Το 1999 υπήρξαμε οι πρώτοι που είδαμε απο κοντά και μάλιστα "φιλοξενήσαμε" στην εκδήλωση "RIBTEST" του περιοδικού μας "ΦΟΥΣΚΩΤΟ" τα νέα αυτοκινητάκια πόλης σχεδιασης Mercedes, τα SMART. Απο τότε άλλαξαν τα πάντα στη χώρα μας. Και τα Smart εξελίχθηκαν σ' αυτό που εξελίχθηκαν. Ενα πρακτικό, πολύ ακριβό και μετρίως οικονομικό όχημα πόλης, που είχε την "ατυχία" να αγοραστεί αρχικά (και σε μεγάλο ποσοστό στη συνέχεια) απο τύπους με υπεροπτική και αγενή οδική/οδηγική συμπεριφορά (και των δύο φύλων). Πέραν αυτού όμως, το Smart δεν παύει να είναι ένα όχημα με τέσσερις τροχούς που φέρει όλα τα σύγχρονα μέσα παθητικής ασφάλειας. Μόνο "ασφάλεια στο μυαλό " των οδηγών του δεν μπορεί να μπεί, με αποτέλεσμα, όλος ο πράγματι εξαιρετικός εξοπλισμός του καθώς και το "ατσάλινο κόκπιτ" που προστατεύει τους επιβαίνοντες, να μην στέκεται αρκετός να προστατέψει τον κόσμο (εντός και εκτός) απο τα αλλεπάλληλα ατυχήματα (που συμβαίνουν και θα συμβαίνουν βέβαια, αλλά να μην εξαιρούμε εαυτούς -οδηγούς- απο την ευθύνη).
Αν έχει τύχει να δείτε Smart μετά απο ατύχημα, θα διαπιστώσετε ότι όποιες κι αν ήταν οι συνέπειες, το αυτοκίνητο παραμένει αναγνωρίσιμο! Στο θανατηφόρο της Ολυμπιονίκου προ μηνών στον Πύργο, το Smart με την πίσω γωνία του χτύπησε ένα ημιφορτηγό και του έστειλε την μηχανή στο παρμπριζ! Το κορίτσι έχασε τη ζωή του αλλά το Smart παρέμεινε όχι απλώς αναγνωρίσιμο αλλά εκ πρώτης όψεως με μικρότερες ζημιές απ' ότι το φορτηγό που έμοιαζε σαν να το έχει χτυπήσει το σφυρί του Θωρ. Πριν μερικές εβδομάδες, στη Ρόδο, ένα "ανοιχτό" Smart έπεσε απο το δρόμο σε μια αυλή, 3-4 μέτρα χαμηλότερα, σπάζοντας το στηθαίο. Η κοπέλλα οδηγός έχασε τη ζωή της γιατί έφυγε απο το αυτοκίνητο (δεν γράφουμε περισσότερα γιατί το θέμα έχει δικαστική συνέχεια) αλλά το Smart παρέμεινε άθικτο. Λίγες μέρες πριν, στην Πέτρου Ράλλη, με ευθύνη ενός οδηγού (και εδώ θα αποδειχθούν όλα στο δικαστήριο) έγινε κόλαση με νεκρούς και τραυματίες. Το αυτοκίνητο θέρισε ανθρώπους, μοτοσυκλέττες, στάσεις, κράσπεδα, τοίχους, άλλα αυτοκίνητα και όμως, βλέποντάς το στην πλατφόρμα της οδικής βοήθειας δεν πιστεύεις ότι είχε εμπλακεί σε τέτοιο ατύχημα και συνεχίζει να μοιάζει με Smart (οι δύο επιβαίνοντες τραυματίστηκαν ελαφρά). Τέλος, μόλις προχτές στην Πάτρα ένας νέος 19 ετών έχασε τη ζωή του και η κοπέλλα- συνεπιβάτις δίνει μάχη, όταν το Smart έφυγε απο το δρόμο και χτύπησε κολώνες και δέντρα.
Με λίγα λόγια. Τα Smart, σαν "τετράγωνα" οχήματα, έχουν απόλυτα προσδιορισμένες δυνατότητες και όρια. Αν για οποιοδήποτε λόγο αυτά ξεπεραστούν, δεν υπάρχει διόρθωση. Εφυγες και όπου/ όποιον χτυπήσεις. ΘΑ ΤΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑΣΩ ΜΕ ΜΙΑ ΜΠΑΛΛΑ. Η ΜΠΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ "ΕΥΣΤΑΘΕΙΑ": ΚΥΛΑΕΙ ΚΑΙ ΟΠΟΥ ΒΡΕΙ ΚΑΤΗΦΟΡΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ. Η ΜΠΑΛΛΑ ΧΤΥΠΑΕΙ ΕΔΩ ΚΙ ΕΚΕΙ ΠΡΟΚΑΛΩΝΤΑΣ ΖΗΜΙΕΣ. Η ΙΔΙΑ ΟΜΩΣ ΓΚΕΛΑΡΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΘΑΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΕ. ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΚΟΝΤΡΟΛ ΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣ. Αυτά!
Αν έχει τύχει να δείτε Smart μετά απο ατύχημα, θα διαπιστώσετε ότι όποιες κι αν ήταν οι συνέπειες, το αυτοκίνητο παραμένει αναγνωρίσιμο! Στο θανατηφόρο της Ολυμπιονίκου προ μηνών στον Πύργο, το Smart με την πίσω γωνία του χτύπησε ένα ημιφορτηγό και του έστειλε την μηχανή στο παρμπριζ! Το κορίτσι έχασε τη ζωή του αλλά το Smart παρέμεινε όχι απλώς αναγνωρίσιμο αλλά εκ πρώτης όψεως με μικρότερες ζημιές απ' ότι το φορτηγό που έμοιαζε σαν να το έχει χτυπήσει το σφυρί του Θωρ. Πριν μερικές εβδομάδες, στη Ρόδο, ένα "ανοιχτό" Smart έπεσε απο το δρόμο σε μια αυλή, 3-4 μέτρα χαμηλότερα, σπάζοντας το στηθαίο. Η κοπέλλα οδηγός έχασε τη ζωή της γιατί έφυγε απο το αυτοκίνητο (δεν γράφουμε περισσότερα γιατί το θέμα έχει δικαστική συνέχεια) αλλά το Smart παρέμεινε άθικτο. Λίγες μέρες πριν, στην Πέτρου Ράλλη, με ευθύνη ενός οδηγού (και εδώ θα αποδειχθούν όλα στο δικαστήριο) έγινε κόλαση με νεκρούς και τραυματίες. Το αυτοκίνητο θέρισε ανθρώπους, μοτοσυκλέττες, στάσεις, κράσπεδα, τοίχους, άλλα αυτοκίνητα και όμως, βλέποντάς το στην πλατφόρμα της οδικής βοήθειας δεν πιστεύεις ότι είχε εμπλακεί σε τέτοιο ατύχημα και συνεχίζει να μοιάζει με Smart (οι δύο επιβαίνοντες τραυματίστηκαν ελαφρά). Τέλος, μόλις προχτές στην Πάτρα ένας νέος 19 ετών έχασε τη ζωή του και η κοπέλλα- συνεπιβάτις δίνει μάχη, όταν το Smart έφυγε απο το δρόμο και χτύπησε κολώνες και δέντρα.
Με λίγα λόγια. Τα Smart, σαν "τετράγωνα" οχήματα, έχουν απόλυτα προσδιορισμένες δυνατότητες και όρια. Αν για οποιοδήποτε λόγο αυτά ξεπεραστούν, δεν υπάρχει διόρθωση. Εφυγες και όπου/ όποιον χτυπήσεις. ΘΑ ΤΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑΣΩ ΜΕ ΜΙΑ ΜΠΑΛΛΑ. Η ΜΠΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ "ΕΥΣΤΑΘΕΙΑ": ΚΥΛΑΕΙ ΚΑΙ ΟΠΟΥ ΒΡΕΙ ΚΑΤΗΦΟΡΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ. Η ΜΠΑΛΛΑ ΧΤΥΠΑΕΙ ΕΔΩ ΚΙ ΕΚΕΙ ΠΡΟΚΑΛΩΝΤΑΣ ΖΗΜΙΕΣ. Η ΙΔΙΑ ΟΜΩΣ ΓΚΕΛΑΡΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΘΑΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΕ. ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΚΟΝΤΡΟΛ ΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣ. Αυτά!
Πολύ σωστή η παρομοίωση σας ¨ΜΠΑΛΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφή¨Το ΣΜΑΡΤ είναι αυτ/το πόλης και το έχουν κάνει ταξιδιάρικο (αμα δεν εχουν αλλο;;),κάνουν προσπεράσεις στην Ε.Ο ,κινδυνεύουν απο πλάγιους ανέμους (το έχω δει μπροστα μου στην ΚΙΝΈΤΑ να αλλάζει λωρίδα απο τον άνεμο και ο νεαρός οδηγός χρώμα προσώπου ),.Ξεκίνησε με 45 ίππους και έχει φτάσει τους 75 με τελική 155 χλμ. Με τους 45 προσπερνουσαν τις νταλίκες και με δυσκολία τα λεωφορεία ,τώρα η ¨μπάλα¨πάει σφαίρα ειδικά στις κατηφοριές ...Τα νεαρά άτομα έχουν άγνοια κινδύνου δεν μπορούν να αντιληφθούν τα όρια κρατήματος του ΣΜΑΡΤ .Εξελίχθηκε σε αυτ/το lifestyle, ειδικά για τους νέους .Πάντως το ΣΜΑΡΤ δεν ξεφεύγει απο τις στατιστικές που καταγράφουν ,ότι τα περισσότερα θανατηφόρα συμβαίνουν εντος και πλησιον κατοικημένων περιοχών με ταχύτητες 50-80 χλμ.
Υπάρχει και το νέο turbo smart με 90 άλογα! ακόμα πιο γρήγορη η μπάλα.το θέμα είναι απ΄ όσους το αγοράσουν πόσοι ξέρουν κοντρόλ, ή μπορούν να κοντρολάρουν τον εαυτό τους,για να έχουν πάντα τον έλεγχο της¨μπάλας; αν ερωτηθούν; ,όλοι θα απαντήσουν ότι είναι ΜΑΡΑΝΤΟΝΑ ! ο θεός ας μας προφυλάξει μην χάσουν το κοντρολ! και γκελάρει η μπάλα.
ΔιαγραφήΣαφώς το πρόβλημα πάντα βρίσκεται στο ανθρώπινο σφάλμα. Απλά, το συγκεκριμένο εργαλείο δεν σε βοηθάει (ούτε καν "σου επιτρέπει") να διορθώσεις το λάθος σου.
ΑπάντησηΔιαγραφή