Δευτέρα 1 Απριλίου 2024

ΦΙΛΠΑ: Η ΑΝΑΒΑΣΗ ΠΑΡΝΗΘΑΣ ΤΩΝ 30 χ.α.ω., ΚΑΙ ΤΑ ΟΜΟΡΦΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ!

 



Μια ματια στην σημερινη "διαμορφωση" του Ιστορικου χώρου, με αφορμη την περιγραφη της ΦΙΛΠΑ Αναβασης Πάρνηθας Regularity 2024 (μεσω 2023!)


Όταν πριν μερικα χρόνια η ΦΙΛΠΑ καταφερε με την δυναμική του ονόματός της και την προσπαθεια των μελων της να εξασφαλισει την άδεια για μια Regularity «αναβιωση» της Αναβασης Παρνηθας, της μητερας όλων των αναβασεων και  την Ιστορια του Ελληνικου σπορ  μαζι με το Τατοϊ (που επισης η ΦΙΛΠΑ καταφερε να διοργανωσει τρείς φορες πριν το «σκοτωσει» η απειθαρχια και η άγνοια πολλών  συμμετεχοντων που εδειξαν οτι το μονο που τους ενδιαφερει είναι ο συναγωνισμος και όχι το Ιστορικο μέσο), τοτε λοιπόν κάποιοι απόρησαν, κάποιοι δεν το πίστεψαν και οι πολλοί έσπευσαν να συμμετάσχουν.





Παμε στη συνεχεια: Στα λιγα χρονια που μεσολάβησαν απο την πρωτη Πάρνηθα της ΦΙΛΠΑ, πολλα άλλαξαν στον χωρο, που γεμισε («πλημμύρισε» πιο σωστα) απο όψιμους εραστές και φανατικούς του Ιστορικου οχηματος. Ο λογος, χωρίς να αγνοουμε την έλξη που ασκουν τα οχήματα γενικώς στον πληθυσμό (ενδιαφερον και περιέργεια στους νεους, νοσταλγια στους μεγαλυτερους σε ηλικια), ήταν η είσοδος πολλών νέων συμμετεχοντων, ΚΑΙ πελατων, αλλά ΚΑΙ αναγνωστών (αναλογως αν είσαι Λέσχη, επαγγελματίας οργανωτης, έμπορος ή Μεσο Ενημερωσης), λογω του χαρακτηρισμου πολλών ΠΑΛΑΙΩΝ (μη συλλεκτικων) ΙΧ αυτοκινήτων ως Ιστορικών. Τα αυτοκινητα αυτα, κυρίως μοντελα  απο το 1990 μεχρι το 2004,  ήταν συνήθως –και είναι- εν λειτουργία και σε καθημερινη χρηση, τα μεγαλύτερου κυβισμου ίσως με περιοδική  ηλεκτρονικη κατάθεση και ανάκτηση πινακίδων «με τον μήνα», άρα δεν υπήρχε θέμα  και κόστος κτήσης, αναπαλαίωσης και συντήρησης. Και αρχισε ένας ανταγωνισμος, ποιος «θα μαζεψει» τους πιο πολλους, ποιος θα πουλησει τα πιο πολλά (απο το οτιδηποτε, αντικειμενα, οχήματα ή υπηρεσίες), και ποιος θα χαϊδεψει περισσοτερα αυτια για να αποκτησει προσβαση στον χωρο (για τον οποιο μεχρι προ τινος αδιαφορουσε).



Ακριβως για ολους τους παραπανω λογους, η διοργανωση της Παρνηθας του 2023, απο εκδηλωση Ιστορικων οχηματων μετετραπη σε πασαρελλα αγωνιστικων αυτοκινήτων Sporting, και απο διαδρομη Regularity εγινε πεδιο επιδειξης οδηγικων ικανοτητων. Ενα πληθος όψιμων «φιλων των Ιστορικων» άδραξαν την ευκαιρία της διοργανωσης της ανυποψιαστης ΦΙΛΠΑ (που χαιροταν για την συγκέντρωση καποιων ονοματων), για να κανουν «επιδειξη δύναμης» απέναντι στην ηγεσία της...ΟΜΑΕ, με την οποια βρίσκονταν σε «πολεμο» απο το 2022, ενισχυοντας την περιφημη «αποχη», σε μια προσπαθεια καθαιρεσης της ηγεσιας της αγωνιστικης ομοσπονδιας, πιστοι στο δογμα «Ιζνογκουντ» (ή σε απλουστερα Ελληνικα «βεζυρη(δε)ς στη θεση του βεζυρη»).

«...1.3 Ειδική κατηγορία για βετεράνους οδηγούς και επετειακά αυτοκίνητα “Master Trophy”...»

 Παντα το 2023, αυτη η φρασούλα στο συμπληρωμα του κανονισμου regularity ήχησε σαν προσκλητηριο, ποσω μαλλον οταν συμπληρωνοταν και απο αυτον τον “περιορισμό”, που ομως αφορουσε μονο τα οχηματα της κατηγοριας Regularity:

«...Στην κατηγορία Regularity, δεν θα γίνουν αποδεκτά οχήματα με ελαστικά τύπου SLICK , ή με ελαστικά που δεν φέρουν σήμανση DOT...».



Λοιπον, το τι έγινε το 2023 αποτελει παρελθον, όμως, «παρελθον» αποτελεσαν και καποιες συμμετοχες συλλεκτικων οχηματων που δεν τα είδαμε φετος. Στο περυσινο άρθρο του Auto CLASSIC που μπορείτε να διαβασετε εδω:

 (https://autoclassic-magazine.blogspot.com/2023/03/7-regularity.html), 

τα γραψαμε και τα φωτογραφισαμε ολα, χωρις πολλες πολλες λεπτομερειες σχετικα με τα πως και τα γιατί, μια και δεν προσφερεις καλες υπηρεσίες ανακατεύοντας και τροφοδοτωντας μια κατασταση σε σημεο βρασμου. Πιο σωστο ειναι να περιμενεις την εκτονωση, και να προσθεσεις την άποψή σου με στοχο το καλύτερο μελλον.



Και τι διδαχτήκαμε απο το 2023 και τους «βετεράνους»; Οτι όπως συμβαινει με καθε «όπλο», σημασία έχει το πως το χρησιμοποιείς! Και η ΦΙΛΠΑ, που εν αγνοία της, ή πιο σωστα με καλοπροαίρετη διάθεση, έγινε πέρυσι  διοργανωτής και ενός μινι «ψευδοσπόρτινγκ» event στα πλαίσια της Regularity εκδήλωσης, διαβασε σωστά το μαθημα έτσι ωστε φετος απολαυσαμε μια πραγματική εκδήλωση Ιστορικών αυτοκινητων με στοχο την συγκέντρωσή τους και την συσφιξη των σχεσεων μεταξυ των ιδιοκτητών. 



Στην φετινη μεγαλη επιτυχία της ΦΙΛΠΑ, βοηθησε ο σχεδον καλοκαιρινος καιρος, η οργανωση ήταν άψογη στα ωράριά της, και βεβαια "το παν" ήταν ο χωρος, η καποτε ομορφη (και σημερα θλιβερη, ξερη, καμμενη και ολο πετρα) Παρνηθα, που 'ομως συνεχιζει να ασκεί γοητεία στους παλαιοτερους, οχι μονο σαν όνομα αλλά και σαν εξαιρετικη οδηγικη διαδρομη.



Φετος, συμμετείχε και το Auto CLASSIC, και για «την γοητεία» και για την «ιδέα» και για την ευκαιρία συνύπαρξης με 100 ακομα φίλους του Ιστορικου οχηματος. Το διαγωνιστικό μερος βέβαια, ήταν απλούστατο αλλά και ελαφρώς  παράξενο (και μάλλον «για λιγους»), λογω της παλιομοδιτικης αντιληψης που επικρατησε στην «εκφώνηση» της μιας και μοναδικης διαδρομής regularity των 12,27 χιλιομετρων, απο την εκκινηση στο Μετόχι μεχρι το Mont Parness: Οπως θα δειτε στη φωτογραφία (της εκφώνησης) που ακολουθει, το πλήρωμα έπρεπε να ερμηνεύσει σωστά το κείμενο, μια και ο γρίφος και το «illusion» που εμπεριέχει, «ξεγέλασε» τους περισσοτερους.  Στα αποτελεσματα φαίνεται οτι περίπου 15 με 20 απο τους 100+ συμμετέχοντες  αντεληφθησαν άμεσα και σωστά τι εννοούσε ο συντακτης της εκφώνησης και εκτέλεσαν επισης σωστά την (ήπιου ρυθμού) δοκιμασία. Τα συγχαρητήριά μας στους νικητές και διακριθεντες γενικης και κατηγοριων, με μια μόνο μικρή, φιλική σημείωση.



Στην εποχη των δορυφορικων μετρησεων με ακριβεια δεκάτου του δευτερολέπτου, κατα την άποψή μας (που δεν είναι παρά μία άποψη και μόνο ανάμεσα στις πολλες), δεν είναι πια απαραίτητα τα παλαιά «κολπα» των λεσχων, που έβαζαν «παγίδες» στις οδηγιες των διαδρομών (ή και στα road book!) ώστε να γίνουν λάθη και να αποφευχθούν οι ισοβαθμίες, που τοτε ήταν αρκετά συχνες. Επισης, όταν έχεις 100 συμμετεχοντες, δεν είναι και πολυ σωστό το να φτιάχνεις τον αγωνα σου για τους 15-25 γνώστες, και να φορτώνεις τους υπολοιπους  με χιλιους βαθμούς επειδη δεν είχαν κάποιον έμπειρο φίλο ή γνωστό αναμεσα σε ολα τα πληρωματα, να τους ενημερώσει  για τις «παγιδες» εκφώνησης της ΦΙΛΠΑ (και της ΕΛΠΑ) α-λα παλαιά. Θα απογοητευτουν, γιατι κανεις δεν θελει να αισθάνεται ανόητος, παρα το ότι το διαγωνιστικο μερος της συγκεκριμένης εκδηλωσης δεν έχει απολυτως καμμια σημασία. Θεωρητικη ειναι η κουβεντα. Οι νεοεισερχόμενοι στην regularity (και εφ΄οσον έχουμε μπει στον αστερισμο των Young Timers του Millennium, θα είναι πολλοί), θελουν ενθαρρυνση, ενημερωση, μια καλή επιδοση σαν ελάχιστη ηθική ικανοποίηση (που θα αποτελέσει κινητρο για την συνεχεια), και οχι εκπαίδευση στην αποκρυπτογράφηση «γρίφων».

*Και για να μην παρεξηγηθουν τα γραφόμενα, πολυ σωστη ήταν η εκφώνηση για όποιον είχε διαβασει τον κανονισμο και για όποιον σεβεται τον Κ.Ο.Κ. Η αναφορα γινεται  για τον τροπο συνταξης και μόνο, που για την συγκεκριμενη εκδηλωση και τους νεους συμμετεχοντες δεν ήταν ιδιαιτερα διασκεδαστικος!


Στις φωτογραφίες που ακολουθουν (στο τέλος του άρθρου υπαρχουν ολοι οι συμμετεχοντες), φαινεται οτι η Ιστορικη-συλλεκτικη κοινοτητα στηριξε την Αναβαση Παρνηθας του 2024, φαίνεται και το τι σημαινει Ιστορικο/συλλεκτικο οχημα σε σχεση με ενα αυτοκινητο που εχει «απλώς»  συμπληρώσει τα 20 ή τα 30 χρονια απο την ημερομηνία κατασκευής του. 









Απολαύστε τα αρμονικά σχήματα, συγκρίνετε τις καμπύλες του χτες με τους «άμορφους όγκους» του σημερα, συγκρινετε την αισθητικη και το craftsmanship των οργανων και των ταμπλω του χτες με τις Κινεζικες οθονες του σήμερα, και αποφασιστε για τον δρομο που θα ακολουθησετε, σαν ιδιοκτητες και αγοραστές Ιστορικων οχημάτων, και σαν συμμετεχοντες και διοργανωτες Ιστορικων εκδηλωσεων. Δ.Π.





ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

https://be01b85d-bfd1-441f-b7d1-aa1b06935818.usrfiles.com/ugd/a0c89e_d0da2cc5abf94a9d9bcd2e6f5edde460.pdf


***ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΑΠΟ ΕΚΚΙΝΗΣΗ   ΚΑΙ  ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟ:















 














                                                                                                              

















































































































































































 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου