Τρίτη, 13 Μαΐου 2014

Η ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ Κ.Ο.Κ. ΑΦΑΙΡΕΙ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΣΠΕΥΔΟΥΝ ΝΑ "ΔΕΣΟΥΝ" ΤΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ.

 Οι ΠΟΛΛΟΙ τακτικοί αναγνώστες μας γνωρίζουν πια, ότι μόνο στην εντελώς ανεξάρτητη, αδέσμευτη και αντικειμενική δημοσιογραφική ιστοσελίδα μας μπορούν να ενημερωθούν για τα..."μελλούμενα" αλλά και να λύσουν τις απορίες τους για τα διάφορα "παράξενα" που κατά καιρούς συμβαίνουν.
 Η πολυετής επαγγελματική μας εμπειρία, μας επιτρέπει να συνδέουμε και να συνθέτουμε γεγονότα και πληροφορίες, οπότε με "μαθηματικά αλάνθαστο" τρόπο φτάνουμε στην εικοτολογική μεν-απολύτως λογική δε ερμηνεία. Και η συνέχεια πάντα μας δικαιώνει, ανεξάρτητα απο το γεγονός ότι πολλοί του χώρου (πάντα ιδιώτες και όχι δημοσιογράφοι) βρίσκονται σε ένα ιδιότυπο "ανταγωνισμό" με την ιστοσελίδα μας και δεν την προβάλλουν σχεδόν ποτέ  στις δημόσιες συζητήσεις τους, ακόμα και όταν αυτή δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα άλλων φίλων του Ιστορικού. Αυτή είναι η αρνητική πλευρά της "δημοσιογραφίας των πολιτών", οι οποίοι είναι λογικό να μην γνωρίζουν όσα και οι επαγγελματίες του κάθε κλάδου, με αποτέλεσμα όχι μόνο συχνά να παραπλανώνται αλλά να παρασύρουν κι άλλους σε τραγικά λανθασμένα συμπεράσματα και ερμηνείες. Ας είναι: Η μεγαλύτερη προσφορά του διαδικτύου στην κοινωνία, πέραν φυσικά της ταχύτητας μετάδοσης της είδησης και της παγκόσμιας επικοινωνίας, είναι ότι ξεχωρίζει σταδιακά τους κουτούς απο τους ευφυείς. Το ρητό "ο νοών νοήτω" είναι απόλυτα ταιριαστό εδώ, και πάμε στο θέμα μας χωρίς άλλη καθυστέρηση.
 Εδώ και κάμποσους μήνες, υπάρχει ένα θέμα σχετικά με την ενημέρωση της Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ (μέσω των Λεσχών) για ΚΑΘΕ μετακίνηση των αυτοκινήτων που φέρουν τις πινακίδες της. Κάθε πιθανή ή και απίθανη ανάγνωση και ερμηνεία του άρθρου του Κ.Ο.Κ. που ορίζει τα των ιστορικών πινακίδων, θα οδηγήσει στο ασφαλές συμπέρασμα ότι αυτή είναι μια αυθαίρετη και "εκτός νόμου" κίνηση της Ε.Ο ΦΙΛΠΑ αλλά και των Λεσχών της, οι οποίες φυσικά "υποχρεώνονται" να εφαρμόσουν την οδηγία της Ομοσπονδίας τους. Η υποχρέωση όμως φτάνει μεχρι ενός σημείου: Οι Λέσχες είναι πρωτίστως υπεύθυνες προς τα μέλη τους, τα οποία έτσι υποχρεώνουν σε μια απίθανη και ΜΗ προβλεπόμενη απο το νόμο διαδικασία, κάτω απο την αόριστη απειλή της δυνατότητας αφαίρεσης των πινακίδων, εάν κάνουν "κατάχρηση" του δικαιώματος κυκλοφορίας του ιστορικού τους οχήματος. Ο νόμος όμως, και συγκεκριμένα το προσφάτως αναθεωρημένο άρθρο του Κ.Ο.Κ. (που αναθεωρήθηκε "φωτογραφικά" μόνο και μόνο για να συμπεριλάβει και την Ε.Ο.Ο.Ε. στις ρχές" που έχουν δικαίωμα έκδοσης πινακίδων -να θυμίσουμε εδώ ότι αρχικά υπήρχε η Ε.Ο.Ο.Ε., και "εξηφανίσθη" απο την Υπουργική απόφαση του Χ. Βερελή το 2001, για να επανέλθει σήμερα), είναι εξαιρετικά ασαφής όσον αφορά στα  περίφημα "χιλιόμετρα συντήρησης". Οι Ομοσπονδίες και η ΕΛΠΑ θα έπρεπε να είχαν ΑΜΕΣΑ ζητήσει την έκδοση μιας ερμηνευτικής/διευκρινιστικής εγκυκλίου, κάτι που ευρύτατα γίνεται σε όλες τις Υπουργικές αποφάσεις όλων των Υπουργείων. Ακόμα και αν δεν μπορούσαν  ή δεν επιθυμούσαν οι τρείς "ιστορικές" (ιερ)Αρχές να συνεργαστούν, ας απηύθυναν χωριστά το ερώτημα-αίτημα γαι διευκρίνιση των όρων και περιορισμών κυκλοφορίας. Αντί αυτού όμως, η ΕΛΠΑ και η Ε.Ο.Ο.Ε αδρανούν -προς μεγάλη ικανοποίηση όσων κατόχων πινακίδων τους έχουν σαν κύριο σκοπό την κυκλοφορία άνευ τελών και όχι την κατοχή και συντήρηση ενός ιστορικού οχήματος- ενώ η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ "νομοθέτησε" ως άλλος Υπουργός, (να δεχθούμε) με την αγαθή πρόθεση να προστατεύσει τους "καλούς" χρήστες απο τους "κακούς" (όντως υπάρχουν και οι δύο κατηγορίες). Η άποψή μας είναι ότι η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ "μπερδεύει" το δικαίωμα που της έχει παραχωρήσει το Κράτος, με τον "απόλυτο" τρόπο διοίκησης ενός σωματείου για χομπίστες, το οποίο φυσικά μπορεί να κάνει ό,τι θέλει, π.χ. να υποχρεώσει τα μέλη του να καταργήσουν τις μίζες και να βάζουν μπροστά μόνο με μανιβέλλα. Πέρα απο τα αστεία όμως, η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ μόνο συστάσεις μπορεί να κάνει προς τους κατόχους πινακίδων, γιατί ΔΕΝ υπάρχει νομιμος τροπος απόδειξης "κατάχρησης δικαιώματος" τη στιγμή που ο Κ.Ο.Κ. είναι τόσο ασαφής. Ας προσπαθήσουμε να "ερμηνεύσουμε" αυτή τη στάση της μεγαλύτερης και ισχυρότερης "Λέσχης-Ομοσπονδίας" (όσο ο Πρόεδρος είναι ο ίδιος, δεν μπορεί να ονομσθεί αλλιώς), τονίζοντας ότι δεν συστήνουμε σε κανέναν να "παρακούσει" τις οδηγίες της, αφού δεσμεύεται απο την αίτηση χορήγησης πινακίδων που έχει υπογράψει. Θα χρειαστεί ομαδική προσφυγή στη δικαιοσύνη για να "αμφισβητηθεί" το δικαίωμα της Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ να "παίρνει πίσω" τις πινακίδες απο όποιον θεωρεί ότι δεν τηρεί τους όρους και δεν υπακούει τις οδηγίες της, αλλά είναι καλύτερο να αποφεύγονται οι δικαστικές περιπέτειες μεταξύ ανθρώπων και οργανώσεων που υπηρετούν τον ίδιο σκοπό και αγαπούν το ίδιο αντικείμενο.

*Περίπτωση 1) Η Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ έχει επαφές με την ηγεσία ή με παράγοντες του Υπ. Μεταφορών, προς τους οποίους έχει δεσμευθεί ότι θα κάνει ό,τι μπορεί για να ελέγξει το θέμα.
*Περίπτωση 2) Η Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ "φοβάται" ότι με τις "προκλήσεις" των πολλών αυτοκινήτων με ιστορικές πινακίδες, θα ενεργοποιηθεί και το Υπ. Οικονομικών.
*Περίπτωση 3) Η Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ πιθανόν να γνωρίζει ότι εδώ και καιρό γίνονται κινήσεις και παραστάσεις προς το Υπ. Μεταφορών αλλά και την Κυβέρνηση απο συγκεκριμένους "δημοσιογράφους", οι οποίοι ζητούν την εφαρμογή της Ευρωπαικής Οδηγίας περί οχημάτων που εξαιρούνται απο το τέλος ζωής (δηλαδή αυτών της Ιστορικής κληρονομιάς), απαιτώντας απο το Κράτος να αναλάβει το ίδιο την έκδοση των Ιστορικών πινακίδων κατά το παράδειγμα όλων σχεδόν των Ευρωπαϊκών χωρών: Με ένα ετήσιο χαμηλό/λογικό παράβολο-"τέλος κυκλοφορίας", ο ιδιοκτήτης θα μπορεί να κυκλοφορεί κανονικά το Ιστορικό του όχημα, και το Κράτος θα έχει  πρόσθετα οικονομικά ωφέλη. Την απλή και λογική αυτή λύση δεν επιθυμούν φυσικά όσοι σήμερα έχουν έσοδα αλλά και "εξουσία" στον χώρο των Ιστορικών οχημάτων απο τις πινακίδες, αλλά και όσοι έχουν εισαγάγει
 ατελώς τα οχήματά τους, οι οποίοι, σύμφωνα με την πρόταση που έχει υποβληθεί απο την ομάδα των δημοσιογράφων στο Υπουργείο, θα μπορούν να συμμετέχουν αποκλειστικά σε εκδηλώσεις και όχι να κυκλοφορούν κατά το δοκούν. Θα γίνει δεκτή αυτή η πρόταση; Σε ένα Κράτος που έχει καταργήσει ακόμα και τα αυτοκόλλητα σήματα των τελών σε όλα τα αυτοκινητα για λόγους οικονομίας, το κόστος μελέτης και εφαρμογής ενός τέτοιου σχεδίου μάλλον θα το οδηγήσει σε αναβολή (δεν θα το "ξεχάσουν" βέβαια!).
*Περίπτωση 4) Σε ένα τρίμηνο, δηλαδή μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου, θα αλλάξει ο Κ.Ο.Κ. σε όχι λιγότερα απο 40 ΑΡΘΡΑ! Ηδη ειδικές επιτροπές μελετούν την αλλαγή και ριζική αναθεώρησή τους, και σύντομα θα τα δούμε προς διαβούλευση στο διαδίκτυο. Ανάμεσά τους θα υπάρξουν πολλές εκπλήξεις (πέραν της μερικής μείωσης των προστίμων και τις εξετάσεις της άδειας οδήγησης, που ακούγονται περισσότερο επειδή ενδιαφέρουν το μεγάλο κοινό). Μία απο αυτές, θα αφορά και τους όρους χρήσης και κυκλοφορίας των παλαιών οχημάτων με τις Ιστορικές πινακίδες. Ως πιο συνειδητοποιημένη λοιπόν η Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ (γιατί οι έτερες Αρχές, η κάθε μία για τους δικούς της λόγους ή προβλήματα, ενδιαφέρονται πιο πολύ για την έκδοση των πινακίδων και απο λιγότερο έως καθόλου για τον έλεγχό τους), ίσως σπεύδει να προλάβει καταστάσεις. Ιδωμεν.
*Περίπτωση 5) Η εξουσία μιας "Αρχής" σαν την Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, την ΕΛΠΑ αλλά και -ιδίως και ειδικά- την ΟΜΑΕ, επεκτείνεται και στον τομέα των αγωνιστικών εκδηλώσεων. Σύμφωνα με το άρθρο 49 του Κ.Ο.Κ., δικαίωμα αδειοδότησης αγώνων και εκδηλώσεων που γίνονται σε κλειστές διαδρομές (πίστες)  και σε ανοιχτούς αλλά και κλειστούς σε κυκλοφορία δημόσιους δρόμους, έχουν "οι επίσημοι εκπρόσωποι στη χώρα μας των Διεθνών Ομοσπονδιών Αυτοκινήτου και Παλαιού Αυτοκινήτου F.I.A. και F.IV.A", δηλαδή η ΕΛΠA και η Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ. Απο τις αρχές του 2013, το Κράτος (Γ.Γ. Αθλητισμού) αναγνώρισε επίσημα την ΟΜΑΕ (συνένωση της ΟΜΑΕ και της ΕΛΟΑΑΜ) σαν τον ΜΟΝΑΔΙΚΟ φορέα υπεύθυνο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλαδα. Και ο Αθλητικός Νόμος ορίζει σαφώς ότι για κάθε άθλημα υπάρχει ΜΟΝΟ ΜΙΑ Ομοσπονδία. Αρα εδώ έχουμε το εξής απίθανο και σουρεαλιστικό: Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ Επίσημα αναγνωρισμένη  "Κρατική" Αρχή για τους αγώνες αυτοκινήτου, σύμφωνα με έναν άλλο νόμο (τον Κ.Ο.Κ.) δεν μπορει να αδειοδοτήσει τους αγώνες για τους οποίους είναι -και θα είναι για πάντα- η μόνη υπεύθυνη!!!!!(Ε;Τι; Που;Πως;Ποιός;). Αυτό προς το παρόν "ξεπερνιέται" με την αδειοδότηση των αγώνων της έχουσας ΚΡΑΤΙΚΗ υπόσταση ΟΜΑΕ μέσω της επίσης Κρατικής Περιφέρειας, η οποία ενημερώνει τις κατά τόπους Αστυνομικές Διευθύνσεις. Είναι όμως σαφές ότι ΠΟΤΕ δεν θα αναγνωριστεί απο το Κράτος άλλη Ομοσπονδία Αγωνιστικού Αυτοκινήτου, πάντα σύμφωνα με τον Αθλητικό νόμο όπως προαναφέραμε. Τι λέει λοιπόν η λογική; Οτι η ΟΜΑΕ έχει κάνει προς την Πολιτεία, τα αρμόδια Υπουργεία και την Κυβέρνηση, τις απαραίτητες ενέργειες για την αλλαγή του Αρθρου 49, ώστε να περιέλθει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σ' αυτήν το δικαίωμα έγκρισης και αδειοδότησης ΚΑΘΕ αγωνιστικής εν γένει εκδήλωσης που αφορά αυτοκίνητα. Και "αγωνιστική εκδήλωση", ως γνωστόν, θεωρείται και η regularity και όχι μόνο η sporting. (Σ' αυτό το σημείο να διευκρινίσουμε, αν και είναι γνωστό στους περισσότερους, ότι άλλο είναι η "νόμιμη" Ομοσπονδία, κι άλλο η Αναγνωρισμένη απο το Κράτος ως έχουσα Αθλητική εξουσία. Στη πρώτη περίπτωση, "Ομοσπονδία" είναι η ένωση μερικών λεσχών οποιουδήποτε χομπίστικου αντικειμένου, ή και Σωματείων επαγγελματικού (συνδικαλιστικού) χαρακτήρα. Στη δεύτερη, η ΑΘΛΗΤΙΚΗ Ομοσπονδία έχει αυστηρή υποχρέωση να τηρεί και να ακολουθεί τον Αθλητικό νόμο. Αλλο Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ λοιπόν και άλλο Ο.Μ.Α.Ε. Η πρώτη αποτελείται απο χομπίστες (και μπορούν να δημιουργηθούν άλλες 10 παρόμοιες Ομοσπονδίες, όπως π.χ. προυπήρχε η Ε.Ο.Ο.Ε.), ενώ η δεύτερη ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ και παρακολουθείται απο το Υφ. Αθλητισμού μέσω της Γ.Γ.Α. έχοντας με τη σειρά της το αποκλειστικό προνόμιο και την ευθύνη της διοργάνωσης και διοίκησης ΟΛΩΝ των μορφών και κατηγοριών μηχανοκίνητου αθλητισμού).
 Η πιθανότητα αλλαγής ΚΑΙ του άρθρου 49, όπως προσπαθούν πολλοί απο το 1980 ( ζητούσαν τότε κατάργηση του 75/75, όπως ονομαζόταν ο νόμος που το καθιέρωσε, εγκαθιδρύοντας την παντοδυναμία της ΕΛΠΑ για τα επόμενα 40 χρόνια σχεδόν!), θα στερήσει την ηγεσία του Σπορ Αγώνων Regularity εντός Ελλάδος απο την Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ (και την ΕΛΠΑ φυσικά), η οποία θα έχει πλέον μόνο το -επίσης παραχωρηθέν απο το Κράτος- προνόμιο έκδοσης Ιστορικών πινακίδων. Αυτό λοιπόν εξηγεί μέχρι ενός σημείου το γιατί συμπεριφέρεται "αυταρχικά και νευρικά" μαζί: Προσπαθεί και να "θυμίσει" στους πάντες ότι είναι "δική της υπόθεση" το θέμα των πινακίδων, και ταυτόχρονα να τις "προστατεύσει" απο την κακή χρήση για να είναι εντάξει απέναντι στο Κράτος. Κατανοητόν βέβαια μέχρι εδώ, όμως τόσο οι χρονοβόρες  διαδικασίες...τηλεειδοποίησης(!) όσο και οι "φοβέρες", πάλι προς τον κόσμο, τον ιδιώτη-κάτοχο ιστορικού αυτοκινήτου απευθύνονται! Και αν γινόταν ένα απλό γκάλοπ σ' αυτόν τον κόσμο με μόνο ερώτημα το αν θέλει τρείς διαφορετικούς ιδιωτικούς φορείς να του δίνουν πινακίδες με αυστηρούς όρους και ουσιαστική απαγόρευση κυκλοφορίας, ή αν θα προτιμούσε να είναι κρατικές με ένα σταθερό ετήσιο παράβολο και ελεύθερη κυκλοφορία, ποιό νομίζετε ότι θα ήταν το αποτέλεσμα;;;
Αυτά τα...ολίγα σαν τροφή σκέψης. Συνδυάστε τα, συνθέστε τα, και θα έχετε τις απαντήσεις που χρειάζεστε. Εξ' άλλου, Κυριακή-κοντή γιορτή: Σύντομα οι-προς συζήτηση-αναθεωρήσεις του Κ.Ο.Κ. θα γίνουν γνωστές, και τότε θα τα ξαναπούμε. Προς το παρόν, συνιστούμε ψυχραιμία σε όλους! Δ.Π.


Υ.Γ. Λέμε, επίσης σε όλους, με κάθε ευκαιρία, ότι από τις αρχές του 2013 και μετά, το μέλλον του Σπορ μπορεί να το δει κανείς μόνο μέσα απο την ΟΜΑΕ. Αποκλείεται εντελώς να επανέλθει σε πρωτοβάθμια σωματεία (όπως ήταν η ΕΛΠΑ), και δεν υπάρχει πλέον απολύτως καμμία περίπτωση να απωλέσουν οι αγώνες αυτοκινήτου και η Ομοσπονδία τους την Κρατική υπόσταση σαν Αθλημα. Μπορεί να εκπέσουν οι διοικήσεις, ή να τσακώνονται, να διαφωνούν, να χωρίζονται σε παρατάξεις, να παραιτούνται και να μπαίνει πυροσβεστικά στη μέση η Γ.Γ.Α. για να ορίζει προσωρινά Δ.Σ., αλλά οι αγώνες αυτοκινήτου εντός Ελληνικής Επικράτειας είναι και θα είναι θέμα της ΟΜΑΕ. Η εκπροσώπηση των Διεθνών Ομοσπονδιών FIA και FIVA δεν έχει καμμία αξία εντός συνόρων, παρά μόνο για αγώνες του εξωτερικού όπως και διεθνείς. Και βλέπουμε, ότι και τα δύο Ράλλυ Ακρόπολις, σύγχρονο και Ιστορικό, γίνονται κανονικά, ΜΕ ΑΣΦΑΛΙΣΗ, ΕΓΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΗΣ ΟΜΑΕ. Αυτά δεν τα γράφουμε φυσικά επειδή είμαστε "υπέρ της ΟΜΑΕ", αλλά για να αντιληφθούν οι πάντες το πως έχει η κατάσταση και να σταματήσουν να κάνουν σχέδια για "παράλληλους αγώνες" επειδή τάχα τα ιστορικά αυτοκίνητα "είναι κάτι άλλο". Δεν είναι, όχι σύμφωνα με τον Αθλητικό νόμο τουλάχιστον, και παρακαλούμε μην θεωρείτε ότι γινόμαστε δυσάρεστοι επειδή περιγράφουμε την πραγματικότητα. Οσο περισσότεροι (και πιο γρήγορα) την ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΝ και την συνειδητοποιήσουν τόσο το καλύτερο, και αυτό ισχύει και για τους κατόχους ιστορικών οχημάτων και φυσικά για όλους όσοι ξοδεύουν τον χρόνο και το χρήμα τους δημιουργώντας απο αγάπη Λέσχες Ιστορικών και διοργανώνοντας όμορφες εκδηλώσεις.

2 σχόλια:

  1. Πολυ σωστα!
    tweety

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ενδιαφέρον και πολυ λεπτομερές άρθρο. Μπορείτε να μας παραθέσετε κάποιο link σχετικά με τις αλλαγές που επέρχονται στον Κ.Ο.Κ.; Ειδικά λίγες λεπτομέρειες παραπάνω για τις προυποθέσεις κυκλοφορίας ιστορικών οχημάτων όπως θα προταθούν στον νέο Κ.Ο.Κ.; Θεωρείτε (κατά την γνώμη σας) ότι θα μπορούσε να υπάρξει κίνδυνος για τα ιστορικά οχήματα γενικότερα; Η εμπειρία γενικά που έχουμε όλοι μας είναι οτι όσο το ελληνικό κράτος παραμένει αμμέτοχο και δεν νομοθετεί σε θέματα οχημάτων και στην περίπτωση αυτή, κουλτούρας ή τέχνης, τόσο το καλύτερο γιατί θα μπορούσε από μέρα σε μέρα ο κάθε υπουργός οικονομικών να έθετε διαφορετικά ποσά φόρων, παραβόλων κτλ. και ειδικά σε περίοδο όπως αυτή, τεκμήρια κτλ.

    Σας ευαχριστώ πολύ.
    Σ.Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή