Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2010

13ο 24 ΩΡΕΣ ΕΛΛΑΔΑ

ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΚΑΤΣΑΟΥΝΗ-ΜΑΝΣΟΛΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΘΕΣΗ, ΣΕ ΜΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΟΜΟΡΦΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΑΛΛΑ «ΑΔΙΚΗΣ» ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ
   Με το νέο μέλος του Δ.Σ. Κ. Τσιπλαντώνη στον σχεδιασμό, το φετεινό (13ο) 24 ΩΡΕΣ ΕΛΛΑΔΑ μπορεί να χαρακτηρισθεί περισσότερο σαν «24ωρη Οδηγική Εμπειρία», παρά ως αγώνας. Κι αυτό, γιατί οι 12 Ε.Δ. δεν είχαν την παραμικρή δυσκολία ασφαλούς εκτέλεσης, πλην της τελευταίας (13ης) η οποία σχεδιάστηκε ειδικά όχι μόνο για να «ξεκαθαρίσει»  την βαθμολογία, αλλά για να ευνοήσει τα δυνατά αυτοκίνητα και τους γρήγορους οδηγούς. Αυτό είχε γίνει και πριν τέσσερα χρόνια (για τους ίδιους συγκεκριμένους λόγους), και κάποτε θα πρέπει να καταλάβουν οι φίλοι του Σ.Ι.Σ.Α. ότι διοργανώνουν εκδηλώσεις regularity για ΟΛΑ τα Ιστορικά αυτοκίνητα και όχι sprint για Porsche. Αν κάποιος θέλει να αυξήσει τον βαθμό δυσκολίας των τελευταίων Ειδικών για να μην υπάρχουν ισοβαθμίες (λόγω της ευκολίας των προηγούμενων Ε.Δ.), επινοεί ένα άλλο «σύστημα», όπως π.χ. δυσκολότερη πλοήγηση στο road book, κτλ. Αντίθετα, ο Σ.Ι.Σ.Α. έβαλε όλα τα αυτοκίνητα, από Porsche μέχρι Fiat 500, να καλύψουν ανηφορική απόσταση 750 μέτρων (με φουρκέτες) σε 52’’ από στάση! Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, ότι κάποιος με ένα πιό αργό ή (πολύ) παλιό αυτοκίνητο που επί 24 ώρες κατάφερνε να βρίσκεται ψηλά, αυτομάτως ετέθη εκτός διεκδίκησης, απέναντι στα πιό καινούρια αλλά και σύγχρονα αυτοκίνητα (μοντέλα ’83 και ’84, με επιφυλάξεις για το αν δικαιούντο να συμμετάσχουν κάποια απ’ αυτά, που σαν μοντέλα παρουσιάστηκαν το... 1986!).
  Πρότασή μας, για το 2011, είναι να καταργηθεί η βαθμολόγηση, η κατάταξη και οι Ε.Δ. και να μείνει η όμορφη εμπειρία της οδήγησης. Διαφορετικά, αδικούνται οι προσπάθειες όσων πιστεύουν ότι στους αγώνες regularity πρέπει να δίνονται ίσες ευκαιρίες σε όλους.
  Στο ιδιότυπο σπορ του «ποιος κριτής πατάει με μεγαλύτερη ακρίβεια το μπουτόν του χρονομέτρου του όταν τα αυτοκίνητα περνούν μπροστά του» (!), αρκετοί συμμετέχοντες διέπρεψαν, με 0 ή 1 βαθμούς ποινής (ανάλογα με το... χέρι και την προσοχή του χρονομέτρη). Οι Γ. Κατσαούνης-Μ. Μανσόλας είχαν μόλις 5 β.π., μιά και με την Porsche 911S ήταν οι μόνοι που «έβγαλαν» το τελευταίο sprint με «0», ακολουθούμενοι από τρείς ακόμα Porsche –και την δική μας Giulia 1600! Μόλις ανακοινωθούν τα αποτελέσματα της 11ης Ε.Δ. που μέχρι τις 13.30 της Δευτέρας δεν είχαν αναρτηθεί (ελπίζουμε για κάποιον πολύ σοβαρό λόγο), θα πιστοποιηθεί και η νίκη του Γ. Κατσαούνη, που ας σημειωθεί ήταν και ο νικητής του 24 ΩΡΕΣ ΕΛΛΑΔΑ 2009 (καθώς και παλαιοτέρων), γι’ αυτό και πήρε εκκίνηση με το Νο 1 στις πόρτες Τιμής Έννεκεν.
  Εν αναμονή των οριστικών αποτελεσμάτων, θα θέλαμε, πολύ φιλικά και συναδελφικά, να υπενθυμίσουμε στους υπευθύνους της εκδήλωσης ότι δεν θα πρέπει να καταταγούν και να βραβευθούν αυτοκίνητα που δεν έχουν κάρτα FIVA, άρα δεν υπάρχει κανείς τρόπος να πιστοποιηθεί η χρονολογία κατασκευής τους, που πρέπει –σύμφωνα με την FIVA και την Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, στην οποία ανήκει ο Σ.Ι.Σ.Α.– να είναι έως 31-12-1981 (30ετίας). Επίσης, καλό θα είναι να αποκλείονται οι καραμπινάτες παραβάσεις κυβισμών, δηλαδή τα αυτοκίνητα να δηλώνονται με τον κυβισμό της μηχανής που έχει τοποθετήσει ο ιδιοκτήτης, και όχι αυτή που αναφέρει η άδεια του χίλια εννιακόσια κάτι! Αν θέλουν να δώσουν σ’ αυτούς τους ιδιοκτήτες την χαρά της συμμετοχής (και καλά θα κάνουν), ας τους κατατάξουν στην κατηγορία «GT», και οχι ανάμεσα στα «πιστοποιημένα» αυτοκίνητα με κάρτα FIVA.
  Δημοσιεύουμε την φωτογραφία του ηθικού νικητή του 13ου 24 ΩΡΕΣ ΕΛΛΑΔΑ, του Fiat 500 (Giannini 650) των Δ. Αυγουστίνου-Σ. Δημόπουλου, οι οποίοι όχι μόνο έφεραν σε πέρας τα σχεδόν 1000 χλμ. μέρας και νύχτας, αλλά προσέξτε: Στην προτελευταία (12η Ε.Δ.) έφεραν απόλυτο χρόνο με 0 β.π! Άρα, ΗΤΑΝ ΔΥΝΑΤΟΝ και να κερδίσουν τον αγώνα. Όμως, στο ανηφορικό sprint των 750 μέτρων της 13ης Ε.Δ., το μικρό Fiat είχε 37 β.π. καθυστέρηση! Αυτό δεν συνιστά υγιή συναγωνισμό, ιδίως σε αγώνα regularity


Είπαμε λοιπόν για του χρόνου: Είτε «The 24 Hour Classic Driving Experience», είτε έξυπνη πλοήγηση μέσω road book, είτε να συμπεριληφθούν 3-4 Ε.Δ. καθαρόαιμης regularity (με σταθερή μ.ω.τ.) μέσα στις πολλές Ε.Δ. του αγώνα, ώστε να δίνονται ίσες ευκαιρίες σε όλες τις συμμετοχές και να μην ευνοούνται ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΩΣ τα δυνατά και γρήγορα αυτοκίνητα/οδηγοί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου