Η δεύτερη ανάβαση Ριτσώνας του 2012, ήταν ένας απο αυτούς τους "ατυχους" αγώνες, που σε μια μέρα μπορούν να συμβούν όσα δεν έγιναν ολόκληρο τον χρόνο σε όλους τους προηγούμενους: Είχαμε εξόδους, διακοπές, τραυματισμούς θεατών (που ΕΥΤΥΧΩΣ δεν ήταν σοβαροί, αλλά τραυμάτισαν σοβαρά το σπορ, τις αναβάσεις και ιδίως την ίδια την Ριτσώνα με το "βεβαρυμένο" παρελθόν), είχαμε καθυστερήσεις, είχαμε απειλή βροχής αλλα και βρεγμένο οδόστρωμα κατα διαστήματα, και εκεί λίγο πριν την ολοκλήρωση ενός Α' σκέλους που κράτησε σχεδόν τέσσερις ώρες, ο Αντώνης Αθυμαρίτης με την Lancia, ανεβαίνοντας με καταιγιστικό ρυθμό που θα του έδινε την άτυπη γενική, εκτος βέβαια απο την πρώτη θέση της κατηγορίας του (στο πρώτο σπλιτ ήταν πάνω απο ΔΥΟ δευτερόλεπτα ταχύτερος από τους ταχύτερους!), βγήκε απο τον δρόμο δυο στροφές πριν τον τερματισμό, παρασύροντας και τμήμα της μπαριέρας (που στο σημείο εκείνο δεν ήταν καλά "φυτεμένη" στο έδαφος). Το αυτοκίνητο σταμάτησε πάνω στα δέντρα αρκετά μέτρα πιο κάτω, και ο κόσμος αναστέναξε με ανακούφιση βλέποντας τον οδηγό να βγαίνει σώος, χωρίς τραυματισμό, κατι βέβαια που δεν ισχύει για την Delta, αλλά μετά απο τόσο σοβαρές εξόδους, με τις υλικές ζημιές ασχολείσαι αργότερα, αφού περάσει το πρώτο κύμα ανακούφισης για σένα, τους οικείους και τους φίλους σου!
Η συνέχεια του αγώνα μπέρδεψε τα πράγματα, εκθέτοντας αρκετούς. Οι οργανωτές επέτρεψαν στα δύο αυτοκίνητα που απέμεναν για να ολοκληρωθεί το σκέλος να ανέβουν, και κατόπιν, με την ωρα περασμένες τρείς, συγκέντρωσαν τους οδηγούς για να τους ανακοινώσουν ότι δεν θα γινόταν το Β' σκέλος, για λόγους ασφαλείας, λόγω δηλαδή της μπαριέρας που έλειπε. Οπως ήταν φυσικό υπήρξαν διχογνωμίες και διαφωνίες, γι αυτό και μια "επιτροπή" οδηγών ανέβηκε να εξετάσει επι τόπου την πεσμένη μπαριέρα και να αποφανθεί για το αυτονόητο, οτι δηλαδή στην συγκεκριμένη στροφή δεν περνάς χωρίς μπαριέρα, ενώ και κανείς οργανωτής δεν θα μπορούσε να δώσει εκκίνηση, γιατι αν συνέβαινε το παραμικρό, δεν θα είχε απολύτως καμμία δικαιολογία, ουτε θα ήταν ελαφρυντικό το να ισχυριστεί ότι "μερικοί οδηγοί ήθελαν να συνεχίσουν τον αγώνα"! Και μ' αυτά όλα, η ώρα είχε πάει τέσσερις και βέβαια δεν υπήρχε πλέον χρόνος για Β' σκέλος, αφού ο αγώνας θα διακόπτετο οπωσδήποτε λόγω σκότους πριν ανέβουν καν οι μισοί οδηγοί. Στη συνέχεια ετέθη απο κάποιους οδηγούς θέμα επιστροφής του μισού παραβόλου συμμετοχής, κάτι που δεν έχει βάση γιατί ο οργανωτής δεν έκανε λιγότερα έξοδα, ούτε και το κόστος της ασφάλισης μπορεί να μειωθεί. Εξ' άλλου οποιοσδήποτε αγώνας ταχύτητος μπορεί να διακοπει πρόωρα, ή μία ή περισσότερες Ε.Δ. ενός Ραλλύ να ακυρωθούν, και οι αγώνες να μετρήσουν κανονικά ή με μειωμένη βαθμολογία χωρίς να ζητηθουν χρήματα πίσω σαν να πρόκειται για παράσταση στο Badminton.
Οι αγώνες αυτοκινήτου είναι φύσει επικίνδυνοι, και αυτό το θυμόμαστε μόνο αφού συμβεί κάτι (που ευτυχώς σήμερα δεν ήταν σοβαρό). Απαιτείται πρόληψη στα μέτρα ασφαλείας και κυρίως πρόνοια τοποθέτησης θεατών, κάτι που μπορεί να γίνει μόνο με τον εθελοντισμό, αν δηλαδή δεκάδες φίλοι με ειδικές φόρμες τοποθετηθούν σε όλα τα επικίνδυνα σημεία όλης της διαδρομής αποκλείοντας την προσβαση στους θεατές. 'Ομως, απο την άλλη, δεν υπάρχει κανένας τρόπος να κάνεις μια ανάβαση απόλυτα ασφαλή για ένα οδηγό αποφασισμένο για νίκη και ως εκ τουτου κινούμενο στο όριο. Βουνό είναι, και έχει γκρεμούς, πλαγιές, χαντάκια, δέντρα και βράχους, που είναι απολύτως αδύνατον να καλυφθούν αποτελεσματικά (τι να πουν και οι οδηγοί ραλλύ).Αρα, και αυτό είναι κάτι που ίσως πρέπει να μπαίνει που και που στην κουβέντα, εκτός των προσπαθειών και των ευθυνών Λεσχών, οργανωτών, κριτών κτλ, ευθύνη μεγάλη έχουν και οι ίδιοι οι οδηγοί, ευθύνη που αυξάνεται όσο μεγαλώνουν και οι κίνδυνοι του αγωνιστικού περιβάλλοντος (δηλαδή, άλλο ραλλύ, άλλο ανάβαση κι άλλο πίστα)
Στο ethealive.gr θα βρείτε τα αποτελέσματα δοκιμών και αγώνα.Εμείς θα επανέλθουμε με νεωτερες πληροφορίες για την υγεία των τραυματιών αλλά και τις πιθανες εξελιξεις στην
αναζήτηση ευθυνών. Πάντως, ας λάβουν όλοι υπ' οψιν ότι μερικές φορές όλα εξελίσσονται τέλεια, κι άλλες έρχονται όλες οι ατυχίες μαζεμένες. Και αυτό δεν είναι ο νομος του Μέρφυ, αλλά η ίδια η ζωή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου