίρως και απολύτως για το αν θα ακολουθήσουν κανονισμούς FIA ή FIVA.
Η δική μας παρατήρηση (για την Ανάβαση Regularity), που δεν θα γίνει, είναι ότι πρόκειται για μιά ενδιαφέρουσα ιδέα, που όπως ήδη προτείναμε σε προηγούμενες αναρτήσεις μας, θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πρωτότυπο "Πρωτάθλημα" για το 2013, εφ' όσον βέβαια και το παράβολο μειωθεί κάπως (γύρω στα 50 Ευρώ ας πούμε). Επίσης, δεν ήταν και η καλύτερη ιδέα το να ανέβουν τα αυτοκίνητα της Regularity μετά το τέλος του αγώνα, όπως προέβλεπε ο κανονισμός της Α.Λ.Α., γιατί είναι απόλυτα σίγουρο ότι οι θεατές θα άρχιζαν να φεύγουν ομαδικά, οπότε θα ήταν εξαιρετικά επικίνδυνη η συνέχεια (εκτός βέβαια του ότι θα ακυρώνονταν οι προσπάθειες των αυτοκινήτων, αφού θα υπήρχε πυκνή κυκλοφορία στον δρόμο). Γι' αυτό και πραγματικά δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί στον κανονισμό του αγώνα δεν μπήκε η κατηγορία Regularity είτε στην αρχή (πριν το Α' σκέλος) ή μεταξύ των δύο σκελών, κάτι που θα έδινε και στους οδηγούς Sporting τον χρόνο καλύτερης προετοιμασίας για το Β' σκέλος. Εν πάση περιπτώσει, όλα αυτά μπορούν να συζητηθούν με ηρεμία και προπάντων με λογική, για τον επόμενο χρόνο. Η Α.Λ.Α. είχε την ιδέα και έκανε την προσπάθεια, και σίγουρα την Κυριακή θα διοργανώσει έναν όμορφο αγώνα. Όσο για τον Σ.Ι.Σ.Α., το ηθικό δίδαγμα είναι ότι το Δ.Σ. του θα πρέπει να αναμιχθεί πιό ενεργά στις διάφορες διαδικασίες και συνεννοήσεις, ώστε να μην χρεώνεται αναβολές και ματαιώσεις για τις οποίες, όσοι είναι μέσα στα πράγματα, γνωρίζουν ότι δεν έχει ουσιαστική ευθύνη.
Ο Σ.Ι.Σ.Α. που συνεργάστηκε με την Α.Λ.Α. όσον αφορά την αθλοθέτηση των Επάθλων, τον Κανονισμό και την συγκέντρωση των συμμετοχών (που θα μπορούσαν να είναι πολύ περισσότερες), διοργανώνει εξαιρετικούς αγώνες Regularity σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIVA (και ΕΟ ΦΙΛΠΑ), όπου στις ειδικές δοκιμασίες ζητά συγκεκριμένο χρόνο (και όχι σταθερή ταχύτητα), πάντα με την προϋπόθεση ότι η μ.ω.τ. μένει κάτω των 50 χ.α.ω. Αυτή είναι και η ειδοποιός διαφορά με τον κανονισμό Regularity της FIA, σύμφωνα με τον οποίο έπρεπε να διοργανώσει τον συγκεκριμένο αγώνα η Α.Λ.Α., σαν μέλος της ΟΜΑΕ. Συγκεκριμένα, η Α.Λ.Α. υποχρεώθηκε να διαφοροποιήσει τον κανονισμό Regularity που είχε ήδη κυκλοφορήσει για τον συγκεκριμένο αγώνα, προσαρμόζοντάς τον στις απαιτήσεις του Regularity της FIA. Η μορφή αυτή δεν ικανοποιούσε ούτε τον Σ.Ι.Σ.Α., ούτε τους συμμετέχοντες (όχι τουλάχιστον τους περισσότερους) κι έτσι απέσυραν τις συμμετοχές τους. Και, γνωρίζοντας πρόσωπα και πράγματα, μπορούμε να πούμε μετά λόγου γνώσεως ότι το θέμα είχε αυτή την αρνητική εξέλιξη λόγω κακής συνεννόησης, και όχι λόγω κακών προθέσεων: Όλοι, δηλαδή και ο Σ.Ι.Σ.Α. και φυσικά η Α.Λ.Α., προσπάθησαν για το καλύτερο. Παρ' όλα αυτά όμως, κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει ότι η Αρχή του Σπορ οφείλει να εφαρμόζει πάντοτε τους κανονισμούς, ειδικά σε μία περίπτωση σαν κι αυτή, δηλαδή σε μιά πρωταθληματική ανάβαση της ΟΜΑΕ με κανονισμούς ασφαλείας FIA αλλά και ασφαλιστήρια συμβόλαια των οποίων τους όρους πρέπει να σέβονται απόλυτα οι οργανωτές. Εάν τώρα θα έπρεπε να αναζητηθούν "ευθύνες", πιστεύουμε ότι αυτό θα αδικούσε την προσπάθεια που έκαναν οι δύο λέσχες για ένα ακόμα πλουσιότερο θέαμα. Ας πούμε λοιπόν ότι αυτό είναι ένα θετικό μάθημα για μελλοντικές διοργανώσεις, ώστε οι λέσχες της ΟΜΑΕ και της ΕΟ ΦΙΛΠΑ, όταν συνεργάζονται σε αγώνες και εκδηλώσεις Regularity, θα πρέπει να συνεννοούνται εγκαίρως και απολύτως για το αν θα ακολουθήσουν κανονισμούς FIA ή FIVA.
Η δική μας παρατήρηση (για την Ανάβαση Regularity), που δεν θα γίνει, είναι ότι πρόκειται για μιά ενδιαφέρουσα ιδέα, που όπως ήδη προτείναμε σε προηγούμενες αναρτήσεις μας, θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πρωτότυπο "Πρωτάθλημα" για το 2013, εφ' όσον βέβαια και το παράβολο μειωθεί κάπως (γύρω στα 50 Ευρώ ας πούμε). Επίσης, δεν ήταν και η καλύτερη ιδέα το να ανέβουν τα αυτοκίνητα της Regularity μετά το τέλος του αγώνα, όπως προέβλεπε ο κανονισμός της Α.Λ.Α., γιατί είναι απόλυτα σίγουρο ότι οι θεατές θα άρχιζαν να φεύγουν ομαδικά, οπότε θα ήταν εξαιρετικά επικίνδυνη η συνέχεια (εκτός βέβαια του ότι θα ακυρώνονταν οι προσπάθειες των αυτοκινήτων, αφού θα υπήρχε πυκνή κυκλοφορία στον δρόμο). Γι' αυτό και πραγματικά δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί στον κανονισμό του αγώνα δεν μπήκε η κατηγορία Regularity είτε στην αρχή (πριν το Α' σκέλος) ή μεταξύ των δύο σκελών, κάτι που θα έδινε και στους οδηγούς Sporting τον χρόνο καλύτερης προετοιμασίας για το Β' σκέλος. Εν πάση περιπτώσει, όλα αυτά μπορούν να συζητηθούν με ηρεμία και προπάντων με λογική, για τον επόμενο χρόνο. Η Α.Λ.Α. είχε την ιδέα και έκανε την προσπάθεια, και σίγουρα την Κυριακή θα διοργανώσει έναν όμορφο αγώνα. Όσο για τον Σ.Ι.Σ.Α., το ηθικό δίδαγμα είναι ότι το Δ.Σ. του θα πρέπει να αναμιχθεί πιό ενεργά στις διάφορες διαδικασίες και συνεννοήσεις, ώστε να μην χρεώνεται αναβολές και ματαιώσεις για τις οποίες, όσοι είναι μέσα στα πράγματα, γνωρίζουν ότι δεν έχει ουσιαστική ευθύνη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου