Η νέα Κ.Υ.Α. που ανακοινώθηκε σήμερα 15/2/2019, είναι ένα "αφύσικο" τερατούργημα, δημιούργημα ενός άξιου σύγχρονου Φράνκεσταϊν. Ή και περισσότερων, μια και ουδείς αμέτοχος εκ των επικεφαλής των Ομοσπονδιών σύγχρονων και παλαιών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών: Ήξεραν λέξη προς λέξη τη "νέα" -διορθωμένη- Κ.Υ.Α. από τον Ιανουάριο του 2018 (το κείμενο του προσχεδίου είχε αναρτηθεί, τμηματικά και ολόκληρο, αρκετές φορές, με πρώτη τον Νοέμβριο του... 2017 και τελευταία τον Δεκέμβριο του 2018!), συμφωνούσαν με τα "συμφέροντα και τα προνόμια" που εξασφάλιζε στις Ομοσπονδίες τους (ιδίως τα οικονομικά ωφέλη με την ανανέωση των δελτίων αναγνώρισης χιλιάδων οχημάτων κάθε...δύο χρόνια!!!), και αδιαφορούσαν πλήρως για την απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων με Ιστορικές πινακίδες που ίσχυε απο τον Οκτωβριο του 2017, προκηρύσσοντας Πρωταθλήματα και διενεργώντας αγώνες και εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα μέσω των Λεσχών -μελών τους.
"Κροκοδείλια" και τα δάκρυα, άκυρες οι φωνές διαμαρτυρίας των δύο -τριών εκατοντάδων ιδιοκτητών -συμμετεχόντων σε αυτες τις εκδηλώσεις όλο το 2018 (εν γνώσει της ισχύουσας απαγορευτικής αλλά και της επερχόμενης Κ.Υ.Α.), όπως και των Προέδρων και Δ.Σ. των Λεσχών που τις διοργάνωναν ΠΑΡΑΝΟΜΩΝΤΑΣ με την έννοια ότι ωθούσαν όσους συμμετέχοντες είχαν Ιστορικές πινακίδες να παρανομήσουν επίσης (φυσικά, με γνώση και ευθύνη των συμμετεχόντων, μεγάλα παιδιά ήταν!). ΟΛΟΙ γνώριζαν και το τι ισχύει, και το τι έρχεται.
Τέλος, όπως αναφέρει η ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών, ο λόγος για αυτή τη "ρύθμιση" ήταν το να δοθεί ένα τέλος στους παρανομούντες που έκαναν κακή χρήση του προνομίου των Ιστορικών πινακίδων (δείτε την δεύτερη παράγραφο της ανακοίνωσης). Αν ξέρετε κάποιον τέτοιον, ρίχτε του πέντε φάσκελα αλλά ας μην ξεχνάμε ότι απο τον Οκτώβριο του 2017 μέχρι και σήμερα ΧΙΛΙΑΔΕΣ "αγωνιζόμενοι" της Regularity κινήθηκαν με την προτροπή των Λεσχών τους παρανόμως προς τις εκκινήσεις και από τους τερματισμούς. των διαφόρων εκδηλώσεων, οι οποίες συνεχίζονται και ΤΩΡΑ, παρ΄ότι η νέα Κ.Υ.Α. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΣΑΦΩΣ και ΑΠΟΛΥΤΩΣ την κυκλοφορία κάθε οχήματος με Ιστορικές πινακίδες κατασκευής μετά το 1970 (το οποίο μέχρι της επανεξέτασής του και για ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ για τους επόμενους 10 μήνες, ΔΕΝ μπορεί να κυκλοφορεί ούτε εντός της διαδρομής αδειοδοτημενου αγώνα).
Τέλος, όπως αναφέρει η ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών, ο λόγος για αυτή τη "ρύθμιση" ήταν το να δοθεί ένα τέλος στους παρανομούντες που έκαναν κακή χρήση του προνομίου των Ιστορικών πινακίδων (δείτε την δεύτερη παράγραφο της ανακοίνωσης). Αν ξέρετε κάποιον τέτοιον, ρίχτε του πέντε φάσκελα αλλά ας μην ξεχνάμε ότι απο τον Οκτώβριο του 2017 μέχρι και σήμερα ΧΙΛΙΑΔΕΣ "αγωνιζόμενοι" της Regularity κινήθηκαν με την προτροπή των Λεσχών τους παρανόμως προς τις εκκινήσεις και από τους τερματισμούς. των διαφόρων εκδηλώσεων, οι οποίες συνεχίζονται και ΤΩΡΑ, παρ΄ότι η νέα Κ.Υ.Α. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΣΑΦΩΣ και ΑΠΟΛΥΤΩΣ την κυκλοφορία κάθε οχήματος με Ιστορικές πινακίδες κατασκευής μετά το 1970 (το οποίο μέχρι της επανεξέτασής του και για ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ για τους επόμενους 10 μήνες, ΔΕΝ μπορεί να κυκλοφορεί ούτε εντός της διαδρομής αδειοδοτημενου αγώνα).
Πολλά θα γράψουμε και θα "εξηγήσουμε" σε επόμενο άρθρο, όταν αναλυθεί πλήρως το κείμενο της Κ.Υ.Α. (Υπάρχει τρομερό παρασκήνιο, δυστυχώς όμως αφελέστατο!). Αλλά για την τερατογέννεση και τη δημιουργία της Κ.Υ.Α.- Γκόλουμ, είναι σαφές ότι οι Ομοσπονδίες (σε διαφορετικό βαθμό η κάθε μία) και το γνώριζαν, και το προκάλεσαν και του επέτρεψαν να υπάρξει, θεωρώντας ότι το χρυσό δαχτυλίδι του "Σάουρον -The Lord of Historic Vehicles" είναι τόσο παχύ, ώστε κάλλιστα μπορούν να το λιώσουν και να φτιάξουν τρία πιο λεπτά, ένα για την κάθε μία! Γιατί στο τέλος της μέρας, τα έσοδα των πιστοποιήσεων αλλά και της ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ είναι το ζητούμενο, ειδικά σε δύσκολες εποχές σαν αυτήν που περνάμε.
Τι θα γίνει στη συνέχεια; Απλοϊκή (αλλά όχι εντελώς αστήρικτη) η περίπτωση αλλαγής Κυβέρνησης με την ελπίδα ότι το θέμα θα επανεξεταστεί σε σύγχρονη, Ευρωπαϊκή και ιδίως ΟΧΙ ΙΔΕΟΛΗΠΤΙΚΗ βάση (γιατί εκεί εντοπίζεται το πρόβλημα).
Αλλά στους πολιτικούς δεν μπορεί να έχει κανείς εμπιστοσύνη (ας μην ξεχνάμε ότι επίσης σήμερα 15/2/19, την θέση του υφυπουργού Μεταφορών πήρε ένα ακόμα "πασοκόπαιδο", όπως ο Υπουργός του αλλά και ο Γ.Γ. του Υπουργείου, αυτός που έδινε τις υποσχέσεις στο concours του 2017 στον Φλοίσβο και μετά "κάρφωσε" μάχαιρα διπλομούτσουνη στην πλάτη ΟΛΩΝ των ιδιοκτητών Ιστορικών οχημάτων).
Επειδή λοιπον πέρα απο τα λάθη και την "ασχετωσύνη" σε σχέση με την πραγματικότητα που η νέα Κ.Υ.Α. αποπνέει, προσδιορίζει ένα χρονικό πλαίσιο 10 μηνών για "επανεξέταση" χιλιάδων οχημάτων απο μία Επιτροπή που δεν έχει σχηματιστεί ακόμη, και επειδή κάτι τέτοιο δεν είναι απλώς (πρακτικά) αδύνατον αλλά χρονικά φεύγει σίγουρα μετά τις εκλογές και πηγαίνει στην -όποια- επόμενη Κυβέρνηση, δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε ένα πράγμα: Το να εκδοθούν άμεσα διευκρινιστικές εγκύκλιοι για όλα τα σημεία της Κ.Υ.Α. για τα οποία ακόμα και το Γκόλουμ θα δυσφορούσε, έτσι ώστε ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ να επιτραπεί η κυκλοφορία, συμφωνα με τις διατάξεις της νέας Κ.Υ.Α., ΟΛΩΝ των οχημάτων με Ιστορικές πινακίδες μέχρι την επανεξέτασή τους, όποτε αυτή γίνει.. Διαφορετικά, απο σήμερα όλοι παράνομοι (χωρίς δικαιολογίες πλέον για τα βαριά πρόστιμα), και στις εκδηλώσεις θα μπορούν να συμμετέχουν μόνο Ιστορικά προ του 1970 και βέβαια όλα τα αυτοκίνητα με κρατικές πινακίδες.
Γκόλουμ, Γκόλουμ, Γκόλουμ, Γκόλουμ!
Αλλά στους πολιτικούς δεν μπορεί να έχει κανείς εμπιστοσύνη (ας μην ξεχνάμε ότι επίσης σήμερα 15/2/19, την θέση του υφυπουργού Μεταφορών πήρε ένα ακόμα "πασοκόπαιδο", όπως ο Υπουργός του αλλά και ο Γ.Γ. του Υπουργείου, αυτός που έδινε τις υποσχέσεις στο concours του 2017 στον Φλοίσβο και μετά "κάρφωσε" μάχαιρα διπλομούτσουνη στην πλάτη ΟΛΩΝ των ιδιοκτητών Ιστορικών οχημάτων).
Επειδή λοιπον πέρα απο τα λάθη και την "ασχετωσύνη" σε σχέση με την πραγματικότητα που η νέα Κ.Υ.Α. αποπνέει, προσδιορίζει ένα χρονικό πλαίσιο 10 μηνών για "επανεξέταση" χιλιάδων οχημάτων απο μία Επιτροπή που δεν έχει σχηματιστεί ακόμη, και επειδή κάτι τέτοιο δεν είναι απλώς (πρακτικά) αδύνατον αλλά χρονικά φεύγει σίγουρα μετά τις εκλογές και πηγαίνει στην -όποια- επόμενη Κυβέρνηση, δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε ένα πράγμα: Το να εκδοθούν άμεσα διευκρινιστικές εγκύκλιοι για όλα τα σημεία της Κ.Υ.Α. για τα οποία ακόμα και το Γκόλουμ θα δυσφορούσε, έτσι ώστε ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ να επιτραπεί η κυκλοφορία, συμφωνα με τις διατάξεις της νέας Κ.Υ.Α., ΟΛΩΝ των οχημάτων με Ιστορικές πινακίδες μέχρι την επανεξέτασή τους, όποτε αυτή γίνει.. Διαφορετικά, απο σήμερα όλοι παράνομοι (χωρίς δικαιολογίες πλέον για τα βαριά πρόστιμα), και στις εκδηλώσεις θα μπορούν να συμμετέχουν μόνο Ιστορικά προ του 1970 και βέβαια όλα τα αυτοκίνητα με κρατικές πινακίδες.
Γκόλουμ, Γκόλουμ, Γκόλουμ, Γκόλουμ!
Δ.Π.
*Ακολουθεί η επίσημη ανακοίνωση του Υφυπουργείου Μεταφορών, με την φωτογραφία των συντακτων της αναθεωρημένης Κ.Υ.Α.(η ομοιότης με γνωστούς, αποδημήσαντες εις Κύριον, ηθοποιούς, είναι εντελώς συμπτωματική).
"ΝΕΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ IΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
Δημοσιεύτηκε η τροποποιημένη Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος.
Όλα αυτά τα χρόνια έχουν καταγραφεί πολλά συμβάντα εκτεταμένης θέσης σε δημόσια κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος ως συμβατικά οχήματα, είτε αυτά συμμετέχουν σε αγώνες και επιδείξεις είτε όχι, που ερχόταν σε αντίθεση με τους ισχύοντες νόμους.
Η Ελληνική Πολιτεία, για πρώτη φορά, θεσπίζει μια ολοκληρωμένη διαδικασία η οποία και θα βοηθήσει σύντομα να αντιμετωπιστούν φαινόμενα στρέβλωσης και θα μπορέσει να αναδείξει το ρόλο των πραγματικών αυτοκινήτων ιστορικού ενδιαφέροντος.
Η τροποποιημένη Απόφαση περιλαμβάνει διαδικασίες που διευκολύνουν την κυκλοφορία των οχημάτων για τη μετάβαση τους στις εκδηλώσεις και τη συντήρησή τους. Παρατίθενται επιγραμματικά:
- Επιτρέπεται η αυτοκίνητη μετακίνηση κατά τις προηγούμενες δύο (2) ημέρες πριν την έναρξη και κατά την επόμενη μία (1) ημέρα μετά τη λήξη της εκδήλωσης ή του αγώνα.
- Επιτρέπεται αυτοκίνητη μετακίνηση από και προς τον τόπο στάθμευσης του οχήματος και τον χώρο του συνεργείου την πρώτη Τετάρτη και το τρίτο Σάββατο εκάστου μήνα.
- Επιτρέπεται, επίσης, για τους σκοπούς της διάνυσης διαδρομών για τη συντήρησή τους, η μετακίνησή τους κάθε δεύτερη και τέταρτη ημέρα Κυριακή εκάστου μήνα, εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας (σε επίπεδο Περιφέρειας για την Αττική) όπου σταθμεύει και φυλάσσεται το όχημα.
Στο πλαίσιο γενικότερης ρύθμισης και εξορθολογισμού των διαδικασιών κυκλοφορίας των οχημάτων στην Απόφαση περιγράφονται συγκεκριμένες διαδικασίες:
- Συστήνεται Επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους των Διεθνών Ομοσπονδιών (Δ.Ο.Α. Δ.Ο.Π.Α. και Δ.Ο.Μ.) στην Ελλάδα, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της Ενιαίας Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοσυκλετών (Ε.Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ.) με έργο επανεξέταση, εντός δέκα (10) μηνών από τη συγκρότηση της, του χαρακτηρισμού ως ιστορικού ενδιαφέροντος των οχημάτων με έτος πρώτης ταξινόμησης (κυκλοφορίας) από το 1970 και μετέπειτα και η διατύπωση σχετικής εισήγησης. Έως την επανεξέταση του χαρακτηρισμού τους ως ιστορικού ενδιαφέροντος από την Επιτροπή, δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία τους. Στην περίπτωση θετικής εισήγησης ισχύει ο χαρακτηρισμός του οχήματος, ενώ σε περίπτωση αρνητικής εισήγησης ο χαρακτηρισμός ακυρώνεται. Ο χαρακτηρισμός συνεχίζει να ισχύει για τα οχήματα πρώτης ταξινόμησης (κυκλοφορίας) έως και το 1969.
- Θεσμοθετείται το Πιστοποιητικό Καταχώρισης που εκδίδεται από οιαδήποτε ελληνική ομοσπονδία ιστορικών οχημάτων στην οποία έχει εγγραφεί το χαρακτηρισμένο ως ιστορικό όχημα και ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια. Τα οχήματα που χαρακτηρίζονται για πρώτη φορά ιστορικά απευθύνονται στα νομικά πρόσωπα που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα τις Διεθνείς Ομοσπονδίες.
Μετά το πέρας του έργου της Επιτροπής θα καθοριστεί διαδικασία για τη χορήγηση και τη διάθεση κρατικών πινακίδων ιστορικού ενδιαφέροντος, που θα κατασκευάζονται με μέριμνα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών."
Η ανακοίνωση (και η ΚΥΑ λογικά) αναφέρουν έτος κυκλοφορίας ή ταξινόμησης. Αυτό σημαίνει ότι αν όχι όλα τουλάχιστον το 60-70 % του στόλου των ιστορικών θα περάσουν από επιτροπή... ακόμα και ένα όχημα που έχει κατασκευαστεί το 1950 αλλά έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετα το 1970!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Επιτροπή (αν και όταν σχηματιστεί) προφανώς θα συστήσει στις υπηρεσίες με σχετική εισήγηση, να "διορθώσουν" με εγκύκλιο την Κ.Υ.Α. έτσι ώστε το έτος κατασκευής να αποδεικνύεται απο τον αριθμο πλαισίου (VΙΝ) του οχήματος. Αλλά και έτσι να παραμείνει, το "πρώτο έτος ταξινόμησης/κυκλοφορίας" αποδεικνύεται απο την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης αδείας, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό. Και όλα τα αυτοκίνητα προ του 1970 που έχουν εισαχθεί άνευ δασμών με το καθεστώς "αντίκας", έχουν βεβαίως (υποθέτουμε εξ' ιδίας πείρας!) τον φάκελλο με τα αρχικά πιστοποιητικά τους που αποτελουν και αυτά μέρος της αξίας τους και είναι must για το αρχείο κάθε συλλέκτη. Οσο κολλημένα και να είναι τα μυαλά των γραφειοκρατών, δεν πιστεύουμε να υπάρξει πρόβλημα εδώ.
Διαγραφή